بازدید 36421
دکتر حریرچی در نشست خبری آنلاین:

آنچه برخی تصور می‌کنند «قرنطینه» است، «لاک‌داون» است که تنها یک جا اجرا شده/ زودتر از یک سال منتظر داروی کرونا نباشید/ کاهش مرگ و میر تصادفات و آلودگی هوا از اثرات مثبت شیوع ویروس است!/ باید حواسمان به دو گروه باشد

معاون کل وزارت بهداشت و نماینده ویژه و ناظر وزیر در طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: برخی مردم و رسانه ها تصور می‌کنند که قرنطینه چیز دیگری است و بر آن اساس مدام خواستار اعمال قرنطینه هستند در حالی که تصورشان با «لاک داون» مترادف است که تنها در یک جا اجرا شده نه در ایتالیا و فرانسه و امثال آن.
کد خبر: ۹۶۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 29 March 2020
تابناک اجتماعیمعاون کل وزارت بهداشت و نماینده ویژه و ناظر وزیر در طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: برخی مردم و رسانه ها تصور می‌کنند که قرنطینه چیز دیگری است و بر آن اساس مدام خواستار اعمال قرنطینه هستند در حالی که تصورشان درست نیست.
 
به گزارش «تابناک»، دکتر ایرج حریرچی که با ابتلا به کووید 19 در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشورمان در کانون توجه ایرانیان و حتی رسانه های دیگر کشورها قرار گرفت و پس از بهبود با قوت و قدرت به محل کارش بازگشته، در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به صورت آنلاین برگزار می‌شد، از رفتار مردم در هفته های اخیر تشکر کرد و تاکید داشت: ارزیابی های ما نشان از آن دارد که میانگین رعایت توصیه ها در کشورمان بالاتر از دیگر کشورهای جهان است.
 
وی در ادامه با گلایه از آنهایی که به توصیه ها توجه نکرده‌اند، از اتخاذ تدابیر قانونی برای مقابله با ایشان خبر داد و گفت: پیش از طرح هر موضوعی درباره بیماری بهتر است به این نکته اشاره کنم که باید در این روزها دو گروه از مردم را فراموش نکنیم؛ یک گروه خانواده هایی که با کمک زندگی می کردند و دسترسی کمک کننده ها به ایشان در این روزها کم شده و کاهش یافته و گروه دیگر، خانواده هایی که به صورت روزمزد زندگی می‌کنند، مثل خانواده هایی که با دستفروشی تامین معاش می‌کنند.
 
آنچه برخی تصور می‌کنند «قرنطینه» است، «لاک داون» است که تنها یک جا اجرا شده/ کاهش مرگ و میر تصادفات و آلودگی هوا از اثرات مثبت شیوع ویروس است!/ باید حواسمان به دو گروه باشد
 
معاون کل وزیر بهداشت در ادامه به مردم توصیه کرد که از قرنطینه خانگی و فرصت ماندن در خانه استفاده کنند و افزود: در سفرهایی که به استان های مختلف داشتیم و نکاتی که پی بردیم، به نظر می رسد که ظاهرا تمرین زیادی در این مقوله نداشته ایم و به جای آنکه یکدگیر را تقویت کنیم، بعضا ماندن در خانه را فرصتی برای اصلاح اطرافیانمان تصور کرده ایم که اشتباه است. بهتر است با هم بسازیم و حواسمان به بچه ها هم باشد.
 
تاکید بر وسواس به خرج ندادن در این روزها به ویژه در حوزه ضدعفونی و خرید شوینده، توصیه بعدی حریرچی بود که در تشریحش گفت: به رغم اینکه بارها تاکید کرده ایم نیازی به استفاده از ماسک نیست، برخی با پرداخت هزینه زیاد از بازار سیاه ماسک تهیه می کنند و این دست هزینه ها نگرانی از افزایش هزینه خانوارها در کشور را موجب شده است. این نگرانی به شکلی در حوزه درمان هم دیده می شود، به این صورت که شاهد کاهش مراجعه به مراکز درمانی شده ایم که در امور غیر ضروری اشکالی ندارد، در اموری مانند دندانپزشکی که می شود تا مدتی به تعویق انداختش نگرانی کمتری دارد اما در برخی موارد به شدت نگران کننده است، مثل مراجعه نکردن موارد اورژانسی.
 
حریرچی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی و چرایی اتخاذ نشدن قرنطینه سراسری گفت: بر اساس تعاریف بین المللی، ما چهار سطح قرنطینه داریم؛ یکی ایزوله افراد مبتلا است و دیگری اصطلاحا قرنطینه کسانی که مشکوک به بیماری هستند مثل خانم مرکل در آلمان. آنچه فاصله گذاری اجتماعی خوانده می شود و از مدتی پیش در کشورمان در دست اجرا قرار دارد و حالا سطح دیگری از آن هم در دستور کار قرار گرفته، سطح سوم قرنطینه است و آنچه برخی از مردم و رسانه ها تصور می کنند، سطح چهارم است که لاک‌داون (Lockdown) نامیده می شود و برخلاف تصور بسیاری، تنها در یک نقطه در جهان به اجرا در آمده است.
 
وی افزود: تنها در چین، در شهر ووهان لاک داون به اجرا در آمده و به رغم آنکه گفته می‌شود برخی کشورهای دیگر هم لاک داون کرده اند، این گونه نبوده و محدودیت در سطوح مختلفی به اجرا در آمده است. مثلا در فرانسه که لاک داون اعلام کرده، این موارد استثنا اعلام شده است: برای کار می‌شود از خانه خارج شد که معنی آن اجرای چیزی غیر از لاک داون است. برای مراجعه به پزشک، خرید از محل نزدیک به خانه، برای مراجعه به جای دیگر به منظور مراقبت از کودک یا سالمند و حتی برای ورزش انفرادی و گردش بردن حیوانات خانگی هم می‌شود از خانه خارج شد که همه اینها نشان می دهد لاک داون اجرا نشده است.
 
معاون کل وزیر بهداشت کشورمان افزود: اینکه در ووهان چین هم لاک داون اجرایی شد در حالی بود که پیش از آن فرصت داده شد و حدود 5 میلیون نفر از جمعیت حدود 12 میلیون نفری خارج شدند. بماند که باید از خودمان بپرسیم آیا در کشور ما توانایی لاک داون وجود دارد یا خیر؟ آیا می توانیم به مانند ووهان مواد غذایی به در خانه مردم ببریم و توزیع کنیم تا هیچ کسی به هیچ دلیل بیرون نیاید یا خیر؟
 
حریرچی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی انجام آزمایش کرونا با هزینه های مختلف در برخی آزمایشگاه های خصوصی و دسترسی داشتن آنها به کیت های تشخیصی گفت: انواع کیت ها وجود دارند و واردات آنها کار دشواری نیست و در عین حال، غیرقانونی هم نیست اما به جز کیت به روش های دیگر هم می‌شود ابتلا به ویروس کرونا را با آزمایش هایی مشخص کرد و الزاما با کیت انجام نمی‌شود. اینکه برخی آزمایشگاه های بخش خصوصی به این کار مشغولند، به جهانی خوب هم هست و از ایشان تشکر می کنیم که باری را از دوش ما برداشته اند اما بعضی از آنها کیفیت پایین و قیمت نامناسبی داشتند که حتما با آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
 
آنچه برخی تصور می‌کنند «قرنطینه» است، «لاک‌داون» است که تنها یک جا اجرا شده/ کاهش مرگ و میر تصادفات و آلودگی هوا از اثرات مثبت شیوع ویروس است!/ باید حواسمان به دو گروه باشد
 
نماینده ویژه وزیر در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص تاثیر دریافت هزینه درمان از بیماران کرونایی در کتمان بیماری‌ و مراجعه نکردنشان به مراکز درمانی که می‌تواند موجب شیوع بیشتر ویروس در جامعه شود، گفت: جدای رایگان بودن هزینه تست، تقریبا از روز نخست تا به امروز از اکثر بیماران همان فرانشیز 10 درصدی که می‌بایست بپردازند را هم دریافت نکردیم، در حالی که رئیس جمهور محترم هم دیروز تاکید کردند پرداخت این ده درصد بر عهده مردم است.
 
آیا با حمله بیولوژیک مواجهیم؟ حریرچی می‌گوید: فرضیه ترور بیولوژیک را نمی‌شود منتفی دانست. الان امریکا و چین هم ادعاهایی دارند و در کشور ستاد مربوطه در حال انجام تحقیقات جدی است.
وی افزود: البته در خصوص هزینه های درمانی با دو مشکل هم مواجه بوده ایم که امیدواریم به سرعت حل شود. یک مشکل با آن گروهی از مردم که بیمه نشده اند و امیدواریم با پایان تعطیلات هر چه سریعتر مراجعه کرده و خودشان را بیمه کنند و مشکل دوم با گروهی از اتباع کشورهای دیگر که به صورت غیرمجاز هستند، چراکه اتباع دارای مجوز اقامت در کشورمان از بیمه برخوردار هستند.
 
معاون وزیر در ادامه با تاکید بر این نکته که بیماران به بخش خصوصی ارجاع داده نمی‌شوند، گفت: در خواست ما این است مریضی که در بیمارستان دولتی درمانش را انجام می‌داد در بیمارستان دولتی دیگر آن درمان را ادامه دهد. در این شرایط اجازه نمی‌دهیم مریض به بخش خصوصی برود. از بیماران لاعلاج هم خواهش می‌کنیم کسانی که استطاعت بخش خصوصی ندارند به بخش دولتی مراجعه کنند و علی رغم مشکلات با افتخار خدمت خواهیم کرد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت شیوع بیماری در استان گیلان گفت: حالا که بیماری به همه گیری جهانی رسیده و تقریبا همه کشورها با آن دست به گریبان شده اند، شایعات فروکش کرده و دیگر شاهد آن دسته اخباری(!) که تاکید داشتند هر ساعت چند ده نفر در فلانجا می‌میرند نیستیم. از جمله اخباری که درباره گیلان منتشر می شد که از جمله استان های با شیوع بالا بود و حالا روند شیوع در آن کاهش پیدا کرده است. البته بیماری ادامه دارد اما وضعیت بحرانی نیست؛ اساسا از دید ما زمانی اوضاع بحرانی است که حدود 80 درصد ظرفیت بیمارستانی پر باشد که اگرچه بیمارستان های رفرال این گونه شد اما مل ظرفیت بیمارستانی به کار گرفته نشده بود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ادعا‌هایی مبنی بر کشف دارو‌های درمان کرونا گفت: اکثر درمان‌های توصیه شده برای کووید19 اختصاصی این بیماری نیستند و اثرات کم و یا متوسط دارند. این در حالی است که می‌دانیم داروهای اختصاصی تهیه شده برای بیماری های ویروسی حداکثر تا 40 درصد اثر دارند و دلیل خطرناک بودن بیماری های ویروسی هم همین است. به این نکات باید روند تهیه دارو را باید اضافه کرد که در بهترین حالت 12 ماه به طول می‌انجامد و تا 18 ماه هم طول می کشد. با این ملاحظات بدانید هر کسی می‌گوید داروی ضد کرونا را کشف کرده‌ام دروغ می‌گوید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی پایش افرادی که از سفر باز می‌گردند، گفت: در حال حاضر از چند روش برای غربالگری استفاده می‌کنیم و از طریق سامانه سیب با شماره ۴۰۳۰ تماس می‌گیریم و تا کنون بیش از ۶۰ میلیون پایش انجام شده است. امروزه با ۴۹ میلیون نفر تماس گرفته ایم و ۱۰ میلیون نفر به سامانه مراجعه کرده اند و افراد در این غربالگری‌ها بررسی شده اند. همچنین با توجه به سامانه‌های مختلف در راهنمایی و رانندگی و سایر مراکز، افرادی که در مراکز پرشیوع تردد داشتند هم پایش می‌شوند.
 
آنچه برخی تصور می‌کنند «قرنطینه» است، «لاک‌داون» است که تنها یک جا اجرا شده/ زودتر از یک سال منتظر داروی کرونا نباشید/ کاهش مرگ و میر تصادفات و آلودگی هوا از اثرات مثبت شیوع ویروس است!/ باید حواسمان به دو گروه باشد
 
حریرچی در ادامه درباره چرایی استفاده از روش هایی مانند سی تی اسکن در تشخیص بیماران کرونایی گفت: این توضیح نیازمند توضیحی بحثی علمی در خصوص تفاوت Sensitivity یا حساسیت و Specifity یا اختصاصی است. باید توجه داشته باشید که تمامی تست های ویژه تشخیص کرونا در جهان بین 30 تا 50 درصد بازدهی دارند چراکه نمونه برداری در این بیماران دشوار است و در نتیجه تست بسیاری از اوقات به جواب نمی رسد. به همین منظور دو نوبت تست می گیرند تا به 60 درصد و حدود آن برسد در حالی که سی تی اسکن با حساسیت 97 درصد می‌تواند مشخص کند فرد مبتلاست یا خیر.
 
وی افزود: بر اساس این حساسیت 97 درصد، طبیعی است که سی تی اسکن ملاک بهتری برای تشخیص باشد اما این روش که Sensitivity بسیار بالایی دارد، از نظر Specifity کارامد نیست و تنها با کیت های تخیصی می تواند مشخص کرد که آیا فردی که سی تی اسکن نشان داده مبتلا به کروناست، مبتلا به این ویروس است یا بیماری دیگری مانند آنفلوانزا دارد.
 
معاون وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر نکات منفی شیوع ویروس کرونا در کشورمان مانند کاهش درآمد خانواده ها و منابع درآمدی دولت، گفت: افزون بر این موارد، شیوع موجب شده هزینه های جانبی دولت نیز افزایش یافته که از جمله نتایج آن ممکن است کاهش پرداختی به همه بخش ها از جمله بخش سلامت باشد که امیدواریم این گونه نشود. البته شیوع ویروس کرونا نتایج مثبتی نیز به دنبال داشته که از جمله آنها کاهش میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای است که هر ساله در این ایام با آن مواجه بودیم و یا حتی تاثیر مثبت در کاهش آلودگی هوا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن که در بلند مدت خودش را نشان خواهد داد یا حتی تأثیرات روانی مثبت مثل تقویت وحدت مردمی.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
از کرونا انتظار مدارا با مسئولین نداشتیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
لطفا آمار مرگ و میر امسال و سالهای گذشته را منتشر کنید
ببینیم امسال کمتر است یا بیشتر
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
یکشنبه ۱۰ فروردین
سکه رکوردتاریخی زد : ۶۳۵۰۰۰۰ تومان !
اسکناس دلار ۱۶۲۰۰
حواله دلار ۱۶۸۰۰
ab
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اقای فراهانی کمتر جو بده لطفا. شما بهتر درمورد کشوری که در اون زندگی میکنی اظهار نظر کنی . در اینده متوجه قدرت پزشکی ایران و مهار و کنترل آن خواهی شد. فعلا که دولت بخاطر سیاست نمیخواد دستش رو رو کنه اما در اینده خواهی فهمید که ایران چه قدرتی در مهار آن داشته
حالا لاک دان یا هر بی صاحبی است اجرا شود

شما که می گویید با کلمات کاری ندارید،؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اون همکارش که دیروز گفت حرفهای مردم و کارشناسها اراجیفه حالا این اومده ماستمالی کنه
ab
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
بنظرم دوست ساعت 12.5 نگران فروش ماسکهای تولیدیشون هستن. پوشیدن ماسک در هر حالتی بهتر از نپوشیدنش هست اما نه با این شدتی که ایشون بیان کردن کاش من این دکتر کیم هوو جو رو میدیدم همه هرچی میخوان نسبت بدن یه اسم این شکلی پیدا میکنن درست مثل سهراب سپهری خودموم یا پروفسور سمیعی که چه مطالبی که به اونها نسبت داده نشده..برادر من این ویروس از طریق هوا منتقل نمیشه اینقد الکی جو نده ملت بیان ماسکهای تولیدیت رو بخرن
ناشناس
| France |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
یه زمانی برای مشروعیت آب جو اسمش رو تغییر دادند به ماء الشعیر ، یه موقعی هم اسم رقص رو کردند حرکات موزون و مشکل حل شد
روز گذشته مصاحبه مفصل و اختصاصی با پرفسور KIM WOO-JU ارشد ترین متخصص و مدیر موسسه کره جنوبی در جنگ با ویروس کرونا(transgovernmental enterprise for pandemic influenza in korea-TEPIK)منتشر شده که بسیار اموزنده است. از انجا که کره جنوبی با مدیریت سازمان او به گفته تمام متخصصان دنیا و سازمان بهداشت جهانی بهترین و موثرترین عملکرد در بین همه کشورهای دنیا در مقابله با این ویروس را داشتند حیفم امد دو نکته بسیار مهمی که او اشاره کرد و به جهان و امریکا و اروپا برای مقابله با گشترش این ویروس با تاکید بسیار تکرار کرد را نیاوریم:

1- او از خبرنگار پرسید تصور می کنید به چه دلیل کره جنوبی و تایوان و ژاپن و سنگاپور و چین در کنترل اپیدمی بسیار موفقتر از اروپا و امریکا (که او انها را غیر مستقیم مغرور نامید ) بودند؟ و در جواب ضمن یاداوری فاصله و بهداشت گفت با استفاده از یک ابزار بسیار ساده،.او گفت مهمترین عامل کنترل بهتر ویروس در کره جنوبی اجباری کردن استفاده از ماسک برای همه مردم بود! او به سادگی و شفافیت(که البته کاملا هم منطقی است) اضافه کرد که تصور می کنید برای چه من و تمام کادر درمانی در تمام دنیا باید حتما و حتما از ماسک استفاده کنیم؟ فقط به این دلیل ساده که بدون ماسک قطعا بیمار خواهیم شد. حتی او بعد از اهمیت ماسک تاکید کرد که از انجا که ویروس می تواند مخاط چشم را هم الوده کند زدن عینک برای عموم مردم حتی همین عینکهای طبی ( که خبرنگار پوشیده بود) و عینکهای افتابی هم می تواند بسیار موثر باشد.

2- او البته اضافه نمود که تنها دلیلی که کشورهای اروپایی و امریکا و متخصصان عمدتا دولتی انها پوشیدن ماسک را برای مردم معمولی اجباری نکردند و حتی مسئولان بهداشتی دولتی انها استفاده از ماسک را کم اهمیت جلوه می دهند به دلیل کمبود شدید ماسک در کشورشان هست که در صورت تشویق مردم و اجبار به استفاده از ماسک توسط همه مردم حتما برای کادر درمانی خود انها کمبود ماسک پیش خواهد امد.

3- بر اساس همین گفته ها به عنوان یک شهروند که اقای روحانی هم تقاضا همفکری داده بود توصیه ای به اقای روحانی و دولت و ستاد بحران کرونا و تمام شهروندان عزیز داریم: باید واقع گرا بود. دولت و سیستم ما و حتی فرهنگ بخشی از جامعه ما توانایی عملی و علمی و اقتصادی ایجاد قرنطینه موثر حتی برای یک شهر را ندارد. بهترین و ارزانترین و البته موثر ترین و قابل اجرا ترین کاری که دولت باید انجام دهد اجباری کردن پوشیدن ماسک برای همه فروشنده های و مردمی که برای خرید یا کار بیرون می ایند و در تماس نزدیک با دیگران هستند هست. عوض ضرف هزینه ها و نیروی عظیم برای مثلا تب گیری از مسافرانی که هیچ وفت هم به نتیجه نخواهد رسید و کسی بر اساس تب به نقاهتگاه یا انصراف از سفر نخواهد رسید بهتر است که دولت چند ده میلیون دلار(که از یک فقره اختلاس خاوری یا دختر فلان وزیر یا ارز مداخله ای بانک مرکزی در یک یا دو روز به مراتب کمتر است) فقط ماسک و مواد اولیه تولید ماسک را به چین و داخل ایران سفارش دهد و در برابر بهای متعارف پوشیدن ان را برای همه کسانی که بیرون می ایند به خصوص در شهرها و مراکز خرید و کار اجباری کند . این طور نیروهای انتظامی هم شاخص قابل سنجشی برای توقف و جریمه کردن افراد و فروشنده ها و اجرای محدودیت خواهند داشت. ضمن اینکه بسیار در شکستن چرخش زنجیره تسری ویروس کارایی مفید خواهد بود. به قول معروف و این استاد این را علم می گوید نه ما.
اقای روحانی فرمودند عملکرد ما در بین کشورهای دنیا بهتر بوده چون بیماران ما هرگز دچار کمبود تخت نمی شوند! با احترام باید خدمت اقای روحانی و کلا مسئولینی که چینین با مردم داخل ایران و دنیا صحبت می کنند عرض کرد که دقیقا چنین ادعا ها و صحبتهایی موجب کم اعتباری مدیریت و حرفهای شما در داخل ایران و دنیا می شود. تا چنین برخورد می کنید نشان می دهید یا متوجه نیستید یا مردم و مخاطب را متوجه نمی دانید که در هر دو صورت وای بر ما! اقای رئیس جمهور. وقتی صحبت از کمبود تخت در ایتالیا و فرانسه و اسپانیا و امریکا و البته ایران می شود منظور کارشناسان و اخبار رسانه های معتبر کمبود تخت برای بستری نیست. منظور تختی است که به دستگاههای اکسیژن و ریه مصنوعی و سایر خدمات ویژه و متصدیان فنی استفاده از انها مجهز باشد. از شما باید پرسید چند دستگاه تخت مجهز به ریه مصنوعی در ایران وجود دارد؟! برای اطلاع جنابعالی در کل انگلیس سه هزار دستگاه ریه مصنوعی وجود دارد. ولی به دلیل سونامی کرونا ( که اصلا کشندگی کرونا هم به خاطر همین کمبود دستگاه ریه مصنوعی است که در شرایط عادی هیچ بیمارستان و سیستم بهداشتی نیاز به این همه ریه مصنوعی نبوده) تعداد سی هزار دستگاه برای نجات جان بیماران نیاز است. در نیویورک هم داستان همین است. دستگاه ریه مصنوعی از حساس ترین دستگاههای اتاقهای بیماران تنفسی هست و در دنیا چند شرکت محدود توان تکنولوژی تولید ان را دراند. در مورد کرونا متاسفانه بیشتر بیماران با وخامت حالشان برای نجات نیاز به این دستگاه دارند تا بتوانند به صورت کمکی به انها برای یک هفته تا دو هفته به انها اکسیژن رسانده تا سیستم ایمنی بدن خود بیماران فرصت بیابد تا بتواند با ویروس مقابله کند. ولی وقتی این دستگاه به اندازه کافی نباشد طبیعی است که متاسفانه فرصتی برای بهبود بیمار نخواهد ماند. اتفاقی که در ایتالیا و اسپانیا و البته ایران دارد می افتد. در کل امریکا 120 هزار دستگاه ریه مصنوعی در سرتاسر بیمارستانهای دولتی و خصوصی امریکا موجود است. ولی دولت امریکا مجبور شد در یک بسیج ملی و با اختیارات زمان جنگ تمام شرکتهای بزرگ تکنولوژی امریکا را مجبور به ساخت این دستگاه کند و امیدوار هستند که در سه ماه اینده بتوانند صد هزار دستگاه اضافه که قیمت هر یونیت ان 50 هزار دلار است را بسازند. پس مشکل تخت نیست بلکه تختی است که مجهز به دستگاه ریه مصنوعی باشد. حالا دولت محترم خوب است به ملت ایران گزارش دهد که از بدو شروع این بحران در دو ماه گذشته چه تعداد در کشور تخت مجهز به ریه مصنوعی داشتیم و در این دو ماه دولت محترم چند دستگاه تازه ریه مصنوعی توانسته برای کشور تهیه کند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
تلویزیون مرکزی چین با مدیر یکی از بزرگترین سازندگان ریه مصنوعی چین که یک چهارم نیاز چین را فراهم می کند مصاحبه کرده و مدیر کارخانه می گوید در شرایط معمولی ما پنج دستگاه در روز تولید داشتیم. ولی بعد از بحران ووهان و با دستور دولت توانستیم در عرص چهل روز 3200 دستگاه ریه مصنوعی تولید کنیم (یعنی روزی 80 دستگاه) و حالا هم با وجود فروکش کردن نیاز چین به ریه مصنوعی ولی سفارشهای زیادی از اسپانیا و ایتالیا و... گرفتیم . خبرنگار بی خبر از همه جا از او می پرسد با توجه به اینکه یک دستگاه ریه مصنوعی حتی از یک کامپیوتر هم پیچیده تر هست و نیاز به هزار قطعه مختلف دارد و با توجه به قرنطینه و مشکلات ارسال مواد اولیه که حتی برخی قطعات ان باید از سویس وارد شود چگونه توانستید که ناگهان تولید خود را از 5 دستگاه در روز به 80 دستگاه در روز برسانید مدیر کارخانه به راحتی می گوید خوشبختانه ما قبل از سال جدید و شروع بحران تمام قطعات را از زنجیره خط تولید خود سفارش داده بودیم و توانستیم به این میزان تولید برسیم! فقط سوال این است که این مدیر ایا علم غیب داشته که ناگهان قبل از سال جدید میلادی و قبل از بحران ووهان نیاز به این همه ریه مصنوعی در چین و دنیا خواهد بود؟ به نظر شما نباید به دنبال پرتقال فروش و دم خروس باشیم؟! به چینیها و روسها بی اعتماد نیستم ولی چنین ابهاماتی باعث می شود که بیشتر تغجب کنم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
عجب خودت پیام میزاری بعد دوباره خودت به خودت پاسخ میدی !یه متن رو ده جا کپی کردی ودرهمه سایتها جولان میدی ؟ جناب پرچم امریکا !!! ازخودت خجالت بکش تابلو
قضیه رو یه جوری جلو میبرید که مبادا دو زار از جیب دولت برای مردم هزینه بشه. الان باید مواد غذایی رو در خونه مردم تحویل بدید ولی میگید قرنطینه نکردیم که همچین کاری رو انجام بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
دوست عزیز ظاهراً شما بر این باورید که کلیه بیماران مشکوک به کرونا تا رهایی یافته از خطر کرونا به محض ورود به مراکز درمانی نیاز به تجهیزاتی که گفتید دارند ب نظرم خیرچنانچه در بیمارستانهای چند صد تختخوابی نیز درصد
کمی از آنها به بیماران پر خط اختصاص داردر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اگه اون چیزی که مدنظر شماست اجرا بشه, یعنی عوامل تولید مواد غذایی, لوازم یدکی, تولیدات کشاورزی و بسیاری از مایحتاج هم باید در خانه بمانند در این صورت ایا با تبعات چنین قرنطینه ای موافقید؟ چنین قرنطینه ای فقط در چند شهر از کل یک کشور قابل اجراست مثل چین
بدترین مورد ایتالیاست . شما هر کار ایتالیا کرد بکنید ما قبول داریم. با تب سنج میخواد موارد کرونا رو شناسایی کنه آخه آدم چی بگه. خوبه این اینترنت هست آدم میتونه یکم اطلاعات بگیره
احتمالا برای فهم راحتتر ، کلمه «لاک دااااون » را استفاده کردند !!!؟؟؟
ایشان و خانم دکتر گزارشگر(خانم دکتر میر سیدی) در تلویزیون ، کرونا را در حد یک شوخی پایین آوردند و متاسفانه هر دو مبتلا شدند !
اگر این قوت و قدرت را از همان روز اول بکار میگرفتند و با موضوع به این مهمی -آنهم در سطح معاون وزیر- به شوخی برخورد نمیکردند شاید امروز تعداد آلوده کمتری را شاهد بودیم.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
هردوتاشونم گرفتن ولی چون بر خلاف ما زود تست شدن تونستن زنده بمونن
نظرهای بی پایه و اساس و از روی بی سوادی
باباجان تکلیف ما را روشن کنید. بالاخره ماسک لازم است یا نه فقط برای داخل بیمارستانها لازم است. اگر برای مردم عادی لازم نیست، چرا در جلسات هیئت دولت همه ماسک می زنند. فکر می کنم وقتی میگویند که برای مردم عادی ماسک لازم نیست، منظورشان این است که ماسک بقدر کافی نداریم که مردم عادی هم استفاده کنند. فعلا ماسکهای موجود کفاف نیاز مسئولین و بیمارستانها را می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اگر گیر آوردید حتما بزنید
اگر گیر نیاوردید به کرونا بگید استاد حریرچی گفتن به من منتقل نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
توی جلسات رسمی ماسک میزنن تا از نظر روانی این حس را به ملت منتقل کنند که قضیه کرونا جدی ست
اول قرنطینه بد بود و مال قبل از جنگ جهانی! حالا شد لاک دان!
تو دکتری خدا وکیلی ؛ یا چیز دیگه خوب ابله وقتی بنزین مشکل دار تو ماشین مشکل دار وجود داره هوا آلوده ست وقتی زیر ساخت جاده ای خرابه و گنجایش نداره و ماشین ناایمنه استفاده از اون تصادف زا هست می خواهی گلا اعتصاب غذا هم بکنیم تا محصولات غذایی مازاد هم بیاد تا شما پزشو تو دنیا بدید .
من نمیدونم چرا اینو میبینم یاد جنگ جهانی دوم میفتم. صحبتاش در مورد ماسک هم مثه قرنطینه (لاک داون)ست. در حالیکه تو تموم دنیا به مردم توصیه میکنن حتما از ماسک استفاده کنید و حتا مقاله علمی هم تو این زمینه وجود داره این آقا میگه نیازی به ماسک نیست. جناب مسئول اگه شما واقعا مسئول بودید با تامین کافی و مناسب ماسک اجازه فروش اون تو بازار سیاه به قیمت چند برابر به مردم رو نمیداید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
قابل توجه کسایی که تمام امور علمی رو به افراد سیاسیون کمتر علمی سپرده اند و گرنه در کشور افراد با سواد بدون پست کم نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
این اقا بااین توصیه های دوران جنگ جهانی اش ،هم خودش کرونا گرفت هم به خانم میرسیدی انتقال داد .شما محض اطمینان هرچی ایشون میگه عکس اش رو عمل کنید
شما اول قولتون مبنی بر استعغا رو اجرا کنین لطفا!
این مثل این میمونه که بگیم بخاطر ازدیاد زورگیرها در سطح شهر ، رفت و آمد بیمورد شهروندان کم شده . . .
متاسفانه آقای دکتر حریرچی به عنوان استراتژیست وزارت بهداشت از اول نگاه اشتباه به موضوع داشتند و هنوز هم درگیر بحث های بی فایده و استفاده از ترمینولوژی های برای توجیح کردن عملکرد غلط خود و البته دولت می باشد
اینکه ایشان به بیماری مبتلا شدند می‌تواند به علت در میدان بودن ایشان باشد و می تواند قابل تقدیر باشد ولی اینکه با سرفه و عطسه و تعریق در چندین جلسه حضور داشتند که به مبالاتی و عدم باور ایشان به گفته های خودشان ربط دارد
چطور می توان کسی که دارای علائم واضح کرونا است در چندین جلسه در صدا و سیما و مصاحبه حضور پیدا کند و این فرد استراتژیست کرونا و بحث قرنطینه و لاک داون در کشور باشد
چطور می شود محدودیت ها برای سفرهای نوروزی با تاخیر ۱۵ روزه اعمال شود و به صورت مضحکی گفته شود کسانی که به سفر رفته اند سریعاً به خانه خود برگردند
فرق بین ایزولیشن قرنطینه فاصله گذاری اجتماعی لاک داون برای اهل فن واضح است و نیازی نیست دانستن آن را به افراد عادی جامعه نشان دهیم مهم آن است که عملکردی مسئولانه و البته با باور شخصی به مسئله داشته باشیم و وقت مردم را با فخر فروشی های بی مورد و سطح پایین در این شرایط نکرد
واقعا روت میشه بیای جلو دوربین؟؟؟قرنطینه مال زمان زمان قدیم است؟ باید استعفا بدی
لاک داون؟!!! خب بگو اشتباه کردم گفتم قرنطینه مال جنگ جهانیه چرا اسمشو عوض میکنی؟!! یکی دیگه میگه فاصله گذاری اجتماعی!!هموطن عزیز ضرورت پوشیدن ماسک در مکانهای عمومی بخصوص برای بیماران ضروریه و با توجه به اینکه دوره کمون این بیماری دو هفته ست و شاید فرد به ظاهر سالم ناقل باشه و تفکیک انسانهای سالم و ناقل امکان پذیر نیست تموم دنیا توصیه میکن همه باید ماسک بزنن.
مگر اعلام نکرد این ویروس تا هشت ساعت در هوا زنده میماند؟؟؟ خب چگونه است که ماسک ضروری نیست ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
ماسک نیست و ویروس گفته با توجه به کمبود شدید ماسک دیگر در هوا نمی ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
از نظر زیستی هشت ساعت میتواند در هوا زنده بماند اما عملا و به سرعت روی سطوح و اجسام سقوط میکند زیرا محل زیستش قطره های منتشر شده از دهان افراد است
بدا به حال ایران با داشتن چنین مسیولین
اين اقا بجاي محاكمه بخاطر نقشش در گسترش بيماري و رد همه ي محدوديتهايي كه بايد اعمال ميشد و ايشون و امثال ايشون نگذاشتند حالا با وقاحت تمام ميگويد كرونا اثار مثبت داشت چون تلفات تصادفات جاده اي كمتر شد اخه اونايي كه بخاطر اهمال كاريهاي جنابعالي بخاطر گسترش بيماري كرونا مردند ادم نبودند اخه كدام مسؤلي در دنيا پيدا ميشود كه بگويد اثار كرونا برا كشور مثبت بوده است يعني چطوري ميشود اينقدر بي سواد بود و مقام بالا داشت ميداني كرونا در دنيا جز مرگ و مير و خانه خرابي چيزي نداشت حالا اگه برا شما خوب بود بايد يه جاي ديگه دنبالش گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
انسانیت در مسیولین کم رنگ شده است
مرکل حرف قشنگی زد
کسانی که مرده اند عدد نیستند آنها انسان هستند و ما برای تک تکشان می جنگیم
ببینید به کجا رسانده اند کشور را که یک مدیر میانی حاضر نیست بگوید اشتباه کرده ام و فقط دارد با کلمات بازی می کند با این وضع شک نکنید کرونا در همه دنیا مدیریت خواهد شد و در ایران همچنان با آن درگیر هستیم
دلیل اینکه وضع ایران از اروپا بهتر به نظر می رسد این است که شهروند ایرانی اصولا مطالبه گر نیست. همین الان 40 روز است بسیاری از سرپرستان خانواده ها بیکار شده اند ولی اصلا نمی دانند باید حق و حقوق را از دولت مطالبه کنند. دولتی که سوء مدیریتش در شیوع کرونا در ایران محرز است.
آدم یاد حکایت آهنگر و شاگردش میافتد که شاگرد می گفت میشود بنشینم و بدمم؟ بعد گفت میشود بخوابم و بدمم؟ نهایتا استادش گفت تو بدم بمیر و بدم حالا شما این بیماری را کنترل کنید با لاک داون یا هر اسم دیگری
یه زمانی هم در تاریخ ها مینویسند روزگاری بیماری واگیردار اومد همه کشورها شهرهای خود را قرنطینه کردند جز یه کشور که مسئولینش فقط درباره واژه ها با مردم حرف میزدند و شاهد قربانی شدن هزاران نفر بودند به قول آن نویسنده همه این چیزها گفته خواهد شد به روزگاران
خودشون هم اعتراف می کنند عرضه کرونا در کاهش آلودگی هوا و تلفات جاده ای بیشتراست
از کسی که با سهمیه رفته دکتر شده چه انتظاری هست ؟
چی شده اخیرا این ویروس در بین مسولین مد شده است که در میان سخنرانی ها و گفتگوها چند کلمه انگلیسی استفاده می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
تازه چند کلمه یاد گرفتن دارن به مردم پز می دن. فکر می کنند سواد مردم هم در حد خودشان است
ما که دکتر نیستیم بفمیم چی میگه . میشه بگین فارسی صحبت کنه " ?!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
دارن با چند کلمه و ترمینولوژی مردم را می پیوندد
ببخشید قم را لاک داون باید می کردید و الان کشور رو
مصاحبه های آقای حریرچی رو دنبال می کنم فکر می کنم هر روز یک تصمیم و نظری دارد و با توجه به بی مبالاتی ایشان در ابتدای ابتلا به کرونا و از طرفی تماس فراوانی که با افراد دیگر داشتند خودشان یک منبع مهم عفونت هستند
این بابا استعفا بده.....جون مردم قابل بازی نیست...هی یه چیزو تکرار میکنه
میخواد از پزشکی استعفا بده بره استند آپ کمدی اجرا کنه. کرونا اومد دیده پول پزشکی خوبه ولی خطر هم داره پول استند آپ بدون خطر هم هست.
حرفها و ادعاهای آقای حریرچی از ویروس کرونا هم سمی تر و آزار دهنده تر است
دو روز پیش معاون همین آقا گفته بود درگیر کلمات نیستیم ، حالا امروز ایشون ۲۰۰ مدل تفسیر ارائه میکنه.
از سرمایه های کشوربهشون کمک کنید به اون دوگروه.
مسولین نشون بدن
آقای حریرچی عزیز و مسولین محترم
تو را خدا فقط کم نادرست بگویید هیچ انتظاری از شما نداریم چون فقط متکلم وحده هستید حاضر به پاسخگویی نیستید به صحبت های ۵۰ تا ۶۰ روز اخیر خود مراجعه کنید شاید بخود آیید
ايران بيچاره
اين حريرچى چرا استعفا نداده
"در مورد قرنطینه به هیچ وجه موافق نیستیم. قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی و زمان طاعون است و خود چینی‌ها هم از این قرنطینه راضی نیستند"
این رو من میگفتم، امروز روم نمیشد بیام حرف بزنم باز.
امثال این اقا با این طرز تفکر مسئول بهداشت و جان مردمن؟
وای به حال ایران
چرا برای توجیه با کلمات بازی میکنن.منظور مردم هم از قرنطینه اقدامات کنترلی بوده نه رهاسازی به امید ایمنی گله ای و نه بقول ایشون لاک داون.منظور مردم هم از قرنطینه این نبوده که قفل بزنن در همه چیز.اما رها کردنش با این توجیه هم که دیگه همه جا پخش شده کار اشتباهی بوده.با اقدامات کنترلی از همون ابتدای شروع میشد سرعت انتشار را کاهش داد و زمان خرید تا مردم برای مقابله اگاهی پیدا کنن نه اینکه رهاسازی بشه.
تو انجامش بده ، حالا اسمشو بزار لاک داون ، جیییییگر
این مگه کرونا نداشت بدون ماسک اومده حرف میزنه که جی شاید مریضیش اوت کرد دوباره البته به نظر فیلمش بود ....
خدایا
شما نه مفهوم قرنطینه را می دانید نه جداسازی
وقتی سرفه و عطسه می کردی قرنطینه را مسخره کردی
وقتی تستت مثبت شد گفتی تو خونه خودمو قرنطینه کردم الان هم که می فرمایید محدودیت جابجایی و نقل مکان قرنطینه نیست لاک داونه
خدا به این ملت رحم کنه با چنین مدیران لایقی
من کاری به کسی ندارم ولی این حناچی مگه قرار نبود استعفا بده اگر آمار زیاد رو شد
حالا که دم خروس هم مشخص شد چرا بعد از کرونا گرفتن دروغیش کسی به یاد اون صحبتش نیست
حداقل از یکی شروع کنید شاید استعفای مسئولین باب بشه
بازی با کلمات چرا؟
توقف مترو قطار هواپیما اتوبوس درون و برون شهری تنها راه مقابله
يكي از دلايل بالا بودن مرگ و مير در جاده هاي ايران اشتباه اجرا شدن تست گواهي نامه رانندگي است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر