بازدید 3606

اطلاعات حساس بانک‌های اروپایی در سرورهای آمریکایی

علیرغم بدبینی شدید نسبت به شرکت‌های آمریکایی، بسیاری از بانک‌های اروپایی اطلاعات خود را در سرورهای آمریکایی ذخیره کردند.
کد خبر: ۹۶۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 07 March 2020

به گزارش فارس،‌ به نقل از بلومبرگ، از زمان افت شرکت نوکیا قاره اروپا هیچ شرکت فناوری بزرگی را نداشته است، البته از منظر بانک‌های اروپایی و در راستای نیازهای دیجیتالی اینکه یک شرکت شبیه به نوکیا در اروپا باشد که بتواند با اپل و گوگل در آمریکا رقابت کند، مهم نیست.

این بانک‌ها به دنبال ارائه دهنده خدمات کامپیوتری ابری با استانداردهای امنیتی بالا هستند که هم اکنون در این مسیر به شرکت‌های آمریکایی پناه برده‌اند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده تمام 22 بانک بزرگ اروپا اطلاعات خود را در سرورهای شرکت‌های آمریکایی ذخیره کرده‌اند که اکثر شرکت‌های آمریکایی که به بانک‌های اروپایی خدمات می‌دهند، شامل سه شرکت آمازون، مایکروسافت و گوگل هستند.

در حال حاضر شرکت مایکروسافت بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات کامپیوتری ابری به بانک‌های اروپایی است و در جایگاه بعد شرکت آمازون قرار دارد. از دیگر شرکت‌های آمریکایی فعال در این زمینه می‌توان به IBM، گوگل و نت‌اپ اشاره کرد.

علیرغم آنکه برخی بانک‌های اروپایی می‌گویند با شرکت‌های اروپایی هم کار می‌کنند اما اروپایی‌ها برا‌ی آنها در اولویت بعدی قرار دارد. در واقع نکته اینجاست که اکثرا شرکت‌های آمریکایی توانایی ارائه سرورهای قوی برای پشتیبانی از اطلاعات قابل توجه مشتریان بانک‌های اروپایی را دارند.

البته این بانک‌ها اصلاً حس خوبی نسبت به این مسأله ندارند، دلیل اینکه بانک‌ها به سمت سرورهای ابری رفتند، این است که هزینه استفاده آنها کمتر است.

دلیل این مسأله نیز این است که بانک‌های اروپایی در رقابت با بانک‌های آمریکایی در بورس وال‌استریت جا مانده و نمی‌خواهند از هیچ فرصتی برای بالا بردن مزیت رقابتی خود چشم‌پوشی کنند.

برخی از مقامات بانکی اروپایی می‌گویند که نگران قرار گرفتن اطلاعات مشتریان در دست شرکت‌های خارجی و آمریکایی هستند، چرا که شرکت‌های آمریکایی نشان داده‌اند که اصلاً قابل اعتماد نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار