بازدید 14561
۴

زنگنه: نشست امروز یکی از نشست‌های بد تاریخ اوپک بود

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، نشست وزارتی مشترک سازمان کشور‌های صادر کننده نفت "اوپک " و غیر اوپک را که روز جمعه بدون نتیجه و توافق به سرانجام رسید بد‌ترین نشست تاریخ این سازمان خواند.
کد خبر: ۹۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۲ 07 March 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «بیژن زنگنه» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این نشست اوپک یکی از نشست‌های "بد" این سازمان بود که در تاریخ این سازمان دیدم. جلسه بسیار سختی بود و تقریبا به نتیجه نرسید.

وی افزود: کاهش تولیدی که در ماه دسامبر تصویب شد در این نشست تمدید نشد. بازار نیاز به کاهش تولید و توافق دارد.

وزیر نفت ایران گفت: ۶ ساعت مذاکرات خصوصی انجام شد، ولی روسیه و عربستان نتوانستند به نتیجه برسند. در مذاکره باید انعطاف داشت در غیراین‌صورت همه متضرر می‌شوند.

زنگنه افزود: برخی اعضای اوپک اصرار داشتند که کشور‌هایی که عضو این سازمان نیستند، در کاهش تولید مشارکت کنند و آن‌ها نپذیرفتند.

اعضای اوپک دیروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد کردند که برای جلوگیری از آثار منفی شیوع ویروس کرونا در بازار‌های جهانی، روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت از تولید خود را کاهش دهند.

بر اساس این بیانیه، سهم اوپک از این میزان یک میلیون بشکه و سهم غیراوپک ۵۰۰ هزار بشکه تعیین شده بود.

در حالی که همه انتظار داشتند این طرح در نشست امروز به نتیجه برسد و قیمت‌ها افزایش پیدا کند، روسیه با این توافق همراه نشد و نفت ۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
آقای زنگنه ایران که مقدار بسیار کمی نفت صادر می کند. آیا شما نگران منافع دیگر کشورها مثل عربستان هستید؟ به درک که قیمت نفت سقوط کرد. عربستان که به زانو درآید یک دنیا میارزد.
مثل روز روشنه كه دست آمريكا تو كاره تا وسط اينهمه نياز ارزي ما به واردات دارو و وسايل پزشكي نتونيم به اندازه كافي وارد كنيم و مملكت ويروسي بشه
آقای زنگنه چرا ناراحت شدید؟ مسبب این ماقعه کشور دوست و برادر روسیه است. شما هم که از اظهار لطف تاکنون برای این کشور آب زیرکاه کم نگذاشتید.
یکی نیست بگه شما با دوپیت نفت دوزاری اصلا اونجا چیکار داری میکنی!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل