بازدید 3921
۱
رئیس پلیس فتا کشور مطرح کرد؛

تشکیل ۳۰ پرونده با موضوع کرونا

کد خبر: ۹۶۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ 22 February 2020

سردار مجید درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای برخورد با شایعه پراکنی درباره ویروس کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا کشور در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده این نهاد در حوزه برخورد با ناشران اخبار دروغ و شایعات با موضوع کرونا ویروس در فضای مجازی گفت: ۹۰ حوزه مجازی که در نشر اکاذیب و شایعه پراکنی (کرونا ویروس) فعالیت می‌کردند مورد بررسی قرار گرفت و نزدیک به ۳۰ پرونده تشکیل و در نهایت افرادی در استان‌های کردستان هرمزگان و خراسان جنوبی افرادی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا کشور افزود: در صحبتی که با تعدادی از دستگیر شدگان انجام شده است، آن‌ها اعلام کردند از عواقب انتشار اخبار کذب درباره کرونا ویروس مطلع نبودند و اطلاعات نادرست از روی ناآگاهی منتشر و ابراز ندامت کردند.

سردار مجید ادامه داد: در کنار این موارد برخی سودجویی‌های اقتصادی نیز وجود داشت و ما در رصد‌های خود به افرادی برخوردیم که با تبلیغات گسترده، اقلام ادعایی خود برای پیشگیری از این بیماری را عرضه می‌کردند که ما در کوتاه‌ترین زمان وارد عمل شدیم و مدیران این سایت ها را به جلسه دعوت کردیم و پس از اطلاع رسانی مدیران در تعامل خوبی که داشتند تبلیغات خود را در حوزه فروش اقلام برای پیشگیری از کرونا ویروس از روی سایت حذف کردند.

او تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهم که به هیچ وجه به تبلیغاتی که پایه و اساس علمی و مجوز وزارت بهداشت را ندارند اعتماد نکند.
رئیس پلیس فتا کشور افزود: پس از اطلاع رسانی مسئولان وزرات بهداشت در رسانه ملی بسیاری از مردم جواب سوال‌های خود را گرفتند.

وی گفت:مردم باید به ارزیابی صحت و سقم کلیپ‌های جعلی پخش شده با محوریت کرونا ویروس در فضای مجازی، فقط به اطلاع رسانی مسئولان وزرات بهداشت توجه داشته باشند.

سردار مجید تصریح کرد: پلیس فتا اقدام‌های خاص خود در حوزه کرونا ویروس را انجام می‌هد و شهروندان می‌توانند با مراجعه شبانه روزی به تارنامای پلیس فتا موارد را گزارش و پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیچ پرونده ای برای ماهان تشکیل شده؟! البته که نه!‌
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل