حقوق ها در سال آینده 15 الی 50 درصد افزایش می یابد

کمیسیون تلفیق بودجه 99 تصویب کرد که حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال آینده بین 15 تا 50 درصد افزایش داشته باشد که در صورت تائید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 04 March 2020
حقوق ها در سال آینده 15 الی 50 درصد افزایش می یابد

کمیسیون تلفیق بودجه 99 تصویب کرد که حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال آینده بین 15 تا 50 درصد افزایش داشته باشد که در صورت تائید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

به گزارش تابناک بالاخره بودجه سال 1399با حکم حکومتی مقام معظم رهبری از برزخ نجات پیدا کرد؛ قرار شد مصوبات کمیسیون تلفیق به عنوان مصوبه مجلس شورای اسلامی تلقی شده و برای تائید به شورای نگهبان ارسال شود تا در صورت تائید نهایی دولت آن را اجرایی کند.

*ماجرای بررسی بودجه 99 در مجلس چیست؟

کمیسیون تلفیق در مهلت قانونی آیین نامه داخلی مجلس بررسی بودجه 99 را به اتمام رساند و گزارش آن را به صحن علنی ارسال کرد که نمایندگان مجلس با کلیات آن مخالفت کردند. در این شرایط باید دولت مجددا لایجه بودجه را تقدیم مجلس می کرد یا اینکه با مجوز مجلس بودجه دو و یا سه دوازدهم تصویب می شد. هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد چون علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه ای علنی با تفسیری از آیین نامه مجددا بودجه را به کمیسیون تلفیق برای اصلاح مجدد فرستاد تا تکلیف بودجه تا قبل از پایان سال مشخص شود.

در این بین برخی از نمایندگان خواستار موکول کردن بررسی بودجه به مجلس یازدهم بودند که عملا چنین امکانی وجود نداشت؛ در همین رابطه علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس توضیح داد: با توجه به اینکه مجلس بعدی از 7 خرداد آغاز می شود و بررسی اعتبارنامه و تشکیل کمیسیون ها زمان بر است موکول کردن رسیدگی بودجه 99 به نمایندگان دوره بعد به معنای نداشتن دو ماه بودجه در کشور است.

در همین شرایط کمیسیون تلفیق علی رغم تعطیلی مجلس بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت پیشگیری از شیوع این ویروس ، جلساتش را برگزار و اصلاحات را اعمال کرد که این شامل اصلاحاتی درباره حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت هم می شود.

گزارش کمیسیون تلفیق به هیات رییسه مجلس برای بررسی در جلسه علنی ارائه شد اما بنا بر توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مجلس نباید جلسه علنی تشکیل دهد بنابراین از نمایندگان به صورت تلفنی رای استمزاجی برای بررسی بودجه طبق اصل 85 قانون اساسی گرفته شد؛ طبق اصل 85 قانون اساسی مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند و در این مورد، مصوبات کمیسیون تلفیق همان مصوبات صحن علنی تلقی می شود.

با موافقت تلفنی اکثریت نمایندگان برای بررسی بودجه طبق اصل 85، رییس مجلس نامه ای به مقام معظم رهبری برای کسب تکلیف ارسال می کند و در نهایت رهبر معظم انقلاب موافقتشان را اعلام میکنند.

*حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال 99 چقدر افزایش پیدا می کند؟

کمیسیون تلفیق بودجه 99 در اولین مصوبه اش تصویب کرد که کارمندان و بازنشستگان دولت در سال آینده کمتر از دو میلیون و 800 هزار تومان در ماه حقوق دریافت نمی‌کنند که این مصوبه بار مالی 4600 میلیارد تومانی به دنبال داشت.

با توجه به ایرادات وارد شده کمیسیون تلفیق با اعمال اصلاحاتی نحوه افزایش حقوق‌های زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را مشخص و مقرر کرد حقوق‌های بین ۳ تا ۶ میلیون تومانی افزایش بیش از ۱۵ درصد داشته باشد.

در این باره هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 99 کشور با این توضیح که این موارد شامل کارمندان، بازنشستگان، شاغلین و قراردادی‌ها می شود گفت: برای افزایش حقوق در سال ۹۹ به این شکل اقدام می شود که تمام حقوق‌بگیرانی که در سال ۹۸ حداقل حقوق شان یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است در سال آینده حقوق شان تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش می یابد، البته در حکم کارگزینی این افراد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد امکان افزایش وجود نخواهد داشت؛ کسانی که زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند نیز حقوقشان بین یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همه کسانی که زیر دو میلیون و ۸۰۰ هزارتومان حقوق می‌گیرند هم امکان رسیدن به حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را ندارند؛ اگر کسی در سال ۹۸ یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد در سال آینده حقوقش به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید و اگر کسی امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد حقوقش در سال بعد به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد رسید که این همان افزایش حداکثر 50 درصدی حقوق است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در توضیح نحوه افزایش حقوق افراد با دریافتی بین ۳ تا ۶ میلیون تومان گفت:از حقوق سه میلیون تومان به بالا افزایش ۱۵ درصدی به همه تعلق می گیرد منتها مقرر شد برای کسانی که بین ۳ تا ۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ردیفی در نظر گرفته شود و حقوق این افراد به گونه‌ای ترمیم شود که افزایش بیش از ۱۵ درصدی اعمال شود.

وی این توضیح را هم داد که فاصله‌ی حقوق‌های پایین و میانی دریافتی بر اساس مدرک تحصیلی، رشته، سابقه کار و تجربه وجود خواهد داشت که در نهایت دولت باید جدول آن را تنظیم کند.

با این اوصاف اگر شورای نگهبان این مصوبه را تائید کند دولت در سال آینده حقوق ها را بین 15 تا 50 درصد افزایش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۳
حقوق مستمری بگیران متاهلی که با 60 سال سن و 12 سال سابقه بیمه فقط
600 هزار تومان است چقدر افرایش می یاد تا حداقل بتوانند نان خالی بخرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اصلا حقوق ها تناسبی نداره
یک مرد بالای 60 سال ماهی 30 میلیون حقوقشه
هرموقع حقوق این افراد طبیعی شد تازه میشه در مورد کارمندا حرف زد وگرنه با اجر کج که ساختمان بالا نمیره
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
آفرین احسنت گل گفتی
در صدپايين مال قشر ضعيف ودرصد بالا شامل مديران نجومي بگير ميباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
مدیران و مسئولین چون خیلی زحمت می کشند و زیر بار سنگین مسئولیت گوزیده اند باید هم بیشتر بگیرند
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
آفرین احسنت گل گفتی
در مورد افزایش حقوق ها اگه کسی فهمید چی شده؟ به ما هم بگه، فکر کنم نماینده ها خودشون هم الان بخونن نمیفهمن چی تصویب کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
کسانیکه که الان حقوقشان اینقده هست سال بعد می شه اونقده
و کسانیکه حقوقشان اونقدیه سال بعد می شه اینقدی
و کسی کمتر از اونقد نمی شه
پس همه افزایش حقوق دارند
از خانه های مردم مالیات میخواهند بگیرند در بودجه سال اینده.
شورای نگهبان رد کند ان را.
دیگه دولت شورش را دراورده با بودجه ۹۹
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
از خانه های مردم نمیگیرند بلکه از سوداگری و سفته بازی ملک میگیرن
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
جواب ۲۲۳۹:
نخیر صاحبان ملک از یک مقدار بیشتر هم باید مالیات دهند.
الکی همه چیز را فوری به سفته بازی ربط ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بعید میدانم اینها فقط از سوداگران بخواهند مالیات اخذ کنند......
اگه با این بحران تا سال اینده کارمندی زنده بمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
اگه تا سال آیندۀ میلادی طول بکشه، ایران منطقۀ خالی از سکنه خواهد شد.
اینجا یک مشکل وجود داره کسانی که دومیلیون وهفتصد یا دومیلیون وهشتصد حقوق میگیرن طبق این مصوبه به مشکل میخورن.
پدر بزرگ من ۲۵ سال پیش در سن ۹۰ سالگی فوت کرد که با مدرک پنجم ابتدایی بازنشسته دادگستری بود الان حقوقش به مادرم پرداخت میشه که حدود دو و نیم میلیون است ولی خودم با دو تا مدرک فوق لیسانس بازنشسته آموزش و پرورش انهم از حوزه وزارتی در سال ۸۸ هستم حقوقم دو و هشتصد است در حالی که همکارانم که سال ۹۰ بازنشسته شدند و از نظر رتبه و تحصیلات با من برابر بودند شش میلیون حقوق می گیرند یک نفر معادله را برای من حل کنه خودم نمی توانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
نامعادله است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
مشکل از قوانین صندوقهای بازنشستگی است که هنوز به بازماندگان پدربزرگ عهد قاجار شما حقوق میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
عزیزم اشتباه بدی مرتکب شدی. وقتی پدربزرگت کارمند دادگستری بوده چطور تو خودتو تو آموزش پرورش گیر انداختی؟
ناشناس
| - |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
حقوق شش میلیون برای بازنشسته آموزش پرورش؟ انهم سال 90؟؟
مطمئنا مدرکش و پستش با شما خیلی متفاوت بوده.
ناشناس
| - |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ببخشید کدوم بازنشسته تو آموزش و پرورش 6 میلیون میگیره؟ لطف میکنی آدرسش رو بگی ماهم بدونیم؟مرد حسابی الان کارمندای آموزش وپرورش در بهترین حالت بین 4تا5 میلیون حکمشون هست تازه اگه مدیر ومعاون باشن اونوقت شما این اعداد و ارقام رو از کجا میاری؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
در آموزش و پرورش اون هم برای بازنشته سال 90 حقوق 6میلیونی افسانه پردازیه.
آماده برای تورم ۱۰۰ درصدی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
باز هم از تورم 400 درصدی بهتره خدا روشکر کن
به هر میزان که سطح دستمزدها افزایش یابد ،قیمت کالاها و خدمات 20 تا 30 درصد بیشتر افزایش خواهد یافت چون مشگل امروز اقتصاد کشور کمبود عرضه است و نه کمبود تقاضا پس تا وقتی که رشد اقتصادی به بالای 5 درصد نرسد و تورم هم به نزدیکی صفر نرسد، هرگز بهبودی در سطح زندگی مردم روی نخواهد آمد .تازه در ان حالت هم 10 سال طول می کشد تا بتوانند آثار بهبود را احساس کنند.
پاسخ ها
جوان ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
و صد البته این افزایش عرضه و رشد مثبت اقتصادی در شرایط تحریم فعلی و عدم ارتباط سازنده با دنیا هیچ وقت شدنی نیست، با افزایش تورم ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه بهانه برای افزایش سود بانکی و چاپ پول بیشتر برای دادن سود بانکی ایجاد شده و این نقدینگی خود باعث ایجاد تورم جدید می‌شود و این دور باطل ادامه می یابد تا اقتصاد کامل ورشکسته میشود، چون تولید خیلی کم شده، چون نهاده های تولید اکثرا تحریم هستند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
جوانا ناامید... مشکل کشور ما فقط ارتباط سازنده با جهان و تحریم نیست که اینها نهایتا چند درصد از مشکلات اقتصادی را شامل هستند مشکل اصلی مدیریت ضعیف و فرهنگ غلط حاکم بر جامعه هیت مشکل فساد ها رانت ها و انتخاب نادرست هست
متاسفانه در سالهای اخیر روشی باب شده که برخلاف قبل، اثر شایستگی، میزان سالهای خدمت، گروه تخصصی شغلی و ...... را کم تاثیر کرده و علی الخصوص با افزایش سنوات سابقه کار امید به رعایت فاصله حقوق و دستمزد با افراد کم سابقه را از بین برده است. چرا که بهر حال با گذشت سنوات خدمتی افراد کم سابقه با حقوق کم هم به حقوقهای بالا دست خواهند یافت ولی هم اکنون این روش های کارشناسی نشده معلوم نیست چه نتیجه ای در بر دارد.
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
برادر این همان رویه مارکسیست پوپولیستی است که در کشور حاکم بوده و چیز جدیدی نیست سابقه که سهل است اگر حتی بخواهند به متخصصینی که ۱۰۰ کیلومتر دورتر به انها حقوق ۱۰هزار دلاری می دهند ۲۰ میلیون حقوق بدهند متهم به پرداخت حقوق نجومی می شوند پس این قارعه تا مرز فروپاشی ساختار انسانی سازمان ها پیش خواهد رفت
حق گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فرمایش شما عالیه متاسفانه گوش شنوا نیست.
با این روش کمیته امدادی فردی که کمترین حق بیمه را پرداخت میکند حقوقش 50 درصد واونی که تخصص دارد وبیشترین حق بیمه ومالیات رو پرداخت میکند 15 درصد افزایش حقوق می گیرد !!!! مگر فردی که با مدرک دکترا وسابقه 20ساله مشغول بکار است تورم 40 درصدی برایش کمتر است ؟مگر قدرت خرید او نسبت به سال قبل 40 درصد کمتر نشده ؟ پس چطور به او افزایش حقوق 15 درصدی وبه دیگری افزایش حقوق 50 درصدی می دهید ؟ آیا این عدالت است ؟ پس چرا خودتان واعضاء هییت علمی وقضات را مستثنی میکنید ؟اگر شیوه وفرمول افزایش حقوقتان درست وعادلانه است چرا برایه همه وکل کشور اجراء نمیکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
در مورد هیات علمی ها هم تفاوتی ندارد. چندین سال است که با همین شیوه های محاسبه, حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه در حد کارمندها و حتی کمتر از آنها تنزل یافته است. الان حقوق استادیار پایه یک در دانشگاه ها بسته به دوری و نزدیکی به پایتخت بین چهار تا شش میلیون است که حتی کارمندان بخش دولتی نیز عمدتا بیش از این دریافت می کنند. در نظر داشته باشید که اعضای هیات علمی با توجه به سالهای طولانی تحصیل عمدتا در دهه چهارم زندگی شروع به کار میکنند و از هم نسلان خود در کسب درامد عقب تر هستند. شیوه کمونیستی دولت و مجلس در سالهای اخیر شان و منزلت دانشگاهیان را لگدمال کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
سلام داداش کدوم ده 40 زندگی یکی درس بخونه حداکثر تو 28 سالگی استاد یار میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
من هیات علمی با ۳۵ سال درس خواندن کنار از ۶ میلیون دریافتی دارم. این وضعیت اکثر هیات علمی هاست. لطفاً اول تحقیق کنید و بعد حرف بزنید
هرچه در مورد همسانسازی حقوق بازنشستگان صرفه جوئی میکنند خداوند با این بلا ها انتقام ما را میگیرد
این تازه بخش دنیائی است در اخرت هم ما حقمان را از انها میگیریم
با این کاری که می کنید سابقه و تخصص و کارآمدی صفر می شود. این مسئله که دولت کارآمد نیست و کارهای من درآوردی می کند در این 40 سال کاملا آشکار است. افت کیفیت کار و عدم احساس رضایت کاری را در آینده با این تصمیمات بی تدبیر خواهید دید. به نظر من همه باید حقوقشان با درصد یکسان اضافه شود نه 15 درصد باید بر اساس درصد نزدیک به تورم. و تورم نیز باید کنترل شود
آقا این چه وضعشه؟ الان منکه ۱۲ سال سابقه مهندسی دارم ۳۸۰۰ میگیرم باید ۱۵ درصد اضافه بشه بعد یه تازه فارق ااتحصیل شده با حقوق ۲۵۰۰ باید ۵۰ درصد افزایش بگیره؟؟
خب اینجوری که حقوق منه سابقه دار با اون تازه کار یکی میشه که!!!
این کجاش عدالته؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
هیچی
مدارک و سابقه کار را باید بذاریم در کوزه
حق گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مهندس عزیز چرا فارغ التصیل را اشتباه می نویسی..
هر سال در این فصل آدم با شنیدن افزایش حقوق ها دچار وحشت می شود. چون تا خبر افزایش حقوق شنیده می شود همه چیز گران تر می شود و تا این افزایش حقوق به دست مستمری بگیران و بازنشستگان و ... برسد قیمت ها چنان بالا رفته که از میزان درصد افزایش حقوق بسیار بالا تر است و باز هم قدرت خرید مستمری بگیران و بازنشستگان و ... بیشتر کاهش پیدا می کند. لطفا هیچ گونه افزایش حقوقی برای هیچ کس نگذارید و قیمت ها را ثابت نگه دارید. هزینه ها را ثابت نگه دارید. با افزایش حقوق ها قیمت حمل و نقل و تاکسی و ... و نخود و لوبیا و لبنیات و گوشت و ... اجاره خانه و ...همه چیز آن قدر افزایش می یابد که این افزایش حقوق در واقع موجب سخت تر شدن زندگی همه می شود. چه کنیم که هر سال این موقع تن مان نلرزد؟؟؟؟؟
تحریم , انزوای جهانی , داشتن دوستهایی که از دشمن بدترند و مانند کفتار ما را به عنوان طعمه استفاده میکنند مانند روسیه و چین , ما قبل از اینکه کرونا بیاد قرنطینه جهانی بودیم و حالا دیگر هیچ !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
آفرین دقیقا موافقم
ازهمین چندوقت پیش بیش از30 درصدگرونی داشتیم..تااول سال آینهده به 60-70درصدمیرسه..خسته نباشیدبااین سیاستگذاریهاتون..بعدامیگن چراحجم نقدینگی اینقدرزیادشده که باعث تورم وگرونی؟
اگر مردم حافظه خوبی داشته باش که بعید می دونم . جریان سرکار گذاشتن پارسال هست .شگرد مسئولین همینه متاسفانه تا حالا هم گرفته
سایت محترم: حقوق های ۳ الی ۶میلیون تومانی افزایشی بسیادبیشتراز ۱۵درصدخواهندداشت؛ طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس. لطفادرتیترزدن دقت کاملی داشته باشید. ضمنا درخصوص اینکه افرایش حقوق هاموجب تورم میشود صددرصددروغه؛ چراکه درسال ۹۷یا۹۸حقوقهانهایتا۲۰درصد افزایش یافت ولی تورم درسالهای مذکور۳۰۰تا ۴۰۰درصد اتفاق افتاده است؛ افزایش دستمزدهادرایران هیچگاه موجب تورم نشده ونخواهدبود وحتی برعکس میباشد.
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
عزیز حالا میشه ۱۰۰۰ درصد
ای کاش این دولتمردان ونمایندگان عزیز یک مقداری هم به فکر کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی بودند ،چون تابحال هیچ سالی نشده بودجه ای برای کتابداران درنظر بگیرند مثل امثال که قرار است حقوق ها تا ۵۰ درصد اضافه بشه ،به کتابداران نهاد کتابخانه گفتند این طرح شامل حال شما نمی شود چون دولت وجلس برای کتابداران بودجه نداده .به خدا قسم من خودم در قیامت یقه همه اینها را می گیرم .
پاسخ ها
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
واقعا به جامعه کتابداران با دادن بودجه کم ظلم بزرگی میشه.
۱۵ درصد تا ۵۰ درصد افزایش از اون طرف اضافه کار و ماموریت و غیره کاهش یا حذف . منابع این افزایش ها کجا هستن؟
حقوق کارکنان دولت با بخشنامه افزایش حقوق فصل ده که اسفند ماه اجرا میشود سال اینده دوبرابر میشود وفقط سر بازنشستگان کلاه میرود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
شما دعا کن اجرا بشه . سهم ما هم نشد عیب نداره
همش وعده سر خرمنه
من از مجلس دهم وسازمان برنامه رضایت ندارم جون این دو نهاد حق لایه میانی حقوق بگیران وبازنشستگان را ضایع کرده اند یعنی حق الناس کرده انددر زمان قدیم افزایش حقوق با سنوات کار ومدرک تحصیلی متناسب بود و به بازنشستگان هم متناسب با دو عامل بالا حقوق می دادند. اما. اما الان کسی که پارتی دارد وحتی دوسال اخر مدیر یا وزیر یا وکیل می شود حقوق او بر مبنای دوسال اخر محاسبه می شود یعنی 28 سال با مبنای کم کسورات پرداخت کرده ولی الان بالای 10 ملیون حقوق می گیرد وافزایش او1/5 ملیون می شود وکسانی که بامدرک پایین وسنوات کم باز نشسته شده اند 50 درصد جایزه می گیرند وافسوس کسانی که بیش از سی سال کسورات داده اند با مدرک بالا باید حرص بخورند. باین می گویند عدالت.کسی نیست که بااو درد دل بکنیم.پایان
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
:تو ایران باید یا
پول داشته باشی یا پر رو باشی و یا پارتی
دیگه هرچی به درگاه خدا ناله ونفرین میکنیم هم فایده نداره اخه چرا زورتون به بازنشسته ها میرسه چون اهرم فشاری دستشون نیست حتما؟طرح رتبه بندی معلمان رو جوری انجام دادن که به بازنشسته ها چیزی نخوره.
هر سال بدتر خواهد شد...چون مملکت بی برنامه و بی نظمه توقعی نمیشه داشت...
شما همون 15% رو اضاف بکنین 50% برا خودتون که خیلی زحمت کشین و وظیفه شناس
اونی که حقوق تعین می‌کنه ۲.۸۰۰هزار بیاد من ماهی ۳.۸۰۰هزار بدم میتاجرم باشه بچه هم داشته باشه هم وزنه خودش بدهکار باشه سال تا سال با یه دست لباس بچرخه ببینم چطور میتونه زندگیشو اداره کنه بابا جمع کنید خودتونو شما ملتو خر فرض میکنید واقعیت تو عمل معلوم میشه آقایون مسئول تو رو خدا از خواب بیدار بشید دل بسوزونید واسه ما بد بخت بیچاره هایه کارگر که تو این مملکت از همه بیشتر کار میکنیم کار آمد تریم و از همه کمتر حقوق میگیریم یعنی یه حقوق بخور نمیر
اگر به حقوق های امسال ۱۵ درصد اضذفه میشد یک حداقل بگیر با حقوق یک ونیم میلیون حقوقش دویست وبیست وپجهزار تومان اضافه میشد
حالا اونایی که کارمند دولت نیستند .به زور شکم زن وبچه شون رو سیر میکنند اونا چیکار کنند.چه تدبیری!چه امیدی!
افزایش حقوق شاغلین در سال ۱۳۹۹ بعلاوه افزایش اعمال شده اسفند ۱۳۹۸ حدود ۵۰ درصد است. افزایش حقوق بازنشستگان بالاتر از حداقل حقوق ۱۵ درصد است. تصمیم از این بهتر می شود ؟. حقوق بازنشستگان را نیز معادل افزایش اسفند شاغلین اضافه و حکم صادر کنید تا مشکلی نباشد. تا گفته ها با عمل یکسان شود.
سلام. مگه دوسال قبل نیز همین کمیسیون افزایش پلکانی حقوقها را تصویب نکرد؟ ولی در عمل آقای نوبخت کارخودش را کرد و برای مصوبه مجلس پشیزی قائل نشد. مطمئن باشید امسال هم حرف حرفه نوبخت هست. همان ۱۵درصد را برای همه میزنه. این پیش بینی منو تا چندماه آینده خواهید دید.
افزايش حقوق كاردرستي نيست بايدفكر كنترل تورم وقيمتهابود
من کارمندتبصره ۴شبکه بهداشتم ۵۰ درصدافزایش حقوق روبرای مانزدن فقط الکی حرف میزنن ک کسانی ک حقوقشون کم افزایش پیدامیکنه حقوق من ۲تومن بیشترنیست دراین تورم وگرانی خودشون میتونن زندگی کنن بادوتومن
باسلام. اول دولت و مجلس باید یکسان سازی حقوق انجام بدن.الان بطور مثال شرکت نفت صورت نگرفته.کارمندان نفت یکبار 15درصد دولت زیاد میکنند میگیرن یکبار هم شایستگی میگیرن و اونجا هم از8تا11درصد دوباره حقوقشون زیاد میشه. ابن اضافات تو همه اتنخاب حقوق افزايش میشه مثل دوری مسافت. حق کارگاهی.ایثارگری.حق جذب و غیره که وقتی حقوق70درصد اینا چون قدیمی هستن و نفت جذب نداشته بالای17م حقوق میگیرن. 20درصد اینا به سقف حقوق اعلام شده28م رسيدن. ایا این عدالت اجتماعی است. ایا اینان با ماکه تو این تورم زندگی میکنیم فرق دارن. تو همون وزارت کارگران و قراردی های نخبه ای هستن بار مسئوليت رو دوش اونهاست ولی با حقوق3تا4میلیون دربافتی زندگی میکنند.لطفا انعكاس دهید. باتشکر
این مبالغ که به ما میدن حق شهروندی و پول نفت و معادن هست که بایست به همه ی اقشار هم بدهند
"حقوق "به هیچ کسی تا به حال پرداخت نشده وگرنه هیچ کارمندی نباید بابت خانه و پس انداز دغدغه ای داشته باشه
دستتون درد نکنه هرچقدر زیاد کردید..ما ک از حقوق دریافتی راضی هستیم چون اندازه دریافتیم چاله کندم و خودم رو مقروض دنیا و عالم و آدم نکردم و نمی کنم.. خرچی دارم همونه و خودمو دردسر نمیندازم و روانمو داغون نمیکنم.. اونی هست میخورم و بی بدهی حتی شده نون خالی .. والسلام..
اینکه نطام بودجه بندی وبودجه ریزی در کشور ما بلاحظ شرایط تحریم متمایز از سایر کشورهاست مطلبی درست اما نوع نگاه به مدیریت بخش اقتصادی وجریان اعمال مدریت درآن بشکل کنونی وعدم انتطام در عرضه وتقاصا ورفع بروکراسیهای وزد بندها ولابی های منفغت جویانه در وضع قوانین اقتصادی اعم از واردات وصادرات وکاربردی نکردن حذف موانع تولید واصلاح فرایندها ومقررات مناطق آزاد گمرکات وجهت گیری منابع وتسهیلات به طرف تولید واقتصاد دانش بنیان ونطام نوین کنترلی بروزمبتنی بر تعارص منافع وحذف نمودن زنجیره مخرب وتورم زای واسطه گیریها وسوداگری ودلالی وتنطیم وتعریف نطام جامعه مالیاتی وتدارک سامانه یکپارچه شفاف سازی واطلاعات افتصادی ودرامدی وهزینه ای به سامان نمی رسد
چرا مجلس برای بازنشستگان تآمین اجتماعی فکری نکرده وآن را به وزارت تعاون واگذار کرده ( لشکری وکشوری غیر از تآمین اجتماعی ) این کجاش عدالته
ما کارمندان باید هوا بخوریم 1500 حقوق میگیرم 1200 اجاره میدیم 100 تومان آب و برق وگاز . 100 تومان کرایه اتوبوس ومترو موندم چیکار کنم والا .صاحب کارم ماهی 200 تا 300 میلیون درآمد داره اما دلش نمیاد حقوق ها رو زیاد کنه .دستش میلرزه .کاش حداقل دولت و مجلس بفکر ما باشه
موضوع اینه که حقوق ها کمه و نمی شه با آن زندگی کرد و باید فکر اساسی برای معیشت و رفاه مردم بکنید.
همش بعید
خدا ازتون بگیره من بازنشسته هستم مزه گوشت قرمز فراموش کردیم
جرا دولت برای اینکه از دادن حقوق و مزایا معادل با کارکنان رسمی برای تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی اقدام نمی کند.
تصویب همه این مخارج کاری نداره.
خدایا بی چاره بازنشستگان نظامی. چه خاکی بر سر کنند. شاغلین پارسال دو بار افزایش داشتند ولی بیچاره بازنشستگان فقطکمتر از 15 درصد. به کی شکایت کنیم. الان افسر جزء حقوقش با یک سرهنگ باز نشسته یکی شدا این عدالته. اضافه کاری شاغلین از حقوق بازنشسته ها بیشتره چرا. دفتر نظامی حضرت آقا فکری کنه. تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
تو برو حقت را بگیر با حسودی کردن حقوقت اضافه نمیشه
درود *اینکه حقوق بازنشستگی باید طبق مدرک تحصیلی . مدت خدمت .ومنطقه خدمت و...باشد پس چرا بعضی با ده سال پرداخت بیمه و مدرک پایین ابتدایی وهیچ گونه مسوولیتی شعار هماهنگی و یکسان شدن حقوق ها را دارند .یعنی قانون هیچ .بازنشسته کشوری که با مدرک فوق لیسانس و سی و پنج سال پرداخت حق بیمه . خدمت در مناطق محروم .با کمترین دریافتی نزدیک به حداقل دریافتی را دارند چکار کنند .
هر کارمندی زیر شش میلیون حقوق بگیره زیر خط فقر زندگی میکنه، چاپ کنید لطفا
چ کارکنیم مملکت صاحب نداره کارگرهم ارزش نداره
از این افزایش اسفند 98 و افزایش سال 99 برای کارکنان دولت چی گیره بازنشسته ها میاد
بعد این همه سال نتونستن یه فرمول درصدی درست بدست بیارن
متاسفانه کسانیکه درآموزش وپرورش دوم مهربازنشست می شوندرتبه بندی شامل می شودوکسی که یکم مهربعداز30سال شامل نمیشودآیا شمابه این می گوییدعدالت
افزایش سال 99روش وواریزنشده مجلس برای سال آینده مصوب مکندهمان قنون های تصویب شده اجراگرددبهترنیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی