بازدید 9333

نیروهای آمریکایی را از سوریه بیرون خواهیم کرد

بثینه شعبان در گفتگو با شبکه خبری المیادین بر هماهنگی با محور مقاومت و ایران تاکید کرد و گفت که دمشق نیروهای آمریکایی را از سوریه بیرون خواهد راند.
کد خبر: ۹۶۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 12 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مشاور سیاسی-رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه توافقنامه مسکو درباره ادلب را تکمیل کننده نبرد نظامی و آزادسازی مناطق بیشتر برشمرد.

«بثینه شعبان» در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: ارتش سوریه طی هفته های اخیر دو هزار کلیومتر مربع از اراضی سوریه را آزاد کرده و تلفاتی را به تروریست ها و نظامیان ترکیه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه توافق مسکو متضمن آزادی مناطق بیشتر همچون اریحا و جسرالشغور است، تاکید کرد که رهبران سوریه در هماهنگی دائم با متحدان خود در زمینه های سیاسی-نظامی و تمام جزئیات هستند.

شعبان ضمن اشاره به ستون پنجمی که در راستای اهداف خصمانه علیه سوریه همواره در خصوص دوستان و متحدان تردید دارند، گفت: دمشق به صورت کامل و دائم با تهران و حزب الله از لحاظ سیاسی و نظامی هماهنگی دارد.

وی همچنین روابط تهران-دمشق را تاریخی و راهبردی برشمرد و افزود که حاکمیت سوریه برای ایران و روسیه در اولویت است.

بثینه شعبان با بیان اینکه توافقنامه مسکو بین پوتین و اردوغان مفاد سری ندارد، گفت: اردوغان در صحبت هایش مبالغه می کند و حضور مقامات آمریکایی در مناطق تحت سیطره تروریست ها عیب دارد. آمریکا گروهک های القاعده و داعش را زیر پر و بال خود گرفت و حمایتش از جبهه النصره چیز عجیبی نیست.

مشاور سیاسی-رسانه ای بشار اسد ادامه داد: آنچه اردوغان انجام می دهد به سود اسرائیل است و با موضوع فلسطین تجارت می کند و به اشغال اراضی سوریه چشم دارد.

بثینه شعبان در خصوص دیدار روسای جمهور سوریه و ترکیه هم گفت که ترکیه مناطقی از سوریه را اشغال کرده است و این امر ممکن نیست.

وی با بیان اینکه دمشق خواهان آزادسازی ادلب و بازگشت آوارگان به مناطقشان است، افزود: ما ادلب را آزاد خواهیم کرد و تروریسم را در سوریه ریشه کن می کنیم و بر تمام مناطق کنترل خواهیم یافت.

شعبان همچنین تصریح کرد که سوریه از روابط با تمام کشورهای عربی استقبال می کند و سفر هیاتی از لیبی به دمشق نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی در عین حال از سفر «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر و هیات همراه وی به دمشق و دیدار آنها با مقامات سوری خبر داد.

شعبان گفت: کشورهای اروپایی و عربی دریافته اند که اردوغان خطری برای منطقه و جهان است.

وی همچنین از مواضع الجزائر در قبال سوریه استقبال کرد اما گفت که در حال حاضر هماهنگی دوجانبه ای بین دو کشور وجود ندارد.

مشاور سیاسی-رسانه ای بشار اسد در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشت که مردم سوریه در شرق فرات در مقابل اشغالگری آمریکا مقاومت می کنند و دولت سوریه از این مقاومت حمایت می نماید.

وی افزود: نبرد شرق فرات از لحاظ دشواری و پیچیدگی مانند نبرد ادلب است و به زمان نیاز دارد و نیروهای آمریکایی را از سوریه بیرون خواهیم کرد.

بثینه شعبان در عین حال مجدداً بر حمایت سوریه از متحدان خود در محور مقاومت برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از غرب آسیا تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل