بازدید 6198

پمپئو با بورل درباره کرونا تبادل نظر کرد

وزیر خارجه دولت ترامپ در تماس تلفنی با نماینده عالی امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا بر نقش کشورهای دو سوی اقیانوس آرام در ارتقای بهداشت عمومی جهانی و مبارزه با کووید-۱۹ تاکید کردند.
کد خبر: ۹۶۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 28 March 2020

به گزارش «تابناک»، مورگان اورتاگس با اعلام خبر تماس تلفنی مایک پمپئو با جوسپ بورل افزود: وزیر خارجه با ابراز نگرانی از ادامه جنگ در طرابلس، از اقدام جدید اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در لیبی استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: پمپئو و بورل همچنین در مورد موضوعات کلیدی جهانی از جمله سوریه، ونزوئلا و مقابله با بازیگران بدخواه دولتی بحث کردند.

اورتاگس اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا علاقه مشترک ما را در تایید چشم انداز یورو-آتلانتیک بالکان غربی با استقبال از دورنمای آغاز مذاکرات الحاق مقدونیه شمالی و آلبانی به اتحادیه اروپا مورد تاکید قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین روز جمعه اعلام کرد مقدونیه شمالی به عنوان سی‌امین عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پذیرفته شده است و در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) برای نخستین بار پرچم این کشور بر فراز مقر ناتو به اهتزار درخواهد آمد.

آمریکا، عضویت مقدونیه شمالی در ناتو را عاملی برای حمایت از یکپارچگی بیشتر، اصلاحات دموکراتیک، تجارت، امنیت و ثبات در منطقه توصیف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل