بازدید 17159
پیمانه اقتصادی

عضو شورای عالی بورس: شاپور محمدی گفته بود تا پایان سال می‌ماند/ بانک مرکزی فرانسه: بدترین رکود اقتصادی از جنگ جهانی دوم/ رکود عجیب در بازار موبایل/ جهش بورس آمریکا بعد از کناره‌گیری سندرز از رقابت‌های انتخاباتی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت طلا بعد از افزایش مرگ و میر کرونا در جهان، اعلام ساعت کار جدید بانک‌ها در هفته آتی، ترکیه یارانه کرونایی می‌دهد، قیمت نفت آمریکا، ناگهان ۱۱ درصد جهش کرد و سقوط فروش نیسان ژاپن در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 09 April 2020

عضو شورای عالی بورس: شاپور محمدی گفته بود تا پایان سال می‌ماند/ بانک مرکزی فرانسه: بدترین رکود اقتصادی از جنگ جهانی دوم/ رکود عجیب در بازار موبایل/ جهش بورس آمریکا بعد از کناره‌گیری سندرز از رقابت‌های انتخاباتیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت طلا بعد از افزایش مرگ و میر کرونا در جهان، اعلام ساعت کار جدید بانک‌ها در هفته آتی، ترکیه یارانه کرونایی می‌دهد، قیمت نفت آمریکا، ناگهان ۱۱ درصد جهش کرد و سقوط فروش نیسان ژاپن در چین را در بر دارد.

عضو شورای عالی بورس: شاپور محمدی گفته بود تا پایان سال می‌ماند

دکتر حسین سلاح ورزی، عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص صحت و سقم خبر استعفای شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اظهار داشت: شاپور محمدی از جمله روسای با دانش و ‌پرتلاش بازار سرمایه ایران تلقی می‌شود که بورس در ایام مدیریت ایشان رشد و توسعه قابل توجهی داشته و پیش از این در زمستان سال گذشته قصد کناره گیری از سازمان بورس و استعفا را مد نظر داشتند، اما با مخالفت رییس شورای عالی بورس مواجه شده و اغلب اعضای شورا هم موافق ادامه حضور دکتر محمدی بودند؛ اما در همان مقطع نیز ضمنی گفته بودند که به منظور اجتناب از عدم بروز حواشی در مقطع زمانی پایان سال بازار فعلا در این سمت خواهند ماند.

سلاح ورزی افزود: هرچند هیچ سمت و مدیریت و فعالیتی دائمی و مادام العمر نبوده و نیست و ممکن است شاپور محمدی هم در ادامه و در اصرار به تصمیم قبلی خودشان تصمیم جدی برای خداحافظی با بازار سرمایه را قطعی و نهایی کرده باشند، ولی تاکنون این موضوع نه رسما از طرف ایشان اعلام شده و نه از سمت وزیر اقتصاد تایید. نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در خصوص جانشین احتمالی محمدی گفت: صادقانه باید بگویم که به عنوان یک عضو شورای عالی بورس، بدلیل عدم اطلاع، نه می‌توانم استعفای رییس سازمان را تایید و نه در مورد گزینه‌ها و جایگزین احتمالی اظهار نظر کنم.

به گفته حسین سلاح ورزی بر اساس قانون، در صورت پذیرش استعفای محمدی، فرآیند تعیین و تایید رییس جدید سازمان بورس حتما باید با اطلاع و از مسیر شورایعالی بورس باشد که هیچ برنامه‌ای برای برگزاری جلسه شورای عالی بورس فعلا تنظیم و اعلام نشده است.

جهش بورس آمریکا بعد از کناره‌گیری سندرز از رقابت‌های انتخاباتی

در پایان معاملات روز چهارشنبه آمریکا (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران)، با خارج شدن برنی سندرز از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و رفع شدن برخی از نگرانی‌های سیاسی وال‌استریت، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت جهش کردند.

میانگین صنعتی داوجونز ۷۷۹.۷۱ واحد یا ۳.۴ درصد جهش کرد و به ۲۳۴۳۳.۵۷ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۳.۴ درصد جهش کرد و به ۲۷۴۹.۹۸ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۲.۶ درصد جهش کرد و به ۸۰۹۰.۹۰ واحد رسید. پس از اینکه رئیس ستاد مبارزه با کرونای آمریکا اعلام کرد که از هفته آینده به قله ابتلا به کرونا خواهند رسید، امید‌ها برای اینکه در آینده نزدیک وضعیت شیوع کرونا در این کشور رو به بهبود خواهد گذاشت، هم بازار‌ها را تقویت کرد. برخی سیاست‌های برنی سندرز شامل خدمات درمانی برای همه و افزایش مالیات ثروتمندان، باعث نگرانی چندین تن از سرمایه‌گذاران و مالکان شرکت‌های بزرگ آمریکا شده بود و حالا با خروج او از رقابت‌های انتخاباتی، جو بایدن که طرفدار بازار است، شانس بیشتری خواهد داشت.

افزایش قیمت طلا بعد از افزایش مرگ و میر کرونا در جهان

با افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ـ که ریسک پذیری در بازار را بالا برد ـ قیمت طلا در معاملات دبروز بالا رفت، اما در عین حال، سرمایه گذاران در انتظار نشست سیاست گذاری فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌هایی در مورد اقدامات محرکی این بانک دریابند. هر اونس طلا با ۳.۸۴ دلار افزایش ۱۶۵۱.۵۶ دلار معامله شد. این فلز گرانبها به ۱۶۷۱.۴۰ دلار در هر اونس نیز رسیده بود که بالاترین رقم از ۱۰ مارس به شمار می‌رود.

شیائو فو، تحلیلگر بانک ملی چین گفت: «طلا نسبتا ثبات دارد، بازار تقریبا بی صبرانه در انتظار نتایج نشست اوپک پلاس است. از طرفی، نمی‌توانیم بگویم که شیوع در اروپا و آمریکا کم شده یا پایان یافته است؛ هنوز بلاتکلیفی در این زمینه وجود دارد.» «مردم همچنین در انتظار نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو هستند تا ببینند دور بعدی محرک‌ها وجود خواهد داشت یا نه؛ ما در زمان به شدت بی ثبات قرار داریم و ممکن است برخی سیاست‌های شگفت آوری اعلام شود.»

سقوط فروش نیسان ژاپن در چین

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن، اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان که از چین آغاز شد، بازار فروش خودرو، به شدت افت و فروش مدل‌های نیسان در چین، در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴.۹ درصد سقوط کرده است. بنا به اعلام این شرکت ژاپنی، طی ماه گذشته تنها ۷۳ هزار و ۲۹۷ دستگاه خودروی نیسان، در چین به فروش رفته است. خودروسازی نیسان، که با شرکت خودروسازی دانگ فنگ چین، در تولید خودرو در چین همکاری می‌کند، در بیانیه خود اعلام کرده نشانه‌ها حاکی از بهبود در بازار خودروست. شرکت تویوتا هم، شاهد کاهش ۱۵.۹ درصدی فروش خود در چین بوده است و شرکت هوندا، بدترین ضربه را از این رکود در بازار دیده است، چون فروش مدل‌های هوندا در چین ۵۰.۸ درصد در ماه مارس سقوط کرده است.

اعلام ساعت کار جدید بانک‌ها در هفته آتی

براساس اعلام شورای هماهنگی بانک ها، بانک‌های دولتی و نیمه دولتی از ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ با دو سوم پرسنل به صورت شیفت‌بندی، چرخشی و دورکاری از شنبه تا چهارشنبه برای کارکنان از ساعت هفت تا ۱۴ و برای مشتریان از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ خواهد بود. همچنین در روز‌های پنجشنبه نیز برای کارکنان از ساعت هفت تا ۱۳ و برای مشتریان از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه تعیین شده است. همچنین کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز در نامه‌ای از ساعت کار بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از تاریخ ۲۳ فروردین تا ۳۰ فروردین ۹۹ خبر داد که بنابراین، در ایام هفته ساعت کار کارکنان از هفت و ۳۰ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه و برای مشتریان از هشت تا ۱۴ خواهد بود. در روز‌های پنجشنبه نیز ساعت کاری برای کارکنان از هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و برای مشتریان هشت تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه اعلام شده است.

بانک مرکزی فرانسه: بدترین رکود اقتصادی از جنگ جهانی دوم

بر اساس تخمین جدید بانک مرکزی فرانسه که روز چهارشنبه منتشر شد، اقتصاد این کشور در سه ماهه اول امسال ۶ درصد نسبت به سه ماهه قبلی کوچک‌تر شده است. این بدترین رکود اقتصادی سه ماهه فرانسه از جنگ جهانی دوم تا کنون است. رکود قبلی که رشد منفی ۵.۳ درصدی بود مربوط به سال ۱۹۶۸ است که فرانسه درگیر ناآرامی داخلی، اعتراضات گسترده دانشجویی و اعتصابات سراسری بود. فرانسه از ۱۷ مارس فرمان سراسری «در خانه بمانید» را اجرا کرده است که این فرمان قرار بود رسماً در پانزدهم آوریل خاتمه پیدا کند، اما این زمان دوباره تمدید شد.

بانک مرکزی فرانسه در تحلیل خود از پاندمی کرونا اعلام کرد، محدودیت‌های وضع شده در ماه مارس باعث شده تا یک سوم فعالیت‌های اقتصادی تعطیل شود. دولت تخمین زده است که فرانسه امسال با کسری بودجه ۳ درصدی روبه رو خواهد شد و رئیس بانک مرکزی، فرانسویس ویلروی دو گالهاو، گفت که هر دو هفته تمدید قرنطینه یک درصد به این کسری اضافه خواهد کرد.

ترکیه یارانه کرونایی می‌دهد

ترکیه همزمان با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در این کشور تصمیم به تخصیص یارانه نقدی به خانوار‌ها گرفته است. برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه در پستی توییتری نوشت: شهروندان ما که به خاطر کرونا مجبور شده اند بدون دریافت حقوق از سر کار خود به خانه بروند، نباید نگران باشند چون حقوقی را برای آن‌ها در نظر گرفته ایم. به گفته آلبایراک، دولت ترکیه به ۴.۴ میلیون خانوار بی بضاعت این کشور یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

رکود عجیب در بازار موبایل

رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل: رکود ۳۰۰ درصدی در حوزه موبایل نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ باعث شده بسیاری از فعالان این صنعت نتوانند به تعهدات مالی‌شان عمل کنند. از طرف دیگر عرضه موبایل توسط شرکت‌های واردکننده از ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ تا به این لحظه به صفر رسیده است و عملا شرکت‌ها در این بازه زمانی هیچ کالایی عرضه نکرده‌اند. در حال حاضر شرکت‌های واردکننده به دلیل عدم امکال ارسال کالا از مبدا دبی، عراق و دیگر کشور‌ها قادر به تامین کالای مورد نیاز کشور نیستند. از سویی فروشندگان مراکز عرضه موبایل با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چند هفته است که فروشگاه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند. تمام این دلایل دست به دست هم داده تا بازار پر رونق شب عید برای فعالان این حوزه به کابوس تبدیل شود. /ایسنا

قیمت نفت آمریکا ناگهان ۱۱ درصد جهش کرد

در ساعات پایانی معاملات روز چهارشنبه (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) پس از انتشار گزارشاتی از مذاکرات کاهش تولید اوپک پلاس قیمت نفت ناگهان جهش کرد. این جهش قیمت پس از این اتفاق افتاد که خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود به نقل از وزیر انرژی الجزیره اعلام کرد که اعضای اوپک پلاس در دیدار مجازی روز پنج‌شنبه خود در مورد کاهش تولید بزرگ ۱۰ میلیون بشکه در روز مذاکره خواهند کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۰.۸۸ درصد یا ۲.۵۷ دلار جهش کرد و به ۲۶.۲۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هم ۵.۶۸ درصد یا ۱/.۸۲ دلار جهش کرد و به ۳۳.۶۹ دلار رسید. صندوق نفت ایالات متحده (یواس‌او) که شاخصی برای ثبت قیمت معاملاتی نفت خام آمریکا است، به علت نوسان شدید قیمت در انتهای معاملات، موقتاً بسته شد. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
رکود اقتصادی را باور نمی کنم چون بعد از تعطیلات نوروز برای خرید برخی اقلام و کالاهای غیر خوراکی با افزایش قیمت های عجیب روبرو شدم
لاستیک خودرو که قبل از تعطیلات ۱۴۰۰ بود الان شده ۱۸۸۰
مطمئن هستم کرونا هم نمیتواند جلوی گرانی جدید و تورم در ایران را بگیرد
در مواردی هم مواد غذایی گران شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
استاد، رکود در بازار موبایل گفته شده نه در کل بازارها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
عزیز من رکود با تورم منافاتی نداره . یک کالا ممکنه در اوج رکود باشه و اصلا تقاضایی براش نباشه اما بلحاظ روانی و شرایط اقتصادی مرتب قیمتش بره بالا مثل املاک . اگر چیزی مرتب گرون شد دلیل نمیشه که بازارش رونق داره و رکودی در کار نیست . شرایط الآن ایران تورم رکودیه یعنی هم تورم هم رکود هر دو در اوج .فاجعه بارترین وضعیت اقتصادی
شبلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
سلام. نمی دونم چرا تمام خبرگزاریها دست به دست هم از بازار مکاره شب عید که قیمتهای نجومی کالای بنجل
شده تمام فروشگاهها، به لطایف الحیل به مردم انداخته میشه رو در دستور کار حمایت خودشون قرار دادند؟!!! یه عید، یه عامل خارجی، به نام ویروس کرونا باعث شده دلالهای شب عید نتونند از نیاز مردم سوء استفده کنند... از چی دارین دفاع میکنین؟
چی شد !!!!؟؟؟؟
سندرز که خیلی هارت و پورت میکرد
مطمئن باشید ترامپ مجددا رییس جمهور آمریکاست

از الان فکری به حال آنموقع کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
هارت و پورت ؟!! چه طرز صحبت کردنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
هارت و پورت را کسانی میکردند که از سیاست چیزی جز توییتر نمیدانند و دل به ریاست جمهوری یکی بجز ترامپ خوش کرده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
ترامپ دوباره رییس جمهوربشه یانشه کرونا تمام بسه بانشه تحریمها برداشته بشه یانشه رکود مطلق تمام بشه یانشه قیمت نفت ۲۰ دلارباشه یا۲۰۰ دلار فرقی برای بورس نورچشمی نداره وهرروز ۱۰-۲۰ هزارواحدرشدش میدن فقط نمیدونم باابن رشدساختگی نجومی اخرش قراره به کجابرسه ؟یک میلیون واحد دومیلیون ده میلیون یابیشتر؟!!!!!
بی پولی و سفره های خالی و شکم گرسنه و اعصاب داغون نه کرونا حالیشه نه قرنطینه .

کدام مسئول دولت میتواند یکماه با جیب خالی و بدون پس انداز بانکی و شکم خانواده اش را سیر کند در حالیکه آذوقه ی خانه هم تمام شده باشد ؟؟؟؟؟

دولت حق ندارد فقط به برخی خانوارها کمک مالی کند
همه ی ۸۰ میلیون ایرانی بجز مسئولان و ثروتمندان باید از حمایت مالی دولت به اندازه ۲ ماه برخوردار باشند
اگر این کار را نکند بنده و امثال بنده عمرا در قرنطینه بمانیم و قطعا با دولت و حتی بقیه مردم همکاری نخواهم کرد .
به این بورس اعتماد ندارم

چطور ممکن است یک رییس در اوج و دقیقا در زمانی که همه از رشد بورس حرف میزنند کناره گیری کند ؟؟؟

بوی خطر را حس کرده به موقع منطقه ی خطر را ترک کرده


( لطفا یه عده که همیشه تهمت سکه و دلار و دلالی به بقیه میزنند هیچ پاسخی به نظر بنده ندن و بدانند بنده یک مالباخته ی بورس هستم )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
مالباخته هستی چون دانشش رو نداشتی. هر سهمی گرفته بودی تو این دوسال حداقل 300 درصد بازدهی داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
بورس جای آدم های صبوره من اگه سهامم را الان نگه میداشتم میلیاردر بودم حیف فروختم فکر کنم تو هم همینجوری باشی
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
بورس ایران بحدی مصنوعی و دستساز بالا برده شده که دقیقا شده عین سازه های ماکارونی . پول کل کشور رو هم بریزن توش تا سرپا نگهش دارن دیگه جوابگو نیست و هر لحظه خطر ریزش با سر و کله اش وجود داره . کمه کم 400 هزار واحد حباب داره
خدا را شکر. موبایل
در زمان مدیریت جناب آقای شاپور محمدی در بورس عده ای خواص با دستکاری در روند کاری بورس در خصوص قیمت سهام هزاران میلیارد تومان پول مردم را در واقع غارت کردند. آیا جناب آقای شاپور محمدی بعنوان مدیر وقت نباید پاسخگوی عملکرد خود و مدیران زیر مجموعه خود باشد؟
لذا از قوه محترم قضایی در خواست ورود و رسیدگی به پولهای حیف میل شده مردم در زمان آقای شاپور محمدی در سازمان بورس را خواستاریم.
چه رکودی تو بازار موبایل هست؟!
قیمت گوشی حداقل تو این دو هفته ۳۰% رفته بالا و شرکت ها و مغازه دارها دارن انلاین میفروشن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
اصلا بجای 30 درصد 300 درصد بره بالا ، کومشتری کو خریدار ؟ تورم ایران لجام گسیخته شده و در راکدترین و بی مشتری ترین بازارها بازم قیمت جنس برده میشه بالا بدون اینکه معامله فیزیکی صورت بگیره . تورم که معنی رونق نمیده عزیز من
ترامپ رییس جمهور مجدد امریکایی ها است.
بایدن در برابر ترامپ ضعیف است.
ترامپ قدرت تبلیغاتی اش خیلی بیشتر است.
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
کاملا موافقم...ترامپ دوباره رئیس جمهورخواهدشد.عبور از بحران کرونا در زمان مقرر، تاثیر مثبت زیادی در موفقیتش خواهد داشت.
با تعیین حقوق کارگران فهمیدم دشمن ما همین جاست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
خداوکیلی تازه فهمیدی؟
درایام تاخت وتاز کرونا ودراوج تحریم ورکودمطلق بورس نورچشمی هرروز۴-۵ درصد رشدمیکنه لابد اگه تحریمهابرداشته میشد و رکود وکروناهم خاتمه پیداکنه بایدشاهد رشدروزانه ۱۰-۲۰ درصدی بورس باشیم !!! اکنون به لطف عددسازی بورس دراستانه فتح قله ۶۰۰ هزارواحدی است برای من وخیلی های دیگه این سوال پیش امده که قرارهست این رشدساختگی تاکجاادامه پیداکنه ؟ تا یک میلیون واحد ؟ دومیلیون واحد یابیشتر؟!!! ولی یک چیز مسلمه واون اینکه هرچه دراین بادکنک بیشتربدمند باانفجارمهیب تری نابودخواهدشدوسهامدارانش رابه خاک سیاه خواهدنشاند فعلا همه سکوت کرده وفقط نظاره گر بادشدن بیشتربادکنک هستند !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
ببین عزیز حتی اگر بورس افت زیادی هم کنه اگر سهام خودت را نگه داری و نفروشی در آینده سود خواهی کرد فقط باید صبور باشی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
همین متن رو گرفتی دستت، تو هر جای بی ربط و با ربطی پیست میکنی.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
در آینده نزدیک تدبیریها به اشتباه خود در مدیریت غلط بورس با هجوم سهامداران برای خروج پی میبرن . برای اینکه جذابش کنی و مدام نقدینگی رو بکشونی توش که نباید دستی روزی 4 و 5 درصد شاخصو بکشی بالا . فکر آخر عاقبت چنین بازی خطرناکی رو کردین یا اینم مثل چیزای دیگه تونه و شاهکار جدیدی در راهه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
ازاینکه برعلیه بورس نورچشمی مینویسم لذت میبرم
اینجا هم 1 میلیون میدن با بهره 12 درصد جالبه.
در زير يک پيام راجع باز قوانين من دراورده شبانه است که روح و روان سرمايه گذاران بدليل مداخلات هدفمند مضر مي سايد به يک سري موارد اشاره شده لطفا نشر دهيد:
مهمترین ایرادات دستورالعمل جدید:
۱. اینکه این دستورالعمل باز هم در پایان هفته منتشر شده و به سرعت اجرا خواهد شد ناقض روح اعتماد و #ثبات قوانین در بازار سرمایه است!
۲.اصولا نوسان قیمت همیشه متاثر از عوامل سودآوری نیست، ممکن است انتظاراتی از آینده و چشم انداز یک صنعت و یا سهم و یا حتی بازارهای موازی و تورم انتظاری در سرمایه گذاران شکل گرفته باشد و سرمایه گذاران را به سمت بازار سوق داده باشد، ممکن است بازار در حال افزایش نسبت p.e باشد، این موضوع چه ارتباطی با مدیر عامل شرکت دارد؟
۳. شما مگر از حجم مبنا به عنوان یک عنصر مطلوب دفاع نمی کنید پس چرا ناشر را تهدید می کنید که حجم مبنا را چند برابر می کنیم؟ پس به اثرات منفی حجم مبنا آشنایی دارید که به عنوان یک اثر #تنبیهی از آن استفاده می کنید!
۴. توقف نماد به مدت ۱ روز و چهار روز چه کمکی به بازار سرمایه می کند؟ توقف یک ساعته نماد چه کمکی کرد که حالا مدت زمان آن را افزایش داده اید؟ چرا جریان گردش نقدینگی در بازار را #کُند می کنید؟
۵. اینکه ناظر اگر دلایل را قانع کننده نداند حجم مبنا را افزایش می دهد! این کار دقیقا #دخالت در روند بازار است ، این بدعتی خطرناک است و سلیقه افراد را در روند بازار دخیل می کند. این کار در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد!
۶.عزیزان این قوانین من درآوردی است (عبارت دیگری برای آن وجود ندارد) و دوامی نخواهد داشت.
مطمئن باشید اگر این قوانین اجرا شود و روزی بورس رو به اصلاح بگذارد ، صبح آن روز ما باید اولین روز فروپاشی بازار سرمایه را آغاز کنیم!
بخش مهم از زندگی ما نمایشی است. الان چون نمی توانیم نمایش دهیم دیگر انگیزه خرید هم نداریم.
برای کی موبایل بخریم؟ برای چه فرش بخریم؟ تو خونه برای کی آرایش کنیم؟ لباسمون رو برای کی نمایش بدهیم؟
اینها سوالاتی است که تو این روزا پنهان خیلی خودشو نشون میده...
شاخص_بورس چهارشنبه های بیاد ماندنی با بخشنامه های خارج از عقل مدیران همیشه در صحنه و شاخ در آوردم سهامداران از مغزهای b مدیران
درسته در 5سال گذشته شاخص رشد کرد ولی فقط همان شاخص بود که رشد میکرد و سهام به نسبت شاخص رشد نکردند.مثلا قیمت ملک در مقایسه با سهام چندین برابر بیشتر رشد کرده.فساد در بورس به اوج خودش رسیده.هر شب یک قانون من دراوردی تصویب و اجرا میکنن.از ورود مردم به بورس بجای خوشخال شدن ناراختند و ترجیح میدهند مردم به بازار ارزو طلا بروند تا اقتصاد بهم بریزد.باید یک مدیر واقغی رئیس بورس شود.
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
رشد شاخص نشان دهنده ورودپول به این بازارهست.کل بازاربورس نسبت به 5سال قبل حدود10برابر رشد داشته.دراین بین نمادهایی هستند که بسیاربیشتر از10برابر رشد را نشان میدهند!!اشتباه نکنید رشدچندبرابری املاک دربعضی محلات خاص را به کل ایران نسبت ندهیدمسکن تهران کل بازار املاک ایران نیست.اما بورس بازارکل شرکتهای کشورهست.فساد هم که در تمام بازارهای کشور متاسفانه وجود دارد.اما آنچه که مسلم هست بورس در2سال گذشته نسبت به سالهای قبل جهش و رشد بی سابقه ای داشته.این رشدشارپی فقط به تورم مربوط نیست زیرا درسالهای قبل هم تورم داشته ایم به خصوص زمانی که دلار1000تومان ناگهان به4000تومان رشدکرد.علت اصلی رشد،معطوف و تشویق کردن مردم به سرمایه گذاری در بورس بوده است.
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
بستگی داره نگاهت به ادمها چی باشه
گوشت انسانی بخوای تا 150 میلیونم راه داره
اين چندم بار است که مغرضان با قوانين من دراورده روان سهامداران را به هم ميريزند. بنظر مي رسد هدف اين صدور قوانين من دراورده هيج نيت خيري نداشته باشد. بنظر مي رسد مقمات مسئول بايد جلو اين مداخلات را بگيرند اين قانون جديد تناقضات زيادي دارد و تبعات منفيش خيلي است دولت بداند اصلاح هاي شديد بازار در اين مقطع گران تمام خواهد شد لطفا اجازه ندهيد عده اي مسلسل وار هر اخر هفته اي بورس کشور به رگبار ببندند. ما به اندازه کافي دشمن خارجي و داخلي داريم. لطفا به عنوان ستون ششم دشمن عمل نکنيد. . يک روز رئيس جمهور از مردم دعوت به بورس مي کند اخر هفته عده اي قوانين مغرضانه بيرون ميدهند.
واقعا ادم در حيرت هست که کي ها اين قوانين شبانه را مينويسند. قانوني که با يک ترفند سهامدار عمده (مثلا عرضه روز پنجم سهم با قيمت 4 درصد) لوث ميشود فقط با اعصاب سرمايه گذار بازي کردن است. اين افراد از چه هوشي برخوردارند منتهي فقط هوششان براي تخريب است نه سازندگي والا اين قوانين پشت سرهمي و دور زدني و در عين حال سرمايه گذار هراسي را دنبال نميکردند.
سازمان بورس چرا عوض اینکه وظیفه خود را درست انجام دهد و بستر مناسب را برای سرمایه گزاری فراهم کند و هسته سالم معاملات که جزء اصلی ترین و ابتدایی ترین وظیفه شان در قبال گرفتن کارمزد از سهامداران است را درست نمی کنند و آنرا ارتقا نمی دهند و در عوض در زمانی که فرصت پیدا می کنند با تصویب قوانین غیر کارشناسی باعث ضرر زدن به سهامداران خرد می شود.
یکبار برای همیشه بنشینند و با بررسی بقیه بورسهای موفق دیگر کشور ها قوانین ثابتی وضع کنند و اگر احتیاج به تغییر داشت حداقل بعد از 5 سال دوباره اشکالات را دوباره رفع کنند چرا تکلیف سهامداران را برای سرمایه گزاری معلوم نمی کنند و بعد از مدت کوتاهی با وضع قوانین جدید باعث آشفتگی در این بازار می شود در قانون جدید هم نقد شوندگی و هم عرضه و تقاضا را زیر سوال می برند .
در بورس عده ای متنفذ و خودی به اسم کمک به تولید دارن با رقم سازی پول بادآپرده به جیب میزنن
به جای این منفی بافی ها که بیشتر از طرف دلالان دلار است،بهتر است سهام های دارای افزایش سرمایه بخرید دوزار سود کنید نه اینکه بشینید اینجا منفی بافی کنید،چه بخواهید چه نخواهید نقدینگی درحال آمدن به سمت بورسه اینو من نمیگم کارگزاری های بورس میگن اینم بگم بورس دیگه اون بورس سابق نخواهد بود هم سهامدارها زیاد شدن هم فرهنگ سهامداریشون تاحدی بالا رفته است
به دولت اعتماد نکنید سهام بخرید. در پیش فروش سکه سرمان کلاه گذاشتند. دوباره فریب نخورید.
یکی ازمدیران رکورد شکن ... .. در رفت
ترامپ مجددا به پیروزی میرسه
از همین حالا کمربند ها را سفت ببندید
تو این قانون جدید عملا هیچوقت سقف سود ماهانه شما از 20یا50 تجاوز نمیکنه یعنی ما(بورس و عوامل) مواظبیم همیشه جیب هاتون پرپول نشه معنی این قانونه،از طرفیم بزرگترین اشکال این قانون اینه که مردم بجای سهامداری به نوسان گیری رو میارن یعنی همیشه مواظبن قبل اینکه بعد 5روزکاری یه شرکتی بخواد به 20مثبت برسه میرن توصف فروش و بفکر سیو سود باشن و این باعث تنزل و آشفتگی و بقولی شیرتوشیری تو بازار میشه چون همه میدونن ممکن نماد توقیف و بسته بمونه و باعث بلوک شدن سرمایه هاشون بشه،بسته شدن نماد وشهر نمونه ی از بلوک کردن پول بخاطر همین قانونه،به نظرم با این قانون بازار بجای ثبات و سهامداری باتوضیحات داده شده به سمت آشفتگی و نوسان کاری میره و این وسط گروهای رانت خوار بخاطر دسترسی به اطلاعات سود خواهند برد و من و شما سهامدار بی اطلاع هیچوت در طول یکماه نمیتویم امید به کسب حتی 10درصد باشیم،این قانون باز تاییدی شده بر عدم در نظر گرفتن مردم در امور.
نابودی بورس وبعد سرمایه سهامدارانش نزدیک است
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
رشد بورس باعث رکود بازار دلالان دلار و ملک و ماشین شده...بورس بهترین بازار برای کسی هست که پولش رو از روی دانش وتجربه به دست آورده نه دلال بازی و واسطه گری...رشد بورس هم به نفع صاحبان صنایع و هم به نفع مردم و هم به نفع سهامدارانش هست....
اقا ما که هر جه می گوییم کسی گوش نمی کند رشد روزانه بورس منطقی است جالب است بعضی ها مثل همین زینال بندر ی به سود بانکهابه سپرده ها ایراد میگیرند ولی سود های باد اورده در بورس را حلال. کاملا مثبت و به حق میداندد بابا کارگزارذن خوب معلوم اطت از بورس حمایت می کنند ...
سلام هیچ تردید وشکی نکنیم که حداکثرتا ۵ ماه اینده بورس ریزش شدیدی خواهدنمود وقبل از ریزش بورس از اواسط اردیبهشت ریزش قیمت مسکن هم فیمت اسمی مسکن هم قیمت واقعی مسکن ریزش خواهد نمود هم اکنون که دلالهای مسکن درقرنطینه هستند به اکثر اگهی های فروش مسکن که نگاه کنیم ریزش قیمتها شروع شده ودر اردیبهشت این ریزش اوج میگیرد بورس هم که به عرض رسید بلاتردید حداکثر تا ۵ ماه اینده باسر سقوط وضربه مغزی شدن بورس همانا و دودشدن سرمایه ها همان فقط وفقط سپرده های بانکی ازاین خطرها مصون خواهند بود باتشکر
من قبل عید گوشی خریدم 1690000 الان همون شده 2200000!!!! رکودش کجاشه؟؟؟؟؟
و باز هم قوانین من درآوردی در بورس و بر هم زدن نظم و آرامش سهامداران !
در این کشور در هیچ حوزه ای یک روز بدون تنش و بی نظمی نباید وجود داشته باشد.
با وضع قوانین جدید، منتظر سرخوردگی شهامداران و هجوم به بازارهای طلا و ارز و ... باشید.
ایجاد تورم و گرانی کار شخص مسیولین است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار