بازدید 9004
۲

شهادت اولین مدافع سلامت در یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اولین مدافع سلامت استان یزد، به دلیل ابتلا به کرونا ویروس آسمانی شد.
کد خبر: ۹۶۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 30 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: محمود شمس الدینی، عضو بسیج جامعه پزشکی استان یزد، به دلیل گرفتار شدن به بیماری کووید ١٩، ساعاتی پیش به شهادت رسید.

او ادامه داد: شهید شمس الدینی در نقاهتگاه بسیج جامعه پزشکی مشغول به فعالیت بود و در این مدت، از هیچ خدمتی برای بهبودی بیماران فرو گذار نکرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد: خدمات و تلاش های متمادی و دلسوزانه وی در بیمارستان های صحرایی در راستای خدمت به مردم محروم آن مناطق، مشارکت در کمک به سیل زدگان غرب کشور، همکاری در اعزام پزشکان به مناطق محروم و دها خدمات ارزنده دیگر از ایشان به یادگار مانده است.

میرجلیلی، ضمن ابراز تأسف و تأثر، از خداوند منان برای آن عزیز عُلوّ درجات و حشر با ائمه معصومین و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستار شد و افزود: تاکنون با بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان تماس گرفته شده، موارد مشکوک نیز شناسایی و تحت غربالگری قرار گرفته اند.

او بیان داشت: در بررسی‌های انجام شده، ۶۰ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۳۵ درصد از افراد یزد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم استانی‌ها برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت افزود: ۱۲۲ هزار نفر از مردم یزد به این سامانه مراجعه کرده و ۷۸ درصد از افراد نیازمند به بررسی‌های بیشتر، توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته‌اند.

میرجلیلی تصریح کرد: همچنین ۲۲تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی‌ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می‌دهند.

او با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران کرونایی افزود: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان با ۷۲۰ تخت عفونی و ۱۲۰ تخت در بخش آی. سی. یو به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تاسف بارترین خبر ها خبر فوت این افراد است .تسلیت به خانواده اش و همه مردم ایران زمین که قدر علم را می دانند و به خرافاتی که این روزها رواج پیدا کرده اهمیتی نمی دهند.روانش شاد
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنات
و المسلمین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
خدا بیامرزدشون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان