بازدید 12729

آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان از شهریور

شرکت آمریکایی «جانسون اَند جانسون» روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش واکسن کرونا روی انسان را از ماه سپتامبر (شهریور ماه) آغاز می‌کند و ممکن است این واکسن از اوایل سال ۲۰۲۱ برای استفاده اورژانسی دردسترس قرار گیرد.
کد خبر: ۹۶۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 30 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این شرکت داروسازی بدون اشاره نام و ویژگی‌های این واکسن یادآور شد که قراردادی بالغ بر یک میلیارد دلار با دولت آمریکا برای تامین مالی تحقیقات مربوط به این واکسن امضا کرده است.

برنامه این شرکت، تولید بیش از یک میلیارد دُز از این واکسن است.

شرکت مزبور تاکید کرد که داوطلبان دریافت واکسن را گزینش کرده است و از شهریور ماه آزمایش روی آن‌ها را آغاز می‌کند.

ویروس کرونا که ابتدا در ووهان چین شیوع یافت، به اکثر کشور‌های سراسر جهان سرایت کرده است.

آمریکا در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا در جهان را داراست و اکثر مبتلایان ساکن نیویورک هستند. بیمارستان‌های نیویورک با کمبود منابع مورد نیاز برای مداوای بیماری کووید – ۱۹ روبه رو شده اند.

شرکت جانسون اند جانسون چندی پیش اعلام کرد که کار روی تولید واکسن کرونا را با همان فناوری استفاده شده برای ساخت واکسن ابولا آغاز کرده است.

اقدامات جهانی به منظور تولید واکسنی برای کرونا که بیش از ۳۴ هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است، جریان دارد. اما کارشناسان هشدار داده اند که آماده شدن این واکسن ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

در نبود واکسن، برخی مقام‌های بهداشتی داروی ضد ویروسی «رمدیسویر» (Remdesivir) را که به عنوان درمان احتمالی در جریان شیوع ابولا آزمایش می‌شد، مورد استفاده قرار داده اند.

به گفته «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، این دارو در ایالت واشنگتن برای مداوای بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ مورد مصرف قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان