بازدید 10106

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

مدیرکل امور مالیاتی کردستان از تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تا پایان خرداد سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 04 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا الوندی، مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه مالیات بردرآمد اعمال و اخذ می‌شود، اظهار داشت: شرایط کسادی درآمدی بازاریان و فعالان اقتصادی در اسفندماه بدلیل شیوع ویروس کرونا در گزارش عملکرد سال ۹۸ آنها مدنظر مالیات قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه یکی از ماه های درآمدزا برای بازاریان و کسبه اسفند ماه است، اضافه کرد: امسال با شیوع این بیماری تعداد زیادی از بازاریان در اقصی نقاط کشور متضرر شدند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: بر اساس صدور بخشنامه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه سال ۹۸ بدلیل شیوع بیماری ویروس کرونا و رعایت حقوق مودیان تا پایان خردادماه سال آینده تمدید شد.

او تاکید کرد: مودیانی که بدهی قطعی شده خود را تا پایان خردادماه سال ۹۹ پرداخت کنند، به میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفند امسال (۹۰ درصد برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط و ۸۰ درصد برای سایر مودیان) از بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: مودیانی که برگ مالیات قطعی آنها از تاریخ ۱۲ بهمن ابلاغ شده حداکثر تا ۳۱ خرداد سال آینده نسبت به پرداخت اصل بدهی خود اقدام کنند، مشمول حکم بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ خواهند شد.

الوندی گفت: مطابق حکم بند(۲) بخشنامه مذکور، آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که مالیات آنها از تاریخ اول مهرماه ۹۸ تا پایان سال جاری به قطعیت می‌رسد، در صورتیکه اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش خود را حداکثر ظرف یک ماه بعد از ابلاغ برگ قطعی پرداخت کنند، معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش آنها بخشوده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل