بازدید 13597

ترامپ برای مبارزه با کرونا دست به دامان هند شد

رئیس جمهور آمریکا که کشورش درگیر فاجعه کرونا است دست به دامان هند شده و خواستار صادرات داروهای ضد مالاریای هندی شد.
کد خبر: ۹۷۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 05 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از ناتوانی در مقابله با بحران کرونا این بار دست به دامان هند شد تا از داروهای ضد مالاریای هندی برای مقابله با کرونا استفاده کند.

هندوستان تایمز نوشت: ترامپ ضمن تماس تلفنی با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند خواستار تقویت صادرات داروی ضد مالاریا برای مقابله با کرونا شد. وی در این خصوص گفت: ما از هند خواسته‌ایم داروهای ضد مالاریا که گذشته سفارش داده بودیم را هر چه سریع تر ارسال کند و مقدار آن را نیز افزایش دهد.

مودی نیز اصل سخنان ترامپ را تائید کرده و بدون اشاره به جزئیات گفتگو اعلام کرد: ما توافق کردیم که روابط خود در حوزه درمان و پزشکی را افزایش دهیم.

ترامپ پیش از این نیز اعلام کرده بود که برای مقابله با کرونا روابط آمریکا در حوزه درمان را با کشورهای دوست افزایش خواهد داد تا زنجیره ویروس کویید ۱۹ قطع شود.

هند یکی از بزرگترین تولید کنندگان داروی هیدروکسی کلروکین در جهان است که از آن برای مقابله با مالاریا استفاده می‌شود و تاثیر خوبی بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

دهلی نو از این دارو برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده می‌کند با این حال آمار مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز ۳ هزار نفر گذشته است.

هند قرار است این دارو را علاوه بر آمریکا برای رژیم صهیونیستی نیز تامین کند ولی مسئولین دهلی نو تاکنون جزئیاتی در این خصوص اعلام نکرده‌اند.

اخیرا و همزمان با سفر ترامپ به هند دولت دهلی نو اقدام به سرکوب مسلمانان معترض کرد و که طی درگیری‌های به وجود آمده علاوه بر کشته شدن ۵۰ نفر بیش از ۴۰۰ نفر را نیز به‌شدت زخمی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان