بازدید 7461
۱

وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل

مقامات اوکراین اعلام کردند که یک جنگل در نزدیکی نیروگاه چرنوبیل که زمانی بزرگ‌ترین فاجعه هسته‌ای جهان در آن رخ داده، دچار حریق شده است.
کد خبر: ۹۷۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 05 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از شبکه دویچه وله، روز شنبه یک جنگل در محدوده ممنوعه در اطراف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل واقع در شمال اوکراین دچار آتش سوزی شد که در پی آن نیرو‌های آتش نشانی، شامل ۹۰ آتش نشان، دو هواپیما و یک هلیکوپتر برای مهار حریق به سرعت به منطقه اعزام شدند.

در سال ۱۹۸۶ راکتور شماره چهار نیروگاه چرنوبیل منفجر شد که در نتیجه آن مقادیر زیادی از مواد رادیواکتیو در اطراف نیروگاه منتشر شد. پس از وقوع این حادثه که به عنوان بزرگ‌ترین فاجعه هسته‌ای جهان شناخته می‌شود، صد‌ها هزار نفر در نزدیکی نیروگاه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند، اما این تاسیسات پس از گذشت ۱۰ سال از وقوع حادثه و در پی فشار‌های بین المللی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به طور کامل متروکه شد.

وجود تشعشعات رادیواکتیو به شعاع دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع در اطراف نیروگاه چرنوبیل سبب شده است تا اطفای حریق در این جنگل‌ها با مشکلاتی مواجه شود. با این حال، مقامات اوکراینی تاکید کردند که هیچ خطری مراکز جمعیت را تهدید نمی‌کند.

به گزارش دویچه وله، اگرچه وقوع آتش سوزی در مناطق ممنوعه (در اطراف نیروگاه چرنوبیل) یک اتفاق معمول به شمار می‌آید، اما هنوز مشخص نیست که دلیل این حریق ارتباط مستقیمی با ماهیت رادیواکتیوی جنگل داشته باشد. این جنگل‌ها نیز از سال ۱۹۸۶ تاکنون خالی بوده اند.

پیش از این در سال ۲۰۱۸ جنگل‌های شمالی اوکراین در منطقه ممنوعه اطراف نیروگاه چرنوبیل دچار حریق شده بودند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خوب سوژه بعد از کرونا جور شد دود آلوده به مواد هسته ای کلا فکر کنم داریم منقرض میشیم انسان دوره اش داره در کره زمین به سر میاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس