بازدید 13271

حمله لفظی ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

در حالی که بسیاری از مقامات ایالت‌های مختلف آمریکا، دولت این کشور را به دلیل تعلل در مقابله با ویروس کرونا مسئول شیوع گسترده آن می‌دانند ترامپ در توئیتی تلاش کرد سازمان بهداشت جهانی را مقصر این موضوع نشان دهد.
کد خبر: ۹۷۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ 07 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور و آمار بالای قربانیان این ویروس را گردن سازمان بهداشت جهانی انداخت.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «سازمان بهداشت جهانی واقعا این (شیوع کرونا) را منفجر کرد. در حالی که به صورت گسترده از سوی آمریکا تامین مالی می‌شود، اما هنوز چین محور است. ما به این موضوع به خوبی نگاه خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این توئیت انتقادی نوشت: «خوشبختانه من توصیه آن‌ها برای باز نگه داشتن مرزهایمان در برابر چین را رد کردم. چرا آن‌ها به ما چنین توصیه غلطی کردند؟»

آخرین آمار‌ها حاکی از ان است که بیش از ۱ میلیون ۳۷۸ هزار نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۷۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان متعلق به آمریکا است که در این کشور ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«آندریو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک هفته پیش در کنفرانس خبری گفت: «واشنگتن می‌دانست که ویروس کرونا سرانجام به این کشور نیز خواهد رسید، اما واکنش به آن دیر هنگام بوده که باعث بروز فاجعه کنونی شد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی