بازدید 23491
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»؛ روز چهاردهم

«حیرانی» همایون شجریان و علیرضا قربانی / «عقرب زلف کجت» ایرج بسطامی / «همه دنیام» بهنام بانی / «سرباز» شمس لنگرودی / حرف آخر ؛ سیروان خسروی / چگونه مشاجرات روزانه را حل و فصل کنیم؟

تعطیلات تداوم دارد و تا زمان تداوم تعطیلات و استمرار شرایط ویژه این بسته ویدیویی نیز در «تابناک» پخش خواهد شد؛ مجموعه‌ای که کوشش می‌شود مداوماً متنوع‌تر شود و تنوع آن از موسیقی به سایر ویدیوهای جذاب و آموزشی نیز کشانده شود.
کد خبر: ۹۶۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 02 April 2020

با وجود آنکه سیزدهم فروردین سپری شده اما تعطیلات تداوم دارد و تا زمان تداوم تعطیلات و استمرار شرایط ویژه این بسته ویدیویی نیز در «تابناک» پخش خواهد شد؛ مجموعه‌ای که کوشش می‌شود مداوماً متنوع‌تر شود و تنوع آن از موسیقی به سایر ویدیوهای جذاب و آموزشی نیز کشانده شود. در همین راستا دوره آموزشی علاوه بر مجموعه موسیقی، در این مجموعه آموزش آشپزی و یک دوره آموزش کار با دوربین عکاسی DSLR را در این مجموعه می‌بینید که قسمت اول آن در بسته امروز قرار دارد.

«حیرانی» همایون شجریان و علیرضا قربانی / «عقرب زلف کجت» ایرج بسطامی / «همه دنیام» بهنام بانی / «سرباز» شمس لنگرودی / حرف آخر ؛ سیروان خسروی / چگونه مشاجرات روزانه را حل و فصل کنیم؟

سخن را با حکایتی از سعدی کوتاه می‌کنیم و دعوت تان می‌کنیم این مجموعه ویدیویی امروز را تماشا کنید.

یکی را شنیدم از پیران مربی که مریدی را همی‌گفت ای پسر چندان که تعلق خاطر آدمیزاد به روزی ست اگر به روزی ده بودی به مقام از ملائکه درگذشتی.

فرامشت نکرد ایزد در آن حال
که بودی نطفه مدفون مدهوش

روانت داد و طبع و عقل و ادراک
جمال و نطق و رای و فکرت و هوش

ده انگشتت مرتب کرد بر کف
دو بازویت مرکب ساخت بر دوش

کنون پنداری ای ناچیز همت
که خواهد کردنت روزی فراموش

 

حیرانی ؛ همایون شجریان و علیرضا قربانی

«حیرانی» قطعه‌ای از آلبوم «افسانه چشم‌هایت» با خوانندگی مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی با آهنگسازی مهیار علیزاده و متکی بر شعری از نیما یوشیج است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

سرباز ؛ شمس لنگرودی

«سرباز» قطعه‌ای با صدای شمس لنگرودی، شاعر و بازیگر است که بر اساس شعری از خود او خوانده شده است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

همه دنیام ؛ بهنام بانی

«همه دنیام» یکی از قطعات موسیقی بهنام بانی است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

عقرب زلف کجت ؛ ایرج بسطامی

«عقرب زلف کجت» تصنیفی منتسب به ناصرالدین شاه قاجار است که معمولاً با آواز شوشتری خوانده می‌شود. اجرای صحنه‌ای این قطعه را با نوای ایرج بسطامی با این توضیح می‌شنوید که کیفیت تصویر و صوت در دسترس از این اجرا مطلوب نیست.

 

«حرف آخر» سیروان خسروی

«حرف آخر» یکی از نخستین قطعات سیروان خسروی خواننده پاپ است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

چگونه مشاجرات روزانه را حل و فصل کنیم؟

بحث و مشاجره ممکن است در هر شرایطی پیش بیاید و مردم روزانه ناخواسته در مشاجرات زیادی گرفتار می‌شوند، اما افراد بسیار کمی هستند که می‌دانند چطور در این بحث‌ها باید صحبت کرد تا علاوه بر حل و فصل موضوع، بحث به توهین و عصبانیت طرفین نکشد. در بسیاری از بحث‌ها معمولا با یک توهین کوچک به طرف مقابل هر دو طرف عصبانی می‌شوند و دیگر فضای سالمی برای استدلال منطقی و حل و فصل موضوع باقی نمی‌ماند. به همین دلیل است که بسیاری از جلسات کاری و بحث های روزانه بدون رسیدن به نتیجه معقول به پایان می‌رسند و فقط وقت و انرژی را می‌گیرند. در این ویدیو به طور علمی آموزش داده می‌شود که چطور در بحث‌ها صحبت کنید تا بیشتر به نتیجه برسید.

 

طرز تهیه ران بره رست شده

ران بره رست شده در عین حالی که غذایی بسیار ساده است و با حداقل مواد و زحمت آماده می‌شود یک غذای خوشمزه و عالی برای مهمانی‌ها است که می‌تواند تجربه مهماني‌ها را به شدت ارتقا دهد. در این ویدیو با روش ساده اما خاص و خوشمزه درست کردن ران بره رست شده آشنا شوید.

 

آموزش دوربین دی‌اس‌ال‌آر: معرفی کلیات دوربین‌

دوربین‌های «دی‌اس‌ال‌آر / DSLR» در زمره بهترین و کاربردی‌ترین ابزارها برای عکسبرداری و فیلم قرار می‌گیرند. اما سازوکار آنها چگونه است؟ چه مزایا و معایبی دارند؟ برای ثبت بهترین تصویرها با این نوع دوربین باید از چه روش‌ها و ابزارهایی استفاده کنیم؟ در این سری آموزشی پس از معرفی دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر به اصول پایه عکاسی و فیلم‌برداری با آن‌ها پرداخته می‌شود.همچنین در این سری آموزشی می‌توانید با مفاهیمی چون دیافراگم، سرعت شاتر و آی‌او‌اس آشنا شده و تاثیر هر کدام روی کیفیت تصویر نهایی را بشناسید. این ویدیو بخشی از یک مجموعه آموزشی برای آشنایی بیشتر با نحوه کار دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر است. این دوربین‌ها علی‌رغم قیمت نسبتا پایین خود گزینه‌ای عالی برای فیلمبرداری و عکاسی نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای هستند. این سری آموزشی را در ویدیو تابناک دنبال کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر