بازدید 11165
۲

نامه ترامپ به رهبر کره شمالی برای مقابله با کرونا

خبرگزاری رسمی کره شمالی تایید کرد که رییس جمهوری آمریکا برای همکاری در مقابله با کرونا به کیم جونگ اونگ نامه نوشته است.
کد خبر: ۹۶۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 22 March 2020

 

به گزارش تابناک، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: کره شمالی با استقبال از این اقدام رییس جمهوری آمریکایی آن را نشانه "روابط شخصی و بسیار محکم" میان دو رهبر با وجود اصطکاک‌های اخیر خواند.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد، ترامپ در نامه‌ای به کیم گفته است تحت تأثیر تلاش‌های رهبر کره شمالی برای دفاع از مردم خود در برابر ویروس کرونا قرار گرفته است.

یک مقام ارشد کاخ سفید نیز با تایید ارسال نامه به رهبر پیونگ یانگ گفت: این اقدام در راستای تلاش‌های وی (ترامپ) برای همکاری با رهبران جهان در مواجه با بیماری همه گیری (کرونا) است.

این مقام آمریکایی که رویترز نامی از وی نیاورده است افزود: ترامپ به دنبال ادامه ارتباطات با رهبر کره شمالی است.

به رغم آنکه تاکنون هیچ گزارشی از میزان ابتلا و مرگ شهروندان کره شمالی ناشی از ویروس کوید-۱۹ منتشر نشده است، دولت این کشور روز شنبه تردد در معابر به ویژه با وسائل نقلیه عمومی بدون ماسک را ممنوع کرد.

دولت کره شمالی قوانین سختگیرانه‌ای را برای شهروندان خود هنگام تردد در اماکن عمومی، به ویژه هنگام سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی وضع کرد تا از این طریق از شیوع تازه و یا گسترش شیوع بیماری مهلک کرونا در کشور جلو گیری کند.

دولت این کشور با استقرار هزاران مامور در اماکن عمومی برای انجام نظارت های پزشکی از آنها خواست تا از تردد مردم با وسایل نقلیه عمومی بدون ماسک صورت و نیز بدون ضد عفونی کردن دست‌ها قبل از سوار شدن به این وسایل همچون، قطار بین شهری، قطار شهری، اتوبوس و تاکسی جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون آمارهای مشخصی درباره میزان ابتلا به ویروس «کرونای جدید» در کره شمالی که با دو کشور چین و کره جنوبی مرز مشترک دارد وجود ندارد.

چین و کره جنوبی جزو قربانیان اولیه بیماری «کووید-۱۹» بودند. این بیماری بر اثر ورود ویروس SARS-Cov-۲ یا همان ویروس مشهور به کرونای جدید به بدن ایجاد می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این بیماری به سطح «همه‌گیر جهانی» رسیده است.

کره شمالی پس از شیوع این ویروس در چین برای جلوگیری از شیوع آن مرزهای خودش را به طور کامل بست که این موضوع به تعطیلی تجارت قانونی و توریسم منجر شد.

ممکن است این اقدامات در جلوگیری از سرایت بیماری به کره شمالی موثر واقع شده باشد.

دولت آمریکا بدون ارائه هیچ مستنداتی مدعی شده که کرونا در کره شمالی شیوع پیدا کرده اما این کشور از ارائه آمار درباره آن خودداری می‌کند.

«ژنرال رابرت آبرامز»، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جمعه گذشته در یک کنفرانس خبری مدعی شد که شاهد فعالیت‌های نظامی قابل توجه در کره شمالی نبوده و به همین دلیل این کشور هم درگیر کرونا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
کمک به کره شمالی و ایران
چه جالب!
به مردم آمریکا هم برای درمان رایگان در مقابل این بیماری کمک می کنی؟!!
اموال بلوکه شده ایران را هم برای کمک آزاد می کنی؟
چقدر خوب میشد. ممنون هم میشیم
تازه میفهمیم چرا گفتند: نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی. کره شمالی هیبت و غرورش را ارزون فروخت و ایتالیا مردم خودش در حال رنج کشیدن هستند اونوقت کیت می فرسته آمریکا.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل