بازدید 31400
اگر لیگ برتر نوزدهم، لغو و نیمه کاره تمام شود، تکلیف قهرمان، تیم‌های سقوط کننده و سهمیه آسیایی چه می‌شود؟

کدام تیم جام کرونایی را لمس می‌کند؟! / تنها قهرمان ممکن لیگ ناتمام ایران در صورت اجرای هر سه مکانیزم فیفا

سناریوی اول اعلام پایان لیگ با انتخاب قهرمان نیم فصل به عنوان فاتح جام است. سناریوی دوم انتخاب صدرنشین لیگ قبل از تعطیلی مسابقات به عنوان قهرمان کل فصل است و راه آخر هم اینکه قهرمان فصل قبل به عنوان قهرمان این فصل معرفی شود. به طرز عجیبی اجرای هر سه مکانیزم فیفا در لیگ ایران به پوکر پرسپولیس می‌انجامد. یک گزینه هم پایان لیگ بدون تعیین قهرمان است که تقریبا ممکن نیست ...
کد خبر: ۹۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 16 March 2020

این روز‌ها با تعطیلی اجباری و ناگزیر مسابقات باشگاهی در فوتبال ایران، بحث جدیدی درباره لغو کامل فصل جاری رقابت‌ها مطرح شده است؛ سوژه‌ای عجیب و نادر که امروز تمامی فدراسیون‌های ملی با آن مواجه شده اند و حتی در برخی رشته‌های دیگر نیز به معضلی جدی برای برگزارکنندگان مسابقات داخلی کشور‌ها تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در حال حاضر لیگ برتر شانزده تیمی فوتبال ایران، هفته بیست و یکم خود را پشت سر گذاشته است و بیش از دوسوم فصل برگزار شده و تنها ۹ مسابقه تا پایان فصل باقی مانده و تیم پرسپولیس با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود، یعنی سپاهان و تراکتورسازی در صدر ایستاده و البته بخش زیادی از بازی‌های دشوار فصل را نیز پشت سر گذاشته است.

در این میان استقلال با یک مسابقه معوقه، یازده امتیاز از رقیب سنتی کمتر دارد و در صورت شکست فولاد خوزستان در این بازی موخره، می‌تواند خود را به هشت امتیازی پرسپولیس صدرنشین برساند. فاصله‌ای که در فوتبال حرفه‌ای دنیا کاملا قابل جبران است و اصلا نمی‌توان شانس آبی‌ها را کم دانست، اما طبیعی است که بخت نخست قهرمانی را به قرمزپوشان اختصاص دهیم. در این میان لغو مسابقات، خطر ازدست رفتن شانس آسیایی شدن استقلال را هم زنده می‌کند که اصلا باب میل هواداران تیم آبی پوش پایتخت نیست.

کدام تیم جام کرونایی را لمس می‌کند؟! / تنها قهرمان ممکن لیگ ناتمام ایران در صورت اجرای هر سه مکانیزم فیفا

گزینه لغو کامل فصل یا ادامه بازی ها به قیمت تاخیر لیگ بیستم؟

در این گره‌ای که ویروس کرونا ایجاد کرده است، دو گزینه کلی پیش روی فوتبال ایران قرار دارد؛ یا اینکه امکان برگزاری بازی‌های باقی مانده از اردیبهشت ماه ۹۹ وجود خواهد داشت که در این صورت با توجه به تاخیر طولانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، می‌توان به سرعت ادامه فصل را تا اواخر خرداد ماه برگزار و در زمین مسابقه، قهرمان را معرفی کرد.

طبیعتا این بهترین گزینه موجود است، اما اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا در اردیبهشت ماه هم تشخیص دهد که خطر شیوع ویروس کامل رفع نشده است، باید پذیرفت که به انتها رساندن فصل کار دشواری است؛ یا باید فصل بعد رقابت‌ها را با تاخیر زیاد آغاز کرد تا در تابستان، فصل جاری لیگ را به هر قیمتی تمام کرد و یا اینکه مسابقات لیگ نوزدهم را همین جا لغو کرد.

در صورت انتخاب راه حل دوم؛ یک مشکل بزرگ وجود دارد. قطعا باید قهرمان لیگ ایران و نمایندگان کشورمان برای حضور در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا مشخص و همچنین تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر نیز تعیین شود، چون دو تیم برتر لیگ دسته اول نیز باید به لیگ برتر صعود نمایند. این فاکتورها، معادلات مدیران تصمیم گیرنده را دشوارتر می‌کند.

در این میان، قرارداد‌های تبلیغات محیطی و پیمان‌های باشگاه‌ها با اسپانسر‌های. شان نیز مهم است، چون برگزار نشدن ادامه مسابقات می‌تواند مشکلات حقوقی عجیب و پیچیده‌ای به وجود بیاورد.

تکلیف قهرمان و تیم‌های سقوط کننده چه می‌شود؟

طبق اعلام سازمان لیگ، چندین باشگاه لیگ برتری درخواست کرده اند با توجه به نامعلوم بودن زمان محو کامل ویروس کرونا از کشورمان، بازی‌ها با تصمیمی قاطع و کامل لغو شود و ادامه مسابقات برگزار نشود. به گفته بهروان این باشگاه‌ها بیشتر شامل تیم‌هایی هستند که نه شانس زیادی برای قهرمانی دارند و نه خطر سقوط را احساس می‌کنند، ولی مشخص است که مشکل اصلی، باقی تیم‌ها هستند که برای خود بخت قهرمانی قایل هستند و یا در انتهای جدول برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند. باشگاه استقلال دیشب با صدور بیانیه‌ای بر شانس خود برای کسب مقام قهرمانی مسابقات در فصل جاری تاکید کرد تا نشان دهد با لغو کامل فصل و انتخاب قهرمان مخالف است.

یقینا هیچ یک از مدعیان بالانشین به راحتی حاضر نمی‌شوند جام را به پرسپولیس واگذار کنند تا این تیم پوکر رویایی اش را رقم بزند و یا دو تیم قعرنشین پیکان و شاهین بوشهر نیز زیر بار سقوط به لیگ دسته اول نخواهند رفت. همچنین تیم‌های میانه جدول نیز محال است بخت کسب سهمیه آسیایی را تقدیم تیم‌هایی همچون سپاهان، استقلال و تراکتور کنند. تیم‌هایی مثل فولاد و شهرخودرو و حتی دو تیم نفتی آبادان و مسجدسلیمان که تا اینجای فصل با نتایج غیرمنتظره بخت قرار گرفتن سه یا چهارتیم بالایی جدول را حفظ کرده اند.

فرمول فیفا برای تعیین قهرمان در لیگ‌های ناتمام

معضل لغو مسابقات، تنها مختص لیگ‌های ایران نیست و از کشور‌های صاحب‌نام اروپایی تا کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس نیز با این سردرگمی مواجه شده اند. در همین حال یکی از رسانه‌های معتبر، چهار سناریوی فیفا برای انتخاب قهرمان لیگ‌ها در صورت تعطیلی کامل مسابقات باشگاهی فوتبال را بیان کرد. سایت «یورو اسپورت» عربی چهار راه حل ممکن و موجود برای تعیین قهرمان لیگ‌ها را روی میز گذاشت که نتیجه اجرای همه این مکانیزم‌ها در فوتبال ایران، تنها قهرمانی یک تیم است.

سناریوی اول اعلام پایان لیگ بدون مشخص کردن قهرمان رقابت هاست که غیر از اعتراض شدید پرسپولیس و هوادارانش، موجب سردرگمی در تعیین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی می‌شود. با اتمام بازی‌ها و بسته شدن پرونده لیگ نوزدهم به همین شکل ناقص، تراکتور سهمیه آسیایی می‌گیرد و استقلال با یک مسابقه کمتر از رسیدن به رقابت‌های قاره‌ای باز خواهد ماند! موضوعی که به هیچ عنوان عقلانی نیست.

سناریوی دوم اعلام پایان لیگ با انتخاب قهرمان نیم فصل به عنوان قهرمان کل فصل است. در این صورت باشگاه پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم معرفی خواهد شد.

سناریوی سوم اعلام پایان لیگ با انتخاب صدرنشین قبل از تعطیلی مسابقات به عنوان قهرمان است. در این صورت نیز پرسپولیس با اختلاف زیادی که با رقبا ایجاد کرده، جام را تصاحب خواهد کرد.

سناریوی آخر هم انتخاب قهرمان فصل گذشته مسابقات به عنوان قهرمان فصل جاری است؛ در ای نصورت نیز پرسپولیس هر سه دوره اخیر لیگ را فتح کرده و جام را حق خود خواهد دانست.

کدام تیم جام کرونایی را لمس می‌کند؟! / تنها قهرمان ممکن لیگ ناتمام ایران در صورت اجرای هر سه مکانیزم فیفا

تکلیف جام قهرمانی در لالیگا،  لیگ برتر انگلیس، سری آ ، بوندس لیگا و لیگ برتر ایران

شاید در کمتر کشوری تا این حد همه راه حل های موجود به قهرمانی یک تیم ختم شود. با اجرای این شیوه ها در ایتالیا، باشگاه یوونتوس احتمالا جام را در فصلی که لغزش های بیشتری داشت، بار دیگر به خانه می برد.

در لالیگا نیز بارسلونا باوجود شکست در ال کلاسیکو ، دوباره از رقیب قدیمی پیشی گرفته و صدرنشین است و فصل قبل را نیز با عنوان قهرمان تمام کرده، پس صلاحیت بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت. در آلمان بایرن مونیخ به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به هر زحمتی بود دوباره صدر را در فصلی دشوار از رقبا پس گرفته و به نظر می رسد در صورت لغو کامل مسابقات، جام را بار دیگر از آن خود کند.

در انگلیس اما همه چیز متفاوت است. فاصله لیورپول به رقبا نجومی است و این تیم در نیم فصل نیز قهرمان بوده، اما در فصل قبل منچسترسیتی جام را بالای سر برده بود. البته بعید است که تیمی جز لیورپول در فصل جاری رقابت های لیگ جزیره، لایق قهرمانی باشد.

تمام سه سناریوی فیفا در صورت تعطیلی لیگ و انتخاب قهرمان در لیگ ایران، به پرسپولیس ختم می‌شود. چون سرخپوشان قهرمانی فصل گذشته، نیم فصل لیگ امسال و صدرنشینی لیگ قبل از تعطیلات را در اختیار داشته و دارند.

نویسنده: مجید کوهستانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
اگر استراماچونی بود استقلال قهرمان بلامنازع جام می بود
در حال حاضر پرسپولیس برازنده ی قهرمانی زودهنگام است

سپاهان هرگز در حد قهرمانی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اگر رو کاشتم‌ چیزی درنیومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
آیا فکر می کنی با یک جمله در مورد استقلال همه چیز درست میشه یعنی بخشی طرفدارهای استقلال این شرایط و حمایت های همه جانبه از پرسپولیس را درک نمی کنند. اکر حمایت ها از این تیم برداشته شود حتی یک امتیاز هم نمی تونه بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
پرسپولیس با این شیرین کاریهای مالی واقعا برازنده قهرمانیه
فرشاد
| France |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
ناشناس 1709

میشه چند تا از این حمایت ها رو بگی؟
کدوم تیم توی سه سال گذشته بیشتری بازیکن خارجی رو خریده؟
کدوم تیم توی سه سال گذشته بیشترین هزینه ها رو برای مربی کرده؟
کدوم تیم پول مربی سال پیش رو هنوز نداده و کدوم تیم کامل پرداخت کرده؟
کدوم تیم بیشتری هزینه ها رو داشته؟
حالا فقط اولی رو جواب بدی کافیه برای همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اتمام لیگ و اعلام تیم قهرمان سه دوره گذشته لیگ برتر، یا تیم قهرمان نیم فصل، یا تیم اول جدول و یا منظور کردن نتایج نیم فصل اول برای بازی‌های باقیمانده نیم فصل دوم و پس از اون اعلام تیم قهرمان با احتساب این امتیازات،...

آقا از هر دری بری با پرسپولیس میرسی...
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
فرق نداره چه الان چه اینکه برگزار بشه
یه کاری میکنن جام برسه به پرسپولیس پس همین الان این لیگ کثیف تموم بشه بهتره
تا وقتی وزیر ورزش ایشون هستن همینه که هست
به نظرم کارشناستون یا بی سود هست یا خودشو زده خواب از خبرگزاری مثل تابناک بعید هست اینگونه خبر ببره روی خبر گزاری قهرمان نیم فصل سپاهان هست بد نیست کمی مطالعه کنید ۱۵ بازی کی قهرمان بود... ؟؟؟
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
علی عزیز شما در اشتباه هستید. اتفاقا قهرمان نیم فصل اول پرسپولیس بود. سپاهان بازی عقب افتاده خودش با صنعت نفت آبادان را که چهار بر دو باخت به عنوان شانزدهمین رقابت در این فصل برگزار کرد. در واقع بازی 15 ام سپاهان مربوط به نیم فصل دوم بود و بازی 16 ام آنها که با صنعت نفت آبادان بود مربوط میشد به نیم فصل اول. .... جدول تربیت بندی شده ی هفته های لیگ در سایت سازمان لیگ آورده شده و میتوانید بروید ملاحظه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خدا شفات بده
در صورت اجرای هر نوع فرمول و روش و مکانیزم، پرسپولیس زیبنده و لایق قهرمانی است ...


کامل ترین تیم چند سال اخیر ایران و آسیا ...
قهرمانی پرسپولیس که حتمی است..

تیم های دوم تا چهارم به صورت حذفی باهم بازی کنن تا تکلیف تیم های حاضر در لیگ قهرمانان مشخص بشه.

همینطور چهار تیم آخر جدول برای مشخص شدن تیم های سقوط کننده..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
منفی بخاطر قسمت های بعدی نظر
نویسنده به نظر هوادار پرسپولیس هست. خیلی جالب نوشته سناریو اول که نمیشه پس جامو بدید پرسپولیس.
چرا سناریو اول نمیشه لیگ کنسل بشه فقط چهارتا تیم معرفی کنیم به آسیا و هیچ تیمی هم سقوط نکنه. این کجاش سردرگمی داره شاید تیم شما قهرمان نشه سردرگم میشید.
ولی کار عقلانی اینه که ۶ تیم بالای جدول و ۴ تیم پایین جدول یه پلی آف جداگانه برای قهرمانی و سقوط برگزار کنن تو یک ماه همه بازی انجام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
رودل نکنی انقدر زرنگی. پرسپولیس با همه ی تیمهای قوی بازی گرده و تموم شده نیم‌فصل دوم. با پدیده استقلال سپاهان تراکتور. دوباره بیاد با همونا بازی کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اتمام لیگ و اعلام تیم قهرمان سه دوره گذشته لیگ برتر، یا تیم قهرمان نیم فصل، یا تیم اول جدول و یا منظور کردن نتایج نیم فصل اول برای بازی‌های باقیمانده نیم فصل دوم و پس از اون اعلام تیم قهرمان با احتساب این امتیازات،...
یک نکته جالبه باشگاه استقلال از یه طرف میگه وزیر نمیذاره ما قهرمان بشیم از یه طرف میگه ما شانس قهرمانی داریم. فکر میکنم خودشون اذعان دارن که برای جبران ناکامی هاشون با بهانه های واهی هواداراشون رو فریب دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Belize |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
کجاش جالبه اتفاقا دردناکه، نکنه شهرداری ماهشهر هم رقیب پیروزی که اعلام کردن حقمون ضایع کردن، وزیراگه بذاره خیلی‌ها شانس دارن بجزپیروزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
ناشناسی که مثلا اومدی جواب دادی. خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Belize |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
آره داداش فهمیدم، الان هم برای جنابعالی میگم،حتی تیم‌های دسته دو وسه ازجمله شهرداری ماهشهر و... اعلام واعتراض کردن که از حمایت‌های ویژه از تیم پیروزی درامان نیستند وضررکردن ،ما دوستاره ها وخیلی تیم‌های دیگه هم میگیم شانس قهرمانی و برد تو زمین را داریم اگه بعضی حمایت‌ها بذارن....!!!!ا،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اولا تو اول برو اسم تیم رو یاد بگیر تا بعد لایق جواب دادن باشی بعدم چطور وزیر نمیذاره قهرمان بشید ولی استقلال میاد بیانیه میده ما شانس قهرمانی هستیم.دم خروس تاسیون‌خیلی وقته زده بیرون.البته شما فکر کنم هوادار همون تیمی هستی که ده دقیقه قهرمانی تو کارنامش داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بریدآسمان بیایید زمین اسم تیم موردحمایتهای ویژه تان پیروزی است، حالا چرا میگیم پیروزی بهتون ‌‌برمیخوره؟ مگه روزنامه تان هم پیروزی نیست
در ایتالیا لیگ رو متوقف می کنند و سال بعد همه جیز از صفر شروع میشه
بعضی از سپاهانیا میگن قهرمان نیم فصل شدن چون هفته 15 صدر جدول بودن اما عزیزان دل نیم فصل تعریفش اینی نیست ک شما فکر میکنید پس بروید یکم مطالعه کنید
و نگید فیفا پرسپولیسی هستش
تنها سناریوی محتمل اینه که جام به قهرمان نیم فصل داده بشه و اگه قرار باشه جام قهرمانی لیگ ناتمام رو به قهرمان نیم فصل بدن، این تیم سپاهانه که باید جام رو بگیره چون در پایان هفته 15 مسابقات، تیم سپاهان قهرمان نیم فصل لیگ برتر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
برو اطلاعاتت رو زیاد کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
بازی 16 ام سپاهان مربوط به بازی عقب افتاده نیم فصل اول بود خخخخ
چه جامی امروز همه تیم ها به مهندسی شدن نتایج مسابقات پی برده اند هر سال با دادن امتیازهای بسیار تیم پرسپولیس را قهرمان می کنند کاری کرده اند که حتی اگر تیم پرسپولیس واقعا شایسته جام باشد ولی دیگر کسی باور نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
بخاطر همینه استقلال بیانیه داده ما شانس قهرمانی
داریم؟
الان یه عقده ناز نازیه غر غرو میان دوباره میگن مهندسی شده / موقعی که میبرن صداشون در نمیاد ولی امان از روزی که میبازن مثل خانم های مسن هی زر میزنن هی زر میزنن/ ضمنا به بعضی مدیرعاملا پیشنهاد میکنم اول فارسی صحبت کردن یاد بگیرن بعد بیان به اسم پرسپولیس خودشون رو بزرگ کنن/ با احترام به تمام تیم‌ها تنها رقیب ما تیم محترم استقلال هست و بس اگه قراره تیمی کری بخونه استقلاله نه تیمای دیگه/ چون اصلا در حد و اندازه ما نیستید/ یه توصیه هم به اون تیمایی میکنم که ادعای مهندسی دارن و اونم اینه اگه لیگ مهندسی شده است بیجا میکنین بهترین بازیکنا رو با دلار میخرین / خوشبختانه چون تیم شخصیت قهرمانی نداره عمرا حالا حالاها رنگ قهرمانی رو ببینید / بازم یادآوری میکنم خیلی مهمه بتونی درست فارسی صحبت کنی البته و متاسفانه با دلار هم بعیده بتونی درست صحبت کنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
نمونه ادب و تربیت پرسپولیسی
ناشناس
| Belize |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
شما فعلا باید با ذوب آهن دوست‌داشتنی وسپاهان محبوب کری بخونید هروقت یه قهرمانی تو آسیا آوردیداونوقت با پاس خدابیامرز همدان کری بخونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ناشناس محترم 16.41
باز ما یه کوچولو رو دادیم شما از سر و کلمون بالا رفتی؟
کی دیدی مثلا سپاهان یا ذوب آهن شیش تا خورده باشن که خودتو بالاتر میدونی؟

دقت کردی تو همین پنج سال اخیر و نه قبلش زیر کی بودید؟
ناشناس
| - |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ناشناس دلیلی نداره خوب فارسی صحبت کنه براش مهم نیست ُتو اگه بلدی دوکلمه ادب یاد بگیر
لیگ را در تابستان ادامه دهند و فصل بعد را در دی یا بهمن با تقویم تیمهای شرق اسیا مثل زاپن کره جنوبی و ازبکستان شروع کنند
لیگ هم از سال اینده همزمان با جام باشگاههای اسیا شروع میکنیم و به نفع نماینده ها ایران در جام باشگاهاست
پاسخ ها
ممد پرسپوليسى
| United Arab Emirates |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اتفاقًا اين بهترين رأى است و يك توفيق اجباري خواهد بود ليگهاى غرب آسيا هميشه در جام قهرمانى آسيا به علت شروع آن در زمستان در برابر تيمهاى شرق آسيا مشكل دارند. ان شاء الله رياست بعدى فدراسيون فوتبال جرأت، درايت و عقل و شجاعت اين تصميم عاقلانه را داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
آره اینجوری کسی هم نمیتونه بشینه رشک به سر کنه بگه قهرمانی مال پرسپولیس نبود
جام کرونایی چیه مرد حسابی اگه خیلی خوشت میاد از کرونا بیا بیمارستان پیش ما
هیچ راهی وجود نداره. لیگ باید به طور کامل لغو بشه و سال دیگه از صفر همه چیز شروع بشه. لیگ امسال به طور کل بلا اثر بشه و نماینده های ایران هم با قرعه کشی از بین 6 تیم بالای جدول انتخاب بشن و تیم های سقوط کننده هم با قرعه کشی از بین 4 تیم پایین جدول. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
رودل نکنی؟ متاسفانه در هرحالت باید بشینی پوکر سرورتو ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خوبه والله بد که نیست،
ده دوازده امتیاز زیر باشی بعد بگی نه اسلن قبول نیس بریم از اول
اگه فدراسیون و وزارت ورزش هستن که خودشون خوب میدونن چی کار کنن. احتمالاً با دستور وزارت ورزش و تصمیم فدراسیون بازی های باقی مانده 3 بر صفر به نفع تیم پیروزی میشه و جام رو هم طبق تجارب گذشته با اسنپ براشون میفرستن و تحویل میدن و رسید میگیرن! جام حذفی رو هم به همین شکل برگزار میکنن و سوپر جام رو هم با تپسی به باشگاه پیروزی تحویل میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
عزیزم الکل طبی رو بریز همونجا که الان سه ساله داری آب میریزی
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ظاهرا هواداران پرسپولیس، برای نشان دادن ادبشان از بدنام‌ترین شخصیت سیاسی تاریخ ایران هم بهره می‌گیرند. به به! گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
اگه لیگ رو تعطیل کنند این همه هزینه که برای جام پیروزی شده بود به فنا م یره :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
شما نگران نباش عزیزم،
جام ده سال آینده هم مال پرسپولیسه، حالا هی بشین
ضجه بزن هی بشین مویه کن
جام اسنپی، جام کرونایی... آسیا قعرجدول، مگه تمام عمر های فوتبالیست از فوتبال خداحافظی کنن
ما از اول گفتیم مربی فقط حشمت خان؛ شاگرد ... ببخشین،اوسای خودمونم بوده!
جام رو بدن به پرسپولیس. البته با اسنپ، چون این تیم فقط به جام های اسنپی عادت داره و با هر وسیله دیگه ای که جام رو بهش بدن به مذاق هواداراش خوش نمیاد. جام های اسنپی به دهن این تیم بدجوری مزه کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
عقده و حقارت وجودتون رو گرفته ، با جام چهارم لال هم میشین خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
عزیزم بپا یه وقت الکل رو نریزی اونجایی که الان چهار ساله داری آب می‌ریزی
این مثه آب نیس، سوزششو بیشتر میکنه
به لطف تیم پیروزی بعد از جام اسنپی واژه جام کرونایی هم قراره وارد تاریخ و واژه نامه لیگ فوتبال ایران بشه!!! خخخخخخخ!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
هر چیزی لیاقت می‌خواد که خدا رو شکر فاقد اون هستین
فرشاد
| France |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
تو همون نظر بالایی ناشناس 1719 هستی فقط آی پیتو عوض کردی. هه هه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
آقا جام اسنپی و کرونایی هم عرضه میخواد
جام کرونایی رو بدید به همون تیمی که جام های اسنپی رو تا الان گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
جام جامه/ وجود همین گرفتن جام بقول همیشه بازنده ها اسنپی یا کرونایی رو هم نداریم
فرشاد
| France |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
تو همون ناشناس های 1719 و 1759 هستی فقط دوباره آی پیتو عوض کردی .. هه هه هه هه
خیلی ساده س، وزیر بگه کی قهرمانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
خدا رو شکر حرف داش فتح زاده رو هم قبول ندارین، مردیم از خوشی ههههههههههه
از سایت تابناک ابنجور تحلیلها بعید به نظر میرسه. در حالت اول که لیگ بدون معرفی قهرمان تموم میشه نوشتین که استقلال با یه بازی کمتر از رقابتهای آسیایی باز میمونه و بعدش نتیجه گرفتین که اینکار عقلانی نیست ولی میشه بفرمایین در سه حالت بعدی که پرسپولیس رو قهرمان معرفی کردین وضعیت استقلال چی میشه و آیا با معرفی کردن پرسپولیس به عنوان قهرمان بقیه از جمله استقلال مشکلشکن چه جورب حل میشه؟
رنگی تحلیل نکنید و منطقی بنویسید
خیلی دوست دارم اگه تیم های تیگه با 10 امتیاز اخلاف و 9 بازی مونده تیمشون به جای پرسپولیس اول بود باز هم میگفتن صفر بشه امتیاز ها؟ یا لیگ قهرمان نداشته باشه یا نه
دو سال اول میگفتن تیم های دیگه ضعیف بودن وگرنه پرسپولیس قهرمان نمیشد.
دوسال بعدش هم میگن وزیر هوای پرسپولیس رو داره..

فقط برام سواله وزیر سفیر و نماینده دنبال کدوم مربی از کدوم تیم بود که تا دم در خونشون هم رفتنن و تسویه کردن؟
و الان کدوم مربی از کدوم تیم شکایت کرده و ممکنه سه پنجره محروم بشه به خاطر اینکه وزیر سفیر و نماینده نرفتن دم در خونش؟
تیمهای دولتی به هرحال قهرمان میشن چه با پول ملت چه با امتیاز دولت
به نظرم جام رو بدن تراكتور اقاي زنوزي اين دو ساله خيلي خرج كرده بنده خدا هرچي كاپيتان تيم ملي بود رو گرفت ولي اصلا جام نگرفت سال ديگه هم بهانه مياره ميگه وزير پرسپوليسيه من تيم داري نميكنم
نيم فصل اول پرسپوليس بازيهاي اولش رو به رقيباش باخت و صدر رو جدول رو از دست داد در ادامه تلاش كرد و اومد صدر جدول نيم فصل دومم رو هم كوبنده شروع كرد و همه رقيبان رو شكست يا مقوقف كرد
حرفي براي گفتن باقي نميمونه ما قهرمانيم شرافت مندانه هم قهرمانيم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اه تام تیم مثل زنوزی خصوص بودن این حرفا رو نمی گفتی
آسمون به زمین بیاد زمین به اسمون تیم وزیر قهرمان می شه سه سال پیش گفتم الانک باز می گم....
هر وقت جامعه نیاز به آرامش دارد. قهرمانی پرطرفدارترین تیم ساده ترین راه تزریق آرامش می باشد.
اتمام لیگ و اعلام تیم قهرمان سه دوره گذشته لیگ برتر، یا تیم قهرمان نیم فصل، یا تیم اول جدول و یا منظور کردن نتایج نیم فصل اول برای بازی‌های باقیمانده نیم فصل دوم و پس از اون اعلام تیم قهرمان با احتساب این امتیازات،...
اشتباه نوشتید.قهرمان نیم فصل سپاهان بوده
نیاز به نوشتن مقاله نداشت، از پیش تعیین شده
من نمی دونم قهرمانی ایران برای تیمی که مدعیه 10 بار قهرمان ایران شده و ده بار هم به عنوان نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا شرکت کرده و نتونسته حتی یکبار قهرمان بشه چه ارزشی داره
باز هم جام اسنپی
اگه قهرمان اعلام کردن پرسپولیس باعث میشه یک عده عقدها ،کینه ها،کمبودها،کاستی های 60سالشون برطرف بشه از دید من مشکلی نداره .ولی بدونید تیمی که با کلک وزد وبند ومافیا بازی توقضیه سوپر جام ،دنبال جام بدون بازی میگرده ،حتمأعقدها ی فروخفته زیادی داره که همش برمیگرده به قهرمان نشدن تو آسیا ومضحکه شدن توسط تاجیها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
بارکالله
این لیگ که گذشت، برای لیگ‌های بعد باید فدراسیون فوتبال جداگانه‌ای برای تیم‌های شهرستانی گذاشته بشه. تیم‌های پایتخت زیر نظر فدراسیون فعلی بمانند و تیم‌های شهرستانی در قالب فدراسیون جداگانه‌ای که باید در یکی از مراکز استان‌ها شکل بگیرد، با هم مسابقه بدهند. سپس، بازی فینال برگزار کنند بین قهرمان تهران و قهرمان تیم‌های استان‌های دیگر. حتی تیم‌های ملی هم باید دو تیم باشند و در نهایت، ترکیبی از دو تیم، تیم ملی اصلی را تشکیل دهند. این فدراسیون نمی‌تواند عشق پرسپولیس را از قلبش بیرون بریزد. تنها فدراسیون جهان است که تیم مخصوص خودش را دارد. عجیب‌ترین اتفاق! این فدراسیون باید همچنان بماند با تیم‌های خودش و استان‌ها باید برای داشتن فدراسیون دیگری تلاش کنند یا اصلا فوتبال برای تهران بماند و تیم‌های دیگر اعلام انحلال کنند. چون فعلا دروازۀ تیم ملی، دو تیم پرسپولیس و استقلال هستند و تیم‌های خارج از تهران، در خدمت تامین بازیکن برای دو تیم اصلی... این احمقانه‌ترین سرمایه‌گذاری در زمینۀ ورزش است.
واقعا جالبه اولا قهرمان نیم فصل سپاهان شد نه تیم سوگلی ثانیا اگر۷۵درصد لیگ رفته باشه جدول به صورتی که هست باقی میمونه نه هفتاد درصد تازه استقلال بازیش با فولاد مونده وجام حذفی هم هست یه مطلب چه قدر میتونه طرف سوگلی رو داشته باشه؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر