بازدید 15786
۵

چند نکته جالب از الکلاسیکو دیشب رئال و بارسلونا

تیبو کورتوا در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل بارسلونا در فصل جاری لالیگا، کلین شیت کرد. این چهارمین فصلی است که بارسلونا موفق به گشودن دروازه رئال مادرید در لالیگا نمی‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 02 March 2020

در جریان برد ۲-۰ رئال مادرید مقابل بارسلونا در هفته بیست و ششم لالیگا، لوس بلانکوس باز هم موفق شد در جدال‌های رودررو مقابل بارسلونا در لالیگا پیشی بگیرد. نکات آماری جالب این دیدار به شرح ذیل است:

تعداد برد‌های رئال مادرید در مصاف‌های رودررو در لالیگا بیشتر از بارسلونا شد. رئال مادرید ۷۳ برد و بارسلونا ۷۲ برد کسب کرده اند، در ۱۸۰ مصاف دو تیم در لالیگا کسب کرده اند و ۳۵ مسابقه نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. نکته جالب اینکه هر دو تیم ۲۸۸ گل وارد دروازه حریف کرده اند.

رئال مادرید اولین برد خانگی خود در ال کلاسیکو در لالیگا را از ۲۵ اکتبر ۲۰۱۴ را کسب کرد. در آن دیدار شاگردان آنچلوتی با برد ۳-۱ زمین را ترک کرده بودند.

زین الدین زیدان برای ۱۹۸ مین بار به عنوان مربی بر روی نیمکت رئال مادرید نشست و از لئوبین هاکر (۱۹۷) پیشی گرفت. فقط مونیوز (۶۰۵) و ویسنته دل بوسکه (۲۴۶) تعداد بازی‌های بیشتری را بر روی نیمکت رئال مادرید نشسته اند.

لیونل مسی برای چهل و سومین بار در ال کلاسیکو حاضر شد تا در تاریخ بارسلونا رکورددار باشد. سرخیو راموس با ۴۴ بازی در ال کلاسیکو رکورددار است.

لیونل مسی و سرخیو راموس برای ۲۷ مین بار در دو باشگاه ثابت در لالیگا رودرروی یکدیگر ایستادند تا پس از ایریبار و پیری (۲۸) در تاریخ لالیگا رکورددار باشند. ژاوی و ایکر کاسیاس (۲۶) در جایگاه سوم قرار دارند.

لیونل مسی با حضور در دیدار مقابل رئال مادرید برای بیست و هفتمین بار در لالیگا مقابل این تیم ایستاد، تا در کنار والنسیا و اتلتیکو مادرید بیش از هر تیمی مقابل رئال مادرید بازی کرده باشد.

وینیسیوس جونیور با ۱۹ سال و ۲۳۳ روز سن به جوانترین گلزن ال کلاسیکو در لالیگا در قرن بیست و یکم بدل شد و رکورد مسی را شکست.

وینیسیوس جونیور با ۱۹ سال و ۲۳۳ روز سن، اولین بازیکن نوجوانی است که از ۱۰ مارس ۲۰۰۷ موفق به گلزنی در ال کلاسیکو می‌شود. لیونل مسی در آن تاریخ با ۱۹ سال و ۲۵۹ روز سن در جریان تساوی ۳-۳ در نیوکمپ، هت تریک کرده بود.

ماریانو دیاز ۵۰ ثانیه پس از ورودش به میدان برای رئال مادرید گلزنی کرد، تا به سریع‌ترین بازیکن تعویضی ال کلاسیکو در لالیگا و در قرن بیست و یکم بدل شود که موفق به گلزنی می‌شود.

لیونل مسی برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ (۸ بازی)، در ۷ دیدار متوالی خارج از خانه در تمامی رقابت‌ها در زمینه گلزنی ناکام مانده است.

از زمان جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، لیونل مسی در پنج ال کلاسیکو موفق به گشودن دروازه رئال مادرید نشده و فقط یک پاس گل داده است.

کاسمیرو موفق شد به صدمین برد خود در لالیگا دست یابد. وی در ۱۴۴ بازی در این رقابت‌ها ۱۰۰ برد، ۲۲ تساوی و ۲۲ شکست کسب کرده است. ۲ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست نیز در ال کلاسیکو نصیب وی شده است.

تونی کروس در جریان دیدار مقابل بارسلونا فقط یک پاس اشتباه داد و ۹۸.۵ درصد از ۶۵ پاس وی به هدف رسید. گل اول رئال مادرید با پاس وی به ثمر رسید.

کریم بنزما برای پانصدمین بار برای رئال مادرید به میدان رفت. وی چهاردهمین بازیکنی (سومین بازیکن خارجی) است که این تعداد بازی را با پیراهن لوس بلانکوس انجام داده است. فقط روبرتو کارلوس (۵۲۷) و مارسلو (۵۰۴) در میان بازیکنان خارجی از وی بیشتر بازی انجام داده اند.

ایسکو برای سیصدمین بار برای رئال مادرید به میدان رفت. ۲۰۰ مسابقه در لالیگا، ۲۷ بازی در کوپا دل ری، ۴ بازی در سوپرجام اسپانیا، ۵۹ باری در لیگ قهرمانان اروپا، ۴ بازی در سوپرجام اروپا و ۶ بازی در جام باشگاه‌های جهان در کارنامه وی دیده می‌شود.

تیبو کورتوا در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل بارسلونا در فصل جاری لالیگا، کلین شیت کرد. این چهارمین فصلی است که بارسلونا موفق به گشودن دروازه رئال مادرید در لالیگا نمی‌شود. در فصول ۱۹۳۵/۳۶ (با دروازه بانی آلبرتی)، ۱۹۵۷/۵۸ (با دروازه بانی دومینگز و خوانیتو آلونسو) و ۱۹۷۴/۷۵ (با دروازه بانی مایکل آنجلو) رئال مادرید موفق به ثبت کلین شیت در ال کلاسیکو شده بود.

چند نکته جالب از الکلاسیکو دیشب رئال و بارسا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فوتبال زیبایی بود.خداییش لذت فوتبال دیدن را بردم. اینها بازی میکنند تیم های داخل کشورم بازی میکنند
خوب حالا که چی ؟ چرا چهارتا آمار درست و حسابی از ایران نمیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
تیم شموشک نوشهر در دیدارهای رودرو رو با قشقایی شیراز تنها یک گل به ثمر رسانده است و گل و گهر سیرجان تا دقیقه ده مسابقات خود تنها دو بار دروازه اش باز شده است. اینهم آمار درست وحسابی از ایران
با این آمارا یاد عادل افتادم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
عادل محبوب بود تا اینکه در سایت خود یک تسلیت سیاسی داد نه مردمی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر