بازدید 3311

ترافیک جهانی پس از ۱۲ سال تحت تاثیر ویروس کرونا افت کرد

کد خبر: ۹۶۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 22 February 2020

سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داد کاهش تقاضای جهانی به علت شیوع ویروس کرونا، می‌تواند ده‌ها هزار دلار به ایرلاین‌های جهان خسارت بزند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داد کاهش تقاضای جهانی به علت شیوع ویروس کرونا، می‌تواند ده‌ها هزار دلار به ایرلاین‌های جهان خسارت بزند.

پیش‌بینی‌های یاتا با این فرض که شیوع بیماری بیشتر در چین باقی بماند نشان می‌دهد که ایرلاین‌های آسیایی بدتر از همه آسیب خواهند دید و امسال ۲۸ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست خواهند داد. ایرلاین‌های خارج از این منطقه با ضرری کمتر مواجه شده و ۱.۵ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست خواهند داد.

سازمان یاتا در بیانیه خود اعلام کرد: اگر تأثیرات ویروس کرونا در بازارهای آسیا پاسیفیک گسترش بیشتری داشته باشد، آنگاه ضرری که متوجه ایرلاین‌های خارج این منطقه می‌شود بیشتر خواهد بود.

طبق بیانیه یاتا شیوع کرونا ترافیک هوایی جهانی را تا ۵ درصد کاهش خواهد داد که این اولین افت تقاضا در این بخش پس از بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ است. ترافیک هوایی منطقه آسیا پاسیفیک ۸.۲ درصد افت خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان