بازدید 37019
انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

چرا «برنی سندرز» از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کنار رفت؟! سندرز: شکست ترامپ اولویت اصلی است / ترامپ: سندرز رفت!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در نخستین واکنش به کناره‌گیری سندرز در توئیتی گفت: «سندرز رفت. تشکر از الیزابت وارن. اگر وارن نبود، برنی در سه‌شنبه بزرگ می‌توانست، تقریبا در همه ایالات‌ پیروز شود! اوضاع آن گونه که دموکرات‌ها و کمیته ملی دموکرات‌ها می‌خواست به ‌پایان رسید. مثل شکست مفتضحانه هیلاری شیاد. طرفداران برنی باید به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند.»
کد خبر: ۹۷۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 08 April 2020

چرا «برنی سندرز» از ادامه رقابت های انتخاباتی کنار رفت!؟ سندرز: شکست ترامپ اولویت اصلی است/ ترامپ: سندرز رفت!

تحریریه تابناک جهان: برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد رقابت مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز چهارشنبه هشتم آوریل (بیستم فروردین) به کارزار انتخاباتی خود پایان داد. آقای سندرز این خبر را در جریان یک کنفرانس از راه دور با اعضای کارزار انتخاباتی‌اش اعلام کرد.

به نظر می‌رسد این تصمیم باعث می‌شود، مسیر برای جو بایدن به‌ عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر باز شود.

سناتور ورمونت از تلاش هواداران خود از جمله ۱۰ میلیون فقره کمک مالی آن‌ها سپاسگزاری کرد و گفت: بعد از یک ارزیابی صادقانه، تصمیمی سخت و دردناک گرفته است.

سندرز تصریح کرد: کاش خبر بهتری به شما می‌دادم، اما واقعیت را می‌دانید. پیروزی عملا ناممکن شده بود.

این سناتور آمریکایی با تبریک به بایدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها، بر همکاری با وی برای مقابله با دونالد ترامپ رئیس جمهوی فعلی آمریکا تاکید کرد.

سندرز افزود: همان طور که می‌بینم، بحرانی این ملت را گرفتار کرده که توسط رئیس جمهوری که یا تمایل ندارد یا قادر به ارائه رهبری معتبر نیست، تشدید می‌شود و کار‌هایی که باید، انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم با وجدانی خوب، بر ادامه کارزاری اصرار ورزم که نمی‌تواند برنده شود. با وجود آن که برنی سندرز نتوانست در رقابت برای نامزدی حزب دموکرات پیروز شود، گفت: خط سیاسی او و هوادارانش قدمی بزرگ در مسیر عدالت اقتصادی، اجتماعی و نژادی در آمریکا برداشته است.

برنی سندرز، که خود را یک سوسیالیست دموکرات می‌خواند، گفت: جنبش ما نبرد ایدئولوژیک را برد.

سندرز به هوادارانش گفت، با وجود توقف کارزار، به نامزدی‌اش پایان نمی‌دهد و آن‌ها همچنان می‌توانند در ایالات‌ باقی‌مانده به او رای بدهند.

او گفت: ما باید همچنان آرای بیشتر و نمایندگان حزبی بیشتری برای نشست سراسری حزب دموکرات به دست بیاوریم، در آنجا می‌توانیم تاثیر چشمگیری بر سازوکار حزب و عملکردش بگذاریم.

جو بایدن، که برای سومین بار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات تلاش می‌کند، از توقف کارزار انتخاباتی برنی سندرز استقبال کرده است.

بایدن با انتشار بیانیه‌ای گفت: سندرز با این تصمیم منافع مردم آمریکا و اولویت شکست دادن دونالد ترامپ را به منافع سیاسی خودش ترجیح داده است.

او در ستایش از سندرز گفت: او تنها یک کارزار سیاسی نداشته، بلکه یک جنبش خلق کرده است؛ اشتباه نکنید، این جنبش همچنان قدرتمند است.

بایدن از سندرز برای همکاری دعوت کرده است. سندرز هم با تبریک به بایدن از همکاری با او برای شکست دونالد ترامپ گفته است.

واکنش ترامپ به کناره گیری سندرز

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در نخستین واکنش به کناره‌گیری سندرز در توئیتی گفت: «سندرز رفت. تشکر از الیزابت وارن. اگر وارن نبود، برنی در سه‌شنبه بزرگ می‌توانست تقریبا در همه ایالات‌ پیروز شود! اوضاع آنگونه که دموکرات‌ها و کمیته ملی دموکرات‌ها می‌خواست به ‌پایان رسید. مثل شکست مفتضحانه هیلاری شیاد. طرفداران برنی باید به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند.»

چرا بایدن کنار رفت؟

گزارش‌ها حاکی از آن است برخی معاونان و طرفداران «برنی سندرز» از وی خواسته‌اند تا از ادامه رقابت درون حزبی کناره‌گیری کند تا مسیر برای معرفی شدن «جو بایدن» به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا هموار شود.

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، «فیض شاکر» مدیر کارزار انتخاباتی سندرز و «پرامیلا جایاپال» یکی از سناتور‌های اصلی حامی سندرز از جمله کسانی بودند که او را برای این تصمیم تحت فشار قرار داده‌اند.

هم اکنون بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها از سندرز جلوتر بوده و تا کنون توانسته ۱۲۱۷ موکل انتخاباتی را با خود همراه کند؛ این در حالی است که سندرز همراهی ۹۱۴ موکل انتخاباتی را با خود دارد.

با انصراف سندرز، «جو بایدن» به احتمال قریب به یقین از سوی کمیته ملی حزب دموکرات به عنوان نامزد نهایی این حزب معرفی خواهد شد تا رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات نوامبر سال جاری میلادی باشد. او در حال حاضر نامزد احتمالی حزب دموکرات است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
ایران باید برود از جو بایدن تعهد بگیرد بعد با او همکاری کند اما نه لازم نیست معلوم نیست اینهم شاید زیرش بزند.
بیچاره سندرز. دوباره سرش رو با پنبه بریدند. اولا وارن رو انداختن جلو تا رای سندرز شکسته شود بعدش هم تحت فشار گذاشته شد تا کناره گیری کند. بایدن هم مثل هیلاری ه اندازه ی کافی گزک دارد که ترامپ او را مورد حمله قرار دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
قدرت سرمایه داره خیلی بیش از چیزیه که میشه تصور کرد
هیچ انتخاباتی در تاریخ به اندازه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مهم نیست

انتخاب مجدد ترامپ قابل پیش بینی است اما نه بخاطر عملکرد شخص ترامپ . بلکه بخاطر نسل نوین جهانخواران و استعمارگرانی که در پشت این شخص مخفی شده اند و ترامپ را نماد و سمبل خود کرده اند.

شک ندارم باز هم ماده گرگ پیر و کشور منحوس و منفورش حامی اصلی و مغز متفکر این جریان است .
لعنت بر انگلیس
چهره متعادلی است ولی نمیتوانست نماینده بسیاری از مردم آمریکا باشد. فهم و درک او بسیار بالاست و مصلحت مردم را بر مصالح خود ترجیح داد.
من میگم ترامپ انتخاب میشه...
با بقیه جملات ترامپ کاری ندارم ، ولی یک جملش حقیقته ، هیلاری شیاد ، واقعا این زن خطرناک و کثیف است.
اقاي سندرز بايد اين را ميدانست كه ميدان سياست جايي براي افراد ساده و ضعيف نيست و اينكه اقتصاد سرمايه داري امريكا اجازه ي خودنمايي سوسياليستها را مكر در شرايط بحراني نميداد و به نظر ميرسد سندرز طلايترين دوره كه انتقادات زيادي متوجه نظام سرمايه داري امريكا بخاطر بيماري كرونا وجود دارد و فرصتي براي تغيير بازي سياسي و ورود حزب سوم سوسياليستي را از دست داد اما جاي اميدواريست كه به قول سندرز درباره ي رقابت احتمالي ترامب كه بلومبرك را ميجود و بعد تف ميكند همينكار رو با بايدن شيادتر از كلينتون انجام دهد.
برنی سندر رو چه به انتخابات . فسیله مومیاییه باید با برانکارد و سرم حملش کنن
حیف شد من میخواستم بهش رای بدم
ترامپ دوباره رای میاره، بایدن خیلی ضعیفه، بالابی نمیتونه رئیس جمهور بشه،
هر دوره انتخابات این بازی رو با جوانان آمریکایی انجام میدن سندرز رو میارن چند تا شعار سوسیالیستی میده جوان ها رو تهییج می کنه و بعد کنار می کشه همانند دور قبل برای هیلاری
حیف برنی سندرز. آدم شریفی بود. البته در صورت حضور در رقابت انتخاباتی و حتی کاخ سفید، سیستم فاسد آمریکا آن قدر چوب لای چرخش می گذاشتند که عملا نتواند کاری از پیش ببرد و بعد هم لجن مالش می کردند. همان بهتر که شرافتمند باقی ماند.
ساختار حزبی حزب دمکرات امریکا انچنان قوی هست که با تصمیمات بموقع با امادگی هرچه بیشتر با ترامپ وارد کارزار انتخاباتی بشود و منافع حزب اولویت اول است
امسال هم بدون شک دونالد ترامپ برنده کارزار انتخاباتی خواهد بود.
او برای برخی از کشورهای خارجی مشکلات و چالش های جدی ایجاد کرد ولی برای رفاه و سربلندی مردم آمریکا بسیار خوب و داهیانه عمل نمود.
چرا بایدن کنار رفت؟
به دلیل اینکه هنوز نمی دانیم که سندرز و بایدن به هم فرق میکنند .
تابناک وای به حال این ملت که اخبارش را شما بیان کنید . و با نگارش این اشتباه مهلک.
مرگ بر دموکراتهای امریکا عاملین کمونیست در امریکا
تو تمام دنیا احزاب با هم رقابت میکنند ولی اخرش سر یک سفره میشینند و این مردم هستند که قربانی هستند.
مثل دوره قبل که هیلاری شیاد سندرز با تقلب شکست داد. این دوره هم سندرز با سیاسی بازی و زیروروکشیدن رای کمتر آورد و مجبور شد کنار بره. حالا رقابت بین دوتا جنایتکار شده که یکیش دیوونه تر و وحشی تره
درود بر جو بایدن . دعا می کنم بایدن برنده بشه .ترامپ دنیا را اشفته کرد.
ایران کاری نداشت بر فرض که مقاومت قوی شده بود می توانستند نظامی جواب می دادند تحریم اقتصادی نامزدی است،
می توانند بجنگند .ایران با کره شمالی فرق می کنه .نباید تحریم می شد.
سندرز یک پوپولیست شبیه رهبران کمونیست بود.
ظاهر حرف ها خوبه ولی در باطن میتونه برای ملت ها دهشتناک باشه.
ايشان شانسي برابر ترامپ ندارند عاقلانه كنار رفتند تا حيثيت خوش حفظ شود
بیشتر شبیه بابانوئل بود
چرا بایدن کنار رفت؟ آقای سندرز کنار رفت بایدن کنار رفت چی به چی کی به کی شد بالاخره
دلخوش به این نباشید که در آمریکا چه کسی رییس جمهور خواهد شد ! هیچکدامشان فرقی با هم ندارند و سیاست آمریکا در قبال ایران مشخص هست و در واقع سیاست ایران نیز با آمریکا ثابت است و با تِغییر رییس جمهورها تغییری نخواهد کرد .. هر کسی رییس جمهور بعدی ایران شود باز هم در مورد آمریکا همین سیاست فعلی انجام‌میشود . پس در آمریکا هم همینطوره
قبل از انتشار خبر حداقل بدین یکی بخونه یا خودتون بخونین از دو تا خبر که از سایتتون خوندم هر دو مورد اسما رو اشتباه نوشتین
من ۴۰سال دارم و برگه مخصوص رای شناسنامم کاملن سفیده .. کاش میشد ب آقای ترامپ رای میدادم
چرا «برنی سندرز» از ادامه رقابت های انتخاباتی کنار رفت!؟
همانطور كه در دوره ترامپ با 62 ميليون راي بر كلينتون با 64 ميليون راي پيروز شده ايم بار هم همان سناريو اتفاق خواهد افتاد و دليل اصلي آن هم مشابه دفعه قبل عدم انسجام اردوگاه دمكراتهاست نه توان جمهوري خواهان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی