بازدید 15647
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری آنلاین

بازداشت عامل اصلی ناآرامی‌های زندان سقز / تکذیب ادعای ناجا درباره زندانیانی که در مرخصی هستند / الکل‌های تقلبی بیش از ۶۰۰ تن را کشت/ کاهش آمار سرقت‌ها در ۴۵ روز اخیر / سلطان قاچاق سوخت در زندان است

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر تشکیل پرونده برای مقصران ماجرای زندان سقز گفت: عامل اصلی و محرک و طراح این توطئه دستگیر شد و در بین فراری‌ها، کسانی که جرایم خشن انجام دادند هم بموقع دستگیر شدند. البته اولویتمان هم دستگیری افرادی بود که جرایم سنگین داشتند. امروز انگشت‌شماری از فراری‌ها بیرون هستند.
کد خبر: ۹۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 07 April 2020
تابناک اجتماعیسخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر تشکیل پرونده برای مقصران ماجرای زندان سقز، گفت: عامل اصلی و محرک و طراح این توطئه دستگیر شد و در بین فراری‌ها کسانی که جرایم خشن انجام دادند هم بموقع دستگیر شدند.

به گزارش «تابناک»؛ غلامحسین اسماعیلی در بیست و سومین نشست خبری خود با خبرنگاران که به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، با تبریک سال نو گفت: در سال ۹۸ که هدف نظام و راهبرد تعیین شده از سوی رهبری رونق تولید بود، خوشبختانه اعلام کردیم که نتیجه تلاش‌های همکاران ما در جلوگیری از تعطیلی بیش از ۹۹۰ واحد تولیدی و پیشگیری از بیکاری شدن کارگران این واحد‌ها بخشی از ایفای نقش قوه قضائیه بود.

وی افزود: در سال ۹۹ و با هدف تحقق جهش تولید سعی خواهیم کرد با کمک و حمایت حقوقی و قضائی از واحد‌های تولیدی و نیز حمایت‌های لازم از جمله تأمین امنیت قضائی و اقتصادی و کمک به بهبود فضای کار و رفع دیوان سالاری‌های زائد و حذف دالان‌های تاریک و تو در توی مجوز و امضا‌های طلایی و به ویژه، با مبارزه همه جانبه و مقتدرانه و قاطع با فساد و قاچاق کالا سهم خودمان را در انجام این مأموریت مهم ایفا کنیم.
 
بازداشت عامل اصلی ناآرامی‌های زندان سقز/ صدور احکام قطعی ۳۷۱ مفسد اقتصادی در شعب ویژه/ کاهش آمار سرقت‌ها در ۴۵ روز اخیر/ الکل‌های تقلبی بیش از ۶۰۰ نفر را کشت

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در مدت یک سال و خرده‌ای که از دوره جدید ریاست قوه قضائیه می‌گذرد، سعی کردیم مردم و مخاطبان، تحول را به خوبی احساس کنند و مراجعین به دستگاه قضا طعم شیرین عدالت و خدمت را بچشند. از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته، اصلاح روش‌های مدیریتی در سطوح مختلف قوه قضائیه با استفاده از روش‌های مدیریتی فعال و پویا بود و همچنین سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه که به  هفده سفر رسید و اگر کرونا نبود بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات قوه قضائیه می‌توان به صدور بخشنامه رسیدگی به پرونده‌های مسن اشاره کرد که در ۴۵ روز نیمه دوم زمستان بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌های مسن رسیدگی شد. تدابیری اتخاذ شده است که در سال ۹۹ اجرای این دستورالعمل استمرار پیدا کند و تا جایی که می شود در نیمه اول سال، بخش عمده پرونده‌های مسن تعیین تکلیف شود.
 
اسماعیلی افزود: از دیگر ویژگی‌های قوه قضائیه در سال ۹۸ فعالیت‌های ویژه دادگاه‌ها، رسیدگی به مفاسد اقتصادی بود. در سال ۹۸ شعب ویژه رسیدگی در تهران رأی به محکومیت ۲۶۰ مفسد اقتصادی، در خراسان رضوی رأی به محکومیت ۳۳ مفسد اقتصادی، در اصفهان، ۳۰ نفر و در قم ۳ نفر از مفسدان در این محاکم ویژه رأی قطعی گرفتند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: از مشکلاتی که در سال‌های اخیر مردم با آن‌ها مواجه بودند، موضوع تعاونی‌های اعتباری بود که قارچ گونه رشد و اموال مردم را حیف و میل کردند و برای ساماندهی این قبیل تعاونی‌ها دولت پای کار آمد و ستادی در این رابطه تشکیل و قرار شد در تعدادی از این تعاونی‌ها یک خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تشکیل شود تا وجوه مردم به آن‌ها بازگردانده شود.

وی افزود: قوه قضائیه بعد از این اقدام موفق شد صرفاً در ماه‌های پایانی سال ۹۸ مبلغ ۱،۵۰۰ میلیارد تومان از اموال تعاونی افضل طوس را به بانک مرکزی انتقاد دهد. همچنین ۱،۴۵۰ میلیارد تومان از اموال تعاونی وحدت منتقل شد. از اموال تعاونی فرشتگان ۳۰۰ میلیارد تومان، از اموال تعاونی ثامن‌الحجج ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی و ۴۳۵ میلیارد تومان به مردم منتقل شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده‌های احتکار و تخلفات حوزه سلامت، از رسیدگی به این پرونده ها خبر داد و گفت: هنوز رأی دادگاه‌هایی که پایان سال در تهران برگزار شده، صادر نشده است.

اسماعیلی در ادامه و در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان گفت: قوه قضائیه تمایل دارد که یکایک زندانیان در چارچوب ضوابط از تسهیلات و امتیازات مناسب برخوردار شوند. سه گروه از زندانیان بعد از اعطای مرخصی و بعد از اعطای عفو در زندان ماندند که یک گروه مرتکبان جرایم خشن هستند.

وی در خصوص آزادی ۱۰ هزار نفر و مرخصی ۱۰۰ هزار نفر و نظر رئیس پلیس پایتخت که اعلام کرده بود سرقت‌ها بیشتر شده است، گفت: از زحمات نیروی انتظامی تشکر می‌کنم اما این اظهار نظر یک بررسی دقیق نبود مطابق آن بررسی کردیم و اولاً در ایام ۴۵ روزه اخیر، آمار سرقت‌ها کاهش داشته است. این گفته که سرقت‌ها توسط زندانیان به مرخصی آمده انجام شده، صحت ندارد، البته بودند افرادی که سابقه داشتند، اما جزو کسانی که به مرخصی آمدند، نبودند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ابتدا عددی را اعلام کردند که بعداً به ۴۱ نفر تقلیل دادند؛ اما باید بگویم عملاً تا امروز فقط یک زندانی که به مرخصی آمده بود، در تهران بازداشت مجدد شده است. اکثر این زندانیان ضوابط و مقررات را رعایت کردند.
 
اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی و برخی زندانیان امنیتی از جمله نرگس محمدی گفت: این ادعا که از افرادی که در زندان به تعبیری در بند و اندرزگاهی که نجفی حضور دارد، مبتلایان به کرونا هم هستند صحت ندارد. در رابطه با نجفی باید بگویم، چون رأی محکومیت نجفی قطعی صادر نشده است مشمول مرخصی نمی‌شود و بعد از قطعی شدن رأی صادره در مورد ایشان نسبت به مرخصی این فرد تصمیم گرفته می‌شود و اگر رأی قطعی می‌شد، چه بسا از مرخصی استفاده می‌کردند.

وی افزود: برخی از زندانیان به دلایلی که گفته شد، نتوانستند از مرخصی استفاده کنند. با این حال، بیش از ۵۰ درصد زندانیان امنیتی ما مشمول مرخصی شدند، البته تصمیمات ما فردی نبود که بخواهیم به فردی مرخصی بدهیم بلکه معیار و شاخص گذاشتیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده است و پیش بینی ما این است که در اردیبهشت ماه اولین جلسه دادگاه برگزار می‌شود.

اسماعیلی در خصوص استفاده از الکل در کشور گفت: در این رابطه تعدادی توزیع کننده در شهر‌های مختلف بازداشت شدند و باید پاسخگوی اعمال خودشان باشند و هم به مصرف کنندگان و هم به ارائه کنندگان هشدار می‌دهم، دست از این اقدام نادرست بردارند. عددی که دادند این بود که بیش از ۶۰۰ تن در این رابطه فوت شدند.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستگیری هومن پروین معروف به سلطان قاچاق سوخت گفت: این پرونده از پرونده‌های مهم است که رسیدگی و فرد میلیاردی به جزای نقدی محکوم شد و در اسفند بیش از سی میلیارد از جزای نقدی این محکوم صادر شد. به لحاظ اهمیت موضوع قاچاق به خصوص قاچاق سوخت دستورهای لازم صادر شد. اینکه گفته می‌شود، فرد دیگری به جای این فرد زندان خوابی می‌کند صحت ندارد.

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت ناآرامی‌ها در برخی زندان‌ها از جمله زندان سقز گفت: اعلام کردیم که این زندانیان باید دستگیر شوند و هم با افرادی که قصور کردند، برخورد شود و هم برای برخی از عوامل پرونده تشکیل و تعدادی هم بازداشت شدند.

وی ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق این زندانیان بازداشت شدند و امروز انگشت شماری از این افراد بیرون ماندند و خوشبختانه عامل اصلی این موضوع بازداشت شد. برخی هم اقدام به خوداظهاری کردند و کسانی که ماندند افرادی هستند که جرایم خشن ندارند. کسانی که بیرون هستند افرادی هستند که جرایم شأن سبک است و به نظر می‌رسد فریب خوردند؛ مشخص شد یک توطئه، سهل انگاری و تبانی بود.
 
سخنگوی قوه قضائیه در پایان گفت: به طور کلی وضعیت امنیتی زندان‌های ما قابل قبول است و به همین جهت از مساعدت‌های نیرو‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی کمال تشکر را دارم و باید بگویم امنیت و سلامت در زندان‌ها برقرار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
در مورد کشته شدن ملت در سیل شیراز حتی یک نفر برایه 1روز هم زندانی نمیشود !!!!حکم تعلیقی یعنی چی !!!محترمانه اش میشود تبریه !!!وقتی که کسی قرار نیست به زندان برود شما بجای 3سال 300سال حکم زندان تعلیقی بده تا لااقل حکم سنگین بنظر بیاد
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
املای برای 1 روز و تبرئه صحیح است
اسدی بابا
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
برای حکم تعلیقی ضمانت گزارده میشود!
دار بزنیدشون...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
مگر تا بحال کم دار زده شده است،میبینیم که دار زدن مشکل را حل نکرده است ،بلکه زندانها بیشتر و پر تر هم شده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
عجله نکن.
کاش می شد بعضی از شاخص ها را می گفتید در مورد زندانی های امنیتی، مردم روشن تر می شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چرا یاید در هر موردی به شما اطلاع رسانی فنی شود مگر دانش قضاوت در مورد همه چیز را داری؟
دزدان انسانهای شریف و محترمند نکنه دلشان بشکند
خب باید آزاد باشند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اینها آفتابه دزد هستند
دزدهای کلان که بیت المال را به توبره کشیده اند در امن و امان در خارج کشور زندگی می کنند
خیلی ممنون که همه چیز خوبه و فقط یک سوال که این توجیهات را تنهایی تدوین کردید؟
اینکه تا کنون 600 نفر درگذشته اند وچند برابر این افراد دچار ضایعات جسمی ونابینایی شده اند ولی تولید کنندگان وتوزیع کنندگان این سم خطرناک هنوز برای مردم شناخته شده نیستندو پرونده انها رسدگی نشده وصرفا ذر بازداشت هستند.نشانه خوبی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
آنکه الکل میخوره بهتر که بمیره دل برای این احمق ها نسوزان
هيچ احتياجي به نوشيدن الكل صنعتي، دست ساز و تقلبي نيست. الكل مورد نياز بدن را ميتوانيد با تغذيه بسياري از ميوه جات مثل سيب و پرتغال يا پياز، سيب زميني و كشمش فراهم بفرماييد. بنده به زاويه مذهبي موضوع كاري ندارم، اما در معتبرترين پژوهش هاي نوين خطرهاي گوناگون مصرف الكل دست ساز به اثبات رسيده است.
سلطان گران کردن موادغذایی ومیوه راهم بگیرید
جان پسرم در خطر هست اودوبار پيوند حالب شده و نارسايي كليه دارد و تاثير شيميايي پدرش هست و بيست و سه سال بيش ندارد با پرونده سازي و شكنجه و انفرادي چند جرمي را به گردنش انداختن تمام مداركش بدون اينكه كارشناسي بشه موجود ميباشد اكنون با اينكه داديار اجراي احكام دادسراي مقدس با علم بيگناهي گفت مرخصي ميدهد و تاييد كرد و گفت دو ميليارد وثيقه بازداشتكنم ما هم دو ميليارد و دويست بازداشت نموديم ولي از بيست اسفند هنوز آزادي بچه ام رو نميزند ميگويد كثيرالشاكي هست از پنجاه و چهار شاكي سي تا اصلا مال پسرم نيست شخصي كه تبرىه شده گرفته پول داشت داد و بازپرس هم ايشان را تبرعه نمود و از اون بيستا هم ده تا رضايت دارم و و اون چند تا شاكي هم دو نفرشان خودشان بيشاز آن مبلغ از پسرم كلاهبرداري كردن و سه نفر ديگر هم كه يكيشون با وجود پول گرفتن و بدهكار بودن در پرونده و اقرار كه مبالغي پول نزدش ميباشد تبرعه شده ميماند هفت نفر ولي پسر من بيمار هست و كلاهبرداري نكرده و بدون مدرك و جرم گرفتن و بعد با فشار و تهديد از افراد خواستن كه بيان شكايت كنند چون امير كلاهبردار هست به خدا به ولاي علي كلاهبرداري صورت نگرفته رد پاي اطلاعات در پرونده هست اونا گرفتن خوردن و بردن و سرما و پسرم رو همكلاه گذاشتن و شانزده ماه هست بدون ملاقات حضوري و با وكيل زنداني ميباشد و الان كه در دو قدمي خطر نيز ميباشد اون عوامل مانع آزادي پسرم هستند تو رو خدا جان پسرم در خطر هست اگر اين بيماري را بگيرد از دستم ميرود تو رو خدا كمك كنيد پدرش دانشمند هسته اي و از سرداران سپاه ميباشد دستم از همه جا كوتاه هست اونا همه سدي براي ما درست كردن
خطرناکترین زندانیان، زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران و زندانیان عقیدتی هستند. والا دزد و قاچاقچی که ضرری ندارند!
چطور میگوید آمار سرقت پایین آمده
اگر بشود برای کنترل پابند زده شود و همچنین بکار گرفته بشوند زندانی ها بیشتر احتیاط می گنند که دفعه بعد پاشون به زندان باز نشود
کاهش آمار سرقت‌ها در ۴۵ روز اخیر :
این از مزایای کرونا است یعنی همان شعار " در خانه بمایم". در اینده این کاهش سراقت هم به لیست موافقیتهای در دولتهای 11 و 12 اضافه میشود. البته کاهش تلاف جاده ای در ایام نوروز هم که در هیچ دوره ای در دول قبلی سابق نداشته هم جزو کارنامۀ دولت خواهد آمد!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل