بازدید 3368

تیم مذاکره‌کننده طالبان برای آغاز روند مبادله زندانیان وارد کابل شد

تیم مذاکره‌کننده طالبان متشکل از سه نفر امروز وارد کابل شد تا روند مبادله‌ی زندانیان را آغاز کند و به جنگ 18 ساله افغانستان پایان دهد.
کد خبر: ۹۶۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 01 April 2020

تیم مذاکره‌کننده طالبان متشکل از سه نفر امروز وارد کابل شد تا روند مبادله‌ی زندانیان را آغاز کند و به جنگ 18 ساله افغانستان پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز یک تیم سه نفره از طالبان به منظور آغاز روند مبادله زندانیان وارد کابل شد تا این اقدامات را محوری برای شروع مذاکرات صلح با دولت افغانستان قرار داده و به جنگ 18 ساله افغانستان پایان دهد.

مذاکرات صلح، موسوم به مذاکرات داخلی افغانستان، در توافقنامه‌ی بین ایالات متحده آمریکا و طالبان که در دوحه قطر منعقد شد، شکل گرفت. در جریان این مذاکرات تبادل 6 هزار زندانی که توسط دولت افغانستان و طالبان زندانی هستند، پیش بینی شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد: «تیم فنی سه نفره ما با شناسایی زندانیان و انتقال آن‌ها به مکان‌های تعیین شده به فرایند آزادسازی زندانیان کمک خواهند کرد.»

روند مبادله و آزادی زندانیان نکته مهم و مورد بحثی بود که طالبان و دولت افغانستان در مورد چگونگی مبادله و زمان انجام این فرایند اختلاف نظر داشتند.

این در حالی است که پس از چند هفته به تعویق افتادن مذاکرات، روند این کار با ورود تیم طالبان در یک هتل لوکس در کابل آغاز می‌شود.

مجاهد هم‌چنین گفت که تیم طالبان انتظار دارد که در روزهای آینده طبق توافقنامه‌ی منعقد شده با دولت افغانستان تحت حمایت ایالات متحده آمریکا، روند مبادله و آزادی زندانیان عملی شود.

وی اظهار کرد که طالبان قصد داشت یک هیئت 10 نفره را برای انجام مبادلات زندانیان اعزام کند، اما به دلیل شیوع بی سابقه ویروس کرونا در افغانستان از این کار چشم پوشی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان