بازدید 71284

در مورد مالک پاساژ علاءالدین چه می دانید؟

رضا علاءالدین معروف به حاج رضا علاءالدین،  تاجر و سرمایه‌دار ایرانی و صاحب پاساژ علاءالدین است که همواره نام او با حاشیه هایی همراه بوده است. اخیراً برخی رسانه ها خبر فوت او به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را منتشر کردند که البته صحت نداشت.
کد خبر: ۹۶۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 24 March 2020

در مورد مالک پاساژ علاءالدین چه می دانید؟
به گزارش «تابناک»، رضا علاء الدین فرزند یک خانواده ۷ نفره است که این خانواده اصالتاً دماوندی هستند.  پدربزرگ این خانواده موسی علاءالدین افسر عالیرتبه ارتش بوده‌است.

علاءالدین از ابتدای دهه ۱۳۵۰ کارش در حوزه اقتصادی آغاز کرده و در ابتدا یک مغازه پلاستیک‌فروشی داشته‌است. او به‌مرور کاسبی خود را گسترش داد و محل پاساژ کنونی علاء الدین را می خرد.  او را از معدود سرمایه داران بدون وام در ایران نام می‌بردند.

علاءالدین خرید مغازه های اطراف را تا سال ۷۰ همچنان ادامه داد و در سال ۷۴ شروع به تخریب و ساخت پاساژ علاءالدين کرد. این کار ۴ سال طول کشید و از سال ۷۸ وی شروع به واگذاری فازها کرد و در نهایت ۱۱ طبقه با حدود ۱۱۰۰ مغازه را در سه فاز واگذار کرد.

از رضا علاالدین بعنوان یکی از سرمایه داران حامی محمود احمدی نژاد نام برده شده است که در سال ۱۳۹۸،  محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از دادسرای ناحیه ١٢ تهران در مورد وی گفت: قدیمی‌ترین پرونده مربوط به سال ۸۳ است و متعلق به پاساژعلاءالدین و آقای علاالدین است که وی نیز متواری بوده و اتهامش کلاهبرداری است، چرا که همکف این پاساژ را که پارکینگ بوده کاربری دیگری گرفته و تجاری تحویل مردم نداده است و معلوم نیست که به چه شکل هم از زندان آزاد شده است.

در همان روزها رضا علاءالدین در واکنش به این سخنان گفته بود به من اجازه دیدار با سرپرست دادسرا را ندادند، اما پس از وقفه‌ای کوتاه اعلام کردند که به دلیل تشابه نام، اسم من را به اشتباه به زبان آوردند و فردی که اسم او برده شده شخص دیگری است.

در روزهای گذشته خبری با عنوان فوت مالک پاساژ علاء الدین به دلیل ابتلا به ویروس کرونا منتشر شد که صحت نداشت و در واقع برادر رضا علاء الدین یعنی منصور علاء الدین آن هم نه به دلیل بیماری کووید 19 بلکه به دلیل سکته قلبی  درگذشت.

از آنجا که مراسم تشییع جنازه منصور علاء الدین برای رعایت مسائل ایمنی بدون تشریفات برگزار شده بود، برخی علت فوت او را ابتلا به ویروس کرونا دانسته بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر