بازدید 24122

انتقاد وزیر سابق بهداشت از نحوه مدیریت کرونا

وزیر بهداشت دولت اول روحانی با انتشار یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت که با شیوه‌های موجود، کرونا به این زودی رفع زحمت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۶۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 22 March 2020

 

به گزارش تابناک، وزیر بهداشت دولت اول روحانی با انتشار یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت که با شیوه‌های موجود، کرونا به این زودی رفع زحمت نمی‌کند.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی با انتشار یادداشتی در اینستاگرام خود به نحوه مدیریت درباه ویروس کرونا انتقاد کرد.

وی در یادداشت خود آورده است: مجددا لازم می‌دانم از تلاش شبانه روزی مدیران و تمام همکاران عزیزم در بخش بهداشت و درمانی کشور که عاشقانه و مجاهدانه، شبانه روز به هم میهنان عزیز خدمت میکنند، صمیمانه قدردانی کنم. بدون تردید، بحران کرونا، ارزش این سرمایه بزرگ اجتماعی و ثروت ملی را آشکاراتر و ضرورت توجه به زیر ساخت‌های حوزه سلامت و بیمه‌های خدمات بهداشتی و درمانی را هویداتر کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه متن خود آورده است: عده‌ای از شما عزیران تاکید کرده بودید که در کمک به دولت محترم مضایقه نکنم. باید عرض کنم، آموخته‌ام با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، بجای نامه‌های سرگشاده و اظهار نظر علنی و عمومی که موجب نگرانی بیشتر هموطنان می شود، چنانچه بخواهد اثر بخش باشد، نصحیت محرمانه وبی سر وصدا موثرتر است.

وی ادامه داداه: من از اوایل دی ماه و بلکه اواخر آذرماه امسال، نگرانی و همچنین نظرات و پیشنهاداتم را به سمع و نظر مسوولین ارشد کشور، از جمله رئیس جمهور محترم و پیش از همه به اطلاع برخی مدیران عزیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسانده‌ام و برای هر نوع خدمتی رسما اعلام آمادگی کرده ام. البته ناچارم عرض کنم اکه اکثر تلاش‌هایم تاکنون کم ثمر بوده است. بدیهی است که باز هم ادامه می‌دهم، مطمئن باشید.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخش پایانی یادداشت خود آوره است: امیدوارم مردم عزیز باور کننند که با شیوه‌های موجود، این میهمان خود خوانده به این زودی‌ها رفع مزاحمت نمی‌کند و هم چنان قربانی خواهد گرفت، پس لازم است توصیه‌های بهداشتی را بسیار بسیار جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۴
راهكار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
اگه راهکار بلد بود که به اون بنده خدا که از کمبود ارتوپد فوت کرد نمیگفت خودت بمال. اینا همشون فقط پول و مقام رو میشناسن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
کر و لالی؟
عده ایی بی فکر که به مسافرت می روند با طولانی تر کردن دوره پیک بیماری علاوه بر به خطر انداختن جان سایر هموطنان سبب بیشتر شدن زیان اقتصادی مردم و کل کشور خواهند شد.
اولا دکتر قاضی زاده متخصص چشم است نه متخصص ریه یا امراض عفونی ، ثانیا به جای انتقاد از شرایط موجود ؛ مبلغ خدا پسندانه ای از میلیاردها تومان ثروتی که از راه مالکیت بیمارستان چشم پزشکی نور و جاهای دیگر به دست آورده برای رضای خدا در راه مقابله با ویروس منحوس کرونا هزینه کند ... به شرطی که نگوید
کاری نداره ؛ خودت بمال!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
دمت گرم. خوب گفتی. ببینیم جنمشو داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
کلباس جان! یادت رفته همین متخصص چشم تا دیماه وزیربهداشت بودند و همونجوریکه خودشون میگن هشدارهای لازمه را بموقع در مورد شیوع ویروس کرونا به همه مسئولین داده بودند ولی همونهائیکه خودشونو قائم کرده اند نه به هشدارهای ایشان ونه به هشدارهای دکتر نمکی پشیزی ارزش قائل نشدندواین فاجعه را رقم زده اند.
اره اگه تو بودی نصف بودجه مملکتو طلب میکردی و 90 درصدشو به عنوان کارانه میدادی به پزشکان و بقیشم خرج کرونا میکردی. همون کاری که ر طرح تحول جیب پزشکانت انجام دادی.
پاسخ ها
مظفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
کاملا درسته بدون برنامه ریزی و مطالعه دقیق و اصولی درآمد پزشکان و کادر درمانی را از بیت المال بالا برد و بر توقعات بی جای آنان اضافه کرد( از اول که پزشکان وکادر درمانی ناز میکردن با کاهش این نابرابری ظاللمانه پرداختی ها دیگه اصلا به روی مریض ها نگاه هم نمی کنن . این قضیه کرونا یک استثناست.)و
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
تو هنوز دست از زدن این حرفا بر نداشتی؟کدوم کارانه بنده خدا
مسول تام و تمام این وضعیت تداوم کرونا و تلفات بیشتر شخص حسن روحانی است که بدون پذیرفتن مسولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا و متقبل شدن پیامدهای ان در عمل این ستاد را مدیریت می کند. ایشان مدعی اینست که الویت اقتصاد از مهار کرونا و درمان آن مهم تر است اما با این نگرش به غایت لیبرالیستی ناشی از مبانی فکری نظامی های غربی هم اقتصاد و هم مهار ویروس کرونا در کشور را با فلج عصبی مواجه ساخته است. تنها کافی بود اعلام شود در صورت رفتن به سفر در ایام تعطیلات عید یارانه های افراد و خانواده های آنها قطع می شود آنگاه می دیدید حتی یک خودرو از خروجی های کشور تردد نمی کرد.
آیا قبول جابجایی چینی ها در شرایطی که همه کشورها پروازها به چین را لغو کرده بودند درست بود آیا قرنطینه نکردن کانون اولیه بیماری درست بود اگر این موارد توسط مسئولین رعایت می شد در صورت ورود بیماری به کشور وخامت و گستردگی آن به صورت کنونی نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
امیرحسین رستمی هم همین حرفهارو زد که فردای صحبتهاش یه دفه جواب قانع کننده برای سوالهاش خودش به خودش داد.
خودت هم بودی همین بود مشکل از بیرون وزارتخانه است
تو که نوشم نه ای ؛ نیشم چرائی؟ جراحت بر دل ریشم چرائی؟
به بیمارستان چشم پزشکی نور ؛ خیابان ولیعصر(عج) که سهامدار عمده اش وزیر سابق بهداشت ، دکتر قاضی زاده هاشمی است رفتم و علیرغم داشتن بیمه تامین اجتماعی و بیمه مکمل درمان سامان ؛ 50 هزار تومان بابت ویزیت از من گرفتند بعد از معاینه توسط دکتری که ادعا می کرد متخصص چشم است یک قطره تجویز کرد و گفت شاید چشمت آب مروارید شده ؛ اگر مشکلی نداری ولش کن! اگر مشکل داری برو عمل کن!
شبکه بهداشت آشکارا در یافتن زنجیره های ابتلا ضعف دارد این را آمار بدون الگوی مشخص و کاملا تصادفی روزانه می گوید.
اما اگر این آمار روزانه به تفکیک شهرها (نه استان) اعلام می شد اوضاع وخیم مدیریت بهداشت در مسئله شیوع کرونا کاملا آشکار می شد. وزارت بهداشت مدیریت بد خود را پشت پرسنل از جان گذشته بهداشت و درمان پنهان کرده است با اینان حتی نخواهیم فهمید اوضاع چقدر نابسامان است!
خب تو مطب و بیمارستانتان رو بزارید مخصوص بیملران کرونایی و با تعرفه دولتی.و مقداری از اون میلیارد ثروت هم بدهید در راه سلامت. منتظر رئیس جمهور نمانید که سمت مشاوره درنان رو بهتون بدهند
جناب دکتر هاشمی به عنوان پزشک متخصصی که در بیمارستان نور هردو چشمم عمل کاتاراکت عمل کرده ام و میدانید که این عمل ها احتیاج به fallow up دارند ولی جواب ندادن همکاران پذیرش و اینکه پزشک معالج شما فعلا مریض نمی بیند و یا در مسافرت است شخص را در این برهه که گرفتاری من می تواند مشکل خیلی از بیمارانی باشد که در آن مرکز عمل کرده اند باشد لذا عاجزانه انتظار دارم تاکید جدی بفرمایید که هم پرسنل و هم پزشک مربوطه نسبت به این حق و حقوق بیمار گوشزد فرمایید که در رفع این معضل که کمتر از کرونا نیست اقدام لازم به عمل اید چون معمولا هر جراحی مسولیت پی گیری و فالواپ بیمارش را دارد و پزشکان دیگر خود را مسول نمی دانند با تشکر
ایشان به موقع ومسیولانه هشدار داده اند.جو سازی هم نکرده اند ومحرمانه بگوش آقایان رسانده اند ولی ظاهرا گوش شنوایی وجود نداشته...یقینا مقصرینی که به سبب کم کاری یا سهل انگاری ویا با هر انگیزه سیاسی دیگر در این مهم کوتاهی کرده اند پیش وجدان خود وخدای خود سرافکنده هستند والبته دعای خانواده های داغدار وخانواده هایی براثر این غفلت دچار بحران مالی واقتصادی شدند نیزبدرقه راهشان خواهد بود
پس چی میگن که آخر بهمن موضوع کرونا را فهمیدن !!!!
دوستی در نظرات فوق فرمودن " راهکار"، بنده هم همین سوال رو برای وزیر سابق دارم، هر راهکاری دارید بفرمائید! استعفا دادید رفتید حالا کنار گود هستید و ‌میگید ....
مدیدیت ایشون رو درزمان وزارتشون دیدیم بااجرای نادرست طرح سلامت ،بیمه ها ووزارتخانه رو عملا ورشکست کردن ودرست دربحبوحه مشکلات مالی فلنگ رو بستن ورفتن . ووزارتخونه رو با کلی مشکل تحویل نفربعدی دادن
بنظر من دکتر هاشمی جزو بسیار معدود وزرای شریف و چشم و دل سیر پس از انقلاب بود. اگر نتونست خدمات زیادی انجام بده بخاطر وجود یک سیستم مشکل دار در کشوراست. مطمن هستم اگر هنوز وزیر بهداشت بود این بحران میتونست به شکل بسیاربهتری مدیریت بشه.
جمله دکتر هاشمی را بخوانید ، عنوان تیتر زده شده اشتباه است شیوه های موجود ربطی به روش وزارت بهداشت ندارد بلکه در کل کشور ها این شیوه هایی که در حال انجام است امیدی به رفع مشکل پیش آمده فعلاً نیست و این مهمان ناخوانده فعلاً تشریف دارند پس بهتر است مردم رعایت بهداشت را بکنند.
متن دکتر هاشمی را دوباره بخوانید:

"امیدوارم مردم عزیز باور کننند که با شیوه‌های موجود، این میهمان خود خوانده به این زودی‌ها رفع مزاحمت نمی‌کند و هم چنان قربانی خواهد گرفت، پس لازم است توصیه‌های بهداشتی را بسیار بسیار جدی بگیرند"
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار