بازدید 15519

سریال‌های خارجی به آنتن تلویزیون ایران بازمی‌گردد؟

حذف این سریال‌ها باعث شد گروه وسیعی سراغ دانلود این سریال‌های خارجی و تماشای آنها با زیرنویس بروند و گروهی که می‌توانستند نسخه دوبله شده سریال‌های تازه و فصل‌های تازه سریال‌های قدیمی نظیر هرکول پوارو را از تلویزیون تماشا کنند، این سریال‌ها را با زیرنویس فارسی در مانیتورهای کامپیوترهایشان ببینند.
کد خبر: ۹۶۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 02 April 2020

سریال‌های خارجی به آنتن تلویزیون ایران بازمی‌گردد؟با وجود آنکه تعطیلات نوروزی عملاً می‌بایست به انتهای خود می‌رسید اما شرایط ویژه‌ باعث شده نه تعطیلات به انتها نزدیک شود و نه اغلب مردم بتوانند از خانه خارج شوند و در این شرایط احتمالاً پر کردن کنداکتور شبکه‌های تلویزیونی پیچیده خواهد بود؛ خلایی که می‌توان با پخش شماری از سریال‌های باکیفیت خارجی و هزینه بسیار اندک پر کرد و روندی که بدون هیچ دلیل مشخصی متوقف شد، را از سر گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ تلویزیون ایران برای دوره طولانی، سریال‌های مطرح دنیا را پخش می‌کرد که از آن جمله می‌توان با «ارتش سری»، «لبه تاریکی»، «شرلوک هلمز»، «هرکول پوارو» و... اشاره کرد. سیاست پخش سریال‌های خارجی از نقطه‌ای متوقف شد. استثنای این قاعده پخش ناقص سریال هاوس آو کاردز و فرار از زندان بود اما در مقابل سیل فیلم‌های سینمایی خارجی، دوبله و از شبکه‌های مختلف پخش شد که این پخش تا امروز تداوم دارد. مشخص نیست چرا پخش سریال‌های این کشورها محدود و پخش فیلم‌های هالیوودی توسعه یافته اما سیاست عجیب و دوگانه‌ای است.

سریال‌های خارجی به آنتن تلویزیون ایران بازمی‌گردد؟

حذف این سریال‌ها باعث شد گروه وسیعی سراغ دانلود این سریال‌های خارجی و تماشای آنها با زیرنویس بروند و گروهی که می‌توانستند نسخه دوبله شده سریال‌های تازه و فصل‌های تازه سریال‌های قدیمی نظیر هرکول پوارو را از تلویزیون تماشا کنند، این سریال‌ها را با زیرنویس فارسی در مانیتورهای کامپیوترهایشان ببینند. در عوض، مجموعه‌ای از سریال‌ها با هزینه‌ای گزاف تهیه شده که بسیاری از آنها به لحاظ کیفی به مراتب سطح پایین تری نسبت به سریال‌های خارجی داشتند که صرفاً با دوبله قابلیت پخش می‌یافتند و یک امکان ارزان برای پر کردن آنتن تلویزیون بودند.

این امکان اکنون نیز فراهم است و در شرایطی که امکان تولید سریال‌ها نیست و تلویزیون پخش برخی سریال‌هایی که برای رمضان آماده کرده بود را برای سرگرم کردن مردمی که به واسطه کرونا در خانه مانده‌اند، در دستور کار قرار داده، دوبله سریال‌های روز جهان و پخش از شبکه‌های مختلف، زمینه بازنگری در سیاست حذف این محتوا پرمخاطب فراهم نموده است. البته صرفاً سریال‌های تلویزیون نیستند که پخش‌شان متوقف شده و در گذشته برنامه‌های پرمخاطب وسیعی بودند که این گونه پخش می‌شدند اما به نظر می‌آید سریال‌ها پراقبال‌ترین بخش بوده و خواهند بود.

سریال‌های خارجی به آنتن تلویزیون ایران بازمی‌گردد؟

سال هزار و سیصد و نود و نه آغاز متفاوتی نداشت و برخلاف سال‌های پیشین، مردم امکان مسافرت به دیگر کشورها و نقاط توریستی داخل کشور را نداشتند. در این شرایط با تداوم ماندن در خانه، قاعدتاً فراگیرترین گزینه تلویزیون است. صداوسیما چه در حوزه اطلاع رسانی و چه در حوزه سرگرمی رقابت دشواری را با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان دارد و انتظار چنین است که از این رقابت سربلند بیرون آید.

بنابراین تلویزیون باید دست کم برای هفته‌ها و چه بسا ماه‌های متمادی پخش گسترده برنامه‌های تازه را در دستور کار داشته باشد. مدیران صداوسیما با توجیه لزوم رسیدن برنامه‌ها، حاضر به تعطیلی هیچ پروژه‌ای ـ حتی پروژه‌هایی که قرار است در سال‌های آینده تکمیل شود ـ نشدند و از این منظر انتظار می‌رود ماحصل چنین اقداماتی در هفته‌های پیش‌رو عیان شود و همان گونه که شرایط عمومی بی‌سابقه است، شمار برنامه‌های پرمخاطب و جذاب دست‌اولی که در هفته‌ها و ماه‌های آینده از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود نیز بی‌سابقه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
با این خانه نشینی کرونایی و عقب نشینی دولت در مقابل رقص پرستاران و غیره، بزودی فیلم های سینمایی قبل از انقلاب هم از صدا و سبما پخش میشه! از ته دل دعا کنید که اینطور بشه
سریال های خارجی مثل اوشین و پزشک دهکده که همشو سانسور کردن و ترجمه غلط به خورد ما دادن!!! من که هرگز تلویزیون میلی ذو نخواهم دید و سریالها رو با دوبله درست و بدون سانسور دانلود میکنم. شما فکر کن مثلا رسانه میلی بخاد بلک میرور رو پخش کنه اینها حتی پایتخت رو هم سانسور کردن
کاشکی بجای این همه سریال داخلی درجه 3 با یک هزارم این هزینه ها سریال های خارجی دوبله و پخش میشد.
ما دوبلورهای فوق العاده ای داریم.
فیلم های مزخرف مانند دوپینگ کامیون
تلویزیون برای مردم کوچکترین ارزشی قائل نیست. هر سال همان فیلم های سال گذشته را تکرار می‌کند. دریغ از یک سریال خارجی جدید.
تلوزیون پایداری بهتر از این نمیشه
از وقتی سریال افسانه عقاب های مبارز رو متوقف کردند، همه مردم ماهواره خریدند

حدود 12 تا قسمت ازش نشون داد و سریع متوقفش کردند

واقعا خجالت داره
متاسفانه صدا و خصوصا سیما در این روزهایی که مردم در خانه ها یشان‌ در قرنطینه بسر میبرند فیلم های روز دنیا را پخش و مردم را سرگرم کند. فیلم هاو سریال های قدیمی را تکرار میکند. این دسته از فیلم هارا که " آی فیلم " پخش میکند چه ضرورتی دارد که بقیه شبکه ها آن را پخش کنند. آنوقت مردم مجبور میشوند به ماهواره مراجعه و سریال های بی محتوا و بعضا هنجار شکن را تماشا کنند .
قدیم دو تا شبکه بود با ساعت محدود پخش برنامه. خیلی خوب باهاشون سرگرم میشدیم. در حد زمان خودشون فیلم و سریالهای قشنگی میساختن و نشون میدادن. حالا این همه شبکه با پخش 24 ساعته یکی از یکی دیگه بینمکتر.
بنظرمن سریال پامچال و مشابه آن هم جهت پخش مجدد در این روزها مناسب باشد و یا اگر سریال های فکاهی و کمدی و شاد و خنده اور وجود داشته باشد ونیز پخش بیشتر موسیقی سنتی
صدا وسیما میتواند سریال های خاطره انگیز دهه شصت را پخش کند.
با سانسور و تغییر داستان و اینکه همه خواهر برادرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان