بازدید 9183
۶

ذخیره کافی کیت تشخیص کرونا در ایران

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه هفت تیم مختلف برای تشخیص ویروس کرونا تشکیل شده است، گفت: اکنون با ظرفیت هفت برابر، می‌توانیم هر روز ۱۲۰۰ نمونه را در انستیتو پاستور بپذیریم.
کد خبر: ۹۶۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 01 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دکتر علیرضا بیگلری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به قدمت صدساله انستیتو پاستور ایران افزود: این انستیتو در امتداد رسالت‌های خود در مبارزه با بیماری‌های مختلف مانند طاعون، پیش از شیوع بیماری «کرونا» در کشورمان، با خبر‌هایی که از چین داشتیم آمادگی خود را اعلام کرد که وارد فاز مطالعاتی شود و در این مدت توانست با طراحی روش‌های تشخیص مناسب کشورمان، آمادگی کامل را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات زیاد، در همان روز‌های نخست پیدا شدن این بیماری در کشورمان، کاملا به اوضاع مسلط بودیم و با توجه به اینکه در انستیتو پاستور ایران زمینه افزایش تست‌های مورد پذیرش را داشتیم بیش از ۲۰ آزمایشگاه توسط این انستیتو در مناطق مختلف کشور ایجاد شد.

دکتر بیگلری افزود: تا پیش از اینکه، کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص بیماری «کرونا» برسند، آموزش آزمایشگاه‌های مختلف را در کشور انجام و توان پذیرش نمونه‌ها را در انستیتو پاستور افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه کیت‌های فعلی تشخیص ویروس کرونا از کشور‌های دیگر به ما می‌رسند، اضافه کرد: فناوران کشورمان، آمادگی برای ساخت این کیت‌ها را اعلام کردند و چندین فناور وارد عرصه شدند و کیت‌هایی را ساختند و منتظر تایید هستند تا به تولید انبوه برسانند.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: در قسمت کیت، خوشبختانه تا ماه‌های آینده، ذخیره کافی داریم و می‌توانیم به بیماران بستری، این خدمت تشخیص را ارائه کنیم.

آقای بیگلری افزود: براساس اصول علمی، آزمایش بیماری کرونا فقط به کسانی مربوط می‌شود که علائم این بیماری را دارند و در بیمارستان بستری هستند و به هیچ عنوان، گرفتن آزمایش برای افرادی که سرپایی هستند و حال عمومی خوب دارند در هیچ کشوری توصیه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: زمانی هم که علائم بیماری رفع می‌شود و بیمار از بیمارستان مرخص می‌شود، نیازی به آزمایش مجدد نداریم.

دکتر بیگلری ادامه داد: افرادی که در خانواده خود با بیمار کرونایی در تماس هستند اگر حال عمومی و علائم بالینی آن‌ها دال بر این بود که نیاز به آزمایش دارند، پزشکان درخواست آزمایش آن‌ها را انجام می‌دهند.

مدیر بخش ایزوله و قرنطینه بیمارستان مسیح دانشوری هم با حضور در این برنامه گفت: در مدت ۴۸ ساعت، همه بیماران غیر کرونایی از بیمارستان مسیح دانشوری ترخیص شدند و ظاهر بخش‌ها هم برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شد.

دکتر محمدرضا هاشمیان افزود: تجهیزات و داروی لازم به اندازه کافی وجود دارد و علاوه بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مردم هم کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه، همه مشکلات با مدیریت درست، قابل برطرف شدن است ادامه داد: کارکنان بیمارستان مسیح دانشوری روحیه لازم را دارند و همه در حال کار هستند.

مدیر بخش ایزوله و قرنطینه بیمارستان مسیح دانشوری همچنین گفت: برخی از پزشکان و پرستاران، درگیر بیماری کرونا شدند.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه کشور گفت: ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا نیازی به بستری شدن ندارند.

آقای علی امیر سوادکوهی در ارتباط تصویری با استودیو گفتگوی ویژه خبری افزود: مبتلایان به ویروس کرونا در چین حدود ۸۰ هزار نفر می‌باشند و از این تعداد حدود ۸۰ درصد افراد دچار مشکل خاصی نمی‌شوند و حتی نیاز به بستری ندارند.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا در چین دارای علائمی همچون سرفه، آبریزش بینی، تب و درد‌های عضلانی هستند که در واقع در این موارد نیازی به بستری شدن ندارند، با این حال بهتر است که شناسایی شده و در وضع قرنطینه قرار بگیرند تا دیگران را آلوده نسازند.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۰ درصد باقیمانده باز هم حدود ۱۵ درصد نیازمند بستری در بخش‌های ویژه نیستند و می‌توان گفت در حقیقت فقط پنج درصد از مبتلایان در وضعیت حاد ریوی قرار دارند، اما باز هم از این تعداد دو یا سه درصد در خطر مرگ قرار دارند؛ پس کرونا ویروس، واقعاً قدرت کشندگی بالایی ندارد.

دکتر علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور رازی در استودیو گفت: در این ایام آنچه جالب است اینکه در میان کشور‌های همسایه هیچ یک قدرت تشخیص و شناسایی ژنوم این ویروس را ندارد و باعث افتخار است که ایران تنها کشوری است که اقدام به شناسایی این ویروس کرده است.

دکتر محمدرضا هاشمیان مدیر بخش ایزوله و قرنطینه بیمارستان دانشوری در سوی دیگر استودیو گفت: در میان نشانه‌های اولیه کرونا؛ شایع‌ترین علامت تب است و سردرد و سرفه‌های طولانی از علائم بعدی این بیماری می‌باشد.

وی ادامه داد: در کرونا برعکس آنفلوآنزا، خونریزی در دستگاه تنفسی مشاهده نشده است و روی هم رفته بیماری کرونا هم مانند آنفلوآنزا و ... کشنده است، اما مرگ در کرونا در بازه زمانی کوتاه تری در حال وقوع است.

دکتر هاشمیان تصریح کرد: تنگی نفس از نشانه‌هایی است که به محض رویت، فرد باید برای بستری شدن و رسیدگی اقدام کند. البته درست است که درمان قطعی برای کرونا فعلاً وجود ندارد، اما درمان ترکیبی در بیمارستان‌ها در حال اجراست.

دکتر سوادکوهی در ادامه ارتباط تلفنی با این برنامه در خصوص مرگ پرستار گیلانی در هفته گذشته گفت: این احتمال می‌رود که دلیل مرگ ایشان کرونا باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه، جو ترس پراکنده شده است، افزود: مردم باید ترس را کنار بگذارند، ورود کرونا به کشور حقیقت دارد و نمی‌توان از آن فرار کرد، اما ما در این ایام بیکار نبوده ایم و شرایطی یافتیم تا با آن زورآزمایی کنیم.

دکتر انوش دهنادی مقدم رئیس بیمارستان پورسینای استان گیلان در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: باید منتظر سیر صعودی کرونا در هفته‌های آینده باشیم.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده امکان بروز بیماری کرونا از سمت ناقلین ویروس وجود دارد ادامه داد: استان گیلان هم مانند سایر شهر‌های دیگر با کرونا، بیمارانی را داشت که در مراحل اولیه درمان، بهبود یافته و مرخص شدند و عده‌ای هم در بخش آی سی یو قرار گرفته و تحت مراقبتند و تعدادی هم از میان ما رفتند و فوت کردند.

دکتر محمدرضا هاشمیان مدیر بخش ایزوله و قرنطینه مسیح دانشوری در استودیو گفتگوی ویژه خبری گفت: با توجه به بحث سرعت بالای فراگیری بیماری کرونا، بیمارستان مسیح دانشوری امکان جذب و پذیرش بیماران دیگر مناطق را ندارد و بهتر است هر فرد در بخش یا منطقه خودش تحت درمان قرار گیرد، البته منعی برای مراجعه بیماران به بیمارستان مسیح دانشوری نیست.

دکتر بیگلری رئیس انستیتو پاستور کشور در سوی دیگر استودیو گفت: براساس بررسی‌ها، ژنوم ویروس کرونا در ایران کاملاًَ منطبق با ویروسی است که در ووهان چین شیوع یافت، اما در حال بررسی هستیم تا بدانیم طی زمان و شرایط آب و هوایی مختلف چه اتفاقی برای ویروس رخ خواهد داد.

آقای علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: طبق توافقات اولیه با شبکه آموزش صدا و سیما حدود ۷۰ جلسه آموزش دو هفته‌ای برای جبران تعطیلی مدارس تدوین و تهیه شده است که در حال پخش می‌باشد و تعداد این جلسات از روز دوشنبه به ۸۴ جلسه در هفته خواهد رسید.

دکتر سوادکوهی در ادامه ارتباط تصویری با این برنامه گفت: افرادی که نشانه‌هایی همچون عضلطه درد، تب و حالت سرفه داشتند سریعاً به پزشک مراجعه کنند، زیرا این علائم از نشانه‌های اولیه کرونا می‌باشد، زیرا باید جلوی پخش بیماری را گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
البته نه برای مردم بلکه برای افراد خاص
فعلا که همه کیت ها مصرف مسئولین میشه
ذخیره کیت داریم
ذخیره دستشک داریم
ذخیره پد الکل داریم
ذخیره ماسک داری
ذخیره اقلام غذایی داریم
ذخیره دلار و ارز داریم و .....
داریم
داریم
داریم
اما مردم میگن که نیست . هر چه گشتیم نیست . کجا دارین ؟؟؟؟
و پزشکا هم فقط برای مقامات دستور تست می دهند!
چیزی که مشخصه در جامعه نبود ماسک و دستکشه
بیمارستانها هم وضعیت مناسبی ندارند
البته ذخیره کافی کیت برای تشخیص کرونای مسئولان!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار