بازدید 5035

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با فروش خودروی چپی

کد خبر: ۹۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 17 March 2020

سرهنگ علیزاده از دستگیری ۳ کلاهبردار که با فروش خودرو‌های چپی و تصادفی به عنوان خودروی نو حدود ۱۰ میلیارد ریالی به جیب زده بودند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه "حمداله علیزاده"اظهار داشت: دهم اسفند ماه پرونده‌ای از سوی شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۶ تهران با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی اظهار داشت، سی ام بهمن ماه برای خرید یک دستگاه خودرو اپتیما از طریق فضای مجازی با شخصی آشنا شدم و برای خرید خودرو در میدان تره بار تهران قرار گذاشتیم. پس از حضور در محل قرار، خودرو را مشاهده کردم و فروشنده بیان داشت، خودرو فاقد هر گونه تصادف و ... می‌باشد و چند نفر کارشناس نیز در آن جا حاضر بودند و صحت اظهارات وی را تایید کردند.

سرهنگ علیزاده تصریح کرد: شاکی در ادامه گفت با توجه به صحبت‌های کارشناسان حاضر و فروشنده خودرو به آن‌ها اعتماد کرده و خودرو را خریدم. پس از گذشت چند روز متوجه چپی بودن خودرو شدم و شکایت خود را برای احقاق حق تضییع شده ام به دادسرا بردم.

وی افزود: کارآگاهان پس از اخذ دلایل و مستندات شاکی با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند فروشنده و کارشناسانی که خودرو را به شاکی فروخته اند به صورت باندی در سایت‌های مجازی اقدام به خرید و فروش خودرو‌های تصادفی و چپی به عنوان خودرو‌های سالم می‌کنند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: با ادله و مدارک به دست آمده کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراقبت‌های ویژه ادامه تا اینکه در تاریخ دوازدهم اسفند ماه کلاهبردار در میدان تره بار به همراه ۲ همدستش مشاهده شدند و بلافاصله هر ۳ متهم دستگیر شدند.

وی بیان داشت: پس از دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی در بازجویی‌های صورت گرفته متهم اصلی و سرکرده باند به نام "محسن" لب به اعتراف گشوده و به تعداد ۷ مورد کلاهبرداری و اغفال شهروندان از طریق فروش خودرو‌های چپی در سایت‌های مجازی اقرار کرد.

سرهنگ علیزاده توضیح داد: محسن در اظهارات خود گفت، مکانیک و صافکار خودرو هستم که یک روز "بابک" که از دوستانم است به من مراجعه کرد و گفت می‌خواهد خودرو سراتو خود را بفروشد که با توجه به اینکه در خودروی بابک آثار تصادف بود خودرو را برایش از نظر ظاهری درست کردم و به او پیشنهاد دادم خودرو را به عنوان خودروی سالم بفروشد. با توجه به اینکه پول خوبی از این راه به دست آوردیم به ذهنمان خطور کرد که خودرو‌های چپی و تصادفی را خریده و پس از بازسازی به عنوان خودروی سالم بفروشیم و در این کار از جمشید که از دوستان مشترکمان بود نیز کمک گرفتیم.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی در پایان گفت: ارزش ریالی که این باند کلاهبرداری از این طریق به دست آورده اند ۱۰ میلیارد ریال است که با اطلاع رسانی‌های انجام شده مال باختگان شناسایی و پرونده آنان ضمیمه پرونده متهمان شد و با تکمیل پرونده متهمان با دستور مقام قضائی و صدور قرار وثیقه روانه زندان شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی