بازدید 8191
۱

ضدعفونی روزانه قطارهای مترو تهران

روسای ستاد مقابله با کرونا و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از روند یکی از نوبت های ضدعفونی قطارهای متروی تهران برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بازدید کردند .
کد خبر: ۹۶۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 03 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران به همراه نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه و کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور در پایانه مترو صادقیه از روند یکی از نوبت های ضدعفونی قطارهای متروی تهران برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در حاشیه این بازدید گفت: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا, قطارها حداقل سه بار در روز, نظافت و ضدعفونی می شوند و به صورت ضدعفونی شده در مسیر قرار می گیرند.

فرنوش نوبخت افزود: همه تجهیزات قطارها و مواردی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله پله برقی ها، هندریل ها و گیت های مسافری نظافت و ضدعفونی می شوند.
وی ادامه داد: مدت زمان کار هواسازها افزایش یافته است تا بتوانیم از انتشار آلودگی جلوگیری کنیم.

نوبخت اضافه کرد: هم به فکر سلامت مسافران و هم کارکنان هستیم تا بتوانیم خدمات رسانی را به صورت پایدار انجام دهیم.
وی با تشکر از کمک وزارت بهداشت، گفت: در زمینه تامین ماسک برای کارکنان، محدودیت هایی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

نوبخت افزود: در برخی خطوط که فاصله زمانی رسیدن قطارها، بیشتر است برای هر حرکت قطار، نظافت و ضدعفونی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: روند ضدعفونی کردن قطارها تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، اوضاع را عادی اعلام کند ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: اطلاع رسانی, آموزش و فرهنگ مقابله با کرونا ویروس در داخل قطارها انجام می شود.

نوبخت با اشاره به اینکه تعداد مسافران قطارهای شهری به حدود یک سوم کاهش یافته است, افزود: تا پیش از این, حدود یک میلیون و 800 هزار مسافر در روز داشتیم اما اکنون این رقم به حدود 800 هزار مسافر کاهش یافته است اما تعداد قطارها و سرفاصله قطارها مانند قبل است و با ظرفیت پیشین، مشغول به کار هستند زیرا این کار از تراکم مسافر پیشگیری می کند.
وی تاکید کرد: تا ریشه کن کردن ویروس کرونا به این روند ادامه خواهیم داد.

نوبخت از مسافران خواست که باور کنند ضدعفونی ها در حال انجام است.
وی ادامه داد: مسافرانی که وارد شبکه مترو می شوند از سطح خیابان و دیگر نقاط وارد مترو می شوند و این گونه نیست که هر مسافری که حالش در مترو به هم خورد, علتش آلودگی واگن های مترو باشد بلکه ممکن است از بیرون از واگن های مترو و از قبل, مشکلی برای او ایجاد شده باشد.

نوبخت از مردم خواست، اگر مسافری حالش بد شد از او فیلم نگیرند و پخش نکنند.
وی افزود: از مسافران می خواهیم از دستفروشان، خرید نکنند زیرا نمی توانیم تضمین کنیم اقلامی که می فروشند ناقل کروناویروس است یا خیر.

دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران نیز در حاشیه برنامه ضدعفونی کردن متروی شهری تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما، با تشکر از این اقدام مسئولان متروی شهری تهران گفت: این ضدعفونی بر اساس استاندارد ها، پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه ضدعفونی کردن اتاق ها و واگن ها و دیگر وسایل موجود در قطارها انجام می شود.
وی ادامه داد: نظارت های لازم بر نحوه ضدعفونی کردن، انجام می شود.

رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: شهرداری تهران در ارتباط با مسائل حمل و نقل عمومی به فکر سلامت کارکنان و مسافران است تا خطری آنها را تهدید نکند.
وی افزود: بر اساس دستورات وزارت بهداشت، مردم تا آنجایی که می توانند از تجمعات پرهیز و از مترو و اتوبوس، کمتر استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ما نفهمیدیم، یه روز یکی از این مسئولین میگه مواد ضدعفونی تموم شده یکی هم مثل شما خبر می زنه که آره هر روز ضدعفونی میشه.....حداقل یه کم هماهنگ باشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی