بازدید 45182

شرط موافقت مجلس با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در شرایط کنونی باید سفرها و تجمعات غیرضروری کنسل شود و شیوه زیارت نیز می تواند تغییر کند تا با پیشگیری تا گرم شدن هوا از این مرحله عبور کنیم.
کد خبر: ۹۶۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 26 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیان کرد: باتوجه به گزارشی که وزیر بهداشت در جلسه روز دوشنبه مجلس ارائه دادند اکنون نه درمانی در خصوص کرونا وجود دارد و نه دارویی برای آن کشف شده است‌. این ویروس یک پدیده اجتناب ناپذیر است که در بیش از ۳۰ الی ۴۰ کشور دنیا سرایت کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: به دلیل رفت و آمدهای بعضی از اتباع کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و حضور حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع چینی در قم باعث شد این بیماری نیز به کشور ما سرایت کند. امروز تنها راه ممکن پیشگیری است که در گام اول باید از تجمع در اماکن نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن ورزشی و مذهبی جلوگیری شود. از انجام ترددهای غیر ضروری نیز باید پرهیز شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از مواد صدعفونی کننده و ماسک برای افرادی که نشانه های مشکوک بیماری را دارند ضروری است. تنها راه مصون ماندن از این بیماری توجه به نکات بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت است که متاسفانه در چند روز گذشته شاید خیلی جدی به این موضوع توجه نشد و شاهد افزایش سفرهای غیر ضروری به استان گیلان و مازندران بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سفرها و تجمعات غیر ضروری باید کنسل شود و شیوه زیارت نیز می‌تواند در شرایط کنونی تغییر کند. باید با پیشگیری تا گرم شدن هوا از این مرحله عبور کنیم. تا زمان سرد بودن هوا این ویروس ماندگار است اما با گرم شدن هوا از بین خواهد رفت.

وی در پایان افزود: مجلس موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال است چراکه یک پیشنهاد کارشناسی و پزشکی در شرایط کنونی است. مدارس و دانشگاه ها می توانند یک ماه بیشتر سال تحصیلی را در تابستان ادامه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۴
احسنت
باسلام و احترام خدمت نمایندگان محترم.
چنانچه دانشگاهها در تابستان یک ماه بیشتر فعالیت داشته باشند؛ تکلیف دانشجویانی که قرار بود با ارائه ترم تابستان،
1. فارغ التحصیل شوند؛ چگونه خواهد بود؟
2.آیا دانشگاهها در مناطق گرمسیر اجازه میدهند که دانشجویان در فصل تابستان در سایر دانشگاهای خوش آب و هوا بصورت مهمان واحدهای مانده درسی خود را بگذرانند؟

سربلند باشید"
خب پدر و مادرهاشون هم تعطیل باشن که بچه ها از اونها نگیرین!
این جمله خیلی جالبه "بعضی از اتباع کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و حضور حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع چینی در قم باعث شد" در حالی که این دو کشور زمانی که ما کرونا داشتیم اصلا اون کشورها کرونا نداشتن، لطفا کوتاهی و بی مسئولیتی خودتون رو به گردن افغانستان و پاکستان نندازید، رفتید از چین مسافر اوردید همه رو بدبخت کردید.
میتوان چهار جلسه ای را که از هر واحد درسی کم می آید را بصورت مجازی ارائه داد
بسیار منطقی بود، به دور از هرگونه تعصب و سهل انگاری باید با موضوع برخورد کرد و این راهکارها بهتره مجدانه پیگیری بشه.
آهاااان:
- برای آلودگی فعلا دور هم باشیم تا باد بیاد
- برای زلزله فعلا دور هم باشیم تا مردم کمک کنن
- برای سیل فعلا دور هم باشیم تا آب خودش خشک بشه
و اکنون:
- برای کرونا فعلا دور هم باشیم تا هوا گرم بشه
چه مدیریت بحرانی،....چه مسئولین با خردی...
سال 58 دانشگاهها برای انقلاب فرهنگی تعطیل شدند دانشجویان اکثر رشته های تحصیلی بجز رشته های پزشکی و دندانپزشکی و رشته های وابسته برای 4 سال منتظر بازگشایی مجدد دانشگاهها ماندند، آب از آب تکان نخورد. حالا اگر دانشگاهها یکماه یا یک ترم یا دانش آموزان مدارس یکسال تحصیلی را از دست بدهند چی میشه.
تو رو خدا اینو به مسئولین بفهمونید. تنها راه جلوگیری از شیوع سریع بیماری، تعطیلی موقت و افزایش مدت خدمات در فصل گرم است. به فکر بیماران خاص و سالمندان باشیم
نظر بسیار اشتباهی است چون بچه ها در فصل گرما امکان اسهال و استفراغ دارند از آنجایی که خانواده های ایرانی با تعطیلی مدارس به استان های خودشان مسافرت می کنند و شرایط قرنطینه رعایت نمی شود لطفا مدارس را تعطیل نکنید. هیچ کدام از مداس مجهز به کولر و وسایل سرمایشی نیستند و معضل دیگری به وجود خواهد آمد
عالیه
آفرین این تصمیم درستیه من خودم اگه تعطیل هم نکنن بچه ها رو مدرسه نمی فرستم
ما که بچه بودیم مدارس تا اول تابستان باز بود حالا عملا مدارس اول خرداد تعطیل است و ابتدایی ها که کاملا تعطیل می شوند و بقیه هم فقط امتخان می دهند. تعطیلات عید هم که عملا یک هفته قبل از پایان سال است و به این ترتیب دانش اموزان نیمی از سال را تعطیل هستند. حالا اگر امسال تا اخر خرداد مدرسه بروند اتفاقی نمی افتد و حقوق معلمان هم حلال می شود. امسال بچه ها در شهرهای مثل تهران و اصفهان بین تعطیلات مدرسه رفته اند و به خاطر الودیگی هوا حوادث ابان و ..همه اش تعیل بوده اد.
تو رو خدا به فکر ادارات باشید اگه تعطیل نمی کنید ساعات کار و دو هفته کم کنید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی