بازدید 110617
پس از نامه رئیس صداوسیما پررنگ‌تر شد

جنجال بازسازی دو صحنه بازی بهروز وثوقی و گوگوش در سریال پایتخت

این فصل از سریال پرحاشیه‌ترین فصل بود؛ از بودجه سریال که رقم‌های نجومی درباره آن در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد تا آخرین حاشیه که از قضا جنجالی‌ترین‌شان بود، تا جایی که عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما طی دستوری ویژه به مرتضی میرباقری تاکید کرد، لازم است بررسی شود این اقدام حاصل اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟!
کد خبر: ۹۷۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 05 April 2020

جنجال بازسازی دو صحنه بازی بهروز وثوقی و گوگوش در سریال پایتختپخش واپسین قسمت‌های فصل ششم سریال پایتخت پس از پخش از شبکه سوم سیما با حواشی فراوانی همراه شد که به واسطه بازسازی آشکار دو سکانس از دو فیلم فارسی با محوریت زوج وثوقی و گوگوش بود؛ موجی از انتقادات که منجر به دستور رئیس سازمان صداوسیما برای بررسی حواشی و برخورد با عوامل وقوع این اتفاق شد و در پی همین دستور، جنجال‌ها پیرامون این اتفاق پررنگ‌تر شد و این ماجرا بیش از پیش در متن قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ فصل ششم سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی محسن تنابنده با حواشی فراوانی همراه بود. سریال فاقد یک داستان منسجم بود که در قسمت‌های متعدد تداوم داشته باشد و با فرم روایی که در پیش گرفته شده بود، می‌توان صدها فصل از این سریال را ساخت، چرا که بیشتر متمرکز بر کمدی موقعیت‌های تکراری و شوخی‌هایی بود که در قسمت‌های پیشین مشابه‌شان را شاهد بودیم و به همین دلیل برای طرفداران این سریال به اندازه مورد انتظار خنده‌دار نبود.

با این حال، این فصل از سریال پرحاشیه‌ترین فصل بود؛ از بودجه سریال که رقم‌های نجومی درباره آن در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد تا آخرین حاشیه که از قضا جنجالی‌ترین‌شان بود، تا جایی که عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما طی دستوری ویژه به مرتضی میرباقری، معاونت سیمای صداوسیما، تاکید کرد: «انتظار دارد ضمن برخورد مناسب، برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از تکرار چنین مواردی صورت گیرد... لازم است بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟!»

جنجال بازسازی دو صحنه بازی بهروز وثوقی و گوگوش در سریال پایتخت

این دستور در پی سرازیر شدن سیل نقدها صادر شد، تا جایی که حتی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در توییتی نوشته بود: «‏پارسال در دیدار نوروزی منزل استاد سیروس الوند رفتم، به یاد ‎خشایار الوند که اولین عید بود که نبود. امسال در پایتخت، غم فقدانش را بیشتر حس کردیم. گویا او بود که به آن جان می‌داد. طنز ملیح و درک عمیق از فرهنگ و سنت ایرانی را در ‎پایتخت به یادگار نهاد. یادش گرامی» و در واقع ابعاد نقدها فراتر از گروهی رفت که برنامه‌شان تغییر مرتضی میرباقری به هر روش ممکن است؛ اما این حاشیه چه بود که این طور فضا را بر هم ریخت؟

در یک سکانس کاراکتر «رحمت» با بازی هومن حاجی عبداللهی به همراه کاراکتر «همسرش» با بازی عاطفه باقری با هیبتی مشابه هیبت حضور بهروز وثوقی و گوگوش در فیلم سینمایی «همسفر» به کارگردانی و نویسندگی مسعود اسداللهی روی موتور سنگین جاده‌های شمال را طی می‌کردند. در سکانس دیگر که بازسازی شده، مربوط به فیلم «ممل آمریکایی» و حضور زوج وثوقی و گوگوش در قایق و یک دیالوگ جنسی است که باز هم شاهد بازسازی هستیم و آن دیالوگ نیز به شکل خاصی در این سکانس گنجانده شده است!

این اتفاق منجر به جنجال‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی شده و این سکانس‌ها از سوی کاربران مقایسه شده و بعضاً کنایه‌های سنگینی نیز به تلویزیون و سازندگان این سریال ساخته شده است. هرچند چنین ارجاعاتی در سینما و تلویزیون بی‌سابقه نیست، نمونه‌ چنین بازسازی واضحی در خاطره‌ها وجود ندارد. در عین حال رئیس صداوسیما از شرایطی خواستار کشف ماجرا شده که به نظر می‌رسد، تیم سازنده آگاهانه این سکانس‌ها را بازسازی کرده و ناظر پخش نیز به واسطه اینکه این فیلم‌ها را ندیده بوده، متوجه ماجرا نشده است! با این حال باید صبر کرد و دید تبعات این اتفاق در هفته‌ها و ماه‌های آینده چه خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰۶
ما پایتخت رو نمیخاییم به جای بودجه میلیاردی که کردین پولش رو میدادین به مردم فقیر ایران فیلم به چه درد ما میخوره تاسف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
همه صدا و سیما باید تعطیل بشه.
فرید
| Netherlands |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
هم بودجه زیادی خرج شده و هم از تبلیغات اول و وسط و آخرش پول زیادی گیر صدا و سیما اومده.
حالا گیریم که یه خاطره سازی هم شده دیگه این دستور و بگیر و ببند و ستون پنجم دشمن دیگه چیه؟ یکم ظرفیت یکم تساهل یکم رها کردن دگمهای نخ نما شده بد نیست به خدا .....خفه شدیم از این وضعیت
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
یکم رها کردن احکام خداوند بد نیست؟
انگار نه انگار که خدا ناظر تمامی اعمال و افکار ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اخه نباید یه منطقی داشته باسه؟
با توجه مصائب کرونا و اجبار مردم به خانه نشینی و تحمل شرایط کسل آور قرنطینه، بنظر می آید که کارگردان‌ عمدا چنین صحنه هایی را در فیلم گنجانده است تا موجب انبساط خاطر بینندگان گردد که البته کار صحیح و بجایی بوده است.
آقای عسکری باید بداند که پافشاری و نشان دادن حساسیت بیشتر به این موضوع، موجب خواهد شد که ایشان بیش از پیش نزد مردم مطرود و محکوم گردد
این راهیه برای به انحراف بردن انتقادات از مشکلات واقعی رادیو تلویزیون ایران! شما گرفتارش نشین! رییس این سازمان ناکارامد بیاد در مورد راه حلهاش برای فساد اقتصادی مدیریتی و ... دیگه مجموعش توضیح بده
چرا میگوئید پر حاشیه وقتی از سیما پخش میشود یعنی همه چیز اوکی است پخش زنده که نیست از دستشان در برود.
خودتون ساختید.
خودتونم سانسورش کردید.
خودتونم پول تبلیغاتشو زدید به جیب.
حالا میگید ستون پنجم دشمن.
ول کن بابا.
خیلی خوب بود این قسمت. طنزه دیگه.

کرونا رو بچسبید. ول کنید گیر دادن به این سریال و دلخوشی ملت رو .
مردم دوس دارن هنرمنداشون رو. هم بهروز و‌هم گوگوش. هم نقی و ارسطو و هم رحمت رو .
حاشیه های خوب برای گمراه کردن افکار عمومی از ضعف ها و کم کاری های دولت و مجلس در این ایام بحران کرونایی را کم داشتیم که آن هم جور شد !!!!
ما خوبیم و هیچ مشکلی جز ممل آمریکایی و همسفر نداریم .
فیلمهای ایرانی قبل از انقلاب داستانهای چرند فیلم هندی را داشتند و عریانی فیلمهای هالیوودی و پر از لجنیات و گرایشات جنسی . بازیگرانش هم که یکی از دیگری در پیتی تر بودند مخصوصا وثوقی و "فائقه آتش چی". خدا را صدها بار شکر که سینمای بعد از انقلاب امثال اینها را در خود راه نداد. جالب اینجاست که گنج قارون با بیشترین بیننده و(به نسبت) با بیشترین درآمد تاریخ سینمای ایران را داشته پر از مزخرفات متناقض و چرندیات کودکانه است.و از این بدتر این است که این افراد و آن فیلمها هنوز طرفدار دارد. باید گریست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بنده خدا تو چرا فیلترشکن استفاده میکنی مگه با فیلتر شکن خبر یه. تا ما هم نسب کنیم
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
واقعا باید گریست .به خصوص برای تو و امثال تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
باز درباره فیلتر شکن صحبت شد و یادم اومد بپرسم مگه مجازات نداشت فیلترشکن؟ و اینکه مگه توییتر فیلتر نیست پس چرا مقامات همون جا پیامهاشون رو میگذارن و انتظار دارن مردم هم برن فیلترشکن جور کنن هم پیامهاشون رو بخونن هم پاسخ بدن؟یعنی واقعا جای دیگه ای نیست برای پیام دادن؟!!
چرا خودتان را به راه دیگر میزنید؟اکثر مردم ایران عاشق فردین ،بهروز وثوقی و گوگوش هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شما کی نظر سنجی کردید مگر وکیل مردم هستید.کافر همه را به کیش خود پندارد
اولا ممل آمریکایی نبود و همسفر بود.ثانیا اگر بزرگ نکرده بودید، خیلی ها متوجه نشده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
دکلمه تو قایق در مورد لامپ روشن موتور هم به ممل آمریکایی ارجاع داده می شه !
وااسلاما!!!
چه فاجعه ای!!!! این توطئه از تاریخ پیدایش ایران و ایرانی نظیر نداشته و حاصل برنامه ریزی صدها ساعته سیا، موساد و ام آی ۶ است....
کلا دنبال حاشیه هستیم
بابا ولکم کرونا داره ملت را میکشه اینا دنبال چی هستند من که دیگه رد دادم
خدا طول عمر بده به گوگوش وبهروز وثوقی .
..... بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟!»

چطوری میخوان بفهمن؟
بابا وِلَکن همین یک سریال رو هم می خواین ازمون بگیرن اَی خِدااااا........
همش تقصیر سانسورچی هست!
سانسورچی هم سانسورچی های قدیم!
دررابطه با اعتراض بی موردبه اصطلاح منتقدین این صحنه ها چیزی چز تاسف نمی توان گفت. چطورمی ود با هزارتاچیز دیگر شوخی کرد ولی بااین موضوعات نه؟!
احتمالا بهروز وثوق وگوگو اکی این موضوع تقلید صحنه بوده اند یا فامیل یکی از منتقدین هستند که بهشون برخورده !!!
اصلا چرا باید به رئیس صداسیما برخورده باد ؟ اولا که تمامی شئونات اسلامی حفظ شده بود هم پشت موتور هم توقایق ثانیا گفتگوی این دو که دقیقا همان حرفهای فیلم فارسیهای مورد شوخی نبود که ابتذال داشته باشد !!
ثالثا ظاهرا یادآوری خاطره برای منتقدینی که روی اون دوتا فیلم فارسی تعصب دارند وبارها اصل این فیلمهارا دیده اند سخت بوده !!!؟؟؟
موضوع بهتری برای مقالات خودشون پیدا نکردند شاید این منتقدین عزیز؟
در یک سکانس دیگر هم رحمت در کنار همین خانم در قایق صحبت از لامپهای روشن ساحل میکردند!
اين فصل از پايتخت مزخرف بود مزخرف.. بي ادبي، شارلاتاني، غيبت، قاچاقچي گري، چشم ناپاكي به ناموس و ... در سريال موج ميزد...
همان بهتر كه پايتخت سقوط كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اگه بدرد نمیخورد نگاه نمیگردی .اگرم نگاه کردی یعنی دوست داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
همه ش یک طرف بی احترامی و درشتی دربرابر پدر تازه از اسارت برگشته یک طرف! من واقعا جلوی پدرم داشتم اب میشدم از شرمندگی!
ناظر پخش ندیده بود مگه میشه اسم ممل آمریکایی رو نشینده باشه از اعجایب روزگاره
حیف اسم هنرمند که روی اینها بزارن اینارو ولشون کنی جلوی دوربین همه کار میکنن

وقتی هم که مردن یا میشن مادر سینمای ایران یا پدر سینمای ایران
حالا مگه ارجاعات به صحنه هایی از فیلمهای قبل از انقلاب جرمه؟
مشکل همینه که ناظر پخشها یک سری بچه متولد بعد از جنگ فارغ التحصیل امام صادق هستن که چشم و گوش بسته شدن ناظر پخش!!!
نصف برنامه های تلویزیون تقلید از ماهواره است اینا عین خیالشون نیست. فکر می کنن ابتکارات خود صدا وسیماست.
اوووووو وه ! که چی مثلا ؟
بیکارین ها می خواین برا عده ای پرونده سازی کنید ؟
بی خیال بابا >
چیز مهمی نیست میخواسته چراغش را روشن کنه
اقتباس از یک فیلم دیگه ، اگه تو اون فیلم در اون سکانس خلاف قانون یا شرع انجام نشده باشه مشکلی نداره
وامصیبتا...وامصیبتا.....
آقا صحنه موتورسواری توی تلویزیون پخش نشد !... آقایان این عکس ها را از کجا می آورند! در ثانی تشابه چند صحنه چه میشود؟!....
خودتونو مسخره کردید . اگه اینجوری باشه که ما همه موارد دولت و مجلس و دستگاه قضا و ارتش و پلیس و.... خلاصه همه رو بازسازی کردیم
در ضمن این کجا و اون کجا ، زهی خیال باطل
افتضاح ترین سریالی که می شد ساخت همین سریال بود علاوه بر سکانس های رحمت در قسمت پایانی سکانس های بهتاش است آیا عمل خلافی بوده که انجام نداده باشد. از دختر بازی و اصطلاحات زشت تا تبلیغ خانه مجو چشم هیزی و .....
بابا به خدا شرم آوره! عقل هم خوب چیزیه! خوب که چی؟! یعنی فیلمهای 40-50 سال پیش رو آقایون انقلابی و مدعی صداوسیما و مردم شهیدپرور دیده اند و حالا مقایسه می کنند که صحنه ها عینا بازسازی شده و بداموزی داره؟! والا من که الان 60 سال دارم اصلا چنین فیلمهایی رو ندیده ام. یعنی صداسیما اونقدر بیکار و علاف تشریف دارند که به یک چنین چیزایی گیر میدن! اصلا فرضا که شباهت یا بازسازی باشه خوب این چیرو ثابت می کنه؟ مردم گمراه و بی دین میشن؟! به فساد اخلاقی کشیده میشن؟! واقعا باید به حال و روز خودمون تاسف بخوریم. حالا که یک سریال موفق هم درست شده و مردم باهاش انس گرفتند، میخوان انگ بزنن. البته همیشه همین بوده و برنامه های موفق رو به نوعی هوا کرده اند. وای به حال و روزما!
بابا بی خیال، بهروز وثوق را با رحمت مقایسه می کنید؟
یعنی رییس صدا و سیما واقعا کار دیگه ای نداره؟
الان چند نفر از بینندگان پایتخت فیلم همسفر را دیده؟
با اینکار همه دنبال فیلم همسفر خواهند بود.
خواهشاً جمع کنيد این بساط جدید برای بازی با اذهان مردم .
خیلی از سکانس های فیلمها با برخی سکانسهای فیلم هایی که فعلاً اجازه پخش ندارند مشابه هست، باید همه آنها هم بررسی شود.
خجالت داره به خدا.
یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟!
به نظر من همچين حرف هايي از خود اين سريال هم خنده دارتر هستند.
گویا او بود که به آن جان می‌داد. طنز ملیح و درک عمیق از فرهنگ و سنت ایرانی را در ‎پایتخت به یادگار نهاد.
يعني تو قسمت هاي ديگه طنز مليح و ... وجود داشته كه تو اين قسمت نبود؟!!!!!!
سارا و نیکا رو زندانی کنید...
مشکل اصلی فیلم اینه که اصلا کارگردان نداره!و تنابنده هرکاری دوست داره میکنه واقعا برای کارگردان متلسفم
عقب مونده ترین ادم ها هستیم این شد الان سوژه ؟؟؟ مشتی ماشالا اگه میگفتی تو فیلم دروغ و تهمت ازین چیزا داشت به اینها گیر میدادی خیلی بهتر بود نه صرفا" تشابه سکانس موتور سواری رحمت و نامزدش
چه مسخره ، یعنی هر پیرمردی شلوار گرمکن بپوشه ، عاریه گرفته از دایی جان ناپلونه ؟ خدا شفا بده آدم های با فکر مریض رو ! اصلا فرض کنید از اون صحنه ها کپی کرده باشه مشکلتون چیه ؟ این اهتراضات از سمت همون هایی هست که میببنی پشت فرمون نشستن و زنشون رو عقب ماشین میشونن و بهش میگن منزل !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
واقعا! راستش برای منی که قبل از انقلاب نبودم اصلا به هیچ عنوان گوگوش برام خواننده اشنایی نبوده که این فیلم بخواد من رو یاد ایشون و بهروز وثوق بندازه! خب دلیل نمیشه اگه ایشون بعد از 40 سال هنوز به یاد گوگوش و وثوق هستند بقیه مردم این کشور اسلامی هم تو همون فاز باشن که!
فیلمهای فارسی هیچوقت مورد علاقه من نبودن اسم معدودی از بازیگران پیش از انقلاب رو شنیدم و اونهایی که میشناسم کمتر از انگشتان دسته
اما اما اما با توجه به نامه دیروز آقای علی عسگری دیروز هر دو فیلم مورد اشاره رو پیدا کردم و تا پاسی از شب تماشا کردم تا بفهمم داستان از چه قراره.
امشب هم فیلم در راستای روز و صفر در راه دایناسور رو میبینم .
ممنون آقای علی عسگری
حالا مثلا چی شده ؟
چیچ چی
بهم خورده
اون نفتی کع قرار بودش 10 سال قبل بیاد سر سفرمون رو یادمون نرفته
و هزاران وعده دیگر
حالا مشکل مملکت ما شده
اینکه دو نفر سوار موتور شدن و شبیه دو نفر 50 سال قبل شدن
ما کجاییم
سوییس و کانادا و ژاپن کجان
همه بازیگران و خود کارگردان قشنگ می دونستند که چه کار می کنند و خودشون هم به یاد اون فیلم بودند. مردم هم از اونها باهوش ترند.
اِی خِدا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کار انگلیس است...
اوووووه دنیا به آخر رسید. امیدوارم بساط این نوع نگرش های تنگ نظر برچیده شود. خیلی از مردم و تماشاگران اون صحنه های قبل انقلابی رو هرگز ندیدن. این ماجراها رو بزرگ كردن انحراف افكار عمومی است.
وا اسفا كه اسلام با اين دو صحنه بازسازي شده از دست رفت!!!!!!
داریم میمیریم اونوقت اینا گیر دادن بهم
قصد مطرح کردن خودشان را دارند
یعنی واقعا مطمنید که مشکل مملکت همینه مشکل اقتصادی فرهنگی اجتماعی دیگه ای نداریم . واقعا رییس صدا و سیما کل گرفتاریش همینه
اگر صحبت از وادادگی فرهنگیه
چطور سری پنجم آهنگ ابراهیم رو پخش کردند
مجری منو تو بازیگر یک قسمت از سریال شد

اینا رو وادادگی حساب نکردن!؟؟
مگه میشه ناظر پخش کل سریال را قبلا ندیده باشد حالا که دویست سیصد میلیارد تومن بابت پخش آگهی از این سریال عاید صدا وسیما شد فهمیدند که پی شده اصلا این قسمت از سریال پخش شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
وای خدا! یعنی این قدر اونها با گوگو و وثوق خاطره دارن؟!!
یاااااااااااا للعجب
برید بابا منحرفین
انتقادات سطحی به این سریال توسط عوامل تندرو و صدا و سیما، نتیجه اش محبوبیت بیشتر سریالی می شود که انتقادات عمیق تر تربیتی به آن وارد است.
خرد بد چیزی نیست قبلا کل این فیلم باسازی شد چه اتفاقی افتاد؟؟؟؟ هیچی حساسیت بی خودی فقط باعث مشکلات بدتری خواهد شد
بعید میدونم قصدشون شبیه سازی باشه ولی اگر باشه ،چقدر انسان باید پست و دون فکر کنه که دنبال شباهت با این چیزهای حقیر باشه

و چقدر ضعف در فیلم سازی و نویسندگی که به فکر تشابه با چند دهه پیش باشیم
سریال 15 قسمت بدآموزی داشت غیر از همان چند دقیقه. تمام سریال همدیگر را تحقیر کردند یا زدند یا کار خلاف کردند غیر از آنجا که این دو نفر رفتند موتور سواری و قایق سواری در یک طبیعت زیبا. بعد رییس صدا و سیما به همان چند دقیقه گیر داده.
جالبش اینه که من هر دو فیلم همسفر و ممل آمریکایی رو دیدم و بعد از دیدن پایتخت اصلا چنین چیزی به یادم نیومد ولی بعد از جنجالهای عسگری تازه برگشتم سرچ کردم دیدم و تازه متوجه داستان شدم . این همون اشاعه فهشا نیست؟ که توسط رئیس صدا و سیما انجام گرفته؟ چون به ما یاد دادن اگه فحشای دیدی چند بار خودت رو بزن به اون راه تا باعث اشاعش نشی ولی این اصل مهم توسط عسگری که مثلا حزب الهی است دیده نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
بله دقیقا همینه. من که اصلا ندیده بودم فیلم رو کنجکاو شدم. یادم اومد به موضوع فیلم اون خانم هنرپیشه که از وقتی گفتند خصوصی بوده همه ایران کوچک و بزرگ کنجکاو شدند بدونن چی بوده. در صورتی که اگه حفظ ابرو میکردن شاید طرف می تونست یک گوشه ای از کشورش بمونه زندگیش رو بکنه و اواره نشه. به هر حال خدا با اون بزرگیش توبه بنده ش رو حتی اگه 100 سال گناه کرده باشه می بخشه اما ما بنده های خدا می تونیم بد باشیم خیلی بد!!
در تمام سینمای قبل از انقلاب بگردید یک صحنه پیدا نمی کنید که کوچکتر دست روی بزرگتر بلند کرده باشد. بعد در این سریال دوبار من دیدم یک بچه بزرگتر خود را زد. پسر کوچکتر بهنود رحمت را در کوچه به خاک مالید و بهتاش هم با لگد به ارسطو زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دقیقا! بدتر از اون بی احترامیها و درشتی بهتاش در برابر پدرش!
آخر أين روايت و آن مشابهت چه سنخيتي دارند؟
کرونا مردم به میکشد و شما به دنبال حاشیه هستید
خب که چی ؟ اولا که اگر قرار نبود تولید بشه ناظر ضبط باید جلو این کار رو میگرفت دوما اگه قرار بود پخش نشه ناظر پخش باید جلو پخش رو میگرفت . . . چه اتفاقی رو میخواهند با این بزرک سازی این سکانس کپی برداری شده ماست مالی کنن خدا میدونه . . . . بعدش هم همه همون لحظه پخش از موزیک متن و تصاویر فهمیدن که سکانس از روی فیلم همسفر کپی برداری شده . یعنی امهمه که فیلمی که چهل و دو سه سال پیش ساخته شده الان شده سوژه ؟ این مهمه که چرا این مدل فیلم ها هنوز بیننده داره یعنی توی این مدت یه کار موندگار تولید نشده ؟ اگه تولید شده که اون رو پیش بکشید که این کمرنگ بشه اگر هم نشده که وافعا باعث تاسفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
احتمالا ناظر پخش هم یکی بوده مثل من و شما
چرا بعد از چهل سال وقتی فیلمها مجوز میگیرند ساخته میشوند و اکران یا پخش میشوند تازه یادمان میافتد که مشکل ...دارد باید در ساختار انتصابات مسئولین این بخشها دقت لازم بعمل آوردنه اینکه بعد از مرگ سهراب نوشدارو داده شود.
یاداوری میکنم که خیلی از مردم این را متوجه نشدند و رسانه ها به اطلاع عموم رساندند . خبر دیگری برای اگاهی مردم ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
ناخواسته تو این روزهای کرونایی یه فیضی رسوندن به مردم. البته اگه تو روزهای اینترنت رایگان اقای ویز بود بهتر میشد!
آدمهای بیکارهمیشه اصل رارها کردیم فرع راچسبیده ایم....
یعنی صرف شباهت دو صحنه به سبب این همه انتقاد شده است!!!! چرا در کشور اینهمه خلاف می شود و انتقادی انجام نمی گیرد؟؟؟ مگر همین مرض کرونا را برخی عامدانه در این کشور پخش نکردند؟
راست میگن بیکاری منشع تمام انحرافات است.
این یک داستان جدید و برای تسویه حساب صداوسیما با تنابنده هست.
ولی چه قدر قشنگ بازسازی کرده بودند ، دمشون گرم واقعا ، خاطره های خوش اون زمان زنده شد
متاسفانه تا حالا بارها ثابت شده که ناظر پخش نمیتونه گذشته ای بی نقص داشته باشه . خیلی چیزها رو باید دیده باشه و از خیلی کارها باید سر در بیاره وگرنه اینطوری دور میخوره . یادتون هست در یکی از قسمت های کارتون "پت و مت " در آبان 87 که از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران برای بچه های مردم پخش شد ، کل عملیات ساخت مشروب رو در خانه آموزش داد ؟ اون ناظر پخش شاید فکر کرده دارن آب انگور میگیرند تا کنسانتره درست میکنند.
بابا جان این دوستان هیچ کدوم از این فیلما نگاه نمی کنن که .مگه شما دیدید فیلم همسفر رو .استغفرالله.من تعجبم اون دوستانی که رگ گردنشون زده بیرون مگه فیلمای فارسی قبل انقلاب میبینن؟
این موج انتقادات از کدوم دریا رسیده که انقدر حساسیت زا بوده ؟ چطو وقتی در فصل قبلی پای اونها به سوریه و داعش با آهنگهای ابراهیم تاتلیس باز شد دریا آروم بود ؟! الان که به یک خاطره دور اشاره کرده و با وجود سانسورهای بسیار به گرانی و عملکرد انتقاد شده موج بلند شده ؟
کدوم ناظر پخش هست که ندیده باشه فیلم فارسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
باور کنین ادم چشم و دل پاک قبل از انقلاب هم نه خودش از این فیلمها نگاه میکرده نا خانواده ش.انهایی در نظر بگیرین که پیش از انقلاب هم چادری بودن
کلا تلویزیون ایران علیرغم تمام ادعاها بسیار سطح نازلی داشته و شوخی های سبک جنسی یه وفور در بسیاری از برنامه ها دیده میشود. مشکل فقط پایتخت نیست. مثلا جناب مهران مدیری هم در برنامه دور همی شوخی و کنایه های جنسی متعددی دارند. در ضمکن کاش مدیر صدا و سیما به موضوع تبلیغ و ذکر گسترده مصرف مواد مخدر در سریال پایتخت و همچنین تبلیغ عصیان گری و لات بازی و بی ادبی و بی احترامی در سریال پایتخت نیز اعتراض میکردند.
بابافيلم بازي نكنيدتعدادي ازشمابچه هاتون درامريكاازاينابدتروبازي ميكنند
اشکالش چی بود دل مردم تازه شد بی خیال دیگه میخواهدی به همه چی گیریدیم که کارمون ساخته است یک سریال پایتخت بود که مردم رو میخدوند خواهشا" این خوشی لحظه ای رواز ما نگیرید
بابا دست بردارید آخه چه قدر دنبال بهانه وحاشیه هستید اینقدر زمان میذارید که ابن چیزها روباهم مقایسه کنید برید دنبال تحقیقوواختراع دارویی برای کردنا باشید
آقا در تعطیلش کنید،همان سریال اوشین،خانه کوچک،بیگانه ایی در روم،کوجک،و....هم اقبال مردمی داردهم مجانی درمیاد، سوء استفاده هم نمیشه
اینا همه نشون میده که مردم چقدر به بیشینه خودشون می بالن و برای اون ارزش قائلن . آقای عسگری هم سرشو بکنه تو برف و نامه نگاری هاشو بکنه بهتره.
جا داره یک تیم ویژه مسئول بررسی اینکار بشه
البته شاید یک تیم کم باشه چند تیم درست کنید
اگر باز هم کم اومد از اینترپل کمک بگیرید
چنین جنایتی نباید بی پاسخ بمونه
اعترافات تلویزیونی هم از این عاملان مرموز و فتنه انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن هم پخش بشه
یه پاداش هم برای کاشفین این عملیات در نظر گرفته بشه
خلاصه کن فیکون کنید همه چیو مردم الان توقعشون فقط بررسی همین جریانه
اره فقط شما خوبین
عجب آدمای ناراحتی هستین. حالا فرض کن همونو باز سازی کرده، چطور میشه؟؟؟؟؟ همش دنبال حاشیه و سرگرم کردن مردم به مسائل غیر مهم هستید. این همه زحمت و سریال قشنگ رو ندیدید همین دو تیکه را دیدید؟؟؟؟ واقعا یه عده بیمار هستن.
روحت شاد خشایار الوند
جدا از این صحبت ها، کیفت جاده ی شمال در عکس بهروز وثوقی چقدر خوب بوده!
علی عسکری خیلی دغدغه هاش سنگینه..... من که تنهایی نمیتونم بذارم رو دوشم....
کلنننن مدیران این مملکت دلخوشن بخدااااا
حالا همه چی تو این مملکت گل و بلبل ،تنها درد مون همین سکانس!!! که ریاست محترم صدا سیما وقت معززش گذاشته جهت نامه نگاری جهت یک سکانس 20 ثانیه ای...
خدایا سرانجام کار چنان کن که تو خشنود باشی و ما رستگار
سلام ببخشید کسایی که فیلمای مبتذل قبل انقلاب رو صبح تا شب می‌دیدند میتونن مقایسه ای بکنند،واینفیلم هیچ ربطی به اون نداره
خطاب به وزیر ارشاد شما اول لطف کن یک رسیدگی به سینما و تئاتر بکن که وضعش این این فیلم وخیم تر و غیر اخلاقی تر است
بابا گنده نکنید این موضوع را توی این شرایط عصیان زده که هر روز شاهد از دست دادن انسانهای متعدد در سرتاسر دنیا هستیم و فکرمون فقط و فقط حفظ سلامتی خودمون و عزیزانمون است و نه اعتقاد و نه روحیه ای برایمان هیچ چیزی نمانده باز هم ول نمکنید. تا کی؟
وای..وای...وای.........
چطور میشه این ننگ رو پاک کرد...واییییییی
خاوری رو بیخیال شید...اینارو باید جلوشونو گرفت.....
زندگی تکرار لحظه های گذشته است .
برداشتی به غایت عالی بود...، اتفاقا این تیپ برداشت ها از سکانس فیلم های قدیمی که حداقل برای قشری خاص نوستالژی دارد کاملا عرف هست و فضای کمدی خوبی ایجاد می کند. ضمنا بد نیست گاهی دو تا مرز هم شکسته شود....
4نفرمنتقد را روبروی میلیونها نفر که رضایتمندیشونا از این سریال اعلام کردن قراردادید خدا واقعا شفاتون بده
تا کی میخواد این مسخره بازی صدا وسیما ادامه داشته باشه . از کوچکترین بهانه برای ایجاد استرس و جنجال نمیگذرند .جمع کنید بابا
مگر بهروز وثوقی و گوگوش بد بودند؟ خجالت بکشید. به داد مملکت برسید که در حال غرق شدنه
چقدر شلوغش میکنید حالا؟ چی شده مگه؟ اتفاقا خیلی هم حال کردیم.
مهم اکثریت مردم هستند که با این سریال موافقند.
جالبه که مردم هیچ واکنشی به این صحنه ها ندارن و این خود صداوسیمای هستند که بقول خودشوناتش به اختیار دارن اسمون و زمین را بهم میبافن
نمیدانم آقای عسگری چیکارست تو سازمان . سازمان را به حال خود رها کرده است
متاسفم
انقدر بزرگش کردین که اونایی که قضیه این صحنه هارو نمیدونستن هم با سرچ کردن فهمیدن
هيچ سكانس نوستالژيكي از يك فيلم از خاطر مخاطب پاك نخواهد شد.
صدا سيما بجاي دستور بررسي بهتره به ايجاد كيفيت در برنامه هاش بپردازه بلكه مخاطبان از دست رفته رو دوباره برگردونه!
بهتره منتقدان و ریاست سازمان تلویزیون میلی به بررسی عملکرد و بودجه های هنگفت هزاران ساعت تولیدات بی کیفیت و بدون مخاطب برنامه صدا و سیما بپردازند و با نقد مغرضانه آدمهای غیر متخصص، معدود برنامه های پرمخاطبشان را از دست ندهند. بنظرم که منتقدان ناخواسته و یا خواسته عقبه بی بی سی و من و تو هستند...
سریالی که قرار بود با 2 میلیارد بسته بشه با 23 میلیارد بسته شده ، به نظرتون چه رابطه ای بین تهیه کننده و مدیران صداوسیما و پول هستش؟؟؟
الان همه مشکل جامعه یادآوری سکانس وثوق و گوگوشه؟؟ من دهه پنجاهی با چهل سال سن خاطره ای از وثوق و گوگوش ندارم و اگه یادآوری شما و امثال شما نباشه دنبالشو نمی گیرم.
صدا و سیما چیز قابل توجهی برای پخش ندارد
سلام
اتفاقا بسیار سکانس شیرین و زیبایی بود
در مورد اینکه میفرمایید موجی از انتقادات به راه افتاد، لطفا از زبان خودتون بگید نه مردم، اگر باور ندارید که اکثریت مردم این سکانس و در مجموع سریال را پسندیدند، یک نظرسنجی بگذارید تا بلکه سلیقه مردم برای شما مشخص شود
باتشکر
مردم که دوسشون دارن هم بهروز وثوق و گوگوش رو و هم بازیگرای سریال پایتخت رو.کسایی که نمیتونن این علاقه بین هنرمندها و مردم رو ببینن و درک کنن خدا شفاشون بده.
جمع کنید بابا این چرندیات رو یه سریال قشنگ عید ساختید

اونم تعطیلش کنید در صدا و سیما رو تخته کنید
جنجالو خودتون درست میکنید همیشه وگرنه از نظر مردم جنجالی وجود نداره
به جای مشکلات مهم کشور، وقت و انرژی را صرف توجه به مسائل پوچ و بی اهمیت نکنید. مگر اینکه با ساختن تئوری های توهم خود ساخته قصد منحرف کردن مردم از مشکلات و مقصران اصلی آنها را داشته باشید.
حتی شکل موتور و پیچ جاده هم شبیه سازی شده!!ولی به نظر من به نحوی ماست مالی خواهد شد چون صدا و سیما و دولت روش شان اینطور هست که بازیگران و فیلمسازانی که پرورش می دهد اگر حتی فرزندانشان را در کانادا به دنیا بیاورند و مدام روشنفکر نما بازی در بیارند و مدام معترض باشند باز هم سرمایه های هنری مملکت هستند و حتی مالیات هم نباید بدهند!!!!!!
البته بازیگر و فیلمساز غیور و وطندوست هم کم نداریم.
تنها بخش با حالش اتفاقا همین دو تا صحنه بود.
از مسولین تشکر میکنیم که تمام مشکلات کشور رو با تدبیر خاص خودشون حل نمودند و حالا رسیدند به این چند مشکل که انشاالله حل بشه دیگه همه ما طعم بهشت رو تو این کشور میچشیم.
الکی داستان درست نکنید
هیچ مشکلی نداشت
وقتی این سکانس‌ موتور سواری و دیالوگها در تفریحات و مسافرتها جزئی از زندگی مردم شده حساسیت فقط بخاطر اینه که اون فیلمای قدیمی مال اون دوره ست و هرچی نشان ازون دوره داره باید محو بشه در صورتیکه رسما محو شده ولی عرفا در جامعه وجود و حضور داره.
هرجند که ایراداتی به نشان دادن برخی بد اخلاقی ها و رفتار های زشت در سریال کاملا مشهود بود ولیکن این مقایسه موتور سواری و در قایق نشستن را نباید به این طریق مشابه سازی کرد .
نداشتن انسجام داستان درنبودزنده ياد الوندشكى نيست ولى بقيه اش شلوغ بازيه، ديالوگ جنسى وستون پنجم و...گيرم چندصحنه جدى رو توفيلم كمدى بازسازى كردن خوب كه چى...
ولا بى خودنيست اوضاع احوال مملكت اينجوريه...بجاى بگير وببند كار انجام بدين ويك كم از هزينه هاى اين غول صداوسيما كم وبه فكر مخاطب بدبخت باشين
ببينيد كجاي كاريم حتي تشبه كردن هم جرم هست بابا از يك پيرمرد 83 ساله گه زماني فيلم بازي كره چه هراسي هست چرا مردم را حساس ميكنيد
از در دروازه رد نمیشن از سر سوزن رد میشن
قبل از آنکه شباهت یا عدم شباهت برخی از سکانس‌های سریال پایتخت با فیلم‌ها و سریال‌های پنجاه سال پیش مهم باشد، جنبه‌های اخلاقی و بدآموزی سریال‌ها مهم است. واقعاً چه اشکالی دارد که یک زن و شوهر را سوار بر موتورسیکلت نشان دهیم اینجوری که نباید هیچ سریالی ساخت! ما اینجوری نقد بکنیم که سریال چه بدآموزی‌های اخلاقی و اجتماعی داشت.
خدارو شکر
ریشه تمام مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی مملکت پیدا شد
تنابنده در این سری از پایتخت ، حاشیه های زیادی درست کرده که تقلید از فیلمهای همسفر و ممل امریکایی کمترین اونهاست. شخصیت هما سعادت در تمام قسمتهای قبلی نمادی از فکر صحیح و انسجام خانوادگی بود که در این سری جدید تبدیل به آدمی به منطق و حسود شد. ارسطو عضو همیشه مثبت خانواده تبدیل به یه لات قاچاقچی شد. سارا و نیکا تبدیل به همون چیزی شدند که در عالم واقعیت هستند! بهبود تبدیل به شخصیتی روانی شد. بهتاش شد نماد نسل جوانی که توهین به نسل قبلی براش عادی شد. فهیمه که در سری قبلی نسبت به عکس همسرش هم غیرت داشت حالا با شنیدن خبر برگشت بهبود باز هم به عروسی رحمت حسودی میکنه. تنابنده اینطوری ساختار خانواده دوست داشتنی سریال پایتخت رو به هم ریخت.
طنزی که فکر سازنده ای پشتش نباشه ، فقط یه جلف بازی بیهوده است. کارهای چاپلین رو نگاه کنید و ببینید در دل طنز بسیار مبتکرانه ، چگونه مفاهیم بزرگ انسانی و اجتماعی رو برای جامعه معنا و منتشر میکرد
تا بحال ندیدین که زن و مردی روی موتور در حال حرکت در خیابانها شهرتون در حرکت باشند؟همه اونها از بهروز وثوقی و گوگوش الگو گرفته اند؟
بهترین سکانس همون سکانس آخر بود
اگه از عمد این کارو کردن که دمشون گرم!
خدا شفاتون بده
تنهاکسی که فیلم همسفر وممل امریکایی را ندیده ودیالوگ داخل قایق رانشنیده خواجه حافظ شیرازی بوده وبس !!!
فكرنكنم ايرادي بود
به قول رحمت ول هاکن آقا ول هاکن
سریال پایتخت عالی است
تاسف برگیز بود، نه فقط ضعف داستانی فیلم نامه بلکه سقوط اخلاق در بین روابط خانوادگی علی خصوص بین بزرگتر و کوچک تر ها، واقعا جای تاسف دارد که یک عده آنچه ر دوست دارن در ذهن میلیون ها نفر فرهنگ سازی می کنند، فرهنگ سازی که نه مطابق با سنت ها و عمق فرهنگ تاریخی ماست نه مطابق بر شرع و دیانت ما
تمام بازیگران فیلم باید اعدام شوند حتی کارگردان پایتخت آقای بهروز حاتمی کیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
خخخخخخخخ
خوب حالا که چی؟ اشکالش چیه؟ فرض که از یک فیلم که نسل قدیم ازش خاطره دارن ایده کپی کرده باشند- اشکالش چیه
پس همه اینای که ادعا دارن که اون فیلما بده این فیلم ها رو دیدن ای ناقلا ها از کجا ا اوردین من ننی دونستم حتما بید برم این فیلم رو ببینم
این دوتا صحنه در مقابل صحنه توهین به قران در سیزن 6 و توهین به زیارت عاشورا در سیزن 3 چیزی نیست. حتی در مقابل ترویج بی ادبی نسبت به بزرگتر ها با بهانه فاصله نسل ها هم چیزی نیست. البته شاید این رفتارهای غیر مودبانه در خانواده های معدود افراد یا سلبریتی ها عادی باشد اما تا آنجا که ما میبینیم همه در اطرافمان نسبت به بزرگتر ها احترام و ادب میکنند و از این بی ادبی ها مشمئز میشدند. این ها حقیقت جامعه نیست. حقیقت زندگی سلبریتی هاست
بابا الکی دارین گندش میکنین. هیچ اتفاقی نیوفتاده. شما توی این شرایط داغون کشور گیر دادین به دو دقیقه یه سریال که از فیلمای قدیمی کپی برداری شده. دو دقیقه خنده هم میخوایین از مردم دریغ کنین. مشخصه که خیلی بیکارین. بعدطبق گفته شما توی متن گزارش ناظر پخش این فیلمارو ندیده اما گویا رئیس سازمان مو به مو فیلم های قدیمی رو دیده و آدرس دقیق فیلمارو هم داده. (ای شیطون)
همش از این شریعتمداری از روزنامه کیهان شروع شد کی گفته ما نباید فیلم درست کنیم که پنجاه سال پیش هم شبیه امرا درست کرده بودنند
حالا مگه چی شده اینقدر شلوغش می کنید
خداشفاتون بده مگه حالا چقدرمهمه که کردینش پیراهن عثمان.آقای محترم اگه فیلم همسفربدبوده چرانشستیددیدیدیاهمون ممل آمریکایی دست برداریدازاین کارتون
حالا اگه رحمت زنشو و تو فرقون میزاشت و خل بازی در می آورد خوب بود ؟ نمی گفتید دارن ادای سوته دلان وثوقی و آغداشلو و درمیارن؟
فقط میتونم بگم متتسفم اقای مقدم
اصلا. اینکه مردم ایران را به هر طریقی به یاد روزگار خوش بندازید جرم است.
ﮔﺬﺷﺘﻪ اﺯ اﻳﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺳﻜﺎﻧﺴﺶ ﻫﻢ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﺷﺎﻫﺪﺵ ﺑﻮﺩﻡ اﺯ ﺭﻭﻱ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﻳﻜﻲ اﺯ ﻗﻮﻣﻴﺖ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﻛﻪ اﻭﻥ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﺭاﺑﻂﻪ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ اﺻﻼ ﻭاﻗﻌﻴﺖ ﻧﺪاﺭﻩ
بايد از منتقدان پرسيد شماها چرا اين فيلمها راديده ايد و اشاره را فهميديد؟ كارگردانها طبيعي است ببينند.منتقدان متدين چرا؟
ستون پنجم این بود که دوماه بعد گفتن کرونا تو ایرانم هست همه جا رو به فنا دادن جمع کنید بابا
ستون پنجم یعنی افرادی که حداکثر یک پنجم جامعه را تشکیل می دهند ولی چهار پنجم منافع کشور را به جیب می زنند
لازم است بررسی شود که
۱این اقدام حاصل اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی است
۲نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟
۳نتیجه وجود مدیران بی خاصیتی مثل .........
۴ همه موارد
سکانس تو قایق مربوط به فیلم ممل امریکایی نیست. مربوط میشه به فیلم در امتداد شب با بازی گوگوش و سعید کنگرانی .
واقعا مشکل مملکت روشن ماندن لامپ یک موتور سیکلته؟
ای ناقلا ها پس شما هم این جور فیلم ها را می‌دیدیم. امان ازریاکاری،،،،،،،،،
ولا کن بابا
مردم هنوز هنرپیشه های قدیمی رو دوست دارند
مسخره کردن نمار، مسخره کردن جای مهر روی پیشانی که از عبادت های طولانی مدت در شب ایجاد شده، توهین و بی احترامی کوچکتر ها به بزرگتر ها با لفظ یا به صورت لگد زدن و عملیات فیزیکی، ترویج دروغ در خانواده، عدم صداقت همسر با شوهر، مسخره کردن نماینده های ملت، زیر سوال بردن فرهنگ مازندران و مسخره کردم مردم مازندران که فداکاری های زیادی در جنگ 8 ساله داشتن و همه و همه از دستاوردهای این سریال بوده. و جالب تر کپی کردن ملودی ها و آهنگ های قدیمی مازندرانی توسط آریا عطیمی نژاد و معرفی خود به عنوان آهنگساز این کار. این فرد فقط تنظیمی جدید با دستگاه های مدرن از اون آهنگ ها ارائه کرده و آهنگی نساخته. همچنین داشتن داستانی مبتذل و صحنه های کلیشه ای برای جذب مخاطب و خنداندن مخاطب با کارهای پیش پا افتاده و عدم رعایت موازین اخلاقی و عرفی و شرعی. باید کلید پایان پایتخت زده بشه و سازندگان این فیلم به جای تکرار خودشان، دنیال ایجاد قصه جدید و شخصیت پردازی جدید در پروژه ای دیگر باشن تا ببینیم افرادی مثل آقای تنابنده توانایی ایجاد بازی در نقشی جدید را غیر از نقی دارد و یا فقط همین یک نقش را می تواند بازی کند. من فکر می کنم آقای تنابنده و مهران فر فقط خودشان را تکرار می کنند و می خواهند تا جایی که ممکن است با تکرار خودشان پول کلانی به جیب بزنند به هر قیمت ممکن. چون چیز دیگری برای ارائه ندارند. خلاقیت آن ها فقط همین یک سرزیال بوده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اگه به مسخره کردن باشه ، اونی که جای مهر داره جرمش بیشتره ، پدربزرگ و مادربزرگ خدا بیامرز من چندین سال نماز شب خوندن یه ذره جای مهر نموند رو سرشون ، اون وقت الان با این همه کرم و دارو و ... این جای مهر از کجا میاد ؟
اما صحنه رحمت و نامزدش در قایق روی دریاچه خیلی خیلی قشنگ بود انکار کارت پستال بود کجا میشه پوسترش را تهیه کرد
من بارها این سکانس گوگوش و بهروز وثوقی توی قایق را دیده بودم و تا مدتها دیالوگ اون بین بروبچ مثل شده بود(برای کسی که عفتش دریده شده بود میگفتن چراغش رو روشن کردن). ولی وقتی رحمت گفت چراغ موتور رو تو روشن کردی تعجب کردم یعنی چی. منظورم اینه که فقط اهل فن این نکته ها رو میدونن اگر رو نمیکردن مردم اصلا متوجه نمیشدن . فقط فکر کنم م م مدیر مسئول روزنامه الف خیلی فیلم فارسی دوست داره جون اولین کسی که به پایتخت تاخت اون بود حتا به اسمش هم ایراد گرفت ولی اصلا به سکانسهای مشابه فیلم فارسی اشاره نکرد.
اصلا خوب کردند ! تا لج هرچی سانسورچی که دو زار از فیلم و سینما سر در نمیاره در بیاد ! از اول سریال دارید صدا میزارید ، قطع می کنید ، یهو وسط سکانس آگهی میدید ... این یکی رو نتونستید بفهمید ! چرا ؟ چون برادر سانسورچی فقط ارزشی انتصاب شده و هیچی از سینما و سریال ها نمی دونه.
یه بودجه میلیاردی تعریف کنید و یه بررسی اساسی بکنید که مثلا گوگوش تو یکی از فیلم هاش ساندویچ کتلت خورده باشه ، دیگه اونم کسی حق نداشته باشه تو سریالش بیاره ، به هر حال شبیه میشه خب.
دمشون گرم هیچ موردی ندارد
در دنیا، فیلم های با تم طنز نظیر Scary Movie به صورت سری (۵ فیلم) ساخته شده که در طول فیلم، بخش هایی از فیلم های سینمایی شناخته شده تاریخ سینما، دستمایه شوخی از طریق بازسازی غلو آمیز قرار می گیرد. استقبال از چنین فیلم هایی بسیار بالا بوده و علت آن فضای طنز آمیخته با لذت خاطره سازی است که سبب شده تولید این قبیل آثار، تداوم یابد.
اتفاقاسریال پایتخت بسیارعالی بودبه جای این حساسیتارواختلاس دولتمردان وبی تدبیریشون کلیدکنیدتامشکلات مردم حل بشه این چرندیات هیچ مشکلی روحل نمی کنه
ای بابا مردمم میان به چه چیزایی گیر میدن اصل ما جووناییم که نمیدونم وثوق کیه گوگوش کیلو چنده میشینیم سریالمونو نگاه میکنیم و هیچ سکانسی برامون تداعی کننده فیلم های ۵۰ سال پیش نیست بابا بذارین قسمت آخرش ساخته بشه ببینیم بالاخره چی میشه .
خیلی هم خوب بود دم کارگردان گرم چشی که نمیتونه ببینه کور
تمام کار مفید صدا سیما تو این ۶سال گذشته همین سریال پایتخت بوده که همیشه مردم رو از ته دل خندونده و برای لحظاتی مشکلاتی رو که این حکومت و مسئولین بوجود آوردن از یادشون برده.‌.البته رئیس این سازمان اگه اینو درک نکنه حقوقش بعید میدونم حلال باشه...با تشکر
چقدر اهل دل داشتیم که به اصطلاح تعصبی هستند و همه چیز دیده اند و ما خبر نداشتیم...

جالبه......اینها که تعصبی هستند بیشتر این چیزها را درک میکنند یعنی همه کاری کرده اند.......
مساله اینه که آقای تنابنده گفته بودن این آخرین کارشون برای تلویزیونه! حالارسانه ملی میخواد با درست کردن این جنجال و احتمالا مجازات عوامل بگه نخییییر ما شما رو دیگه راه نمی دیم. به همین قدر بچه بازی کارامون!!!
صدا و سيما دجار افراط شديد و مردم از آنها پيروي نمي كنند بلكه مردم وا بيشتر دين زده مي كنند تو هر چيزي افراط و تفريط آسيب زا شديد است
اینکه چرا صدا وسیما تاثیرات فرهنگی فیلمهاشون را جدی نمیگیره خودش قضیه ایست که شامل حال پایتخت هم می‌شود. شوخی با لکنت زبانها‌‌‌. شوخی با حیزی کردن. شوخی با دروغگویی و ساده انگاری این قضایا چنان روی نسل‌های آیندمون تاثیر می‌گذاره که آیندگانمون ما را خبردار می‌کنند. طنز خوبه بخصوص برای نسل جوان اما طنز تاثیر گذار یا حداقل بی محتوا
1-یک میلیارد یورو به دست امد کویت هم ده میلیون دلار و کشور های دیگر هم..... من به سهم خویش راضی نیستم از این پولها یک سنت ( ببخشید یک ریال) به بیماران دیگر کشور ها خرج شود...
پایتخت هم از سال بعد تعطیل شد!
انشالا با برنامه های وزین صدا و سیما جاش پر میشه!
پایتخت از بی محتوایی به ابتذال نیز کشید. مردم ایران اکثرا خانواده ساده و سنتی نقی را بیشتر می پسندند تا مدرن و مبتذل را!
تاکورشودهرآنکه نتواند دید.
اخه تقصیر دولت مرداس و خودمون خیلی به این سلبریتیهای از خود راضی رو دادیم بایدم یه مشت چرندیاتو به خورد ملت بدن
مرگ بر آمریکا.
چیزی نشده گل، سوار قایق شدند و لامپ موتور رو روشن گذاشتن. الکی چرا جو میدید.. به مردم گیر بدید از خونه بیرون نیایند
جای افتخار هست یادی شد از تاج بلند بالای سینما بی شک بهترین بهترینها بهروز وثوقی...............
اگر وزارت فرهنگ و ارشاد متوجه بازسازی این صحنه شدند چرا گذاشتند پخش شده بعد اعلام کردند و همان اول مانع تایید نشدند
اگر عده ای مسلمان متوجه شده اند که بابا نازنینا چطور در خلوت اینقدر با حوصله این فیلم های بد را خود نگاه میکنید که میتوانید متوجه تکرارا یک صحنه 5یا 10 دقیقه ای بشوید ولی مردم ببینند بده
اگه بده برای شما هم در خلوت بده
اگه برای شما در خلوت خوبه برای مردم هم خوب ببین
چطور میشه شخصی را مسلمان دونست که آنچه برای خود می پسنده برای دیگران نمی پسنده و برعکس
سلام درکل قسمت ششم سریال پایتخت خیلی مزخرف بود نویسندگی بسیار ضعیف و بدون یک داستان منسجم وهدفمند
و بسیار هم بد آموز وتوام با لودگی
واااای فاجعه شده/توروخداول کنیداین کارهارامیکنیدکه هیچ کس فیلم طنز نمیسازه بعدمدتهاتلویزیون تماشاکردیم
بگذار زندگی کنم .
روح مرحوم خشایار الوند شاد. به قدری سنجیده و دقیق فیلمنامه های خودش را می نوشت که برای مخاطب عام و خاص جذابیت لازم را داشت و نقاط ضعف داستان را به حداقل می رساند.
خداییش سازندگان اون فیلمها باید از مقدم و تنابنده بابت سرقت هنری شکایت کنند اینا اینقدر بی هنرند که از فیلمهای بی هنر دیگه تقلید میکنند تازه کلی هم پول بیت المال را به جیب میزنند..صداسیما دیگه نباید با این گروه مفتخور و دزد کار کنه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
فکر کنم فقط یه چیزی از سرقت هنری شنیدی ! به این میگن ارجاع دادن و اتفاقا کاملا هم مرسومه !
ضمنا شما فکر می کنی جایی هست گوگوش و وثوق بیان توش شکایت کنند و برنده هم بشن ؟
ضمنا دوم ، صدا وسیما مفت خور زیاد داره بخوان بگیرن تا نوبت به این ها برسه پایتخت 20 رو هم ساختن !
اصلا سریال نسازید .مردم بیشترشون سریالهای ماهواره رونگاه میکنند.پس الکی بودجه صرف ساخت سریال نکنین
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی