بازدید 8494

تاکید زالی بر توقف فعالیت حمل و نقل عمومی

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اکثر شهر‌های دنیا که موضوع کاهش تردد را در دستورکار خود قرار دادند کاهش و توقف فعالیت ناوگان حمل و نقل درون شهری را به عنوان یک برنامه جدی اجرا کردند.
کد خبر: ۹۶۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 27 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در گفت: وگوی تلویزیونی با اشاره به پیشنهادات ستاد مقابله با کرونا درخصوص کاهش تردد ناوگان‌های حمل و نقل عمومی در تهران اظهار کرد: یکی از پیشنهاداتی که در راستای کاهش میزان تردد بصورت عینی در شهر تهران مطرح شد تا شاهد حداقل حضور افراد در سطح شهر و در نتیجه کاهش شیوع بیماری باشیم کاهش حمل و نقل عمومی درون شهری بود.

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در این خصوص از سوی شورای شهر با دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد که پیشنهاد ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران اجرای این طرح در اسرع وقت است.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا اکثر شهر‌های دنیا که موضوع کاهش تردد را در دستور کار خود قرار دادند کاهش و توقف فعالیت ناوگان حمل و نقل درون شهری را به عنوان یک برنامه جدی اجرا کردند.

دکتر زالی با بیان این که متاسفانه ما هفته اول تعطیلات را به عنوان یک وقت طلایی از دست دادیم و مداخلات به هنگام و با عمق مناسب مدیریتی انجام نشد، اظهار داشت: اگر به سرعت عمل نکنیم ممکن است در هفته آتی نیز نتایجی که انتظار داریم حاصل نشود.

وی یادآور شد: می‌دانیم با این تصمیمات ممکن است برخی از مردم دچار مشکل شوند، اما باید توجه داشته باشیم که هر چه زمان مداخله دیرتر و حجم مداخلات ما برای کاهش شیوع بیماری کرونا کمتر باشد، مردم مجبور خواهند بود زمان طولانی تری را با این ویروس زندگی کنند.

دکر زالی در ادامه تاکید کرد: مردم اگر می‌خواهند زودتر به ریتم زندگی عادی خود بازگردند باید حجم بیشتر مداخلات را پذیرا باشند و در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند.

دکتر شاهرخیان رییس بازرسی کل استان تهران و قائم مقام ستاد مقابله با کرونا در استان تهران نیز در این گفتگو اظهار داشت: هرچه میزان تداخلات حاکمیت در این زمینه بیشتر باشد طبیعی است که سریعتر زنجیره بیماری را قطع می‌کنیم.

به گفته دکتر شاهرخیان در جلسات اخیر ستاد موضوعاتی نظیر تداوم غربالگری افراد با تب سنجی، تعطیلی روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه و عدم رفت و آمد در شهر، تعطیلی مترو بمنظور کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی مورد تاکید قرار گرفت و اگر رعایت نشود ممکن است آسیب‌های بیشتری را بدنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات مذکور مورد تصویب مقامات قضایی و دادستانی نیز قرار گرفته است بر لزوم اجرای این مصوبات تاثیر گذار در راستای مقابله با شیوع کرونا تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر