بازدید 6170

جانسون مذاکرات تجاری با آمریکا را دشوار خواند

نخست وزیر انگلیس در آستانه آغاز مذاکرات تجاری پسابرگزیت با آمریکا که منافع آن قرار است خسارت اقتصادی ناشی از برگزیت را جبران کند به طرف آمریکایی هشدار داد؛ ما از بهترین مذاکره‌کنندگان در حوزه کسب و کار برخورداریم و مذاکرات دشواری در راه خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸ 02 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، معامله تجاری پسابرگزیت با آمریکا اقتصاد این کشور را ۳.۴ میلیارد پوند تقویت می‌کند و در کل به نفع کشور به ویژه اسکاتلند، شمال شرق و مرکز انگلیس خواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید سازمان بهداشت ملی انگلیس که مردم این کشور روی آن حساس هستند، به شرکت‌های آمریکایی واگذار نخواهد شد. همچنین با توجه به اینکه آمریکا در حوزه مواد غذایی از استانداردهایی برخوردار است که با معیارهای انگلیسی هم‌خوانی ندارد، تغییری در این زمینه هم رخ نخواهد داد.

بیانیه یادشده حاکی است که تولید کنندگان مواد غذایی، نوشیدنی و صنعت خودروسازی بیشترین سود از معامله انگلیس با آمریکا را خواهند برد.

مذاکرات ۲ طرف قرار است ظرف چند روز آینده آغاز و محل جلسات بین انگلیس و آمریکا تقسیم خواهد شد.

بر خلاف مهلت تعیین شده برای مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا که دولت لندن اصرار دارد تا پایان سال جاری به نتیجه برسد، ضرب الاجلی برای مذاکره با آمریکا مشخص نشده است.

مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا از امروز (دوشنبه) در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز خواهد شد. انگلیس که ماه میلادی گذشته رسما از اتحادیه اروپا خارج شد تا پایان امسال در چارچوب دوره موسوم به گذار تابع قوانین اتحادیه اروپاست. اگر ۲ طرف در مدت باقی مانده به توافق برسند، همکاری فی مابین در قالب جدیدی ادامه خواهد یافت در غیر اینصورت تمام روابط چهار دهه گذشته از ابتدای سال آینده میلادی (۲۰۲۱) متوقف خواهد شد.

فرانسوا اوگریدی دبیرکل اتحادیه‌های کارگری انگلیس معتقد است که دولت جانسون به جای گرم گرفتن و تقویت مناسبات تجاری با آمریکا باید روی دست یابی به توافق خوب با اتحادیه اروپا متمرکز شود. وی هشدار داد که توافق نامناسب با آمریکا بخش‌های دولتی، زیست محیطی و استانداردهای غذایی کشور را تضعیف خواهد کرد.

یکی از مسائل مورد اختلاف، شست‌وشوی مرغ با کلر در ایالات متحده آمریکا است.

در این کشور شستن مرغ در آب با کلر فراوان قانونی است. تولیدکنندگان معتقدند که این اقدام از انتشار آلودگی میکروبی از دستگاه گوارش به گوشت جلوگیری می‌کند.

اما این اقدام از سال ۱۹۹۷ در اتحادیه اروپا ممنوع شد و تنها شست و شو با هوای سرد یا آب مجاز است.

اتحادیه اروپا و به تبع آن انگلیس معتقد هستند که شست و شو با کلر می‌تواند خطر بیماری‌های باکتریایی مانند سالمونلا را افزایش دهد.

سفیر ایالات متحده آمریکا، نگرانی‌های موجود درباره مصرف مرغ‌های شسته شده با آب کلر و همچنین گوشت گاو تغذیه شده با هورمون بی مورد خوانده و می‌گوید: این همان روشی است که کشاورزان اتحادیه اروپا برای سالم نگه داشتن میوه و سبزیجات استفاده می‌کردند.

با این حال اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس (NFU)، اعلام کرده که دولت این کشور نباید توافقنامه ایالات متحده آمریکا را که اجازه واردات غذای تولید شده به روش‌های غیرقانونی را می‌دهد، قبول کند.

آمارها نشان می‌دهد که آمریکا بعد از اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری انگلیس به‌شمار می‌رود.

براساس این گزارش، انگلیس در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۹ درصد به آمریکا صادرات و ۱۱ درصد واردات داشته است. در همان سال اتحادیه اروپا ۴۵ درصد کل صادرات و ۵۳ درصد کل واردات انگلیس را شامل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار