بازدید 92078

دعوای آمریکا و چین بر سر کرونا ادامه دارد/ چه کسی کرونا را ساخته است؟!

ویروس کرونا که از چین و شهر ووهان شیوع یافت، اکنون با گسترش به حدود سی کشور به مساله ای بین المللی تبدیل شده است. در این میان، مباحث زیادی پیرامون چگونگی به وجود آمدن این ویروس مطرح شده است. در حالی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد برخلاف برخی از شایعات، ویروس کرونا یک سلاح میکربی تولیدی در آزمایشگاه نیست، آمریکا و چین یکدیگر را به ساخت این ویروس برای ضربه زدن به یکدیگر متهم می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 25 February 2020

دعوای آمریکا و چین بر سر کرونا ادامه دارد/ چه کسی کرونا را ساخته است!؟

تحریریه تابناک جهان: ویروس کرونا که از چین و شهر ووهان شیوع یافت، اکنون با گسترش به حدود سی کشور به مساله ای بین المللی تبدیل شده است. 

مدتی است شیوعِ ویروسی مرموز به نام کرونا (Coronavirus)، موجب ایجاد وحشت و نگرانی در سطح جهان شده است. آن طور که اعلام شده، این ویروس برای نخستین بار از شهر "ووهان" چین شیوع پیدا کرده و در شرایط فعلی موجب مرگ بیش از ۲۴۰۰ تن و همچنین ابتلای بیش از ۷۸۰۰۰ تن در چین شده است. این ویروس، تاکنون به بیش از ۲۵ کشور جهان راه یافته که از جمله این کشور‌ها می‌توان به ایران، کره جنوبی، آمریکا، ژاپن، اسپانیا، کانادا، فرانسه، انگلستان، و ایتالیا اشاره کرد.

در این میان، مباحث زیادی پیرامون چگونگی به وجود آمدن این ویروس مطرح شده است. در حالی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بر خلاف برخی شایعات، ویروس کرونا یک سلاح میکربی تولیدی در آزمایشگاه نیست، اما آمریکا و چین یکدیگر را به ساخت این ویروس برای ضربه زدن به یکدیگر متهم می‌کنند.

 اهمیت خبر
 
شاید نگاه توطئه آمیز به ویروس کرونا، ساده ترین راه باشد و توجیه راحتی محسوب شود؛ اما به نظر می رسد چینی ها فکر می کنند دست هایی در کار است که جلوی رشد اقتصادی چین و تبدیل شدنش به یک قدرت حداقل برابر در مقابل امریکا را بگیرد. برای همین به ویروس سارس نیز به عنوان یک وسیله توطئه آمیز امریکایی می نگرند. هرچند مقامات بلندمرتبه دو کشور از اتهام زدن به یکدیگر پرهیز می کنند، به نظر می رسد آن ها نسبت به دخالت یکدیگر در ساخت و شیوع این ویروس سوءظن هایی دارند که می تواند روابط دو کشور به ویژه روابط تجاری آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

در بعد بین المللی نگرانی چینی ها معنای دیگری دارد. آنها که سیاست خارجی و اقتصاد بین المللی خود را در ادامه یکدیگر می بینند، از این که اقتصادشان تحت تاثیر این ویروس قرار بگیرد و از سوی دیگر روابط بین المللی شان خدشه دار شود، به شدت نگرانند. این نگرانی در اظهارنظرهای مقامات و سفرای چین در کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان ایران به روشنی دیده می شود.

در این میان نکاتی وجود دارد که باعث شده، چینی ها نگاه توطئه آمیزی به این قضیه پیدا کنند. گفته می شود، چینی ها رفته رفته در حال رسیدن به این باورند که ویروس کرونا، ویروسی آزمایشگاهی است که امریکایی ها به طور ویژه برای نژاد زرد ساخته اند تا آنها را از این طریق به مبارزه بطلبند. اظهارنظر مقامات امریکایی از جمله وزیر بازرگانی ایالات متحده بر این شائبه ها افزوده است.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است، شیوع ویروس کشنده کرونا در چین می‌تواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد. راس در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است: «فکر می‌کنم این امر به تسریع بازگشت شغل‌ها به آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.» این اظهار نظر از سوی مقامات پکن تقبیح شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز دوشنبه (دیروز) تاکید کرد که واشنگتن از ابتدای شیوع این بیماری در حال ایجاد فضای رعب و وحشت است و کمکی هم به پکن نکرده است.

«راش لیمبو» محافظه‌کار و مجری رادیویی معروف آمریکا ادعا کرد، کروناویروس را حکومت چین ساخته تا ترامپ را به زانو دربیاورد و اقتصاد آمریکا را از بین ببرد!

این مجری طرفدار ترامپ افزود، ویروس در آزمایشگاه چین ایجاد شده تا مردم را از تجارت بترساند.

مرد 69 ساله که اخیرا از ترامپ مدال ملی گرفته افزود: کشوری این ویروس را ساخته که برنی سندرز می‌خواهد آمریکا را شبیه آن کشور کند!

همچنین پیشتر یک سناتور جمهوری‌خواه در تازه‌ترین جنگ روانی و تبلیغاتی واشنگتن علیه چین، مدعی شد که مقام‌های چینی ویروس کرونا را در راستای یک برنامه جنگ بیولوژیک به وجود آورده‌اند.

سناتور "تام کاتن" روز یکشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز اظهار داشت: ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیکی است که توسط ارتش چین ساخته شده است.

این سناتور جنگ طلب آمریکایی مدعی شد که گزارش ها مبنی بر آغاز منشا ویروس در بازار مواد غذایی چینی نادرست بوده است و افزود: این ویروس از بازار حیوانات ووهان شروع نشد.

کاتن ادامه داد: ما نمی‌دانیم از کجا آمده است، اما می‌دانیم که باید منشا آن را کشف کنیم. ما همچنین می‌دانیم که تنها در چند مایلی آن بازار مواد غذایی، تنها آزمایشگاه فوق پیشرفته ایمنی چین واقع است که در مورد بیماری‌های عفونی انسان تحقیق می‌کند.

مقام های چین، سناتور کاتن را به دروغ‌گویی درباره منشا ویروس کرونا متهم کرده‌اند.

با وجود این، کاتن می‌گوید که این بر عهده حزب کمونیست چین است تا ثابت کند منشا بیماری سلاح بیولوژیک نیست.

از هنگام آغاز گسترش ویروس کرونا، رسانه های نزدیک به دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، تبلیغات ضد چینی گسترده‌ای درباره منشا و چگونگی مدیریت بیماری ناشی از این ویروس آغاز کرده‌اند.

تارنمای نیوزویک روز یکشنبه در گزارشی نوشت، یک کشیش محافظه کار نزدیک به ترامپ گفته که خداوند آمریکایی ها را از ویروس جدید نجات خواهد داد، زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.

کشیش "هانک کومنمن" در مراسم نیایش در شهر "اوماها" در ایالت نبراسکا گفت: به دلیل همراهی ترامپ با اسرائیل و مخالفت وی با سقط جنین، خدا به آمریکا کمک خواهد کرد تا از شر ویروس کرونا در امان بماند.

این در حالی است که افکار عمومی جهان بر این باور است، آمریکا این ویروس را توسعه داده تا اقتصاد چین را نابود کند.

در این رابطه، وبگاه اسپوتنیک نوشت: علیرغم همه حرف و حدیث هایی که در مورد انتشار ویروس کرونا در ایران وجود دارد، یک نکته بسیار مهم در این ماجرا این است که چرا دو دشمن اصلی آمریکا در جهان یعنی چین و ایران امروزه، فیزیکی و روانی با این ویروس مقابله می کنند؟

این رسانه روسی نوشت: این نکته زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که مشاهده می کنیم ویروس در بسیاری از کشورها سرایت یافته ولی آمار چندانی از ابتلای آمریکایی ها و یا متحدینشان به این ویروس وجود ندارد، به ویژه که به عنوان مثال تعداد چینی هایی که به آمریکا سفر می کنند و از سوی دیگر تعداد آمریکایی هایی که به چین سفر می کنند، بسیار بیشتر از شهروندان ایران و چین است که میان ایران و چین تردد دارند.

به گزارش CNN ایگور نیکولین، عضو سابق کمیته تسلیحات زیستی و شیمیایی سازمان ملل ادعا کرده که همکاران چینی‌اش به او گفته‌اند، ویروس کرونا ساخته انسان است.

وی دراین‌باره گفته است: شواهد نشان می‌دهد با یک خرابکاری مواجه هستیم. قبل از هر چیز باید گفت، ووهان در قلب چین و یکی از مراکز اصلی مبادلات تجاری کشور است. ویروس کرونا درست در آستانه سال جدید چینی شایع شده است. در این هنگام میلیون‌ها چینی برای دیدن اقوام و آشنایان خود به اقصی نقاط چین سفر می‌کنند.

نیکولین در ادامه اضافه می‌کند که احتمالاً شرکت‌های آمریکایی این ویروس را خلق کرده‌اند. ایجاد این بیماری جدید برای شرکت‌های آمریکایی منافع زیادی دارد. آمریکا تنها کشور جهان است که چهارصد آزمایشگاه نظامی دارد. این آزمایشگاه‌ها علاوه بر خاک آمریکا در هند، چین، مالزی، اندونزی، فیلیپین و حتی روسیه تاسیس شده‌اند.

نیکولین تنها کسی نیست که چنین ادعاهای عجیبی را مطرح می‌کند. طیف وسیعی از سیاستمداران از این فرصت برای تاختن بر آمریکا استفاده می‌کنند. ولادیمیر ژیروفسکی یکی از رهبران حزب دمکراتیک روسیه اخیراً گفته است که امریکا این بحران را آفرید تا توان اقتصادی چین را تضعیف کند و هم‌زمان صنعت داروسازی میلیاردها دلار به جیب بزند. او گفته است: داروسازان در سال ۲۰۲۰ به ثروت‌های افسانه‌ای می‌رسند و همه‌چیز فراموش می‌شود.

این فرضیه در چین خریدارانی پیدا کرده، اما به اعتقاد هیو جینگ، سردبیر گلوبال تایمز بیشتر مردم آن را باور ندارند.

وی نوشته است: هنگام شیوع سارس، بعضی چینی‌ها معتقد بودند که این یک سلاح زیستی است که آمریکا علیه چین استفاده می‌کند. این نظریه توطئه اکنون یک ‌بار دیگر مطرح شده است. بااین‌حال، بیشتر چینی‌ها این‌گونه فکر نمی‌کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۲
چرا حرفای این راش لیبا رو پخش می کنید؟؟؟ این طرف یک احمق بیش نیست. هیچ پستی نداره! می گفت اوباما مسلمون هست! چرا فیکنیوز پخش می کنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شاید یه نفر توی ازمایشگاه مبتلا شده نا خواسته به دیگران سرایت داده .انچه قطعی است چرا چین کنترل نکرد.
برین دیگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
از لباس افراد متوفی کرونا در ایران
استفاده شود و مایعات ویروسی درست شود
بعدش با پهباد بریزین توی پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه
تا همه سربازان آمریکایی
از خاور میانه گمشن بیرون

آقا
مگه ما ایرانیها یا عراقیها توی آمریکا پایگاه داریم ؟؟؟
هر کاری از این آمریکاییها برمیاد. ولی به نظرم چین و یا کشورهای دیگر هم این تکنولوژیها را دارند. اگر آمریکا کاری کرده باشه اونها هم میتوانند پاسخ بدهند. ولی باز یه کم فرضیه توطئه و این چیزهاست. به نظم اینکه برخی از کشورها یا متحدینش نگرفتند که نمیشه. کره جنوبی که گرفته. ژاپن هم همینطور. اینها که عشاق آمریکا هستند. در هر صورت اثباتش کار سختی است. جاهای دیگر هم هست. مثلا امارات یا بحرین. یا عربستان که اینهمه حاجی میرود. ولی اطلاع نمیدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کره جنوبی و ژاپن بعد از چین سرسخت ترین رقیب اقتصادی امریکا هست و هر دو کشور هم زرد پوست
پایان موشک اغاز چنگ میکروبی
کار امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شما علم پزشکی چقدر سر در میاری علم آزمایشگاه و شیمی چقدر میدونی، که با فیلتر شکن میای افاضات می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
احتمالا بیشتر مخصوص ایران ساخته بعد چین.
احتمال اینکه همچین کاری بدست انسان و عمدی انجام شده باشه خیلی کمه اما اگر ثابت بشه مهندسی شدست امریکا و متحدانش در صدر مضنونین باید تحت پیگرد قرار بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شاید ساخته دست انسان باشه ولی بصورت غیرعمد از آزمایشگاههای نظامی به بیرون منتشر شده.
من به شخصه به چین بیشتر شک دارم چون نظام های دیکتاتوری خیلی بسته هستند و بطور محرمانه می توانند چنین سلاح هایی را بسازند اما نظام هایی مثل آمریکا که آزادی رسانه ای بسیار قوی دارند و قدرت مادام العمر هم ندارند کمتر می توانند چنین پنهان کاری هایی انجام دهند
پاسخ ها
کیوان
| Germany |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
البته آزادی رسانه ایی که ویلیام آسانژ را به خاطر رو کردن برخی گند کاری های آمریکا در عراق و افغانستان و کل دنیا بایکوت مجازی و فیزیکی و تحت پیگرد قرار داده است.
هیچ کس توی هیچ جای دنیا نگفته کار آمریکا و یا عمدا چین بوده، همه معتقدند از بازار فروش حیوانات و سوپ خفاش شروع شده، البته منتظر تولد این مطلب توسط مسولان ایرانی بودم.
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آخه عاقل ۲۵۰۰ نفر مرگ توی یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون جمعیت میشه کنترل جمعیت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
هزار ساله این مردم داره این جانورها را می خورند؟ چرا تا حالا نگرفتن؟ چین رقیب اقتصادی و سیاسی سختی برای آمریکا بود. قدرتش هم از ایران بسیار بیشتر.
با قاطعیت تمام میتونم بگم که کار چین هست.

چین تمام توسعه زیر ساختی خود را تکمیل نموده و دارای ذخایر ارزی و طلای غیر قابل تصوری هست و بدون نیاز هیچ کشوری میتواند تمام نیازهای خود را تامین کند.

چین دیگر جایی برای پیشرفت بیشتر ندارد اما مشکل اساسی آن رشد جمعیت فراوان و آلودگی هوا هست. چینی ها با یک تیر سه نشان را زدند. هم از شر بخش عظیمی از جمعیت مسن خود و آلودگی هوا برای مدتی خلاص شدند و هم به یک سلاح بیولوژیک بسیار مرگبار را آزمایش کردند.

ویروس کرونای جدید خصوصیات آنفولانزا و ویروس ایدز را هم زمان داراست و چین دارای آزمایشگاه های مجهزی در شهر وهان برای تولید این ویروس دست ساز هست.

حکومت های کمونیستی در طول تاریخ همیشه خباثت های فراوانی از خود نشان داده اند و این با خواندن تاریخ بر همه عیان میشود. نمونه کوچک آن قتل ملیون ها انسان بیگناه توسط استالین هست.

نمونه دیگر نابود کردن زندگی ملیون ها نفر توسط حکومت های کمونیستس ونزوئلا، کره شمالی و کوبا هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
نظرت درباره کشتار میلیون ها سرخپوست امریکایی چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
چین دم عید، ویروس کرونا روتولید وپخش کرده تا کمراقنصادخودشو بشکنه!! اخه یه کم فکرکنید بعد تحلبل بفرمابید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
مگر این که چینیها قصد نسل کشی داشتند که چنین ویروسی رو بدون تولید واکسنش ساخته باشند.
تابناک تا کی سنگ چین رو به سینه میزنی!
شرم بر شما
آخه جمله بندی گزارش تا این اندازه طرفدارانه باشه
پاسخ ها
کیوان
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
شما برو سنگ آمریکا رو به سینه بزن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
آفرین راست گفتی کارچینی هاست
چرندیات رسانه ای دسته سوم جهان .
پاسخ ها
کیوان
| Germany |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
چرندیات یک ذهن هنجار شده به منطق رسانه های هژمونیک با وادادگی مفرط غربی
بنده قبلا هم عرض کرده ام در تمام مدت چهل و اندی عمرمان هیچگاه ویروسها اینطور که در این چند سال اپیدمی پیدا میکنند نبوده اند.بعد از اپیدمی hiv تا مدتی خبری نبود تا اینکه به فواصل زمانی کوتاه ویروس انفلوانزای مرغی خوکی سارس ابولا مرس و حالا کرونا.چه کسی سود میبرد؟شرکتهای داروسازی، چرا امریکا متهم اصلیست؟اولا که این ویروس کودکان را نمیکشد و اگر چینیها ساخته بودند انقدر پلید هستند که به این موضوع توجه نکنند.و ثانیا یک مورد از نژاد سفید هنوز تا بحال با این ویروس تلفات نداده. بنابراین ممکن است طوری ساخته شده که بر روی ژنتیک انها تاثیر نداشته باشد.
اولین بار در کجا منتشر شد؟
بنده در تیر امسال سفری به کانادا داشتم.در ونکوور کانادا یک جاذبه توریستی وجود دارد بنام فلای اور.در حالی که از روی جنگلها و ابشارهای کانادا به صورت مجازی عبور میکنید قطرات ریز اب به صورت شما پاشیده میشود و از قضا محلی است که کشتیهای کروز با چند هزار نفر ظرفیت از اقصی نقاط دنیا به ان وارد میشوند(یادمان نرود که کشتی کروز دایموند پرنسس از کانونهای انتشار این ویروس بوده).پس از بازگشت من به ایران و همراهان من به کشوری دیگر سه نفر دچار علایم کرونا شدیم و کودکان همراه ما دچار نشدند.در ایران نزد پزشکان متخصص رفتم و مشخص شد ۵۰ درصد ریه هایم از کار افتاده و تشخیص اسم دادند و چون در دو نفر دیگر از همراهان من این موضوع عینا تکرار شد من ابتلا به اسم را باور نکردم و داروهای انرا مصرف نکردم و با خود درمانی طب سنتی از بیماری عبور کردم.از انجا که فصل تابستان بود و منهم خودم را به همراه فرزندانم قرنطینه کردم کسی دیگر از اطرافیان دچار نشد.
این البته یک فرضیه است پس لطفا منرا متهم به خیالبافی نکنید.برای انتشار این ویروس محلی مثل فلای اور کانادا با بازدید کنندگان از چندین کشتی کروز در روز و هزاران نفر از ملیتهای مختلف و کشورهای متفاوت دنیا ایده بسیار خوبی میباشد و البته متهم اصلی از نظر من نه دولت امریکا که شرکتهای داروسازی گردن کلفت میباشد و برای ان بایست صبر کرد که کدام کشور و شرکت داروسازی نخستین داروی کرونا را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
خوبی ؟؟ آب بیارم>>
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
پلید تر از ما مسلمونا وجود نداره
این ویروس کاملا ساخته دست بشر هست و توسط امریکا ایجاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
با این اطمینانی که داری حتما اسنادش را هم داری دیگه
هر کدومشون ساختند
فعلا که ما داریم در داخل و خارج ، پخش و توزیع میکنیم
پاسخ ها
کیوان
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
ما اگر نخوایم هم اونا این کار رو می‌کنند. یه جوجه تروریست هم با یه دستمال آلوده راحت میتونه صدها نفر رو عامدانه آلوده کنه
تابناک: توهم کیهانی گرفتی؟ لطفا اینکه هرکاری زیر سردشمنه راازسربیروکن با یه دکترعفونی مشورت کن ببین نظرش چیه؟
اینم بندازید گردن امریکا
مردم بهتون میخندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
تو را چه به مردم؟؟
من میدونم کرونا از کجا و چجوری پخش شده ولی نمیگم همینقدر بدونید که حدود سه ماه پیش شروع شد و مرکزشم نه چین بود و نه آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
از سپتامبر شد و دانشمندان آمريكاري هشدار دادن شصت و پنج ميليون نَفَر درگير اين ويروس ميشن حالا هرچي دنبال مقالش ميگيردم تو سايت ها پيدا نميكنم اگر مقالش رو داريد ميشه شر كنيد متشكرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
خب بگو
چینی های سگ و مار وعقرب خور. مولد این ویروس هستند
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
از کجا معلوم از کله خوری ایرانی ها نباشه
از نظر من هر دو طرف راست می گویند و مسیولین ما دروغ
اینکه این ویروس سلاح بیولوژی است را باید فراموش کرد چون ضدش را کسی ندارد ،این ویروس یک جهش در ویروس کرونای موجود قبلی بوده است و بشکل طبیعی تولید شده است احتمال بالا را دارد ،حال اگر هم این ویروس در ازمایشگاهی اتفاقی جهشی داشته و به بیرون آمده است را هم باید در رده طبیعی قرار داد.
اين ويروس مشخص است توليد كشور چين است حالا مانده ببينيم به سفارش كدام كشور چين ساخته و در اثر حوادثي پيشبيني نشده اين ويروس در شهر ووهان چين لو رفت در حال حاظر ويروس همه موارد و مشكلات را تحت شعاع قرار داده ديگر هيچكس به ياد معضلات قبل از كرونا فكر وميكند. و در اوج ناارامي همه چيز ارام است براي سياسيون تنها جان خلايق بي ارزش است
علت شیوع در ایران بی تدبیری مدیران و برخورد سیاسی با هر موضوع است. مگر سلامت کشور چه ربطی به شورای امنیت ملی دارد که باید تصمیم بگیرد وزارت بهداشت در این باره باید حرف اول را بزند و بقیه تابع باشند. و بعد اگر کوتاهی شد با آن برخورد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
سیاسی حرف می زنی؟؟ بعد
خوبه خودتونم گفتین که این ادعا در حد یه تئوری توطئه‌ی دم دستیه و بعدش همه‌ی این حرفا رو زدین :/ مسئولیت‌پذیر باشین در قبال اخبارتون و تیترزدناتون.
باز کار آمریکا بود دیدید. ما مسئولین کارمون درست انجام دادیم
کرونا حاصل عادات غذایی و عدم بهداشت چینی هاست و گسترش آن ناشی از مخفی کاری حکومت چین بوده ایران نیز عامل گسترش این ویروس بخاطر ارتباط غیر بهداشتی با چین و سرایت دادن آن به کشور ومنطقه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
برادر هزار ساله دارن اینشکلی زندگی می کنند شدند یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر!!! حالا در اوج قدرت اقتصادی باید گرفتار طاعون کرونا می شدند؟
یک عددماسک فیلتردار ماله یک خانوم دکتربوده که فقط دوبار عطسه کرده به قیمت خوب به فروش میرسد..معاوضه با ماشین
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
با سلامت مردم شوخی نکنید
امريكا به اقتصاد چين نياز دارد
کار آمریکاس. اغلب مردم شهرهای ایرانم بهش مبتلا کردن
کار خودشونه!!
دنبال قاتل بروسلی بودن هیچ دردی از ما دوا نمیکنه که اینجوری داریم کشته میشیم!!!
چند سوال ساده:
همه ضرر میکنن؟بله.
کی کمتر از همه ضرر میکنه؟آمریکا.
آمریکا به خاطر موقعیت جغرافیاییش همیشه در امان بوده.
من متوهم نیستم اما این غربی ها برای پول و مقابله با چین هر کاری میکنن.
احتمال اینکه توسعه این ویروس کار آمریکا باشه منطقی تر و محتمل تر هست.
ویروس کرونا را آمریکا مانند داعش به وجود آورده وبرای توقف اقتصاد چین اول آن کشور را بعد دنیارا آلوده کرده اگر چین درست میکرد اکنون مردم آمریکا بیش از دیگر کشورها آلود بود
ایران باید به چین و آمریکا بعنوان دو عامل سازنده سلاح بیولوژیک حمله نموده و بعد از اینکه آنها را وادار به تلسیلم نمود از رئیس جمهورشان اعتراف بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
ایران به چین و آمریکا حمله کنه؟!!!هههههههههههههه
هر کسی که ساخته وپخش کرده وسهل انگاری کرده ومیکنه خدا بدترین عذاب را در هر دو دنیا برایش معین کند .............
در سیاست هر چیزی ممکن است حتی جنایت علیه بشریت توسط یک دولت

کرونا کاملا مشکوک است

آمریکا مشکوک ترین مجرم و متهم است
هیچ بحث و دعوایی در این مورد وجود ندارد
و چین با آن سیستم و رژیم غذایی شان که از مار و خفاش و مورچه خوار و سوسک و موش و سگ و گربه و میمون وو
را میخورند باعث شیوع این بیماری شده اند .
خودشان ضرب المثل معروفی دارند : که هر چه در آب شنا کند ، جز قایق و کشتی
هرچه در روی زمین راه برود ، جز ماشین و دوچرخه و موتور
و هر چه پرواز کند ، جز هواپیما و هلی کوپتر را میتوان خورد !!!؟؟؟
پاسخ ها
فرید
| Netherlands |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
درسته همه چیز میخورن ولی دفت کنیم که اولین بارسون نبوده که خفاش و ما ر...خوردن. از نظر علم بیولوژیک این ویروس غیرطبیعی هست و به نظر میاد دستکاری شده...حالاراین که چین یا امریکا...خدا میدونه
خداوند لعنت کند کسی که را ابن ویروس را ساخته است
البته دیریا زود حقیقت بر جهانیان روشن خواهد شد ،
درود بر حضار محترم،
من خلاصه نگاشته زیر را در حدود ۲ هفته پیش برای شما ارسال کردم که چاپ نگردید. اکنون دوباره برایتان ارسال میکنم که از مقاله فوق شما پژوهش هایش بیشتر است. متاسفانه این کل مقاله نیست و برگردان بخشی از آن با ترجمه رایانه ای میباشد. آدرس خود مقاله که بزبان آلمانی میباشد را در پایان می آورم.

... در حال حاضر ساخت و ساز بیمارستان با چشم جدی در منطقه ووهان در کمتر از 10 روز ، اتفاقاً سلف خود را در سال 2003 ، سال بحران SARS می یابد ، به نقل از: از 23 آوریل ، ساخت بیمارستان شیاوتانگشان شش روز و هفت شب طول کشید. حداکثر 7000 کارگر ساختمانی در محل ساخت و ساز مشغول به کار بودند. در این میان ، در مجموع بیش از 1300 متخصص پزشکی از مناطق اصلی ارتش برای کار سریع در Xiaotangshan (7) مستقر شده اند.

در نتیجه تجربه جدید و تحقیقات علمی بعدی ، صفحه ثبت اختراعات Justia برای سال 2005 حاوی برنامه ثبت اختراع برای واکسن های کرونا ویروس ضعیف شده است. در زیر عنوان: سابقه و هدف از اختراع ، توضیحات زیر ، نقل قول: ظهور كوراو ویروس جدید انسانی-پاتوژن ، چه با سازگاری با ویروس حیوانات و چه از طریق بازآفرینی دو كورو ویروس در حین عفونت ، مطابق با این ویژگی های تکامل تاج ویروس است (...) خواص بیولوژیکی شناخته شده کورو ویروس ها ، و همچنین نگرانی در مورد محافظت محدود یا تقویت ایمنی این بیماری توسط واکسن های coronavirus ، استدلال های ترکیبی برای یک رویکرد جدید برای توسعه واکسن های ضعیف زنده است (8).

آنها می خواستند نتیجه گیری صحیح ، یعنی اقدامات ، از عنصر تعجب از سال های گذشته بگیرند. این صفحه اکنون حاوی برنامه ثبت اختراع شرور برای ویروس کرونا از سال 2015 (9) است. متقاضی مؤسسه پیربرایت است که از جمله موارد ، حامی مالی خود را در بنیاد بیل گیتس پیدا می کند. ثبت اختراع این ویروس تضعیف شده فقط برای استفاده در تولید واکسن ها است. این حق ثبت اختراع ، این coronavirus ، نمی تواند به Novel Coronavirus ، یعنی 2019-nCoV (10) مرتبط شود.

تا کنون ، بسیار قابل درک اکنون سوالات یا سوزش های فردی وجود دارد. درخواست ثبت اختراع در سال 2015 انجام شد. در فوریه 2017 ، بیل گیتس در Deutschlandfunk اطمینان داد که بیماری ها در قاره ها گسترش می یابد. نقل قول: "من می گویم که بیشترین احتمال دیدن ده ها میلیون نفر دیگر در ده های آینده کشته شده از یک بیماری همه گیر است" ... اما او بیشتر نگران شیوع بیماری در قاره ها است ... زیرا این حداقل جامعه جهانی است آماده شده است. (11).

دو سال بعد ، در 18 اکتبر سال 2019 ، بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ و مجمع اقتصادی جهانی به طور مشترک یک رویدادی به نام رویداد 201 برگزار کردند. این جلسه به عنوان تمرینی اعلام شد. برای چه ، با چه علاقه ای؟ حالا جالب تر می شود. نقل قول از صفحه اصلی مرکز بهداشت سلامت جان هاپکینز (12):

درباره تمرین رویداد 201

رویداد 201 یک تمرین میزبان همه گیر 5 ساعته بود که یک سری مباحث دراماتیک ، سناریو و محور را تعدیل می کرد که در مورد معضلات دشوار و مادام العمر در ارتباط با پاسخ به یک بیماری همه گیر فرضی اما علمی قابل قبول بحث می کرد. پانزده چهره برجسته از مشاغل ، دولت...
آدرس سایت مقاله:
https://kenfm.de/tagesdosis-30-1-2020-das-coronavirus-modell-2019-ncov-wer-ist-der-superspreader-podcast/
اگر هم دست ساز باشه کار چینه . خود چین بود که فوری اعلام کرد از سوپ خفاشه .
الکی پای امریکا را وسط نکشید
از سال گذشته تاکنون حدود ۱۶۰۰۰ نفر در اثر آنفولانزا در آمریکا فوت کرده اند. بر اثر سانسورها و مخفی کاری هیچ گونه خبر قطعی مبنی بر اینکه این همان کرونا باشد وجود ندارد. احتمال اینکه این ویروس در این مدت در جهان پخش شده باشد وجود دارد و چون شناخته شده نبوده به عنوان بیماری دیگری مثل آنفولانزا
و ذات الریه تشخیص داده شده است. دلیلش هم عدم وجود کیتهای تشخیص سه مرحله ای و طولانی بودن تشخیص و عدم آشنایی کافی پزشکان با آن بوده است. اینکه در چین نمود پیدا کرده شیوع سریع و گسترده آن در کشوری با جمعیت فراوان است ضمن آنکه میتواند منشأ یک توطئه بیرونی برای لطمه زدن به رغیب با گسترش بیشتر در کشورهایی که با آن مراوده دارند و نیز مشغول کردن مردم دنیا به حواشی باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بله مخفی کاری کردند
اینکه در چین نمود پیدا کرده شیوع سریع و گسترده آن در کشوری با جمعیت فراوان است ضمن آنکه میتواند منشأ یک توطئه بیرونی برای لطمه زدن به رغیب با گسترش بیشتر در کشورهایی که با آن مراوده دارند و نیز مشغول کردن مردم دنیا به حواشی باشد...
هیچ چیزش مشکوک نباشه این قدرت انتقال و همه گیریش حتی وقتی هیچ گونه علائمی ندارد بسیار شک برانگیز است،برای ازپای درآوردن یک کشور در زمان درگیری ها بسیار موثر است شایدم من اشتباه میکنم که انشاله همینطور است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
دقیقا بهصورت عجیب و خفنی داره پخش میشه!!! خیلی وحشت ناکه!!!
جهش ژنتیکی ویروسها
امکان اینکه چنین جهش هایی به صورت طبیعی رخ بده کاملا وجود داره، صدها هزار نوع ویروس داریم و مثلا ویروسی مثل HPV پاپیلوما انسانی که باعث زگیل تناسلی میشه خودش ۱۰۰ تایپ داره که با تغییرات طبیعی به وجود اومدن ، کرونا هم تایپ های متعددی داشته و باز هم تغییر خواهد داشت.
همیشه وقتی اتفاقاتی از این دست می افتد. سایتهای دسته چندم برای معروف شدن دست به انتشار این چنین اخباری می زنند و متاسفانه سایتهای ایرانی هم عاشق این اخبار توهم توطئه هستند.
بابا خود چین دارد با بیماری مبارزه می کند اینجا دارند در. ابطه با منشا دعوا نی کنند راستی وبا، طاعون سرخک و ... را چه کسی ساخت؟
چرا از ناظر سازمان ملل برای تعیین مقصر تولید و انتشار ویروس استفاده نشه تا رسمیت و قانونمند باشه ؟
در اینصورت میشه از عاملین اون در عرصه های بین المللی شکایت نمود
حالا تولید ان کار هرکشوری بوده،شما مسئولان نیز جرمتان با پنهانکاری کمتر از انها نیست واقدامات مثلا پیشگیرانتون
اینکه مسئولین دولت ما میگن از شنبه روال عادی رو داشته ابشیم، یعنی همکاری با امریکا برای شیوع بیشتر کرونا در کشور.
عاقبت انسان به دست خوش خودش را فنا ميكند
سلام.با قرار دادن چندین قطعه از پازل میتوان کل پازل را تقریبا حدث زد:
1-امریکا و چین اونقدر قوی هستند که رویارویی مستقیم به ضرر هر دو آنهاست لذا هردو بدنبال درگیری غیر مستقیم مثل جنگ مخفی بیلوژیکی هستند.
2-هردو آنها در حال تحقیق روی سلاحهای بیولوژیک هستند و چین قرار است تا 2025 بین پنج تا هفت آزمایشگاه فوق پیشرفته ایمنی مشابه آزمایشگاه نزدیک ووهان بسازد.
3-امریکاییها بدنبال واکسن ویروسهای کرونا هستند و یک مورد از ویروس ضعیف شده برای ساخت واکسن، توسط مؤسسه پیربرایت که بیل گیتز حامی مالی آنست در سال 2015 ثبت اختراع شده است.
4-بیل گیتز درفوریه 2017 در آلمان از کشته شدن میلیونها نفر در ده های آتی در قاره ها از یک بیماری همه گیر صحبت کرده است.
5-در آمریکا کسی رییس جمهور است که اسراییلیها او را بهترین دوست اسراییل نامیده اند و کارهایی کرده که هیچ رییس جمهور قبلی جرات انجام آنرا نداشته است(مثل انتقال کنسولگری آمریکا به قدس و معامله قرن و...)و این فرد در حال حاضر بنا به برآوردها در مذاکرات تجاری با چین ،بازنده بوده و در کل مذاکرات به نفع چین تمام شده است و لذا ممکنست رقیبانش ازجمله برنی سندرزکه تصادفا تفکرات سوسیالیستی مشابه چینیها دارد از این حربه برای شکست دادنش استفاده کنند لذا نیاز به یک اقدام فوری وانتحاری برای زمین گیر کردن اقتصاد چین ومتهم کردن سوسیالیستها ونجات ترامپ و لیبرالها بوده است.
6-آمریکاییها میدانند که خرابکاری در آزمایشگاه ووهان یا منتشر کردن ویروس در آن منطقه که طبیعتا انگشت اتهام را به سمت آزمایشگاه منحرف میکند میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.
2
-- هر روز و هر شب هزاران بار خدا را شاکر باشیم که امریکا ابرقدرت دنیاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
خدا شفا بدهد
تا حالا فکر کردید که شاید این کار تروریستی بوده باشه و چین و آمریکا و غیره توافق کردن که بیان نکنن به دلایل مختلف.
ممکنه چین اینو از خفاش ساخته بعد از آزمایشگاهش به بیرون درز کرده و همه گیر شده و بخاطر سیستم دیکتاتوری که داره صداشو در نیاورده
و ممکنه که آمریکا برای نابود کردن اقتصاد چین به تلافی تعرفه های سنگین چین بر آمریکا ساخته شدهو ممکنه که بخاطر خوردن هر مزخرفی که چینی ها میخورند از حیوانات نوعی آنفولانرا که بر حیوانات اثر کمی دارع و بر انسان تاثیر بسازیی داره گرفتند و همه گیر شده
گور پدر هر کسی که ساخت وپخش کرد....................
پس چرا میگوییم آمریکا هیچ غلطی نمیکند. حالا که همه چیز را به آمریکا نسبت میدهیم
همان کسی که دستور داده بود با دستکاری در ژنوم ویروس توسط سازمان بهداشت جهانی بیماری ایدز را ایجاد کنند تا بخشی از برنامه های شیطان بزرگ برای کاهش سالانه سیصد و اندی میلیون از جمعیت غیرآمریکایی های جهان به منظور حاکیت فرهنگ مطلوب فرعون زمان در جهان عملی شود.( سند محرمانه منتشر شده از سیا)
حالا خوبه از چین شروع شده و خود دکتر چینی که در ازمایشگاه افشا کرد توسط دولت چین کشته شد
شیوع این ویروس به ضرر جین وبه نفع امریکاست بعید نیست کار امریکایی ها باشه
یعنی؛ شیوع آنرمالی و غیر طبیعی و جهانی یک ویروس حکایت از دخالت انسانی و جنگ میکروبی دیوانه وار و شیطانی داره و پدیده ایی طبیعی نیست اسرار مخوفی دار و هدفش از بین بردن بیماران و افراد مسنه یا نوعی نسل کشی برای کاهش جمعیت ( به ظن اونا زیادی ) دنیاست؟ ایا با عقل جور در میاد یا رنجی است که نتیجه اشتباهات بشر و خیانت قدرت ها به سلامتی همه است؟
از سوتی هایی که در کتاب ها و فیلم های علمی تخیلی دادن و از گاف های خبری و حرف های عجیبشون معلومه یک کاسه ایی زیر نیم کاسه هست گویا هر خرمن سوخته ایی بقیه رو هم مثل خودش میخواد و ویروس رو جهانی کرده!
دیگه فرقی نمیکنه آزمایشگاهی باشه یا نباشه فرقی نمیکنه کار چین باشه یا امریکا ولی ما از خدامونه که داروسازهای امریکایی یا اصلا هرجا پولدار بشن اما یه دارویی یه علاجی چیزی واسه این ویروس باشه ...
بابااین خرافات هاچیه زمانهای قدیم که امکانات نبود بیماری هایی مثل وباوسرخک ووومیومد اینم کارکشورهای خارجی بوده اینم مثل این همه بلاهای ظبیعی است که خداوند نازل میکنه تاازخدابی خبراکه هیچی روقبول ندارند واستغفرالله به بودن خداهم شک میکنند کمی عبرت بگیرند
کشوری که سلاح میکروبی می سازه میده به عراق بمب اتم میندازه تو ژاپن می تونه واسه منافع ویروس هم بسازه
خیلی جالبه که بعضی ها گفتن آمریکا این پیروس را برای چین و ایران ساخته تا اقتصادون را نابود کنه !! با چین کاری ندارم ولی خودمونیم ما که اقتصادی نداریم که نابود بشه یا آمریکا چیکار کنه که وقتی همه دنیا ورود اتباع چینی را به کشورشون ممنوع کردن ، ایران هنوز در رفت و آمد با چین بود و یا وقتی مشخص شد در قم شیوع شده ، شهر را قرنطینه نکردن ، خلاصه دست از توهمات بردارید نه کار چین هست و نه کار آمریکا ، شاید اینجاست که باید قدر فرهنگ و دینمان را بدانیم که در تغذیه و خوراک ما محدودیتهایی قائل شدن
همتون سر کاری ویروس رو من ساختم حالا بگردید دنبالم
به نظر من آنچه که از شواهد بر می آید این ویروس ساخته دست بشر است و آمریکا و چین هم مضنون اصلی این ویروس هستند
من فکر میکنم که کار آمریکا و روسیه باهمه چونباعث میشه رشد اقتصادی چین متوقف بشه و ضربه سنگینی به اقتصادش وارد بشه که همینطور هم شد
دقیقا شده مثل فیلم شیوع در سال 2011
امریکا . چین . شاید هم یک کشور دیگه ؟
چرا چین ؟ اقتصاد ، جمعیت ، رابطه با سایر کشور ها که از امریکا پیروی نمی کنند. به نظر من زمانی که همه حواس ها به یک چیزیه ، باید مراقب جاهای دیگه هم باشیم که فکر نمی کنیم. خلاصه این هم تموم میشه شاید باشیم شاید هم نباشیم.
اگه ساخته دست انسان است خدا به زمین گرم بزنشون اگه کار خداست خدا خودش کمک میکنه
کار چین هست و تمام
اگر ویروس ازمایشگاهی باشه،واقعا دورازانسانیته ساختارش روزی تاوانش رامیده
اصن یه سوال ، اونایی که میگن انتشار ویروس به خاطر جمعیت زیاد چین هستش ، پس چرا خبری از هند نیس ؟
سلام این که ویروس در چین گزارش شده، به این معنی نیست که الزاما در چین ایجاد شده یا توسط چین ایجاد شده
ضمنا الان ببینید ضربه ی اقتصادی را کی بیشتر خورد چین یا آمریکا و یه اثرات روانی بلندمدت آن بر بازار جهانی فکر کنید به نظرتان بازی چین در آینده تحت تاثیر این اتفاق نخواهد ماند؟
1تا3 مارس، کنفرانس 18 هزار نفری ایپک در واشنگتن برگزار می شود در حالیکه ، 1 مارس در بخاطر کرونا وضع اضطراری اعلام شده(موارد مرگ مشاهده شده)


نشریه آمریکایی "تروث اوث" با اشاره به این که 28 میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه هستند، شیوع کرونا را در این کشور فاجعه خواند.



طبق گفته ی برنی سندرز سناتور آمریکایی 20 درصد بزرگسالان در آمریکا توانایی تامین هزینه های درمانی خود را ندارند



در فوریه روزنامه (مردم) چین به نقل از منابع نزدیک به (CDC)، مبتلایان کرونا در آمریکا را حدود 1000 نفر گفته که آمریکا آن را پنهان می کند

مدتها پیش اعلام شد که فردی در کالیفرنیا بدون سفر برون مرزی یا داشتن تماس نزدیک با یک فرد مبتلا به ویروس علائم این بیماری را نشان داده

،که بیانگر این است که کرونا در آمریکا چرخیده است



البته،   موارد درگیری و تایید شده ی کرونا حتی قبل از 28 ژانویه در ایالت کالیفرنیا وجود داشته،

https://plink.ir/mzk4x

این ها در حالی ست که در همان روزها و روزهای پس از آن  شاهد میتینگ های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و تجمعات مردم امریکا هستیم


اسرائیل مقدمات انتخابات خود را می چیند و فاش شده حدود هفت هزار مشکوک به کرونا دارد و البته روزهای قبل  فقط 15 نفر مبتلا را اعلام کرده



در عین حال اسرائیل انتخابات خود را از نظر بیماری کرونا، امن می داند



ایتالیا رتبه ی اول کرونا را در اروپا دارد، اما(باتیست) وزیر مشاور در امور حمل و نقل فرانسه می گوید که فرانسه مرزش را با ایتالیا نمی بندد


لنارچیچ) کمیسر مدیریت بحران اروپا، 24 فوریه ( با حداقل 217 کرونا + و 4 فوتی در ایتالیا) ،می گوید: بستن مرزها در حوزه ی شینگن غیر قانونی است



ینس اشپال) وزیر بهداشت آلمان تصریح می کند که:" مرزهای جغرافیایی نمی تواند جلوی ویروس کرونا را بگیرد.



ترکیه مرزش را با ایران می بندد، در حالی که پروازش با شانگهای چین دایر است
. شانگهای از شهرهایی است که فوت ناشی از ویروس کرونا داشته است


ایتالیا وقتی  فوتی های کرونا در آن به بیش از 100 نفر می رسد(3مارس)، به تازگی تصمیم می گیرد که کل بازی های فوتبال سری Aبدون تماشاگر باشد اما


اما دریغ از اظهار دلسوزی یک نفر از حوزه ی رسانه و خبر برای دیرهنگام بودن این تصمیم ایتالیا



در کانادا وجود بیماری کرونا تایید شده

https://plink.ir/fy1WG

اما در کانادا همچنان شاهد تجمعات مردم در کنسرت ها هستیم



مدیر موسسه ملی برای آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا اخیرا ادعا کرده بود که از گفتگو درباره ویروس کرونا منع شده است
▫️


(مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در امریکا) این هفته آمار تعداد افراد تست‌شده را از وب‌سایت خود حذف کرد



البته باید توصیه های بهداشتی (به حداقل رساندن رفت و آمد و عدم تجمع) را قویا رعایت کرد، اما مطالب برای مشاهده برخورد دوگانه رسانه ها است


به عنوان مثال  BBC برای کلیه کشورها بابت پخش برنامه هایش مبلغی دریافت می کند، اما اخبارش برای ایران سالهاست رایگان است
نظر دوستان را به مقوله ی ترور نژادی جلب می کنم رسپتور آنژبوتانسین در نژاد شرقی شامل چینی ها و ایرانی ها بالاست که گیرنده ی قوی ویروس کرونا در ریه ها است اتفاقا در ایتالیا هم آمار مرگ ناشی از کرونا بالا رفته جالب این که نقشه ی ژنی ایتالیایی نظر دوستان را به مقوله ی ترور نژادی جلب می کنم رسپتور آنژبوتانسین در نژاد شرقی شانل چینی ها و ایرانی ها بالاست که گیرنده ی قوی ویروس کرونا در ریه ها است اتفاقا در ایتالیا هم آمار مرگ ناشی از کرونا بالا رفته جالب این که نقشه ی ژنی ایتالیایی ها شبیه ایرانی هاست.
از سوی دیگر شیوع سریع ویروس در بشر نشانه ی این است که بشر نسبت به این ویروس حافظه ی ایمنی ندارد یعنی ویروس در طبیعت نبوده و بشر با آن برخورد نداشته که مصونیت حاصل کند.
بنابراین ویروس قطعا نوپدید است که یا با جهش این گونه شده یا با دستکاری انسانی
اما با توجه به ویژگی های ویروس، بسیار محتمل است که حاصل دستکاری انسان باشد. چه بسا در طول سال ها جهش های ژنی در ویروس ها بوده اما آیا چند بیماری با این شیوع جهانی رخ داده است؟
البته باز هم تاکید داریم آمریکا هیچ غلطی نمی کند چون دامن خودش را هم گرفت شبیه ایرانی هاست.
از سوی دیگر شیوع سریع ویروس در بشر نشانه ی این است که بشر نسبت به این ویروس حافظه ی ایمنی ندارد یعنی ویروس در طبیعت نبوده و بشر با آن برخورد نداشته که مصونیت حاصل کند.
بنابراین ویروس قطعا نوپدید است که یا با جهش این گونه شده یا با دستکاری انسانی
اما با توجه به ویژگی های ویروس، بسیار محتمل است که حاصل دستکاری انسان باشد. چه بسا در طول سال ها جهش های ژنی در ویروس ها بوده اما آیا چند بیماری با این شیوع جهانی رخ داده است؟
البته باز هم تاکید داریم آمریکا نهایتا هیچ غلطی نمی کند زیرا چه بسا ویروس از کنترل خودش خارج شده و دامن خودش را هم گرفته ضمن این که این بی شرفی فقط از آمریکا بر می آید و گرنه ترکیب ژنوم چند ویروس و کشتن افراد بی گناه به جز بی شرفی به ابزار زیادی نیاز ندارد
نظر دوستان را به مقوله ی ترور نژادی جلب می کنم رسپتور آنژبوتانسین در نژاد شرقی شامل چینی ها و ایرانی ها بالاست که گیرنده ی قوی ویروس کرونا در ریه ها است اتفاقا در ایتالیا هم آمار مرگ ناشی از کرونا بالا رفته جالب این که نقشه ی ژنی ایتالیایی ها شبیه ایرانی هاست.
از سوی دیگر شیوع سریع ویروس در بشر نشانه ی این است که بشر نسبت به این ویروس حافظه ی ایمنی ندارد یعنی ویروس در طبیعت نبوده و بشر با آن برخورد نداشته که مصونیت حاصل کند.
بنابراین ویروس قطعا نوپدید است که یا با جهش این گونه شده یا با دستکاری انسانی
اما با توجه به ویژگی های ویروس، بسیار محتمل است که حاصل دستکاری انسان باشد. چه بسا در طول سال ها جهش های ژنی در ویروس ها بوده اما آیا چند بیماری با این شیوع جهانی رخ داده است؟
البته باز هم تاکید داریم آمریکا هیچ غلطی نمی کند چون دامن خودش را هم گرفت
از سوی دیگر شیوع سریع ویروس در بشر نشانه ی این است که بشر نسبت به این ویروس حافظه ی ایمنی ندارد یعنی ویروس در طبیعت نبوده و بشر با آن برخورد نداشته که مصونیت حاصل کند.
بنابراین ویروس قطعا نوپدید است که یا با جهش این گونه شده یا با دستکاری انسانی
اما با توجه به ویژگی های ویروس، بسیار محتمل است که حاصل دستکاری ژنتیک باشد
البته باز هم تاکید داریم آمریکا نهایتا هیچ غلطی نمی کند زیرا چه بسا ویروس از کنترل خودش خارج شده و دامن خودش را هم گرفته ضمن این که این بی شرفی فقط از آمریکا بر می آید و گرنه ترکیب ژنوم چند ویروس و کشتن افراد بی گناه به جز بی شرفی به ابزار زیادی نیاز ندارد
من میگم این ویروس ساخته بن لادن باشه،خیلی نشستم فکرکردم،مخم سوت کشید....
کار منه
چی ارزون شده نفت و سهام سهام شرکتها را هر کشوری با قرض گرفتن هم میتونه بخره هم چین هم امریکا اما کی نفت فروشه امریکا کی بزرگترین وارد کننده نفت است چین نفت بشکه ای 18 دلار میخره و کالا تولید میکنه این جنگ به نفع چین بیشتر است تا امریکا
فقط که کرونا نیست هر سال یه ویروس جدید چین میده بیرون خاک بر سرشون. قبلی سارس قبلی مرس جالبه درس هم نمیگیرن....
پوشک مولفیکس سایز 5 چنده؟ فقط وارداتی چینی یا آمریکایی نباشه ما کرونا میگیریم.
سلام کرونا ساخته انسان است؟ نه طبیعی است؟ نه ساخته پژوهشگران آمریکایی است؟نه بله درست حدس زدید ساخت چین است تا دانستنی های دیگر خدانگه دار
خدا الکی نگفته گوشت خوک نخورید گوشت حیوانات یا پرندگان و حشی رو نخورید بشینید قران بخونید اونم دقیق به همه چی پی میبرید من یه چیز میگم گوش کنید اگه میخواهید همیشه سالم و سلامت باشی هر چی که خدا افریده رو بخورید و هرچی که بدست انسان درست شده رو نخورید سس مایونز نوشابه کوکاکولا شکر نمک سوسیس و کالباس اینا طولانی مدت مریضت میکنه اما اگه پاتو بیشتر ازین دراز کرده و خفاش خوک ازین چرت و پرت ها خوردی دیگه همون موقع بابد تقاص پس بدی مثل کرونا امریکا و چین در برابر قدرت خدا پوچن ما بدست خودمون الوده شدیم نه چین و امریکا
گور بابای آمریکا وبعدشم انگلیس واسراییل و لعنت به روس و چین...ولی من برام محرزه وقلبا مطمئنم ساخت این ویروس کار چین هست وخودم یکی از اون آسیب دیده های کرونا هستم گه حالم اگه خوب بشه یه شکایت علیه دولت چین به دادگاه تقدیم میکنم.
چین کشور کمونیسته وهیچی براش مهم نیست
مضنون اول کرونا بر اساس امار درگیری کرونای کشورها _ابتدای شروع بیماری از چین -جمعیت حدود یک و نیم ملیاردی و کنترل نا گهانی کرونا با این همه جمعیت و مهمتر از همه توانمندی چین از امریکا اروپا و کل دنیا در کنترل اپیدمی به شدت مشکوک است شکی نیست که چین در ماجرای کرونا دست همه دنیا رو در پوست گردو گذاشته امار کاملا نشان میدهد که ویروس ساخته ازمایشگاه و با نیت های خاص است
باسلام درباره کووید۱۹ بگم کار چینه سیاست پدر مادر نمیشناسه
کرونا ساخته چینه که به اقتصاد آمریکا ضربه بزنه
امروز همین الان مستند دیدم اسمش نمایش کرونا بود فشنگ معلومه کار امریکاست
تو مستند نمایش کرونا سند ساخته شدن کرونا توسط آمریکا هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس