بازدید 7130
۱

وزیر خارجه انگلیس راهی ریاض شد

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه سفرش به خاورمیانه، بامداد چهارشنبه آنکارا را به مقصد ریاض ترک کرد تا در دیدار با مقام‌های سعودی پیرامون بحران انسانی در یمن و تحولات منطقه رایزنی کند.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱ 04 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از وزارت امورخارجه انگلیس، دومینیک راب در این سفر دو روزه قرار است با رهبران رژیم سعودی و همتایان خود از جمله «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه و «مساعد العیبان» مشاور امنیت ملی عربستان دیدار کند.

دیدار با «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی یمن از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به ریاض عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، راب به تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری صلح در یمن ادامه داده و سعی خواهد کرد تا از این فرصت برای راه حل سیاسی در یمن استفاده کند.

وی پیش از انجام این سفر به خبرنگاران گفت: عربستان یکی از شرکای تجاری نزدیک ما به شمار می رود.

راب با تکرار این ادعا که ریاض نقش مهمی در تامین امنیت انگلیس ایفا می‌کند، خواستار مشارکت نزدیک‌تر این کشور برای مقابله با بحران یمن و تروریسم شد. او همچنین بر لزوم اصلاحات حقوق بشری در عربستان تاکید کرد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

این اولین سفر وزیر امور خارجه انگلیس به خاورمیانه پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا به شمار می رود.

او بامداد دوشنبه راهی مسقط شد و در آنجا با شاه و وزیر امور خارجه عمان ملاقات و درباره تحولات منطقه و مسائل روابط روابط دوجانبه رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس سپس راهی آنکارا شد تا با همتای ترک خود درباره تنش‌ها میان این کشور و سوریه گفت وگو کند. وی ضمن اعلام حمایت از ترکیه خواستار آتش بس فوری و پایدار در سوریه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آیا انگلیس میتواند یک میانجی بین ایران و عربستان باشد ؟ آیا رفتار انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا تغییر کرده است ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار