بازدید 101434

هومن مقراضی کیست؟

عمدتا کسانی که در بازار بورس، حوزه مالی و سرمایه‌گذاری یا تحلیل‌های اقتصادی فعالیت دارند با این نام آشنا هستند و حتی شاید در بسیاری از مواقع از سیگنال‌ها و تحلیل‌های ایشان استفاده کرده باشند. اما گفته‌های مختلف یا تا حدی متناقض از شهرت و فعالیت ایشان از دو گروه متفاوت به گوش می‌رسد
کد خبر: ۹۶۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 14 March 2020

­­عمدتا کسانی که در بازار بورس، حوزه مالی و سرمایه‌گذاری یا تحلیل‌های اقتصادی فعالیت دارند با این نام آشنا هستند و حتی شاید در بسیاری از مواقع از سیگنال‌ها و تحلیل‌های ایشان استفاده کرده باشند. اما گفته‌های مختلف یا تا حدی متناقض از شهرت و فعالیت ایشان از دو گروه متفاوت به گوش می‌رسد، در حالی که گروه اول به شدت طرفدار ایشان هستند و مدعی هستند آقای مقراضی بهترین استاد بورس ایرانی بوده و به هزاران نفر برای موفقیت و کسب درآمد کمک کرده است؛ اما با این حال گروه دوم مخالف ایشان هستند !! لذا برای روشن شدن افکار عمومی تصمیم گرفتیم جوانب مساله را بررسی کرده و از واقعیت داستان آگاه شویم. پس سوال اینجاست:

مصاحبه با دانشجویان راضی و ناراضی ایشان،  آیا به راستی هومن‌ مقراضی بهترین استاد بورس ایرانی هست؟

برای پاسخ به این سوال به سراغ طیف وسیعی از افراد در کانال‌ها، سایت‌ها، فروم ها و گروه‌های مرتبط با بورس و سرمایه‌گذاری رفتیم، و به صورت فرد به فرد یا گروهی مصاحبه انجام دادیم، با نظرات جالب و متفاوتی مواجه شدیم! در مصاحبه گروهی اولیه همانطور که انتظار می رفت افراد به دوسته کاملا راضی و ناراضی تقسیم شدند، ما با افراد راضی کاری نداشتیم چون اذعان داشتند از خدمات استفاده کردند و درآمدشان چندین برابر شده. مساله اصلی گروه دوم یعنی افراد ناراضی هست، به همین دلیل با بسیاری از این افراد به صورت فرد به فرد مصاحبه انجام گرفت، که در نتیجه این افراد نیز به 3 دسته تقسیم شدند:

دسته اول که شامل عده بسیار زیادی می باشد، در کمال تعجب تا حالا اصلا هیچ خدمت یا محصولی از ایشان خریداری نکرده بودند ولی اعلام داشتند ما ایشان را میشناسیم و گمان می کنیم کلاهبردار هستند! بیشتر پرس و جو کردیم، مطرح کردند دوره‌های ایشان قیمت بالایی دارد و ایشان نباید بدین شکل قیمت‌گذاری کنند! پرسیدیم خوب کلاهبرداری‌اش کجاست؟! پاسخ یکسان بود! قیمت بالاست و ما توان خرید نداریم، همین!

سوال اینجاست، اگر شخص، شرکت یا هر برندی خدمت یا محصولی تولید می‌کند و به دلایل بسیار آن خدمت یا محصول را با قیمت   بالایی عرضه می‌کند، آیا ما حق چنین قضاوت سطحی از آن برند را داریم؟ قیمت بالای محصول می تواند دلایل بی شماری داشته باشد از جمله کیفیت، هزینه‌های زیاد تولیدی، ارائه خدمات پشتیبانی و غیره .... با این تفاسیر ایا می توان گفت تمام برندهای لوکس که قیمت بالایی دارند نیز حتما کلاهبردار هستند؟! بگذریم، سراغ دسته دوم رفتیم.

دسته دوم اطلاعات بیشتری داشتند و پکیج کامل رسیدن به درآمد از بورس را از سایت آقای مقراضی تهیه کرده بودند، و اذعان داشتند مطالب آموزشی بسیار ساده و روان بود، اما با مطالبی که یاد گرفتیم معامله کردیم و سود نکردیم! پرسیدیم پس شما کل پکیج را مطالعه کردید و تمام مطالب دروس ساده و پیش پا افتاده بود؟! صادقانه بیان کردند که خیر ما از 6 گام آموزشی فقط گام 1 را طی کردیم! سوال بعدی این بود که مگر آقای مقراضی ادعا کردند که شما با گذراندن گام 1 به سوددهی میرسید؟! پاسخ دقیقی به این سوال ندادند و اعلام بی‌اطلاعی کردند !
دسته سوم از پرسش شوندگان ِ ما، از ویدئوهای رایگان یا مواردی که بدون رعایت حقوق کپی رایت منتشر شده بود استفاده کردند و اذعان داشتند علی رقم تماشای ویدیو ها نمی‌توان با آن کاملا معاملات سوددهی داشت. از آنجا که با این همه تحقیق به نتایج موثقی نرسیدیم تصمیم گرفتیم مستقیما با آقای هومن مقراضی مصاحبه کوتاهی داشته باشیم و این موضوع را مستقیما از آقای مقراضی بپرسیم.  

هومن مقراضی

آقای مقراضی دارای مدرک CFTe و مدرک MSTA از انجمن تحلیلگران بورس انگلستان می باشند.

مصاحبه با هومن مقراضی

  1. جناب مقراضی لطفا به طور خلاصه بیوگرافی از خودتان بفرمایید و الان کجا ساکن هستید؟

با سلام، هومن مقراضی هستم، متولد تهران و ساکن شهر لندن در انگلستان. در دهه 80 برای ادامه تحصیل تصمیم به مهاجرت گرفتم، بخش عمده‌ای از هزینه اولیه مهاجرت را با فعالیت در بازار بورس تهران کسب کرده بودم. سپس به انگلستان مهاجرت کردم و در راستای علاقه‌ام به بازار مالی به صورت حرفه‌ای این حوزه را دنبال کردم و بالاترین مدارک معتبر در این زمینه را کسب کردم، مثلا در حوزه حسابداری و تحلیل گری مالی دوره معتبر CIMA را گذراندم. عزیزانی که در این حوزه فعالیت می کنند از اعتبار این مدرک آگاه هستند. در حوزه تحلیل تکنیکال هم معتبر ترین مرجع در دنیا، "فدراسیون تحلیل تکنیکال" هست که مدرک معتبر CFTe را ارایه می کند و بنده این مدرک را هم اخذ کردم. همیشه اعتقاد داشتم برای موفقیت در کارم باید سطح سواد و دانشم را در بالاترین سطح ممکن نگه دارم و همیشه به روز و آپدیت باشم و فکر می کنم همین موارد رمز موفقیت من در بازار کار انگلستان بوده و در یکی از رقابتی ترین محیط های دنیا در لندن توانستم برای بزرگ ترین شرکت های دنیا کار کنم و خیلی سریع پیشرفت کنم و به درجات بالا برسم.

  1. هم‌اکنون مشغول چه فعالیت و تخصصی هستید؟

بنده در 3 حوزه فعالیت می کنم که البته خیلی به هم نزدیک و مرتبط هستند، در وهله اول به عنوان مشاور و تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری برای شرکت های بزرگ و موسسات مالی در لندن کار می کنم و به آنها در هدایت سرمایه هایشان کمک می کنم. این کار برای من درآمد عالی و اعتبار و پرستیژ خوب در بازار کار انگلیس فراهم کرده. در وهله دوم درآمد ها و سرمایه های شخصی که طی این سالها جمع کرده ام را در بازارهای بورس و فارکس مدیریت می کنم. به نظر من هیچ کسی نمی تواند زندگی خوبی برای خودش بسازد مگر اینکه درآمد هایش را به درستی سرمایه گذاری کند. در کنار تمام این فعالیت ها بنده فعالیت آموزشی هم انجام میدهم و به 2 زبان فارسی و انگلیسی در دنیا سمینارها و دوره های آموزشی برگزار می کنم. اینطوری احساس مفید بودن بیشتری در جامعه می کنم و می توانم چیزهایی که بلد هستم را به دیگران هم آموزش بدهم. خوشبختانه مخاطبین ایرانی زیادی هم داریم و خوشحالم که فرهنگ آموزش و یادگیری در بین جامعه ما نیز رو به پبشرفت است.

  1. سوال بعدی ما دقیقا در مورد فعالیت آموزشی شماست و اینکه دقیقا چه خدمات آموزشی را ارائه می‌دهید؟

از آنجا که فعالیت آموزشی ما به زبان فارسی به صورت آنلاین و در سایت مجموعه آموزش بورس ارائه می‌شود، تمام ایرانیان از سراسر جهان میتوانند از آن بهره‌مند شوند. خداروشکر از آنجا که خدمات ما از رضایت و استقبال خوبی برخوردار بوده اند، گستردگی خدمات را افزایش داده ایم تا بتوانیم جوابگوی نیاز هموطنان عزیزمان باشیم. هم اکنون شما با مراجعه به سایت ما میتوانید خدمات مختلفی را دریافت کنید از جمله  آموزش کامل رسیدن به درآمد در بورس، که هم برای بورس تهران و هم برای بازار جهانی مناسب هست. از طرف دیگر انجمن خبرگان بورس تهران را داریم که خدمتی منحصر به فرد هست برای سهامداران عزیز داخل ایران. همچنین برای دوستانی که خارج از کشور هستند نیز سیگنال معاملاتی برای سهام های خارجی و سیگنال فارکس توسط یک ربات هوشمند را هم داریم. و یک محصول جدید به نام ثروت آفرینی در خارج از بورس با مدل PS3M

  1. از رضایت کاربران فرمودید، طبق تحقیقات ما برخی از مردم اذعان داشتند ویدیوهای شما را از طریقی به دست آورده اند و تماشا کرده اند اما ویدیو‌ها به سوددهی منجر نمی‌شود. نظر شما چیست؟

بله موافقم!

اجازه بدید یک مثال بزنم، اگر شما بخواهید شنا کردن را به شکل خیلی جدی و حرفه ای یاد بگیرید و در مسابقه ای حرفه ای شرکت کنید، آیا فقط به دیدن ویدیوهای آموزشی اکتفا می کنید؟ مسلما خیر، شما نیاز به چی دارید؟ نیاز به یک مربی خوب. نیاز به یک مربی که با شما تمرین کند، کسی که تمرینات شما را ببیند و بتواند ایرادات شما را بگوید و کمک کند تا نقاط ضعف تان را برطرف سازید. این شیوه اصولی یادگیری هر مهارتی هست و کل آموزش ما هم بر همین اساس بنا شده.

بنا براین قطعا مشاهده ویدئوهای آموزشی به تنهایی ضامن موفقیت در بازار نخواهد بود! و به همین خاطر هست که بنده حداقل هفته ای 3 تا 4 ساعت با دانشجویانم جلسات زنده برگزار می کنم تا به سوالاتی که در ذهنشان هست جواب بدهم، تمرینات و تحلیل هایشان را ببینم و کمکشان کنم در همان سطحی کار کنند که خودم کار می کنم. من می خواهم همه آنها را به سطح هومن مقراضی برسانم. می خواهم آنها هم مثل من به راحتی از بازار درآمد کسب کنند و این اتفاق نمی افتد مگر با تمرین و تکرار و رفع اشکال.
اتفاقا اخیرا شاهد آن هستیم که برخی متخلفین ویدئوهای آموزشی ما را بدون رعایت حقوق کپی رایت منتشر کردند، بارها از رسانه‌های مختلف هشدار دادیم به مردم که صرفا تماشای آن آموزشها کافی نیست! یعنی جدا از جنبه شرعی، قانونی و اخلاقی که ما رضایت به انتشار این ویدئوها نداریم، کاربران عزیز این ویدئوهای آموزش بورس و فارکس را مشاهده می‌کنند و بدون تمرین و رفع اشکال با ما، وارد بازار می شوند و آن وقت ضرر می‌کنند سپس برای ما فقط بدگویی از نام هومن مقراضی و تخریب برند مجموعه برجای می‌ماند.

  1. پس شما چطور ادعا می‌کنید که دانشجویان موفق و راضی روانه بازار کردید؟

بنده قبل از راه‌اندازی این مجموعه با تحقیق و مشاوره‌های بسیار به یک متد آموزشی اثربخش رسیدم، و این متد زمانی کارساز خواهد بود که تمام اجزای آن کنار هم باشند. ما برای پیاده سازی این متد آموزشی توانستیم در انگلستان نشان استاندارد CPD را بگیریم. حتما می دانید گرفتن نشان استاندارد در کشوری مثل انگلیس کار ساده ای نیست. مو را از ماست می کشند. ببینید کیفیت کار ما در چه سطحی بوده که این نشان را به ما داده اند.

اجازه بدید برایتان بگویم برای اینکه دانشجو به صورت واقعی یک تریدر موفق شود، باید جدا از تماشای ویدئوهای آموزشی گام به گام در تمامی کلاس‌های رفع اشکال هفتگی که هر جلسه حدود 4 ساعت طول می‌کشد شرکت کند، تمرین کند، تحلیل‌های خود را برای رفع اشکال ارسال کند و سیگنال و تحلیل از بازار دریافت کنند. از طرف دیگه تالار گفتگوی سایت به صورت دائم فعال است و تمام دانشجویان با یکدیگر تعامل داشته و سوالاتشان را مطرح و پاسخ دریافت می‌کنند. همچنین به صورت روزانه می‌توانند با تیم پشتیبانی ارتباط گرفته و حل مساله کنند این روند به مدت 4 ماه ادامه خواهد داشت. در آخر نیز این فرصت را دارند ماهیانه یک بار به مدت نیم ساعت به صورت خصوصی با استادیاران مجموعه ما تمام ابهامات و اشکالات را رفع کنند. کل پکیج از مبتدی تا پیشرفته در 6 گام خلاصه می‌شود که دانشجویان از گام 3 به بعد می‌توانند در بازار ترید و کسب درآمد کنند. در ضمن کسانی که نسبتا از دانش خوبی در بازار برخوردارند نیازی نیست از ابتدای گام 1 ثبت نام کنند، از این دوستان یک آزمون گرفته شده و در صورت قبولی از گام‌های بالاتری شروع به یادگیری خواهند کرد. حالا بنظر شما با این تفاسیر و این سبک آموزشی آیا باز هم کسی میتواند موفق و راضی روانه بازار نشود؟!

      6. به عنوان سوال پایانی، بعضی عزیزان از قیمت بالای شما گله دارند. جواب شما در این زمینه چیست؟

ببینید من دوست ندارم یک کار بی ارزش انجام بدهم. من دوست ندارم کیفیت پایین تحویل کسی بدهم. من استاندارد های بالای جهانی را در کارم رعایت می کنم. در بالاترین سطح کاری ِ دنیا مشغول به کار هستم و برای هموطن هایم نیز بالاترین کیفیت آموزش را می خواهم فراهم کنم. مسلما کار ِ با کیفیت هزینه بالایی خواهد داشت. شما می توانید پراید بسازید که این همه آدم در آن کشته می شوند یا می توانید بنز بسازید. من اهل پراید ساختن نیستم. نمی خواهم پشت سرم بگویند فلانی کارش کیفیت ندارد. ترجیح می دهم بنز بسازم و از مردم هم می خواهم برای پول ِ خودشان ارزش قایل باشند و با یک آموزش با کیفیت آینده خودشان را تضمین کنند نه اینکه بدون آموزش وارد بازار بشوند و سرمایه های زحمت کشیده شان را به باد بدهند. امیدوارم که به سهم خودمان بتوانیم به مردم و جامعه کمک کنیم تا از طریق بازار بورس درآمد کسب کنند، زندگی شان را تغییر دهند و سطح سواد و دانش عزیزان را نیز بالاتر ببریم.

 

      7. آقای مقراضی خیلی از دانشجوها بعد از مقایسه دوره شما با دیگران می گویند که هومن مقراضی بهترین استاد بورس حال حاضر ایران هست، نظر خود شما چیست؟

خیلی خوشحالم از اینکه میبینم تونستیم کار اثرگذاری انجام بدیم و ممنونم از محبتی که دانشجوها نسبت به ما دارند‌. حقیقت اش اینه که بنده چون خودم دوره های آموزشی با کیفیتی رو خارج از ایران گذراندم مثل همون CIMA و CFTe که نام بردم، بعد با تغییراتی همون ها رو به زبان فارسی ساده به مخاطبین آموزش میدم. یعنی مخاطب خیالش راحته که داره از بهترین و کامل ترین مرجع انگلیسی ، این کار رو کامل یاد میگیره...

از طرف دیگه در متد آموزشمون هم سعی کردم با برگزاری جلسات هفتگی رفع اشکال و جلسات ماهانه خصوصی با تک تک دانشجوها، طوری کار کنیم که دانشجوی ما بدون هیچ نقطه ضعف و اشکالی وارد بازار بشه و به موفقیت برسه. دقیقا برای همین کیفیت منحصر به فرد هست که تونستیم نشان استاندارد در انگلستان بگیریم و خدا رو شکر که دانشجوها ما رو عنوان بهترین دوره آموزش بورس انتخاب می کنند. باعث افتخاره ماست.


این خبر تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار