بازدید 3305

آبگرفتگی ۵ روستا و آسیب به بیش از ۳۵۶ نفر در بوشهر

کد خبر: ۹۶۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 24 March 2020

دبیرکل جمعیت هلال احمر روز جاری از مناطق سیل زده شهرستان کنگان شامل روستای برکه چوپان و قلعه میان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در حاشیه این بازدید بیان کرد: بارندگی‌های صبح روز ۳ فروردین ۹۹ تاکنون خسارات زیادی را در نقاط مختلف شهرستان به بار آورده و افراد زیادی متأثر از این سیلاب شده‌اند که بدین منظور دکتر پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور برای بازدید به این مناطق امروز وارد کنگان شد.

غلامرضا حاجیانی افزود: بارندگی‌های سیل‌آسا همراه با طغیان رودخانه‌های محلی در این استان سبب آسیب به ۹۴ خانوار و بیش از ۳۵۶ نفر شده است و تاکنون اقلامی شامل ۲۰۳ تخته پتو، ۵۰ کیلو نایلون، ۱۱۱ تخته پتو، ۵ ست ظروف، ۱۰ شعله والر، ۹۰ کیلو برنج و... میان ایشان توزیع شده است.

وی با بیان این‌که در این مدت ۵ روستا در شهرستان کنگان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند، اظهار کرد: با شروع بارندگی‌ها امدادگران استان به حالت آماده‌باش قرار گرفتند و تاکنون با ۵ تیم عملیاتی شامل ۲۰ داوطلب و ۶ پرسنل به متاثران از سیل امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استانبوشهر بیان کرد: در سیلاب اخیر ۶۰ خانوار دچار آسیب شدند که توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان در چادرهای امدادی اسکان داده شدند.

سیل اخیر آسیبی به آثار تاریخی وارد نکرده است

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: خوشبختانه سیل سوم فروردین سال جاری در شهرستان های جنوبی استان به آثار تاریخی این شهرستان ها آسیبی نرسانده است.

نصرالله ابراهیمی افزود: همزمان با اعلام کارشناسان هواشناسی مبنی بر اعلام حجم بارش بالا در روزهای آغازین سال جاری، تمهیدات لازم در خصوص حفظ آثار تاریخی برای جلوگیری از سیل احتمالی در شهرستان های جنوبی استان به عمل آمد و با توجه به حجم بالای بارش باران و تگرگ در روز سوم فروردین ماه در شهرستان های جنوبی، به ویژه شهرستان گنگان که منجر به سیل شد بحمدلله هیچ یک از آثار این شهرستان از جمله آثار تاریخی بندر سیراف آسیبی ندیده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان