بازدید 11285
پیمانه اقتصادی

تایید حضور روسیه در نشست پنجشنبه اوپک پلاس/ بانک مرکزی از رکورد تورم در سال ۹۸ خبر داد / جزئیات اقساط وام یک میلیونی یارانه بگیران/ زمان واریز اولین یارانه نقدی سال ۹۹

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز ۵ هزار میلیاردی تومانی بورس تهران، عرضه سهام شرکت‌های دولتی با سقف خرید ۲ میلیون تومان برای هر نفر، افزایش قیمت نفت با امید دوباره به توافق تولیدکنندگان نفت، قیمت دلار در سطح ۱۵۷۰۰ باقی ماند، قیمت سکه در نوزدهمین روز از بهار، رکوردشکنی طلا متوقف شد، خودروسازان، محصولات خود را گران خواهند کرد؟ و تعویق نمایشگاه خودرویی پکن را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 07 April 2020

حضور روسیه در نشست پنج شنبه اوپک پلاس تایید شد/ بانک مرکزی از رکورد تورم در سال ۹۸ خبر داد/ جزئیات اقساط وام یک میلیونی یارانه بگیران/ زمان واریز اولین یارانه نقدی سال ۹۹تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز ۵ هزار میلیاردی تومانی بورس تهران، عرضه سهام شرکت‌های دولتی با سقف خرید ۲ میلیون تومان برای هر نفر، افزایش قیمت نفت با امید دوباره به توافق تولیدکنندگان نفت، قیمت دلار در سطح ۱۵۷۰۰ باقی ماند، قیمت سکه در نوزدهمین روز از بهار، رکوردشکنی طلا متوقف شد، خودروسازان، محصولات خود را گران خواهند کرد؟ و تعویق نمایشگاه خودرویی پکن را در بر دارد.

روز ۵ هزار میلیاردی تومانی بورس تهران

شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۳ هزار و ۶۷۰ واحدی عدد ۵۸۳ هزار و ۳۴۴ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۲۰۹ هزار و ۲۸۲ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۴۰۹ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد ۷۵۵۲ واحد را نمایش داد. امروز با دست به دست شدن ۶ میلیارد و  ۴۵۸  میلیون سهم و اوراق بهادار طی یک میلیون و ۱۴۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به ۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان رسید.

عرضه سهام شرکت های دولتی با سقف خرید ۲ میلیون تومان برای هر نفر

فرهاد دژپسند در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: بازار بورس شاهد عرضه‌های اولیه شرکت‌های دولتی خواهد بود. امروز برای هر گونه تغییر و اصلاح و تحول در مقوله واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌های دولتی اعم از شرکت و سهام دستمان باز است. برای بهبود در روند واگذاری‌ها تصمیم گرفته شد تا از ساز و کار بورس و عرضه سهام یا ارائه در ETF استفاده شود، زیرا عرضه و فروش در بورس از شفافیت کافی برخوردار است. ۹ شرکت در رسته‌های مالی (بانک‌ها و بیمه‌ای) و صنایع فلز و معدنی و پالایش و پخش از اولین موارد واگذاری‌ها در بورس خواهند بود. برای واگذاری در بورس باید عرضه نقدی یا اقساط بلندمدت و یا فراگیر عرضه صورت بگیرد، اما تصمیم گرفتیم که عرضه‌ها به صورت فراگیر صورت پذیرد. در این روش عرضه‌ها در دو گروه صورت می‌پذیرد که هر گروه مشمول تخفیف ۲۰ و ۲۵ درصد خواهند بود. در حقیقت این تخفیف شامل خرید اولی‌ها خواهد شد. دژپسند ادامه داد: سقف خرید برای هر فرد دو میلیون تومان خواهد بود، برای این نوع خرید تنها ارائه کد ملی کفایت می‌کند.

حضور روسیه در نشست پنجشنبه اوپک پلاس تایید شد

یک سخنگوی وزارت انرژی روسیه گفت: روسیه در نشست اوپک پلاس که تولیدکنندگان نفت برای پنجشنبه نهم آوریل تعیین کرده‌اند، شرکت می‌کند. /رویترز

موافقت روسیه و عربستان با کاهش ۱۵ درصدی عرضه نفت؟

وزیر انرژی آمریکا پس از گفت‌وگوی تلفنی با وزرای نفت عربستان و روسیه گفت این دو کشور با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید از مجموع عرضه جهانی نفت موافق هستند. به نقل از رویترز، دن برویلت اعلام کرد که پس از گفت‌وگو با وزیران انرژی عربستان و روسیه معتقد است، این کشورها این هفته تولید نفت خود را کاهش می‌دهند و به جنگ بر سر سهم بازار پایان خواهند داد. وی گفت: آنها قصد دارند اواخر این هفته کنار هم جمع شوند و امیدوارم به این اختلاف نظر که حدود دو یا سه هفته پیش آغاز شده است، پایان دهند. به گفته وی، روسیه و عربستان با کاهش تولید ۱۰ تا ۱۵ درصد از مجموع عرضه جهانی نفت موافق هستند.

افزایش قیمت نفت با امید دوباره به توافق تولیدکنندگان نفت

با امید توافق تولیدکنندگان بزرگ نفت برای کاهش تولید در معاملات امروز، قیمت نفت افزایش یافت، زیرا شیوع ویروس کرونا تقاضا را کاهش داده و حتی تحلیلگران هشدار دادند رکود جهانی احتمالا عمیق‌تر از انتظار خواهد بود و یک کاهش بیشتر مورد نیاز خواهد بود. هر بشکه نفت برنت با ۸۲ سنت افزایش ۳۳.۸۷ دلار فروخته شد. این نوع نفت روز دوشنبه ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. نفت خام آمریکا نیز با ۹۷ سنت افزایش ۲۷.۰۵ دلار در هر بشکه معامله شد. WTI روز گذشته ۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

قیمت دلار در سطح ۱۵۷۰۰ باقی ماند

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۵۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۵۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۷۰۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۷۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، تغییری ندارد.

 

بانک مرکزی از رکورد تورم در سال ۹۸ خبر داد

براساس آمار بانک مرکزی، نرخ تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۳۱.۲ درصد و ۴۱.۲ درصد بوده که به ترتیب ۴.۳ درصد و ۶.۴ درصد بیش‌تر از نرخ تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران برای همین دوره زمانی است. بررسی جدول شاخص تورم سالانه و ماهانه که در نامه‌ای از سوی بانک مرکزی به رئیس قوه قضائیه ارسال شده، نشان می‌دهد که نرخ تورم سال ۹۸ رکورد زده است. بر این اساس، نرخ تورم سال‌های ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ مطابق با محاسبات بانک مرکزی به ترتیب ۳۱.۲ درصد و ۴۱.۲ درصد بوده است. بررسی این آمار نشان می‌دهد نرخ تورم سال گذشته، بالاترین نرخ تورم سالیانه کشور بعد از سال ۱۳۷۴، در چهار دهه اخیر بوده است. به نقل از مهر؛ آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی برای تورم سال گذشته در حالی است که مرکز آمار ایران پیش از این، نرخ تورم سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ را به ترتیب ۲۶.۹ درصد و ۳۴.۸ درصد اعلام کرده بود. به این ترتیب، نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی در دو سال اخیر به ترتیب ۴.۳ درصد و ۶.۴ درصد بیشتر از نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار است.

قیمت سکه در نوزدهمین روز از بهار

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز با رشد ۱۰ هزار تومانی قیمت نسبت به دیروز به بهای ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۴۸ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

رکوردشکنی طلا متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی صعود ارزش دلار تحت تاثیر کندی رشد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹، از بالاترین قیمت خود در یک ماه اخیر عقب نشست. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید در حالی که اوایل معاملات تا رکورد ۱۶۷۱ دلار و ۴۰ سنت پیش رفته بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته حداکثر ۲.۸ درصد افزایش یافته بود.

خودروسازان، محصولات خود را گران خواهند کرد؟

یک عضو انجمن همگن قطعه‌سازی پیش‌بینی می‌کند، با توجه به افزایش قیمت پارامترهایی همچون قیمت مواداولیه، نرخ ارز، حقوق و دستمزد کارگران و ... در سال جدید، قیمت خودروها محتمل ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ مگر اینکه دولت بخواهد همچون سال های گذشته با قیمت‌های دستوری از افزایش قیمت خودرو در کارخانه‌ها جلوگیری کند. احمدرضا رعنایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قطعا بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت در محصولات خودرویی کشور در کارخانه‌ها ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: قیمت مواد اولیه قطعا در سال جدید افزایش خواهد داشت؛ بنابراین، احتمال اینکه به لحاظ تامین مواد اولیه، قیمت‌ها بالا رود بسیار است. از سوی دیگر، در رابطه با برخی مواداولیه ای که وارداتی هستند، با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ دلار نیز افزایش داشته و به بالای ۱۶ هزار تومان رسیده است، تاثیرگذار بر قیمت مواداولیه وارداتی خواهد شد. در حقیقت افزایش قیمت دلار باعث گران شدن نهاده‌های تولید می‌شود. این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی ادامه داد: علاوه بر این افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد نیز بر هزینه تولید تاثیر خواهد گذاشت. 

تعویق نمایشگاه خودرویی پکن

برگزارکنندگان نمایشگاه خودروی پکن، برنامه برگزاری این نمایشگاه را که قرار بود از ۲۱ تا ۳۰ آوریل برگزار شود به ۲۶ سپتامبر تا ۵ اکتبر تغییر داده‌اند. همان‌ طور که قابل پیش‌بینی است، دلیل این تصمیم شیوع ویروس کرونا بوده است. برگزارکنندگان در بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی این نمایشگاه اعلام کردند: «به دلیل چالش‌های جدی شیوع ویروس کرونا و پس از مشورت با طرف‌ها، ما از طرف کمیته برگزارکننده شانزدهمین نمایشگاه خودروی بین‌المللی پکن تصمیم گرفته‌ایم این نمایشگاه خودرو را به تعویق انداخته و سلامت و ایمنی غرفه‌داران و بازدیدکنندگان را تضمین کنیم. نمایشگاه خودروی چین ۲۰۲۰ از ۲۶ سپتامبر تا ۵ اکتبر ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. این تصمیم از انتخاب‌های دیگر برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بزرگ خودرو در جهان پیروی می‌کند. برگزارکنندگان نمایشگاه خودروی دیترویت نیز تصمیم به لغو این برنامه و تبدیل مکان نمایشگاه به بیمارستان صحرایی برای درمان بیماران کرونایی گرفته‌اند. برگزارکنندگان نمایشگاه خودروی پاریس نیز تصمیم به تبدیل آن به یک گرد همایی متمرکز بر تجارت گرفته‌اند.

جزئیات اقساط وام یک میلیونی یارانه بگیران

دیروز رئیس جمهوری در تشریح مصوبات هیات وزیران برای مقابله با کرونا از پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی به تمام سرپرستان یارانه‌بگیر در اواخر فروردین یا ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد. همچنین در پی سخنان رئیس جمهور، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد، پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس چهار ماهه به‌ تصویب ستاد اقتصادی دولت رسیده و در اسرع وقت اجرایی خواهد شد. به نقل از مهر؛ مطابق با آنچه که اعلام شده است، چهار ماه بعد از واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار، کسر اقساط از حساب یارانه‌ها آغاز خواهد شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد، به احتمال زیاد مبلغ هر قسط در حدود ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان محاسبه شود. لازم به تاکید است که هم اکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در نظر گرفته شده است.

زمان واریز اولین یارانه نقدی سال ۹۹

یکصد و دهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه سال جاری به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ فردا ۲۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد شد. با توجه به این موضوع، افرادی که از ابتدا تا کنون یارانه نقدی دریافت کرده اند، در مجموع بیش از ۵ میلیون تومان یارانه برای هر نفر واریز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بعد حقوق ها رو 15% اضافه می کنن با این تورم!!!!!
خجالت داره واقعا
یک میلیون تومن تازه اونم وام؟؟؟؟
ما میخواهیم امریکا را زیر پا له کنیم؟؟ یارانه ۱۲۰۰ دلاری برای همه شهروندان با درامد سالیانه پایینتر از ۷۵ هزار دلار (معادل ۷۵۰ میلیون تومان) !!!!!
تصویت دو تریلیون دلار کمک به کشورش در مقابل تصویب یک‌میلیارد یورو برای ایران....
این دولت نامردمی اگر راست میگوید چرا یک میلیون تومان را با بهره نرخ 12 درصد میدهد. بدون بهره بدهد. چقر اینها حامی مردم ستم دیده هستند.
وام یک میلیونی؟؟؟؟؟؟؟
خجالت نمیکشین؟؟؟؟؟؟؟؟
یه زمانی دولت و مراجع تقلید درخواست کردند که مردم از دریافت یارانه انصراف بدن، تا به دولت کمکی بشود. ما هم رفتیم انصراف دادیم. حتی آقای نوبخت گفت از این افراد تقدیر خواهد شد. حالا نه تنها تقدیر نشد بلکه با وجود بیکاری از تمام سوپسیدهای دولتی (یارانه، یارانه بنزین، کمک معیشتی و....) محروم شده ایم!
بخاطر اعتماد به حضرات محترم
شیطان بزرگ که در دوران کرونا بهر فرد ۱۲۰۰ دلار بلاعوض پرداخت کرده تا در خانه بمانند
در کشور ما بنا شده به مردم وام بدهند و برای اینکه این پول برکت نداشته باشد و محاربه با خدا هم باشد که خود این گناه هم شاید به بقای بیشتر بیماری بقول بعضیییی هاااا دام بزند ۱۲٪ زبا خواهند گرفت؟؟؟
نصف مردم دنیاهم از کرونابمیرند از اسمان سنگ هم ببارد جنگ جهانی سوم هم شروع بشود قیمت نفت به بشکه ای ۲ دلارهم برسد تمام بورسهای دنیا هم کن فیکن شوند بازهم بورس نورچشمی به رکوردزنی روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی خودادامه خواهد داد خخخخ
باامریکا مذاکره کنید
جام زهررابنوشید
هرروزداره کالاهای اساسی گران ميشه
ثروتمندها به ثروتشان اضافه ميشه وفقرافقیرترمیشن
خیلی مسخره است اگرکسی این وام رانخواهدبه کی مراجه کندلطفادراخبار جواب مردم رابدهیدیک میلیون خجالت دارد که 12درصد سودبگیرید
اسمش 12 درصد ميباشد با فرمولهاي من دراوري بانكها از 30 درصد هم بيشتر ميشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان