بازدید 38927

یک جوان، در میان پنج نفر رأی اول تهران قرار گرفت

مروری بر چرایی یک اتفاق بی سابقه در انتخابات مجلس تهران
کد خبر: ۹۶۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 24 February 2020

نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران از اقبال مردم به جوانان انقلابی حکایت دارد و به نظر می‌آید صندلی‌های سبز بهارستان در روزهای آینده شاهد تفکری تازه خواهد بود. نتایج اعلام‌شده از سوی وزارت کشور در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نشان می‌دهد که نام‌هایی تازه و جوانانی تحول‌خواه هم در فهرست متخابان تهران قرار گرفته‌اند؛ «سید محسن دهنوی» یکی از این جوانان و پدیده این انتخابات است که بالاتر از ده‌ها و حتی صدها چهره نام‌آشنا و مشهور سیاسی، در رتبه پنجم منتخبان این حوزه قرار گرفته است. اقبال مردم به یک جوان تا این اندازه و قرارگرفتن نام او در رتبه پنجم، قطعا با دلایل فراوانی همراه است و در روزهای آینده با تحلیل‌های فراوانی هم همراه خواهد شد؛ تحلیل‌هایی در پاسخ به این پرسش کلی که چرا مردم جای نوشتن نام‌ افراد شناخته‌شده سیاسی به یک جوان اعتماد کردند؟

یک جوان، در میان پنج نفر رأی اول تهران قرار گرفت

کلید واژه‌ای بنام اقتصاد دانش بنیان

«سیدمحسن دهنوی» دانش‌آموخته مقطع دکتری دانشگاه صنعتی شریف، پژوهش‌گر و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران است که در روزهای تبلیغات انتخاباتی از رویکردی جدید برای حل مشکلات کشور سخن گفت و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را به عنوان راهکاری ارایه کرد. او پشتوانه صحبتهای خود را عملکردش در دوران مدیریت بخش تولید و تجاری‌سازی ستاد توسعه زیست فناوری کشور و همچنین در راه اندازی ایستگاه نوآوری شریف و پژوهشکده شهید رضایی شریف معرفی کرد و در تبلیغاتش بر این نکته تاکید داشت که با نگاه سنتی، بحران‌های کشور نه تنها حل نمی‌شود که روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و تنها راه علاج، حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از جوانان متخصص نوآور است.

حالا به نظر می‌آید با استقبال مردم از چنین ایده‌هایی و رای بالا آنها به جوانانی به چنین‌ تفکراتی، در آینده باید شاهد گسترش اقتصاد دانش‌بنیاد در کشور باشیم.

یک جوان، در میان پنج نفر رأی اول تهران قرار گرفت

کانال تبلیغ

سید محسن دهنوی بجای استفاده از مدل‌های مرسوم تبلیغات در این سال‌ها، تمرکز خود را روی شبکه های اجتماعی گذاشت. برنامه های خود را به صورت مشخص در چند کلیپ و محتوای تصویری قرار داد. در این محتوا، عموما رویکردهای غیرسیاسی هدف گرفته شده بود و او توانست شبکه توزیعی درست کند که بتواند حرفش را با هزینه‌ای به مراتب کمتر به گوش مردم برساند. با حضور جوانانی از این دست، انتظار می‌رود که نگاه مجلس به فضای مجازی نیز دستخوش تغییر جدی شود.

یک جوان، در میان پنج نفر رأی اول تهران قرار گرفت

شأن مجلس، قانون‌گذاری و نظارت با هم است

تجربه‌ ۱۰ دوره مجلس به خوبی نشان می‌دهد که اگر نمایندگان یکی از دو بال قانون‌گذاری یا نظارت را رها کنند یا نسبت به یکی از این موارد کم‌توجهی نشان ندهند، در هر دو مورد نظارت و قانون‌گذاری مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود و به نظر می‌آید این دو وظیفه وکالت مردم را نمی‌توان هم از تفکیک کرد؛ دهنوی در دوره تبلیغات بارها به این موضوع تاکید کرده‌بود و به نظر می‌آید در دوران نمایندگی هم همواره باید نسبت به این موضوع هوشیار باشد. تحول در مجلس و قانون‌گذاری و نظارت با افکاری نو و تحول‌خواه حالا با استقبال کم‌نظیر مردم روبه‌رو شده و جوانی به نسبت کم‌نام و نشان، در رتبه پنجم آرای مردم تهران قرار گرفته است؛ این وضعیت به خوبی خواست و نگاه مردم و تاکید آنها بر نشاندن تفکری تازه در صندلی‌های ساختمان میدان بهارستان را نشان می‌دهد و حالا باید منتظر آغاز فعالیت این مجلس و بررسی عملکرد این نمایندگان باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل