بازدید 22945
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در نشست آنلاین

تفاوتی در پرداخت هزینه بین بیماران کرونایی و دیگران نیست / در فاز مدیریت بیماری هستیم نه کنترل یا مهار آن / وضعیت ایتالیا، سوییس و آمریکا نشان می‌دهد در همه جا بخشی از مبتلایان شناسایی نمی‌شوند/ درمان به روش «هموپرفیوژن» تاییدیه ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اقدامات تشخیصی و اقدامات اختصاصی رایگان است؛ اما اینکه تصور کنیم برای گروهی از بیماران اقدام تشویقی در نظر می‌گیریم و می‌گوییم مبتلایان به کرونا لازم نیست مبلغی بپردازند و دیگر بیماران موظف به پرداخت هستند، با اقتصاد حوزه درمان هم همخوانی ندارد و درست نیست.
کد خبر: ۹۶۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 27 March 2020
تابناک اجتماعیسخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با تاکید بر شناسایی نشدن برخی مبتلایان در سراسر جهان گفت: اینکه آمار جان باختگان در ایتالیا، اسپانیا، لوکزامبورگ، سوییس، آمریکا و دیگر کشور‌ها به نسبت آمار مبتلایان بالاست، نشانه شناسایی نشدن مبتلایان است، نه اینکه میزان مرگ و میر فراتر از دو تا سه درصد است.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری آنلاین امروز خود با اصحاب رسانه با تاکید بر این که در فاز مدیریت بیماری کووید19 قرار داریم، گفت: با اقدامات و تدابیری که به انجام رسانده و در دستور کار داریم، اکنون در مرحله مدیریت بیماری هستیم؛ اینکه می‌بینید تصاویری مشابه آنچه در سوییس یا ایتالیا، لوکزامبورگ، آمریکا و دیگر کشورها دیده می‌شود در کشورمان دیده نمی‌شود، نشان دهنده همین امر است.
 
وی با تاکید بر این که مدیریت با کنترل و مهار تفاوت دارد، افزود: این نکته بسیار مهمی است که باید به آن دقت کرد. ما فعلا در مرحله مدیریت بیماری هستیم، نه کنترل و مهار آن و البته امیدواریم که بتوانیم در روزهای آتی و در همین ماه جاری با همراهی و مشارکت مردم و در سایه اقداماتی که در دستور کار داریم، به سمت کنترل و مهار کووید 19 در کشورمان پیش برویم.
 
تفاوتی در پرداخت هزینه بین بیماران کرونایی و دیگران نیست
 
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص هزینه های درمانی کووید19 گفت: این بیماری هم مانند بیماری های دیگر است که با آن مواجهیم، همان گونه که پیش از این شاهد شیوع و اپیدمی آنفلوانزا در کشور بودیم و یا به دلایل دیگر شاهد مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان ها هستیم و طبیعتا هزینه هایی به ایشان تحمیل خواهد شد که می‌بایست پرداخت کنند.
 
وی در ادامه افزود: هر بیماری که در بیمارستان بستری می‌شود و خدمات دریافت می‌کند، باید با کمک سازمان بیمه گرش هزینه های آنها را پرداخت کند. مثلا از جمله این خدمات هتلینگ است که 10 درصد را بیمار پرداخت می‌کند و 90 درصد دیگر بر عهده بیمه است. در خصوص بیماران کرونایی اقدامات تشخیصی و اقدامات اختصاصی رایگان است. اینکه تصور کنیم برای گروهی از بیماران اقدام تشویقی در نظر می‌گیریم و می‌گوییم مبتلایان به کرونا لازم نیست مبلغی بپردازند و دیگر بیماران موظف به پرداخت هستند، با اقتصاد حوزه درمان هم همخوانی ندارد و درست نیست.
 
جهانپور در پاسخ به سوالی در خصوص طرح اظهارات متفاوت در روزهای نخست شیوع ویروس در کشورمان در خصوص هزینه های درمان، گفت: از روز ابتدا روال بر این بوده که بیماران مبتلا به کووید 19 از پرداخت هزینه های تشخیصی که هزینه زیادی هم هست معاف هستند و نمی‌شود برای هر بیماری‌ که اپیدمیک می‌شود، مثل آنفلوانزا، هزینه ای دریافت نکنیم. البته اینکه ممکن است در روزهای نخست از برخی بیماران هزینه ای دریافت نکرده باشند، شاید صحت داشته باشد که در آن صورت از جیب بیمارستان هزینه شده و تصمیم ما نبوده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی خالی ماندن مراکز نقاهتگاهی گفت: هرچند استراحتگاه‌هایی تهیه شده، به نظر می‌رسد بر خلاف بسیاری کشور‌ها تمایل مردم کشورمان به مراقبت در منزل بیشتر است و یکی از دشواری‌هایی که همکاران ما در استان‌ها گزارش می‌کنند، امتناع خانواده‌ها از قرنطینه بیماران در استراحتگاه‌ها و نقاهتگاه‌های بیماری است که می‌تواند نتیجه قرابت نداشتن با الگو‌های روانشناسی و اجتماعی در کشور ما باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه تحقیقات درمانی در کشورمان گفت: این بیماری یک بیماری نوپدید و جدید است و اطلاعات علمی مبتنی بر شواهد متقن نیست، زیرا بیش از سه ماه نیست که این ویروس در جهان شناخته شده است؛ ما اطمینان داریم که دوره نهفتگی ۳ تا ۱۴ روز است؛ ماندگاری ویروس در سطوح مختلف متفاوت و از چندساعت تا چندروز است. اینکه رفتار بیماری زایی ویروس در ایران با کشور‌های دیگر متفاوت بوده یا نه را نمی‌توانیم قطعی بگوییم. ممکن است برخی جهش‌های ایجادشده در ویروس باعث کاهش بیماری زایی یا افزایش آن در برخی نقاط شود. این ویروس از انواع آنفلوآنزا سریع‌تر منتقل می‌شود، اما درباره مقایسه شدت بیماری با یکدیگر نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.
 
جهانپور در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا درمان کرونا به روش هموپرفیوژن در بیمارستان بقیه الله با هزینه چند میلیونی مورد تایید وزارت بهداشت است، گفت: این روش تاکنون در کمیته علمی ستاد مدیریت کرونا تایید شده و برای اجرا نیازمند طی مراحل قانونی، تایید کمیته اخلاق و تایید نهایی در کمیته علمی ستاد ملی کروناست، بنابراین استفاده از آن نیز مجاز نیست و حتی اگر به عنوان کلینکال ترایال و در مراحل آزمایش انجام شود نیز نباید از افراد پولی دریافت شود و اگر چنین اتفاقی افتاده تخلف است.
 
تفاوتی در پرداخت هزینه بین بیماران کرونایی و دیگران نیست/ در فاز مدیریت بیماری هستیم نه کنترل یا مهار آن/ وضعیت ایتالیا، سوییس و آمریکا نشان می‌دهد که در همه جا بخشی از مبتلایان شناسایی نمی‌شوند

جهانپور در خصوص افزایش تولید کیت‌های تشخیصی در کشور و تاثیر آن در مهار بیماری گفت: به فناوری تولید این کیت دست پیدا کرده‌ایم و ظرفیت تولید انبوه آن بیش از ۸۰ هزار مورد در هفته رسیده که این تولیدات دستمان را در غربالگری بازتر می‌کند اما اساسا کاربرد این تست‌های PCR در مراحل ابتدایی و انتهایی شیوع است نه در دوره ‌ای که اکنون در آن قرار داریم. اکنون در دوره اپیدمیک هستیم و حتی سی تی اسکن برای تشخیص بالینی و اثبات بیماری کفایت می‌کند و بعد که به مرحله مهار رسیدیم به تست‌ به عنوان روش تشخیصی اختصاصی نیازمندیم.
 
او در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ابتلای مجدد بهبودیافتگان، گفت: همه آنچه ما درباره این بیماری می‌دانیم، نتیجه بررسی ها و تحقیقات چینی هاست که این موضوع را نشان نمی دهد. افزون بر این، بر اساس ارزیابی های خودمان در کشورمان، موردی از ابتلای مجدد بهبودیافتگان قطعی در ایران نداریم و شایعات در این باره صحت ندارند. اینکه می‌بینیم استفاده از پلاسما هم در مراحل اولیه جواب داده، نشانه همین امر است که افراد مبتلا به سطحی از ایمنی در مقابل این بیماری می‌رسند اما هنوز درباره اینکه ایمنی تا چند وقت دوام خواهد آورد، نمی‌توان اظهار نظر کرد.
 
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص بیماران پنهان گفت: در روز‌های اول ممکن بود ویروس کرونا با آنفلوانزا اشتباه گرفته شود، اما اکنون هر بیماری که مشاهده شود اصل بر ابتلا به کروناست مگر اینکه خلافش ثابت شود و با توجه به غربالگری که از بیماران خفیف نیز قرار است انجام شود، آمار‌ها به سمت واقعی شدن پیش می‌رود. البته شناسایی نشدن موارد خفیف در بسیاری از کشور‌های پیشرفته مثل ایتالیا و اسپانیا نیز وجود دارد و علت اینکه ۱۰ درصد مبتلایان در ایتالیا و ۱۱ درصد در اسپانیا فوت کرده اند این است که در آمار آن‌ها موارد خفیف و بدون علامت ثبت نشده است و با ثبت این افراد میزان مرگ پایین‌تر است؛ در کشور‌ها هم البته نه به اندازه این کشورها، اما مواردی از شناسایی نشدن موارد خفیف وجود دارد.

در ادامه نشست از وی درباره دقت تب سنجی پرسیده شد که در پاسخ گفت: تب سنجی دقیق نیست زیرا با مصرف یک قرص استامینوفن 500 یا بروفن، می‌توان تب را کنترل کرد، اما به هر حال یکی از روش‌های غربالگری است که نمی‌توان آن را حذف کرد. به این صورت که در این مرحله، عده ای از افراد مشکوک به ابتلا شناسایی می‌شوند و اقدامات تشخیصی بعدی روی این عده انجام می‌شود تا در هر مرحله عده ای از صف خارج شوند و در نهایت تست مشخص کند، کدام دسته از افراد مشکوکی که در غربالگری جدا شده اند، مبتلا هستند.
 
وی افزود: از هر ۱۸۰ هزار نفری که در مراحل اولیه غربالگری به آن‌ها مشکوک می‌شویم، ۳۵۰۰ نفر به تخت بیمارستانی می‌رسند؛ بنابراین، نمی‌توان تب سنجی را ورودی و خروجی شهر‌ها یا مترو‌ها را منتفی کنیم. البته در روزهای نخست شیوع تصاویری، بعضا از برخی فرودگاه ها در جهان منتشر می‌شد که بر اساس آنها عده‌ای تصور اشتباهی از تب سنجی پیدا نمودند و برخی تصور کردند که دستگاه پیشرفته ای وجود دارد که می‌توان به کمک آن تشخیص داد کدام افراد به ویروس مبتلا هستند، در حالی که این گونه نبود و نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
بیماران کرونایی غریبه ساکن شهرهای دیگر را چرا هزینه نگرفتید؟!
همینطوری سفرها زیاد شد
تابی جان یکی از دوستان می گفت یک فرم پر می کنی و مشکلات خودت مثل دیابت و ... را می گیرند بعد با توجه به این که فرد کرونا داشته استناد کرده اند به مشکل قلبی بوده پول را گرفته اند در صورتیکه اصل بیماری کرونا بوده.
در مورد مرگ افراد هم متاسفانه همین کار را انجام میدهند!!
من همه نگرانیم از کرونا بابت همینه چون هیچ بیمه ای ندارم و اگر هم مبتلا بشم میرم سراغ چایی نبات ، چون چاره ای ندارم. واقعیت اینه که شمایی که به واسطه درامد خوب خیالت راحته یا به واسطه تغییرات نرخ ارز میلیونتون شده میلیارد ، نباید خیالت راحت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
دقيقا درست فرموديد. يك نگاهي به قانون اساسي انداختم. عجب قانونيه! بي نظيره. در قانون اساسي هم به صراحت هزينه درمان را بر عهده دولت مي گذارد و ما بدبختها كه بيمه نيستيم با چايي و نبات خود را درمان مي كنيم. پول درمان مارا اراذلي چون خاوريها بردند و مي خورند و خواهند خورد.
موضوع این بیماری جزء موارد قوه قهریه یا حوادث و اتفاقات پیش ­بینی نشده می باشد (Force Majeure).
کسی دلش نمی خواهد بیمار شود. این پدیده، یک اپیدمی جهانی و یک بیماری ناشناخته است. در شرایط زلزله، سیل، و ... هم دولت ها هزینه ها بر عهده دارند.
یعنی هر کی پول نداشت بمیره؟ خب وقتی همه بیمار باشند شما چطور می خواهید تو این کشور زندگی کنید؟
بیمارستان های خصوصی دارن مثل چی پول میگیرن که !!!
فقط شعار میدین !
بله جناب جهانپور قدرت تشخیص و تست در امریکا از ایران ضعیف تره طبق حرفهای شما
جالبه در مورد کشوری که همه علم پزشکی کسب شده شان از آن است اینجوری نظر میدن
مملکت روی این همه گنج خوابیده باشه و اونوقت در این وضعیت از بیماران پول بگیرید. طلمی از این بالاتر؟ تو را خدا اسم اسلام و ائمه را از روی مملکت بردارید
نخیر این هزینه بر عهده دولت است ، دولت بی کفایتی که باعث ورود این ویروس به کشور شد و جان هزاران نفر رو گرفته

دیه فوت شدگان هم برعهده دولت است ، من از خانواده های داغ دیده ها درخواست دارم که از دولت شکایت کنند و حقشون رو بگیرند چرا که همه میدونیم به خاطر تصمیمات مسئولان این ویروس الان در کشور جولان میدهد
من موندم این اقایون مسئول کجا زندگی میکنن
ما همینجوری چند ماهه حقوق نگرفتیم
کار هم که تعطیله هر چند حقوق هم نمی دادن
دولت هم که معلوم نیست تکلیفش چیه طرفدار نجات و قرنطینه مردمه یا مرگشون
چی شد هزینه ها که رایگان بود الان شد از جیب بیمارستان؟؟پس هزار و ششصد میلیارد اختصاصی غیر از بودجه های خود وزارت بهداشت ته کشید؟؟اگه جمعا دوهزار میلیارد حساب کنیم تقسیم بر 30 روز میشود 67 میلیارد در روز و اگر تقسیم بر 500 هزار پرسنل بهداشت کنیم میشود روزانه به ازا هر پرسنل 134 میلیون و اگر کل هزینه ها را به ازای هر پرسنل در روز 130 میلیون حساب کنیم به هر پرسنل روزانه 4 میلیون تخصیصی.بازم از مردم پول میگیرن
نتیجه بی کفایتی در اعمال قرنطینه را رعیت با جان و مالشان باید بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
رعیت یعنی چه ........هیچ کسی برتر از دیگری نیست ..عزت نفس داشته باشید وخود ودیگران را کوچک نشمارید .......کوچک کسانی هستند که خدا را نادیده گرفته
خودشان را با آمریکا مقایسه می کنند ولی با عربستان و امارات که همسایه شان هستند مقایسه نمی کنند. زیرا می دانند نسبت به همسایگان چقدر مدیریت فاجعه ای داشته اند. آمریکا هم به دلیل سیستم فوق العاده پیشرفته و توان بیماریابی آمار اینقدر بالاست. روزی صد هزار تست کرونا انجام می دهند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
جدیداً هم دستگاهی امریکائیها درست کرده اند که روزی ۴۰۰۰ تست کرونا انجام می دهد
در ایران مدیریت کردن راحت است زیرا نه مال و نه جان مردم اهمیتی ندارد. دولت روحانی و جهانگیری و سیف 18 میلیارد دلار پول این ملت را به باد دادند و یک نفر از آنها بازخواست نکرد. روحانی و نمکی و حریرچی با قرنطینه مخالفت کردند و یک نفر از آنها بازخواست نکرد. تازه اینها را تا حد قهرمان ملی بالا بردند. ایران دلسوز ندارد و دشمن زیاد دارد.
اگر فقط 1600 میلیارد تخصیصی یک ماه اخیر را بر کل تعداد مبتلاها تا امروز تقسیم کنیم میشه یه ازا هر نفر بیمارتفریبا 52 میلیون تومان.ایا به ازا هر بیمار 52 میلیون هزینه شده؟؟تست تشخیص که بصورت ازاد با یک میلیون انجام میشه.که اگر برای همه مبتلاها حساب کنیم میشه 30 میلیارد تومن.حالا اگه 1570 میلیارد باقیمانده را تقسیم بر 5000 هزار مبتلا فوت شده و تحت درمان کنیم میشه به ازا هر نفر سه ملیارد و دویست میلیون.حقوق یه سرباز که در صورت جنگ باید بره و کشته بشه ماهی دویست هزار تومن هم نیست.
سلام
خوب اگر کسی دفترچه بیمه نداشته باشد و وارد بخش مراقبت های ویژه شود شبی یک ونیم میلیون هزینه این بخش است(بسته به بیمارستان کم و زیاد است)
هزینه یک روز در بیمارستان دولتی با سی تی اسکن و دارو حدود 400 تومان
اگر نفر اول در خانواده کرونا بگیرد و خانواده پولشو به سختی تامین کند نفر دوم را به بیمارستان نمی برد و خود درمانی می کند

یا به طور کلی اگه خانواده پول نداشته باشد مراجعه نمی کند و می توانند افراد دیگر را آلوده کنند چون پول دارو و درمان ندارند.
به خصوص در شهرستان ها

قطعا کمک هزینه و حق و حقوق شما مدیران کرونایی بیشتر از هزینه درمان افراد کم بضاعت است
جناب وزیر!
مداوای کرونا را لطفا مجانی کنید.
این بیماری همگانی است و کم در آمد ها و بیکاران توانایی پرداخت آنرا ندارند.
خیلی راحت نفت مال همه است و این بیماری هم مال همه است!
اره راه خوبیه واسه پول درآوردن
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! یعنی هر ایرانی سالی ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۴۰ میلیون تومان از دست میده، خیلی ها به این پول نیاز صددرصد دا ند، آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
پاسخ ها
احسان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
گل گفتی
علي كوچولو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
واقعا امريكا دشمن ماست؟ اگر امريكا دشمن ماست چرا همه اقازاده ها در امريكا هستند و تابعيت دوگانه دارند؟ من كه فكر نكنم با امريكا و مردمش دشمن باشم. شما چطور؟
بالاخره اون روی خودتون رو هم نشون دادید؟!!!!
دریافت هزینه از بیماریان کرونایی ! فکر نمی کنید داریم به روزی میرسیم که تر و خشک همه با هم میسوزند؟؟
سازمان س با هواپیمایی اش ویروس وارد می کند مردم هزینه درمان رو بپردازند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
تمام هزينه درمان كرونا و شبه كرونا از تاريخ ابان ماه 98 لغايت ؟ بر عهده شركت واردكننده است.
خسته نباشید

ولی کم گند نزدید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
تکلیف کسی که کرونا گرفته و پول هم نداره به بیمارستان پرداخت کنه چی میشه؟
پاسخ ها
فقير
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
بايد بميره. اعتراضي داري؟
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
خودش بماله!
دست شما درد نکنه که شما اینقدر خوب هستید وزحمت میکشید و اینقدر به مختون فشار میارید که مردم سختی نکشند می دونید چند در صد مردم بیمه ندارند؟
دولت برای جلوگیری از شیوع این بیماری هیچ کار جدی حتی تا همین امروز هم انجام نداده و فقط به پیام و خواهش در خانه ماندن بسنده کرده و خیلی جالبه که هزینه درمان این بیماری باید از جیب مردم هزینه بشه . دولت محترم توی این اوضاع اقتصادی جامعه و تورم کمر شکن جامعه و کسادی کار اسفند ماه حالا هزینه های درمان بیماری که با کوتاهی مسلم دولت و سازمانهای مربوطه به جان مردم افتاده هم به دوش مردم است . کمی انصاف بدهید . این که بگویم خود را جای مردم بگذارید که امری محال است ولی ای کاش کمی حال این مردم را درک میکردید . ای کاش قرنطینه رو از روز اول جدی میگرفتین تا کار به این جا نمیرسید .
درضمن این کلمه بی معنی فاصله بندی اجتماعی که چند روزه مدام از تلویزیون به گوش میرسه همون قرنطینه هستش و برای اینکه نگن ما شهر هارو داریم قرنطینه میکنیم از این کلمه بی معنی استفاده میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
اينكه تازگي نداره.
آیا اگر پدر مادرتون هم بگیرن استفاده از روش درمانی رو منوط به تاییدیه ادارات میکنید ؟ مگه نباید تیم های شما همیشه آماده به خدمت باشند ، پس زودتر جلساتتون برگزار و مجوز بگیرید و یه عده رو از مرگ نجات بدید
دریافت هزینه از بیماران مبتلا اشتباه است. اگر بیماری بگید کن پول نمیدهم او را روانه خانه اش میکنید؟ بهتر است دولت سهم بیمار را بپردازد تا مانع از درمان صحیح نشود
بیمارستان بقیه اله که مخصوص ارباباست نه افراد عادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
در كتابي خواندم خداوندگار به دعاي جمعي گوش مي فرمايد. بياييد دعاكنيم خداوند خودش چاره كند. امين
ناشناس
| Russian Federation |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
وقتی ملتی فکر کنه رعیت ارباب هم خود به خود ایجاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
ارباب ها مردند ........کدوم ارباب ........از نظر خدا هم ایا اینها ارباب هستند........
قبلا گفته شده بود هزینه درمان کرونا رایگان است. حالا چه شد که اقتصاد درمان به میان آمد؟ پزشکان همیشه به فکر پول هستند؟
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
شما برو درست حرف زدن را یاد بگیر
چند صد تخت بی امکانات چیدن در نمایشگاه و پارکینگ و مراکز خرید و عکسهاشون رو گرفتن و پز دادن و حالا میگن مردم استقبال نمی کنند!!!!!
آدم سالم قبلا اینجاها میرفت مشکل کمبود سرویس بهداشتی داشت حالا مردم برن اونجا که نه حموم داره و نه سرویس بهداشتی به تعداد کافی و نزدیک
با همین فرومون برید جلو فقط کل ملتو مبتلا می کنید و اسمشو میذارید مدیریت عالی!!!!!
عدم اجرای طرح جداسازی با پیوستگی مکانی افراد نتیجه اش فقط ابتلای همه مردم به کروناست!
هزینه بی کفایتیی حضرات را مردم بدبخت باید پرداخت کنن........همه چی برای فلسطینی و یمنی و عراقی ولی ایرانی باید پول بده..........مگه نگفتن بیمه سلامت پوشش می ده؟
بنظرتون الان مدیرعامل ماهان کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
ایشون و خلبانهای ماهان چندی پیش جلوی مردم سرتعظیم فرو آوردند
مملکتی که برای یک بحران جهانی پول از مردم بابت درمان بگیرد ! این مملکت همه چیزش نوبره !
ایتالیا وامریکا هم مانند شما دیر جنبیدند اگر ارتباط با چین قطع میشد اگر قم فرنتینه میشد اگر قبل از نوروز جلو مسافرت گرفته میشد کسی نمیتوانست بگوید که رئیس جمهور یا تآخیر فاز دارد یا فرصتی پیداکرده تا به علت لجبازی اجازه دهد همه چیز به هم بریزه
دوربین حرارتی دارن استفاده میکنن که از ۱۰۰۰ بار تست گرفتن با دماسنج دقیقتر هست
شما چطور اطلاع ندارید و رد میکنید؟!
از مسئولین که سرویس ویژه دریافت می کنند چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
اونا که همیشه طلبکارند
اول گفتید مردم نترسید چون به ایران هنوز نرسیده،بعد که رسید گفتید اصلا نترسید،این بیماری شبیه آنفوالآنزا است ولی نه به کشندگی آن،بعد که تو قم فراگیر شد گفتید قرنطینه مال نمی دونم کی هست و...،بعد که کل ایران را گرفت گفتید سفر نرن مردم،بعد که عده ایی بی شعور،از مردم رفتن سفر،گفتین فاصله گذاری اجتماعی ؟؟؟!!!!را پیاده میکنیم،حالا هم که میگین تا آخر فروردین ماه ال می کنیم و بل می کنیم،میدونین چرا این طور شد،چون پیامبر بزرگ اسلام فرمودند: هر کسی کاری را بدون علم انجام دهد،آنچه که ویران می کند،بیشتر است از آنچه که آباد می کند.
کنترل ومهاربخشی ازمدیریت است .وقتی گفته می شودداریم مدیریت می کنیم یعنی داریم کنترل هم می کنیم .لازم است به جای مدیریت ازکلمه دیگری استفاده شود.درواقع هنوز درمرحله ابتدایی مدیرت هستند -مرحله شناسایی وامکان سنجی و تامین منابع (پول -دارو - کادر درمانی -تجیهز بیمارستانهای فعلی -ساخت بیمارستانهای جدید -درخواست استفاده ازمنابع خارجیو..) هستند تا شیوه های مقابله باآن را معین کنند
هر چیزی که منبع درآمد بشه براشون عمرا ازش بگذرند در صمن کیت تست ها رو رایگان سازمان بهداشت جهانی به وزارت بهداشت داده منت تست رو دیگه نمیخواد روی سر ملت بزارن
باید خون گریست

رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد در مجلس ایران با انتقاد از آمار وزارت بهداشت ایران به خبرگزاری ایلنا گفت، روز جمعه در اظهاراتی معنادار گفت که در ایران در برخی از گزارش‌ها آمار مرگ بالا در کشور را به بیماری های حاد تنفسی نسبت دادند و نه کرونا.

او گفت: "یک بیماری شیوع پیدا کرده که اسم خارجی‌اش کرونا ویروس است و در داخل نامش "بیماری حاد تنفسی" می‌شود. بعد می‌گویند مثلا در خراسان ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰ نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند."
درسته که گرفتن هزینه درمان از بیماران شاید باعث بشه مردم بیشتر رعایت کنند تا کارشان به درمان و بیمارستان نکشد ولی از طرف دیگر باعث سهل‌انگاری کسانی میشود که از راه واردات کیتها و دارو و ... کسب درآمد خواهند کرد. یعنی هم ویروس بیاورند هم درمان را! به نظر من کسانی که با از روس سهل انگاری، کوتاهی در مدیریت و تصمیم‌گیری و نادیده گرفتن توصیه‌های ایمنی باعث شیوع بیماری شدند هم باید سهمی در هزینه‌های درمان داشته باشند (سهمی بیش از معمول)
یعنی اگه کسی پول نداشته باشه نباید دنبال درمان باشه این بیماری یه استثنا ست و باید هزینه درمانش رایگان باشه این بیماری همه گیر جهانی با انفولانزا یکی است که با ان مقایسه می کنید این حرفها باعث میشه بعضی ها که مبتلا میشوند به خاطر هزینه به مراکز درمان مراجعه نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
دقیقا همینطور است.
از کسی که موقعیت الان و بیکاری مردم و خونه نشین شدنشون را با انفولانزا و..... مقایسه میکنه انتظاری نیست
تمام هزینه های بیماران کرونایی رو باید باید باید دولت بده مثل همه جای دنیا و حقوق بیکاری هم بهشون بده، منیکه هر ماه 400هزار تومن مالیات حقوق میدم ویه پفک هم که میخرم 9درصد دولت ازم مالیات میگیره چرا بایدهزینه درمان ویروسی که بخاطر سو مدیریت و توهم آقایون دچارش شدمو بدم؟ اصلا حقوق شهروندی چی میشه؟!؟!
از مجلس محترم میخواهیم که جناب روحانی رو بدلیل بازی با سلامت مردم استیضاح کنند علی برک الله ، البته آقای لاریجانی و عارف از بیت کسب اجازه کنند!
خوبه کاسبی بدی نیست!!
در فاز مدیریت بیماری هستین ولی از نوع مدیریته آمار!
به قول خودتون روزی ۶ هزار تست کرونا از افراد با علائم شدید میگیرین ولی ماشالا ماشالا روزی ۱۴۰۰ تا بیشتر مثبت نمیشه!
تابناك لطفا سانسورش نكن:
خداوندا ما مردم ايران زمين فهميديم كه فقط تو پروردگار اين جهان هستي. از گناهان ما چشم بپوشان و نان روزانه مارا بما برسان .زيرا تو روزي رساني .
بيماري و فقر و دروغ را از ميهن ما دور فرما و مارا به ازمايش مياور . بلكه آن شرير را از ما دور فرما.
عظمت بزرگي و قدرت تا ابد از آن توست.
آمين
با خدا میخواهی راز و نیاز کنی چرا تو تابناک پیام میذاری؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس