بازدید 7098
۱

با وجود درخواست ۲۳ صنف، تولید فیلم‌ها و سریال‌ها ادامه دارد!

این وضعیت باعث شده که ۲۳ صنف سینما با امضای نامه‌ای مشترک از هیات مدیره خانه سینما بخواهند تا پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شوند؛ نامه‌ای که البته باید به سازمان سینمایی و سازمان صداوسیما نگارش می‌شد، چون مدیریت خانه سینما قدرت اجرایی برای تعطیلی کلیه پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ندارد
کد خبر: ۹۶۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 02 March 2020

با وجود درخواست 23 صنف، تولید فیلم‌ها و سریال‌ها ادامه دارد!پس از هشدارهای برخی سینماگران و گزارش «تابناک» درباره اجتماع‌های پرتراکم در پشت صحنه تولیدات فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به عنوان وضعیت اجتناب ناپذیر در عرصه تولید و ریسک بالای چنین فضاهایی در ابتلای به کرونا، ۲۳ صنف سینمایی خواستار توقف تولید فیلم‌ها و سریال‌ها تا زمان کنترل این بیماری تازه شدند اما با وجود این درخواست‌ها، تولید فیلم‌ها و سریال‌ها تداوم دارد؛ وضعیتی که نیازمند مداخله مستقیم سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی است.

به گزارش «تابناک»؛ پشت صحنه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و محصولات شبکه نمایش خانگی به شکل اجتناب ناپذیری با حضور انبوهی از هنرمندان و تکنیسین‌ها همراه است؛ فیلمبردار، صدابردار، نورپرداز و کارگردان به همراه دستیاران‌شان بالاجبار در پشت دوربین حضور دارند و به این گروه طراح صحنه و لباس و دستیاران‌شان، گریمور و دستیارانش و... افزوده می‌شوند که مجموعه این عوامل در پشت صحنه گاهی تا سی نفر در سر صحنه و ده‌ها تن در اتاق‌های مجاور همراه می‌شود که به آماده سازی گریم و لباس و... مشغول هستند.

بنابراین صحنه‌های تولید فیلم‌ها و سریال که در بسیاری از اوقات فضاهای بسته‌ای است، از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است که بستر مناسبی برای انتقال و ابتلای به بیماری چون کروناست. با وجود این، هنوز بسیاری از پروژه‌های سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی متوقف نشده و برخی تهیه کننده‌ها بر لزوم حضور عوامل در سر صحنه و تداوم فیلمبرداری تاکید دارند و عوامل نیز با توجه به قرارداد و خسارات تعبیه شده در آن و در نظر گرفته نشدنِ چنین شرایط بی‌سابقه‌ای، راهی برای گریز ندارند و مجبور به حضور در سر صحنه هستند.

با وجود درخواست 23 صنف، تولید فیلم‌ها و سریال‌ها ادامه دارد!

در همین راستا، خانه سینما در اقدامی مهم و قابل توجه، پیشنهاد کرده پیش تولید و تولید سریال‌ها متوقف شود و با توجه به مباحث مالی، در این زمینه رویکرد الزام آور در پیش نگرفته است، حال آنکه انتظار می‌رفت سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی راساً ورود کرده و ضبط فیلم‌ها و سریال‌ها را برای حفظ عوامل سینما متوقف کنند. «تابناک» نیز در گزارشی خواستار مداخله مستقیم سازمان سینمایی و سازمان صداوسیما به عنوان متولیان حاکمیتی برای جلوگیری از تداوم تولید در چنین شرایط پرخطری شدند؛ اما این توصیه‌ها به اقدام عملی منتهی نشد.

این وضعیت باعث شده ۲۳ صنف سینما با امضای نامه‌ای مشترک، از هیات مدیره خانه سینما بخواهند تا پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شوند؛ نامه‌ای که البته باید به سازمان سینمایی و سازمان صداوسیما نگارش می‌شد، چون مدیریت خانه سینما قدرت اجرایی برای تعطیلی کلیه پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ندارد و طبیعی بود که شماری از تهیه کنندگان و کارگردان‌ها با این توصیه همراهی نمی‌کنند و حتی برخی از آنها در روزهای اخیر تصاویر متعددی از پروژه‌های در حال تولیدات‌شان را با افتخار در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند!

در نامه ۲۳ صنف سینمای ایران چنین آمده است: «اکنون که هجوم گسترده و فزاینده بیماری کرونا، عموم مردم این سرزمین را مورد تهدید جدی قرار داده است و احتمال سرایت و پراکندگی آن در تمامی اجتماعات به شدت بالاست، ضمن حمایت از پیشنهاد خانه سینما و قدردانی از همراهی گروهی از تهیه‌کنندگان محترم با پیشنهاد تعطیلی موقت پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در حال تولید، با توجه به عدم توجه تعدادی از پروژه‌ها و مبادرت آنها به ادامه فیلمبرداری، ضرورت دارد به منظور جلوگیری از اشاعه این بیماری و حفظ سلامتی دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون، تمهیدات و اقدامات موثرتر در جهت اجرایی شدن این درخواست به کار گرفته شود.

در این راستا پیشنهاد می‌شود جهت توقف سریع فیلمبرداری تمامی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی قبل از هر اتفاق ناخوشایندی در اسرع وقت هماهنگی لازم با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (به عنوان تنها مرجع تصمیم‌گیرنده) صورت گرفته و پیگیری مداوم نسبت به اقدام موثر آن ستاد انجام پذیرد»؛ نامه‌ای که انتظار می‌رود با اقدام عاجل سازمان سینمایی و سازمان صداوسیما همراه و از سلامت اهالی هنر نیز همچون دیگر اقشار در چنین مقطعی تا حد ممکن حفاظت شود و منفعت‌طلبی برخی تهیه کنندگان، امنیت سلامت سینماگران را به خطر نیندازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پول آقا....... پوووووول
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل