بازدید 4863
۱

آيا نوروز امسال دید و بازدید برویم؟

کد خبر: ۹۶۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 20 March 2020

یک متخصص بیماری‌های ریوی با توجه به شیوع کرونا درباره دید و بازدیدهای عید و مسافرت هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مردانی متخصص بیماری‌های ریوی با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: کسی که بهداشت فردی خود را رعایت نکند، خود را در معرض بیماری‌ها قرار می‌دهد، یعنی در واقع یک خطایی کرده که این خطا ممکن است گریبانگیر خودش باشد.

این متخصص بیماری‌های ریوی گفت: در این موقعیت مقامات می‌توانند از حضور و مداخلات مردم ممانعت کنند تا بتوانند سلامت جامعه را حفظ کنند.

او با اشاره به یکی مسائلی که در بهداشت عمومی بسیار مهم و مطرح است، گفت: از شرکت در تجمعات اکیدا خودداری کنید،

مردانی اضافه کرد: برای اولین بار در تاریخ کشور ایران گفتیم نوروز امسال دید و بازدید، دورهمی، مسافرت (چه زیارتی و چه سیاحتی) نداریم.

این متخصص بیماری‌های ریوی گفت: حتی مقامات کشور سخنرانی‌هایشان را تعلیق کردند، شهروندان به هیچ عنوان نباید تجمع بیش از ۱۰ نفر داشته باشید، زیرا اگر یک نفر از این افراد بیماری کرونا را داشته باشد می‌تواند به بقیه منتقل کنند.

مردانی با اشاره به این نکته که یک بیماری کرونایی می‌تواند حداقل ۴ نفر را در یک زمان بیمار کند، گفت: به همین دلیل شرکت در تجمعات حتی مراسم عزاداری و ... به هیچ وجه در زمان اپیدمی توصیه نمی‌شود.

او افزود: اگر تجمع مشکلی ایجاد نمی‌کرد و بیماری را انتقال نمی‌داد مدارس و دانشگاه را تعطیل نمی‌کردند.

این متخصص بیماری‌های ریوی یادآوری کرد: اگر ما بتوانیم این گردهمایی را ۶۰ درصد کاهش دهیم آن موقع توانستیم در کنترل اپیدمی کاری کرده باشیم، اگر این کار را نکردیم تعداد زیادی از مردم گرفتار این بیماری می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ول کنید شما را به خدا .......حالا امسال برنامه ها مثل همیشه نباشه .....اسمان که به زمین نمیاد............چند ماه دندان به جگر بگذارید..........
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی