بازدید 5124

آمریکایی‌ها فعلا بی خیال متحد شدن با سعودی‌ها در بازار نفت شده‌اند

سه منبع آگاه اعلام کردند که مقامات کاخ سفید فعلا موضوع متحد شدن با عربستان سعودی در بازار نفت را کنار گذاشته‌اند.
کد خبر: ۹۶۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱ 02 April 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، سه منبع آگاه اعلام کردند که مقامات کاخ سفید فعلا موضوع متحد شدن با عربستان سعودی در بازار نفت را کنار گذاشته‌اند.

یکی از این منابع آگاه می‌گوید: این مسئله به پیشنهاد مشاوران امنیت ملی کاخ سفید انجام شده است. 

دلیل این که کاخ سفید به دنبال اتحاد با سعودی‌ها برای کنترل قیمت در بازار نفت بود این است که شرایط در صنعت نفت آمریکا به شکل فزاینده‌ای رو به بحران پیش می‌رود و از سوی دیگر نقش نفت در اقتصاد آمریکا در حال پر رنگ‌تر شدن است.

چند هفته پیش پیشنهاد ارائه شده به دولت آمریکا برای همکاری با شرکت‌های نفتی در راستای کاهش عرضه به بازار به دلیل رویکرد انحصارطلبانه لغو شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا قیمت نفت آمریکا در بازار جهانی به کمترین میزان در 18 سال گذشته رسیده و یکی دیگر از دلایل سقوط قیمت جنگ نفتی بین روسیه و عربستان است. 

یک منبع آگاه می‌گوید: موضوع شکل گرفتن یک اتحاد نفتی بین آمریکا و عربستان به عنوان جایگزینی برای اوپک مطرح شده، اما به گونه‌ای نیست که از سوی طرف‌های درگیر جدی گرفته شود.

دو منبع دیگر آگاه نیز می‌گویند: مایک بمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و بن برویلت، وزیر انرژی این کشور این موضوع را با مشاور امنیت ملی ترامپ مطرح کرده‌اند، اما هیچ نتیجه‌گیری حاصل نشده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی