بازدید 9088
۲

انتقاد کانادا از آمریکا برای ممنوعیت صادرات ماسک

کانادا از ممنوعیت صادرات ماسک شرکت 3M ایالات متحده با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۶۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 04 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کانادایی از دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به منظور ممانعت از صادرات ماسک تنفسی N95 شرکت 3M به کانادا برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند. پیش‌بینی می‌شود کروناویروس در پرجمعیت‌ترین مناطق این کشور بیشتر گسترش یابد.

مقامات نهاد بهداشتی ایالت انتاریو کانادا با ادامه‌ی اقدامات فعلی جهت مبارزه با کرونا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان ماه 80 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک هزار و ۶۰۰ کشته خواهند داشت. آن‌ها از مردم خواسته‌اند که در خانه بمانند و رفت‌وآمدهای خود را به حداقل برسانند.

ایالت انتاریو تاکنون ۳ هزار و ۲۵۵ مورد مبتلا تأیید شده و ۶۷ مورد مرگ را گزارش کرده است.

ترامپ پس از استناد به قانون تولیدات دفاعی در توئیتر خود به تندی از شرکت‌های این حوزه انتقاد و شرکت 3M را ملزم به تولید ماسک تنفسی N95 کرد. ایالات متحده با کمبود ماسک‌های N95 که برای محافظت از کرونا برای متخصصان مراقبت‌های ویژه ضروری هستند، روبرو است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در این خصوص گفته است که جلوگیری از صادرات تجهیزات پزشکی و محافظتی «یک اشتباه» است.

وی هم‌چنین گفت که چنین حرکتی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خاطرنشان کرد که متخصصان بهداشت و درمان کانادایی هر روز برای کمک به ایالت دیترویت اعزام می‌شوند. در اوایل این ماه کانادا و ایالات متحده مرزهای مشترک خود را بسته بودند.

کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا در پاسخ به این سؤال که آیا کانادا در صورت ادامه لغو صادرات آمریکا اقدامی تلافی‌جویانه خواهد کرد، گفت: ما برای دفاع از منافع ملی کانادا هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

بر اساس آخرین آمارها شمار قربانیان کرونا در کانادا به ۲۰۸ تن افزایش یافته و موارد مبتلا به این ویروس به ۱۲ هزار و ۳۷۵ تن رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
کانادا هم مگر کشور است؟آقای ترودو شما و دولتهای مانند شما یک فرماندار محلی برای آمریکا و ... محسوب میشوید.هر وقت شما را کشور دیدند،آن وقت تحریمهایشان آغاز میشود.
اِ کانادا ...
تو با این همه ادعا ... محتاج ماسک هستی ... زرشک
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر