بازدید 14925
۱

موجودی دریایی که سرطان را نابود می‌کند

محققان دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی نوعی اسفنج را در سواحل اندونزی شناسایی کردند که مولکول‌هایی موسوم به manzamine A را تولید می‌کند و این مولکول‌ها قابلیت جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی دهانه رحم را دارند.
کد خبر: ۹۷۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 05 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در این تحقیقات اثرات ضدسرطان manzamine A روی چهار نوع سلول سرطان دهانه رحم مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد این مولکول‌ها از رشد سلول‌های سرطانی ممانعت کرده و در مواردی موجب مرگ آن‌ها می‌شوند، اما هیچ اثری بر سلول‌های سالم ندارند.
در تحقیقات پیشین، محققان نشان دادند که ترکیبات به دست آمده از اسفنج‌ها در برابر ملانوم و سرطان پروستات و پانکراس موثر هستند. همچنین پیش از این مشخص شده که manzamine A روی انگل عامل مالاریا نیز موثر است.
در این تحقیقات، manzamine A موجب کاهش سطح بیان (expression) پروتئینی می‌شود که در برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان دهانه رحم به میزان بالایی بیان می‌شود. مدل‌سازی‌های کامپیوتری نشان می‌دهد که این ماده دارای ساختاری مشابه مسدودکننده‌های پروتئین شناخته شده دارد، اما قابلیت آن در مسدود کردن پروتئین‌های معیوب، ۱۰ برابر ترکیبات مشابه است.
در حال حاضر محققان در تلاش هستند تا آزمایشات حیوانی را با استفاده از manzamine A آغاز کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Natural Products منتشر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پودر استخوان کوسه سالهاست که کشف شده و ضد سرطانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار