بازدید 7435

مرگ و میر کرونا کمتر از آنفلوآنزاست

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مسری بودن ویروس کرونا، میزان مرگ و میر این بیماری از آنفلوآنزای H۱N۱ کمتر است.
کد خبر: ۹۶۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 24 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دکتر قاسم جان‌بابایی افزود: علائم اولیه بیماری کرونا خفیف‌تر از آنفلوآنزاست که شامل تب‌ خفیف، سرفه‌های خشک به مدت هفت تا ۱۰ روز، تنگی نفس و مشکلات ریوی ناگهانی می‌باشد.

وی ادامه داد: افراد در صورت ابتلا به علائم تنفسی یاد شده باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر آموزش‌های لازم به مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: مهمترین راه مقابله با این بیماری رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها با صابون به صورت صحیح و دقیق است.

جان بابایی افزود: برخی با مراجعه به داروخانه‌ها درخواست مواد ضد عفونی می‌کنند، در حالی که شستن دست‌ها با آب و صابون به صورت اصولی، مطمئن‌ترین و ارزانترین روش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
خودتون اعلام کردید مبتلا 43 و مرگ 8 نفر . که 8 تقسیم بر 51 میشه حدود 16 درصد!!!
چجوری میگید آمار مرگ و میرش از آنفولانزا کمتره!
دارید آمار چین و کشورهای پیشرفته رو به مردم ایران می دین. اونا کیت های تشخیص سریع و تجهیزات و داروهای پزشکی مناسب دارن که مرگ و میرشون حدود 3 درصد هست. شما چی دارین؟
تازه آمار خودتون حرفای خودتونو نقض می کنه... حداقل موقع حرف زدن با مردم دروغ های قبلیتون رو یه چک بکنید جناب معاون وزیر!
از 28 نفر 8 نفر بمیرند کمتر است از 28 همان 28 دبمیرند زیاد است
این حرف از نظر ریاضیات غلطه شما تصور کن میزان همه گیر بودن بیماری رو شما باید میزان شدت همه گیر بودن رو در درصد فوت ضرب کنی بعد ببینی رقم چه میزان بزرگ میشه. اینکه نمیشه بگیم مرگ و میرش کمتره و فقط دو درصده اما نصف مردم بگیرنش که!
ببینید شیوع کرونا بیشتر از شیوع انفلوانزاست درست.
یعنی وقتی شیوع کرونا بیشتر احتمال ابتلا زیاد است و این از بعد اجتماعی بد است و مسئولین را نگران می کند ولی خوب احتمال بهبودی هم 98 درصد است و خیلی بالاست و این یعنی اینکه به لحاظ فردی جای نگرانی دو درصد است.
اما شیوع انفلوانزا کمتر از کروناست ولی اگر فرد مبتلا بشه کمتر جان سالم به در می بره و این یعنی به لحاظ فردی انفلوانزا تهدید کننده است ولی به لحاظ اجتماعی نه.
لذا اگر فردی به مساله نگاه کنیم کرونا نگران کننده نیست انفلوانزا نگران کننده است .
اگه کمتره یعنی تا الان وزارت بهداشت داشته درمورد امار فوتی های انفولانزا هم دروغ میگفته
انفولانزا کی تو 5 روز 20 نفرو کشته تاحالا؟
چرا اینقدر دروغ می گید کدوم آنفلونزا تا الان اینقدر کشته داده بابا ناسلامتی ما دکتریم .
ما از مدیریت بحرانتون می ترسیم نه کرونا
اینقدر تکرار کنید شاید خودتون باورتون بشه
با در نظر گرفتن مسری بودن شدید این ویروس در کل باعث مرگ افراد بیشتری می شود و این گونه مقایسه فقط برای گمراهی مردم و عادی نشان دادن وضع موجود است.
جوجه ها را آخر پاییز می شمارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل