بازدید 3725

همکاری شرکت مطرح انگلیسی‌ با چین برای ساخت واکسن "کرونا"

کد خبر: ۹۷۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 06 April 2020

بنابر گزارش‌ها شرکت انگلیسی "گلکسواسمیت کلاین" (GlaxoSmithKline) که سابقه درخشانی در توسعه داروها و واکسن‌ها داشته است اخیرا با شرکت چینی زیست فناوری "شامان" (Xiamen) برای ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ همکاری کرده است.

به گزارش ایسنا، اخیرا افراد بسیاری از کشورهای جهان به ویروسی به نام "کروناویروس"(coronavirus) که منجر به بیماری کووید-۱۹ می‌شود، مبتلا شده‌اند و این ویروس به قدری خطرناک است که مقامات برخی کشورها دستور قرنطینه چند شهر را صادر کرده‌اند. شیوع این بیماری در "ووهان"، ششمین شهر پرجمعیت چین بوده است. اکنون دانشمندان و بسیاری از شرکت‌های زیست‌فناوری به شدت به دنبال دستیابی به یک واکسن برای ویروس خطرناک و در حال شیوع کرونای جدید هستند.

علت همکاری این شرکت انگلیسی این است که این واکسن هر چه سریع‌تر توسعه داده شود چراکه شرکت شامان از مدتها قبل ساخت این واکسن را آغاز کرده و این شرکت در حال توسعه واکسنی به نام"COVID-۱۹ XWG-۰۳ " با همکاری محققان دانشگاه شامان است.

"شامان"( Xiamen) در شرق چین از بنیاد بیل‌گیتس کمک مالی دریافت کرد تا راجع به "کرونا ویروس" تحقیقات انجام دهد. این دانشگاه اعلام کرد که از بنیاد "بیل و مِلیندا گیتس" ۶۰۰ هزار دلار کمک مالی دریافت کرده است تا راجع به بیماری "کووید ۱۹" (COVID-۱۹) کارهای تحقیقاتی انجام دهد.

این کمک هزینه در دو جنبه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد استفاده از این بودجه تحقیق راجع به شناسایی خصوصیات کرونا ویروس است و مورد دیگری که این بودجه برای آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تحقیق راجع به توسعه واکسن‌ها و دیگر مدل‌های پیش‌بینی است. این مدل‌ها در لحظه، بروز ویروس را پیش‌بینی می‌کنند. دانشگاه "شامان" در بیانیه‌ای گفت: نتایج این ارزیابی‌ها به تصمیم‌گیری دولت‌ها کمک می‌کند. دانشکده بهداشت عمومی این دانشگاه با یک مرکز تحقیقاتی ملی و یک آزمایشگاه دولتی همکاری می‌کند تا در برابر شیوع ویروس‌های همه‌گیر مقابله کنند.

مسئول ارشد برنامه بنیاد بیل و مِلیندا گیتس در چین اظهار کرد: دانشگاه "شامان" تجربیات قدرتمند و قابلیت‌های ارزشمندی در تحقیقات بیماری‌های عفونی دارد.

این اولین همکاری بین این دو شرکت انگلیسی و چینی نیست. در سال ۲۰۱۹ آنها برای تهیه واکسن ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ، ویروسی که می‌تواند باعث سرطان شود نیز با یکدیگر همکاری کرده بودند. شرکت انگلیسی "گلکسواسمیت کلاین" که یکی از سازندگان برتر واکسن در بین شرکت‌های دارویی جهان است اکنون تصمیم گرفته است تا نقش مهمی در توسعه واکسن های کویید-۱۹ ایفا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان