بازدید 10521

اعدام قریب‌الوقوع ۵ جوان سعودی

یک سازمان حقوقی اروپایی از اعدام قریب‌الوقوع ۵ جوان سعودی خبر داد که چند سال پیش و در کودکی بازداشت شده بودند.
کد خبر: ۹۶۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 03 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از العالم، یک سازمان حقوقی اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان عربستان سعودی ۵ شهروند جوان این کشور را به زودی اعدام خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: اتهامات این ۵ جوان مربوط به دوره‌ی کودکی آنها و حوادث سال ۲۰۱۱ القطیف در شرق عربستان است.

این سازمان غیر دولتی فعال در آلمان در اظهاراتی به فرانس ۲۴ گفت: دادستان کل خواهان اشد مجازات برای این جوانان شد این در حالی است که ریاض دستکم ۱۰ کودک را اعدام کرده است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: سن این جوانان در زمان بازداشت را ۹ سال اعلام کرد. این سازمان، زمانی به این مساله توجه نشان داد که لایحه دفاعیه به دادستانی کل برای اعدام در جلسه ۱۹ ژانویه ارائه شد.

«عادل السعید» معاون رئیس این سازمان گفت: در عربستان دادخواست‌های مرسوم در دادگاه‌ها وجود ندارد و بلکه فقط از طریق تحویل دفاعیه‌های مکتوب است.

این سازمان در راستای افزایش مجازات اعدام در عربستان، از دادستانی کل خواست برای این ۵ کودک (أحمد عبدالواحد الفرج – علی‌محمد آل بطی – محمدحسین آل نمر – علی‌حسن الفرج – محمد عصام الفرج)، حد محاربه را انجام دهد که در قالب محاکمه‌ای گروهی و غیر علنی برای ۸ نفر در دادگاه جنایی تخصصی است.

این سازمان افزود: محمد عصام الفرج متولد ۲۵ فوریه ۲۰۰۲ متهم به شرکت در تشییع یکی از قربانیان کشتار غیر قانونی عربستان توسط نیروهای ویژه عربستان در استان القطیف در سال ۲۰۱۲ شده، وی در آن زمان ۹ سال داشت.

احمد الفرج متولد ۲۲ مارس ۱۹۹۹ و علی ال بطی متولد ۱۴ آوریل ۱۹۹۹ متهم به داشتن رابطه با افراد تحت تعقیب، آن زمان ۱۳ سال داشتند، محمد آل نمر متولد ۱۷ فوریه ۱۹۹۸ نیز متهم به مشارکت در مراسم تشییع یکی از قربانیان کشتار غیر قانونی است که آن زمان ۱۴ سال داشت.

این سازمان افزود: از زمان بازداشت آنها پیش از دو سال پیش، شرایط وحشتناکی گذراندند از جمله بازداشت طولانی مدت بدون مراجعه به دادگاه، حبس انفرادی و محرومیت از داشتن وکیل، شکنجه و دیگر رفتارهای غیرانسانی و خفت بار.

در همین راستا، این سازمان در حال حاضر خبر اعدام ۳ جوان دیگر علی آل نمر، عبدالله الزاهر، داوود المرهون را دریافت کرد که در کودکی در مسائل مربوط به تظاهرات بازداشت شدند.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی