بازدید 7138

شورش در زندان بوگوتا؛ کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر

وزیر دادگستری کلمبیا اعلام کرد شورش زمانی بروز کرد که زندانیان در اعتراض به وضع بهداشتی زندان - در بحبوحه شیوع ویروس کرونا - شورش کردند.
کد خبر: ۹۶۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 23 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، شورش در زندانی در بوگوتا پایتخت کلمبیا که اواخر روز شنبه رخ داده بود باعث کشته شدن ۲۳ نفر و زخمی شدن ۸۳ تن دیگر شد. این خبر را وزیر دادگستری کلمبیا روز یک شنبه اعلام کرد و گفت شورش زمانی رخ داد که زندانیان در اعتراض به وضع بهداشتی زندان - در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان - شورش کردند.

۳۲ نفر از زندانیانی که زخمی شده بودند اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند. هفت نفر از زندانبان‌ها نیز در میان زخمی‌ها دیده می‌شوند. وضعیت جسمی دو نفر از این زندانبان‌ها وخیم گزارش شده است. قرار است کلمبیا از سه شنبه شب وارد قرنطینه سراسری شود. تاکنون ابتلای ۲۳۱ نفر از مردم کلمبیا به ویروس کرونا تایید شده که از این تعداد دو نفر فوت کرده اند.

وزیر دادگستری کلمبیا گفت امروز روز بسیار دردناک و ناراحت کننده‌ای است. شب گذشته تبهکاران زندانی تلاش کردند به صورت دسته جمعی از زندان «ال مودلو» فرار کنند. همچنین شورش‌های مختلفی در بازداشتگاه‌های سراسر کشور رخ داد.

این گزارش می‌افزاید: تصاویر دوربین‌های تلفن همراه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آتش سوزی در داخل زندان‌ها، زندانیان زخمی و نگهبانان زخمی را نشان می‌دهد. در یکی از ویدئو‌ها فردی زندانی می‌گوید همزمان با شیوع کرونا زندانیان «مثل سگ» در داخل زندان به حال خود رها شده اند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد نمی‌تواند به صورت مستقل اصالت ویدئو‌های دریافتی را تایید کند. هیچ یک از زندانیان موفق به فرار نشدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل