بازدید 10213
در جلسه ستاد بازآفرینی مطرح شد

۵۱ درصد از بافت فرسوده منطقه ۷ نوسازی شده است

شهردار منطقه ۷ در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلان شهرتهران از نوسازی ۵۱ درصدی بافت فرسوده منطقه خبر داد. آسیب‌هایی که در منطقه وجود داشته را شناسایی کرده ایم و یکی از الویت‌های ما افزایش سرانه فضای سبز شهری بود که توانستیم آن را افزایش دهیم.
کد خبر: ۹۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 22 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر، صبح امروز جلسه ستاد بازآفرینی کمیته خدمات و زیرساخت کلان شهر تهران، در منطقه ۷ با حضور محمد تقی زاده معاون استان داری تهران، کاوه علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران و سهمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ برگزار شد.

در ابتدای این این جلسه به معضلات و مشکلات منطقه ۷ پرداخته شد و سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ در رابطه با این منطقه گفت: منطقه ۷ با جمعیت بیش از ۳۱۵ هزار نفر و وسعت ۱۵۰۰ هکتاری موقعیت خاصی را درشهر تهران دارد. این منطقه با دارا بودن ۵ ناحیه و ۱۴ محله در مرکزیت شهر تهران و وجود بزرگراه و شریان‌های محتلف شهری میزبان شهروندان هستیم.

وی در ادامه افزود: آسیب‌هایی که در منطقه وجود داشته را شناسایی کرده ایم و یکی از الویت‌های ما افزایش سرانه فضای سبز شهری بود که توانستیم آن را افزایش دهیم.

حاجوی افزود: ۲۳۸ هکتار بافت فرسوده بود و این بافت فرسوده خطرات زیادی را برای منطقه داشت. با تلاش‌های که همکارانم در حوزه معاونت خدمات شهری داشتند، باعث شد ترغیب شهروندان به نوسازی این بافت افزایش پیدا بکند. امروز خوشحالم که اعلام کنم، بیش از ۵۱ درصد از بافت فرسوده در منطقه ۷ نوسازی شده است.

فضا‌های بی دفاع شهری عاملی برای فرسودگی محله‌ها

در ادامه زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهربا تاکید بر ارتباط خوب، اداره برق استان و مدیریت شهری درحوزه بافت فرسوده گفت: خوب است که دستور عمل مشخصی فقط برای بافت فرسوده تهیه شود و در این دستورالعمل اقدامات الویت بندی شود.

وی در ادامه افزود: با این اقدام مدیران در واقع منبعی قانونی داشته که اقدامات خود را انجام دهند و بخش از بودجه‌هایی که مربوط به این حوزه است را در آن هزینه کنند.

نژاد بهرام در ادامه در رابطه با فضا‌های بی دفاع شهری افزود: آن چیزی که باعث می‌شود که ما در بافت فرسوده دچار فرسودگی مضاعف شویم و از طرفی فرسودگی تداوم پیدا کند، شکل گیری فضا‌های بی دفاع شهری است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل توسعه شهری، تغییر در نقشه‌ها و یا ساخت و ساز معابر جدید این فضا‌ها در قالب قطعه‌های ۵۰ متری یا ۱۰۰ متری شکل گرفته اند.

عضو شورای شهر تهران افزود: اگر این دستورالعمل ارائه شود، می‌توان نسبت به تامین برق این فضا‌ها مساعدت جدی به عمل آورد.

تا ۳ ماه اول سال آینده تیر‌های معارض جابه جا می‌شود

در ادامه این جلسه محمدتقی زاده، در رابطه با تاکید بر تعاملات بیشتر شهرداری با اداره برق منطقه‌ای گفت: در جلسه ستاد بازآفرینی منطقه ۸ که چندی پیش برگزارشد، تعاملات خوبی بین اداره برق و شهرداری برقراربود که انتظار می‌رود در این منطقه نیز شاهد این موضوع باشیم.

تقی زاده در ادامه در خصوص جابه جایی تیر‌های برق شهری گفت: مناسب سازی سطح معابر در بافت فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور بر اساس قولی که داده شده است، امیدواریم که تا ۳ ماه اول سال آینده همه تیر‌های برق جابه جایشان انجام شود.

وی درادامه اذعان کرد: طبق گزارشی که ارائه شد، ۵۱ درصد از بافت فرسوده منطقه ۷ براساس سیاست‌های تشویقی و ترغیبی ساخته شده است، که فکر می‌کنم بر اساس رتبه جایگاه اول را دارد که این اقدام منطقه ۷ در رابطه بافت فرسوده جالب توجه بوده وجای تقدیردارد.

تقی زاده در ادامه در خصوص فضا‌های بی دفاع شهری افزود: لازم است که در منطقه کمیته‌ای را برای احیا و بازسازی فضا‌های بی دفاع شهری تشکیل دهند و بخش‌هایی را که می‌توان به عنوان فضای عمومی شهری تلقی کرد و اداره برق منطقه نسبت به تامین نور آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه در خصوص حفاری‌هایی که در رابطه با پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود گفت: از دستگاه‌های اجرایی خواستاریم که در ظرف مدت زمان مشخص اقدام به تحویل پروژه‌ها کنند. شهر تهران درایام نوروز به لحاض خلوتی و بار ترافیکی کم زمان مناسبی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی هستند.

نژاد بهرام در ادامه در خصوص مشکلات آب و فاضلاب منطقه ۷ افزود: خوشبختانه ۸۰ درصد مشکلات در این بخش‌ها حل شده است، اما با توجه به اینکه عبور بزرگراه امام علی واتوبان صیادشیرازی که کاملا محلات منطقه را تقسیم کرده اند. هر چه زودتر اگر شبکه فاضلاب را بتوانیم تامین کنیم، پیوستگی لازم بین منطقه فراهم خواهد شد.

۶ مدرسه مورد تایید سازمان آتش نشانی نیستند

نژاد بهرام در رابطه با بازسازی مدارس گفت: به نظر میرسد سازمان نوسازی مدارس، طبق برنامه خودش عمل می‌کند فارغ از اینکه مدارس در بافت فرسوده هستند؛ و فکر می‌کنند شرایط عادی است و ماهم در شرایط عادی قدم برمیداریم در حالی که این چنین نیست.

وی افزود: ۳ هزار ۲۸۶ هکتار بافت فرسوده موضوع نادیده انگاشتنی نیست و انتظار داریم که سازمان نوسازی مدارس خیلی جدی‌تر پای کار بیاید. بسیاری از مدارس در بافت فرسوده ایمنی لازم را ندارند. ۶ مدرسه به طور مشخص توسط سازمان آتش نشانی تایید نشده اند که از این موضوع نمی‌توان به سادگی گذشت. لطفا الویت‌های خود را براساس الویت‌های های آتش نشانی انتخاب کنید نه براساس مالکیت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی