بازدید 34535

دلایل مخالفت معلمان با اجرای افزایش ۵۰ درصدی

علیرضا دهقان با بیان اینکه بیش از ده هزار معلم نسبت به اجرای ۵۰ درصد افزایش فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اعتراض دارند، می‌گوید: برخی فیش‌های حقوقی فقط دویست تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۶۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 10 March 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از همشهری آنلاین، طرح رتبه‌بندی و اجرای افزایش 50 درصدی قانون مدیریت خدمات کشوری با واکنش‌های منفی فراوانی روبرو شد. بر اساس آنچه ایلنا گزارش کرده در روزهای گذشته، چند هزار معلم با امضای کمپینی، خواستار اصلاح نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و ۵۰ درصد افزایش حقوق ناشی از آن شدند.

در این خصوص علیرضا دهقان (فعال صنفی معلمان) در ارتباط با ایجاد این کمپین و دلایل نارضایتی معلمان به ایلنا گفت: در سال ۹۴، «حق شغل حرفه‌ای» به احکام حقوقی معلمان افزوده شد؛ حق شغل حرفه‌ای، بخشنامه ۱۰۹۹۳ مصوب بیستم اردیبهشت ۹۴ است و براساس نمره‌های ارزیابی آموزش و پرورش، عمل می‌کند؛ معلمانی که سابقه کمتری داشتند، نمره ارزیابی کمتر و در نتیجه حق شغلی کمتری دریافت کردند.

وی ادامه می‌دهد: در آبان ماه ۹۵، حق شغل حرفه‌ای معلمان را افزایش دادند و بخشنامه جدیدی صادر شد که علاوه بر ابقای بخشنامه قبلی، این مزایای مزدی را افزایش داد؛ «رتبه‌بندی معلمان» یکی دیگر از مزایای مزدی قانونی معلمان است که بعد از مدتها تعلل و تاخیر، از مهرماه سال جاری اجرایی شد؛ در واقع بخشنامه اجرایی آن، هفدهم آذر ماه سال جاری صادر شد ولی از اول مهرماه برای معلمان اجرا شد. همان زمان در بوق و کرنا کردند که با اجرای رتبه‌بندی، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان حقوق معلم افزایش یافته است؛ این درحالیست که مشخص نبود که آیا این افزایش شامل حال همه معلمان شده و از آن مهمتر، آیا قرار است یک مولفه پایدار و همیشگی باشد و همیشه در فیش‌های حقوقی باقی بماند.

 

همه مزایا را حذف کردند و ۵۰ درصد را افزودند!


دهقان با بیان اینکه از اول اسفندماه سال جاری، ۵۰ درصد فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که بخشنامه آن مصوب سی بهمن ماه است، اجرایی شده، اضافه می‌کند: مشکل اینجاست که پس از اجرای این ۵۰ درصد، حق شغل حرفه‌ای مصوب سال ۹۴ را کاملاً از احکام حقوقی معلمان حذف کردند و به جای آنکه مثل همه وزارتخانه‌ها، ۵۰ درصد را به حقوق فعلی معلمان اضافه کنند، افزایش‌های ناشی از حق شغل و افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی رتبه‌بندی را حساب کردند و مانده آن را (۵۰ درصد منهای این افزایش‌ها را) به حقوق معلمان افزودند؛ به طوریکه برای رتبه‌های بالا، بعد از کسر افزایش‌ها، چیزی به حقوق معلمان اضافه نشد.

این فعال صنفی معلمان استان البرز ادامه می‌دهد: طبق برآورد ما، بعد از اعمال ۵۰ درصد فصل دهم، به طور متوسط ۴۰۰ هزار تومان به حقوق ماهانه معلمان افزوده شده است؛ با این حال تبلیغات رسانه‌ای بسیار کرده‌اند که مقدار قابل توجهی به حقوق معلمان افزوده شده است؛ حتی یکی از مقامات وزارتخانه در صداوسیما گفته است که حقوق معلمان به‌طور متوسط، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیاد شده! سال بعد نیز قرار است حقوق معلمان مانند همه کارمندان دولت بین ۱۵ تا ۵۰ درصد افزایش یابد؛ کسانی که زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، مشمول ۵۰ درصد افزایش می‌شوند، ولی معلمانی که بالای ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، خیلی کمتر از ۵۰ درصد، حقوق‌شان زیاد می‌شود؛ این در حالیست که در حال حاضر به خاطر همان فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، رتبه‌بندی و حق شغل حرفه‌ای از فیش‌های حقوقی حذف شده است!

دهقان تاکید می‌کند: رتبه‌بندی از مصوبات سال ۹۴ است و تازه امسال بعد مدتها تاخیر اجرایی شده؛ چرا برای این ۵۰ درصد، کل رتبه‌بندی را حذف کردند؟! چرا فقط در پی عددسازی هستند تا ثابت کنند معیشت معلمان بهبود یافته؟!

این فعال صنفی در ادامه به تشریح خواسته‌های معلمان و انگیزه ایجاد کمپین می‌پردازد: معلمان در حال حاضر چند خواسته اساسی دارند: رتبه‌بندی و حق شغل حرفه‌ای به فیش‌های حقوقی بازگردانده شود؛ مسئولان توضیح دهند که چگونه ادعا می‌کنند حقوق معلمان بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان افزایش یافته و در نهایت اینکه افزایش ۵۰ درصدی حقوق سال بعد، شامل همه معلمان شود. ما مدتهاست که خواستار اصلاح اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم و امیدواریم مسئولان وزارت آموزش و پرورش، صدای اعتراض معلمان را بشنوند و به ان ترتیب اثر دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰۸
انتشار یافته: ۲۷
خداییش وضع شما خیلی از ما بهتره ، برین ممنون دولت باشین ، ما کارگران هنوز اول راهیم.
پاسخ ها
Hesam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
با سلام
دوست عزیز بنده با مدرک دکتری از بهترین دانشگاهای دولتی و با بیش از بیست سال سابقه به اندازه یک لیسانس آزاد در بعصی ادارات دیگه دریافت نمیکنم مزایایی که اون ها دارند پیشکش. جانب انصاف را رعایت نمی کنند . مگر دوستان بنده و امسال بنده که با مدرک دکتری و کلی مقاله و تالیفات و صرفا به دلیل نداشتن رانت در اموزش و پرورش ماندگار شده ایم فقط تعطیلات تابستانی را داریم. چه بسیاری که با شایستگی های بسیار کمتر از این عزیزان توانسته اند به عنوان هیات علمی و .... در سازمان های دیگر حد اکثر ده ساعت موطف و مزایای بسیار بیشتر مشعول شده اند. نوش جان شان. ولی انصاف نیست که هر روز و هر روز به شکلی با طرحی و خبری دروغ با اعصاب فرهنگیان بازی کننده
باید معلم بر اساس تخصص انتخاب بشه و هرکس با سهمیه درس خونده و یا با سهمیه معلم شده باید اخراج بشه

پس از حذف این افراد، حقوق معلم ها باید ماهی 12 میلیون بشه ولی بدون حقوق تابستان

با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
عزیزم تو هم اگه تونستی برو معلم شو
ناشناس
| - |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
من از خدامه حقوقم 12 میلیون بشه وتابستان حقوق نگیرم. انشاله خدا شما را به مقام وزارت آموزش وپرورش برساند تا ببینی این حرفهای جنابعالی رویایی بیش نیست
چرا دولت مصوبه 50 درصد را براي همه ارگانها از سال 94 اجرا كرده ولي براي معلمها بنا به گفته تركمن فقط بخشي از آن به نام رتبه بندي اجرا شده و حالا كه اجرا مي خواهد بشود از اول اسفند با حذف رتبه بندي و حق شغل حرفه اي اجرا مي كنند. 4 سال بقيه كارمندها 50 درصد را بدون هيچ منتي استفاده كردند و براي فرهنگيان فقط بخشي از آن را به نام چيزهاي ديگر اجرا كردند. اين معوقه 4 سال كجاست؟ آموزش و ژرورش درست مي گويد به طور متوسط با حكم فعلي از سال 94 تا الان به همه فرهنگيان 1.5 الي 2 ميليون اضافه شده است اما از سال 94 نه الان با حكم فعلي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ما که وزارت بهداشت هستیم تاره شامل ما شده اون هم نه پنجاه درصد که 38 درصد
ناشناس
| - |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
تازه برای ارگانهای دیگه هیچکس صداش در نیومد ولی برای آموزش وپرورش ساکنان کرات دیگر هم با خبرشدن
به نام معلمان بود و به کام کادر اداری
دقیقا عین همین بلا سر پست استان مرکزی اومده کتار کنان قراردادی شر کت پست هم همین جوری شده با کسر مزایاتازه حقوقمون کمتر هم شد
شما که فقط خوردید و خوابیدید اعتراض هم دارید؟؟؟؟؟؟
عین عدالت اجرا شده
آقای محترم در سری قبل هم نظام رتبه بندی معلمان اجرا شد ولی نیروهای خدماتی و کاد اداری حتی یک ریال حالا چطور شده با اینکه این سری هم 200 هزار تومان اضافه شده باز هم اعتراض دارید درهای ادارت آموزش و پرورش برای شما باز است بسم الله
معلم عزیزناسپاس نباش قانون مدیریت خدمات شامل کلیه شاغلین شد ولی متأسفانه دولت کریمه ورحیمه هیچگونه اقدامی برای بازنشستنگان نکرد معلمی که اکنون باحداقل خدمت ومدک لیسانی از5میلیون کمتردریافت ندارد ولی مامعلم بازنشسته داریم بامدرک فوق الیسانی مبلغ 3200000ریال حقوق می گیرد یعنی 30 سال خدمت به اندازه یک خدمتگزاربیسواداداره دریافت ندارد پس بجای اینکه سپاسگزارباشند ناشکرهم هستند
یاخدا..........معلمان دوباره زمزمه یه افزایش دیگه راازجیب ملت بدبخت به راه انداختن.اینم ازوضعیت درس واخلاق دست گلهایی که تواین 20سال اخیرپرورش دادن.........این قشرسیرشدنی نیستن
تابناک جون پاک نکن.معلم ها ببخشید ولی شما کلا امسال 6 ماه هم سر کار نرفتید .با احتساب 5 شنبه ها تعطیل ... حقوق یکسال میگیرید و ولی نصفش کار میکنید.اگه مثلا 2.5 بپیرید در مقابل یک کارمند یا کارگر که کل سال رفته سرکار شما 5 میلیون حقوق گرفتید.
در وزارت ارتباطات خوشبختانه 50 درصد رو در حکم اسفندماه امسال لحاظ کردن که خدایی دست دولت درد نکنه، سال 95 هم از همین فصل دهم 35 درصد لحاظ شد و تو این سه سال در مجموع 85 درصد به امتیازات و احکام اضافه شد پس منصف باشد و نگید مانور تبلیغاتی بود، شاید مشکل از بقیه وزارتخانه ها بوده
۶۰۰هزار به حکم بنده اضافه شده تنها ۴۰۰هزار دستم رو گرفته ۲۰۰هزار مالیاتم اضافه شده
اگر از سال 94 اجرا شده پس در حق بازنشستگانا چهارسال اخیر ظلم بزرگی شده است و انها از این مزایا بهره ای نبره اند. در مورد قانون جامع ایثارگران هم همین اتفاق افتاد و ایثارگران بازنشسته از ان بهره مند نشدند. با افزایش پنجاه درصدی شکاف بین حقوق بازنشستگان با شاعلان همطراز که قرار بود کاهش یابد بسیار بیشتر شده است.
شرکتهای پیمانکاری که برا شرکت نفت کار میکنن بین4 تا6 ماه حقوق بچه هاشون عقب افتاده در حالی که تقریبا بیشترین کارو تو نفت همینا انجام میدن اونوقت بقیه سازمانها از فروش همین نفتی که یکی دیگه زحمتشو کشیده وچیزی هم گیرش نیومده برا خودشون کلاه میدوزن.البته من ی کارگر ساده ام ولی طرف با ارشد نفت 4میلیون اینجا بهش نمیدن بعد معلم عزیزی که نصف سالشو هم تعطیله و میتونه ی شغل دیگه هم داشته باشه میخاد برجی 12 میلیون بگیره کارگرا هم هوا بخورن کیفشو ببرن با روزی 8ساعت کار.
قشر همیشه ناراضی و معترض
خوبه از اول اسفند تعطیلن
شنیده ها از دوستان و آشنایان معلم نشون میده ساعت 8 از خواب بیدار میشن، صبونه با آب پرتقال میل می کنند. میرن وارد سایت کارگزاری و بورس میشن. 3-4 ساعت بورس بازی. بعد هم در کنار خانواده لذت میبرن. تا کی؟ انشاءالله کرونا رو شکست بدیم تا 16 فروردین. تو این 1.5 ماه هم بدون کوچکترین و ثانیه ای فعالیت حقوق سروقت به حساب واریز میشه (حالا با 50 درصد افزایش یا بدونش!!!!)
هنوز نرفتن سرکار میشه وسطای اردیبهشت و 4.5 ماه تعطیلی پیوسته و تا 15 مهر و تق و لقی کلاسها میشه 5 ماه تعطیلی پیوسته و تو این 5 ماه همون قضیه آب پرتقال.
بعد هم که آلودگی هوا و برف و بارون و الی آخر
علی برکت الله
این مصوبه در مورد هیات علمی دانشگاه ها اجرا نشده بزرگوار
به حقوق من 25000 تومان اضافه شده تمام حرفهای مسئولین آموزش وپرورش دروغ است البته تمام افزایشها مال کادر اداری است به معلم چیزی نرسیده ونخواهد رسید تبغیض درآموزش وپرورش غوغا می کند خدا همه مسئولین آموزش وپرورش رابه کرونا مبتلا کند این هم تاوان بسیار کمی است
چند نکته بدون تعارف در راستای خبر فوق:
(دلایل مخالفت معلمان با اجرای افزایش ۵۰ درصدی)


1- معتقدم معلمین اگر واقعا دارای شاخص ها و استانداردهای معلمی واقعی باشند باید حقوق های نجومی شامل حالشان شود و نوش جانشان چون بعد از خانواده هر چه داریم از سایه سر معلمین عزیز میهنمان است.

2- معلمین در قیاس با سایر کارمندان و حتی کادر اداری آموزش و پروش چند روز در سال سر کار می روند؟؟؟ مثال معلمین ابتدایی در طول سالتحصیلی تا پایان اردیبهشت و هر هفته 5 روز منهای ایام تعطیلی عید جمعا حداکثر 150 روز سر کار می روند بماند که ساعات کارشان از 8 صبح تا 12 و ربع بوده و طول هفته در قیاس با سایر کارمندان اداری فقط 83 ساعت در ماه کار می کنند.

این عدد در مقاطع متوسطه در صورتی که شامل تقلیل ( سنوات تجربی 20 سال به بالا که 4 ساعت کار در هفته ایشان کم می شود و این در ابتدایی شامل یک روز تمام می شود ) نباشند 4 روز در هفته است و در طول سال حتی با احتساب خرداد ماه که فصل امتحانات بوده و در کل خرداد 4 روز بیشتر مراقب امتحان نیستند جمعا 136 روز می باشد و ساعات کار نیز از 8 صبح حداکثر تا 12/45 دقیقه جمعا حدود 72 ساعت در ماه کار مفید انجام می دهند.

3-یادمان نرود که روزهای کاری کارمندان اداری آموزش و پرورش و سایر ادارات دولتی از ساعت 8 صبح تا 4/15 دقیقه به مدت 5 روز در هفته در تهران (و در سایر شهرستانها از 8 صبح تا حداکثر 14/30 بوده و 6 روز در هفته )و با احتساب 5 روز در هفته ماهی حدود 164 ساعت سر کار می روند. بماند که بجز 5 روز ایام تعطیلی رسمی عید در تمام روزهای ایام تعطیلات تابستان نیز سر کار حضور دارند.

4- مصوبه 50 درصد قانون مدیریت خدمات کشوری( فصل دهم) نسبت به رتبه بندی حرفه ای که اخیرا اجرایی شد در عمل دارای فواید بسیاری بود که متاسفانه تعدادی از همکاران با سوابق بالا و عمدتا دارای رتبه های 4 و 5 علیه آن موضع منفی می گیرند که در صورت شفاف شدن مساله برای عموم این شائبه های بی عدالتی از بین خواهد رفت در این خصوص به تعدادی از این موارد اشاره می شود:

الف: تمام همکارانی که دارای رتبه های بالا و سوابق بالاتر( رتبه های 4 و 5) چرا فراموش کرده اند که از چند سال گذشته یکی از مهمترین بندهای حقوق ایشان( حق شغل) شامل افزایش 50 درصدی شده بود و این امیتاز برای سایر پرسنل با سوابق کمتز از (15 تا 35) درصد بوده، پس نتیجه می گیریم که از سال 1394 این عده 50 درصد افزایش حق شغل را در چند سال اخیر دریافت نموده اند و از این حیث این تعداد از همکاران از سال 94 حدود 400 الی 600 هزار به حقوقشان افزوده شده است.

ب: در بحث رتبه بندی یک ماه اخیر که احکام آن صادر شد و از مهر ماه پرداخت گردید افزایش همکاران از 200 هزار تا 700 هزار گردید، علارغم اعتراض هایی مبنی بر اینکه فاز دوم رتبه بندی که گفته می شد اجرایی میشود ناکافیست اما در نتیجه در کل همکاران به نوعی دست به اعتراض نزدند. چرااااااااا؟؟؟!!!!

ج: اگر قانون فصل دهم خدمات کشوری و افزایش 50 درصد توسط وزیر عمل گرای آموزش و پرورش ( جناب آقای حاجی میرزایی) اجرایی نمیشد هیچ کدام از همکاران آموزش و پرورش اصلا اطلاعی از آن نداشتند. و این تیزبینی وزیر بود که در مقایسه افزایش رتبه بندی(200الی 700) را کنار گذاشته و در عوض با این قانون ( 8 آیتم ) را شامل افزایش 50 درصدی کرد و دقیقا به همین خاطر هست که افرادی که قبلا حق شغل 50 درصدی را دریافت نموده بودند( رتبه های 5) افزایش حقوقشان بجز این بند در (7) آیتم دیگر افزایش پیدا نموده و برای معلمین گروه های پایین تر همه 8 آیتم افزایش یافت. به همین خاطر نباید سبه افکنی نمود که چرا من معلم 28 سال باید 400 هزار افزایش داشته باشم و معلم 15 سال سابقه 700 هزار؟ ( چرا از خود نمی پرسید که شما حدود 5 سال هست که آیتم حق شغل را با 50 درصد میگیرید و اکنون سایرین نیز از این حق برخوردار شده اند).

د: فراموش نکنین که قانون ناقص به اصطلاح رتبه بندی شامل دانشجو معلمین و رتبه های مقدماتی نمیشد ولی قانون مدیریت خدمات کشوری شامل حال این عزیزان هم شده و بنابراین ده ها هزار نفر از معلمین با این قانون حقوقشان از اول کار(پایه) به تناسب افزایش خوبی داشته است. مگر اینها معلم نیستند؟؟؟ اگر این قانون اجرایی نمیشد تا کی باید به حداقل ها بسنده می کردند؟

و: این افزایش برای عوامل اداری بسیار مهم و اقناع کننده بود. از سویی بسیاری از عوامل اداری سایر وزارتخانه ها سالهاست از آن بهره مند بودند ولی پرسنل اداری آموزش و پرورش با آنکه همانند ادارات دیگر مشغول خدمت بودند به جهت نگاه آموزشی از آن مزایا برخوردار نمیشدند و از سویی هیچ رغبتی در معلمین برای حضور و تصدی پست های اداری وجود نداشت تازه در صورت ورود به اداره چند صد هزار حقوق آنها کمتر نیز میشد. با انجام این قانون حق و حقوق ده ها هزار پرسنل اداری نیز به عدالت نزدیک شد. حال سوال اینجاست( چرا این معلمین به افزایش حقوق قانونی همکاران اداری خود نیز معترض هستند؟!!!!! این امر از جهتی باعث رغبت همکاران زبده برای کار در دوایر اداری گردیده است.

ز: خوانندگان این متن طولانی: یکبار دیگر از معترضین سوال کنید قبل از رتبه بندی در ماه گذشته حثوثشان چقدر افزایش داشته است؟ معتقدم حداقل بین (400 تا 700 )را ذکر خواهند کرد. اگر رتبه بندی را حذف کنیم حال بپرسید با حکم قاون مدیریت چقدر افزایش دارید؟ خواهید شنید نسبت به افزایش قبل از رتبه بندی(800 الی 1100 ) حال نتیجه بگیریم: افزایش رتبه بندی خوب بود یا قانون مدیریت خدمات کشوری؟
چرا تعدادی از همکاران نمیخواهند واقعیت را بپذیرند؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمن اینکه باز معتقدم و همانطور که وزیر محترم و معاون پشتیبانی وزارتخانه اذعان کرده اند باید به دنبال راه قانونی بود که بتوان ضمن اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به اسم رتبه بندی نیز بتوان (افزایش به حق و مکفی و در خور شان معلمین ) را نیز اجرایی نمود.
از حوصله ای که خوانندگان محترم فرمودند سپاسگزارم و برای عقاید و نگاه های منتقدین محترم نیز از صمیم قلب احترام قائلم.
وضعیت یک کشور در حال و آینده با بررسی وضعیت معلمان آن کشور قابل پیش بینی است.
تابناک....
افزایش 50 درصدی حقوقها دروغی بیش نبود / این افزایش فقط شامل رسمی وپیمانیها شد و نیروهای قراردادی که شاید 70درصد ادارات و وزارتخانه ها را شامل می شوند از این افزایش بهره ای نبردند . حقوق قراردادی ها 200 هزارتومان اضافه شد
پس لطفا روی 50درصد مانور ندید چون کذب بود
اینکه هر کسی با هر شغلی اجازه میده در مورد معلما نظر بده و خودشو با معلم مقایسه کنه ، این یعنی فاجعه . خوشحال نباشید از اینکه معلم زیر سطح فقره . بزنید تو سرتون چون همه دنیا میدونن رکن اصلی هر کشوری آموزش و پرورشش هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی